Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jelle2

Heeel Lichtgroene Nieuwe Scheuten.

Recommended Posts

Hallo,ik ben na wat mislukkingen op mapito op grond bezig gegaan.vorige oogst op grond ook niet vlekkeloos gelopen in bakken,dus nu 1 grote bak gemaakt met drainageslang enz. om nu een bodemleven te gaan creeren.Stekken 7 dagen laten wortelen onder tl,wat goed is gegaan.ze staan nu 3 dagen onder 2 keer 600 watt.(igrow kast) en groeien goed.maar nu komt het probleem.De nieuwe scheuten zijn heel erg licht groen,tegen het gele aan,bij alle stekken,en de wat grotere nieuwe blaren zien er uit als een soort camouflage licht groen met groen,het blad is voor de helft(vanaf het steeltje) lichtgroen,beetje vlekkerig.

Het lijkt wel hoe dieper de wortels gaan,des te lichter het word.Ik heb plagron lightmix,140 liter nieuw,vermengt met oude plagron van de vorige kweek,ook ongeveer 140 liter.De tensiometer gaf gisteren 70 aan,en staat nu op 80.Gisteren water gegeven van boven af,ph 6.0 met wortelsimulator.en gisteren besproeid met visemulsie van plagron en een minimale dosis in het voedingswater erbij gedaan,op aanraden van de growshop,maar die tip was gegeven voor dat ze lichter werden,en was de eerste keer dat ik het bijgevoegt en besproeit heb.De grond is wel voorbewaterd met wortelsimulator via de drainageslang.

Is het misschien overvoeding door de oude grond?Teveel water(lijkt me sterk,tensio moet tussen de 80 en 120 staan).Help!!Kan even geen foto maken omdat de lampen aanstaan en mijn camera daar niet tegen kan,krijg alleen maar strepen.Het is trouwens NLX,20 stuks in een bak van 70 bij 130 cm,35 hoog. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is je bodemtemperatuur?

Geef je de kleine plantjes ook een beetje water rondom het stammetje?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan van alles zijn natuurlijk,wel 1 opmerking,wortelstimulator geef je van bovenaf in het beginstadium en nooit langs de drainageslang,heeft geen enkel nut aangezien je wortels nog aan het opbouwen zijn,dus wortelstimulator langs boven geven,jouw probleem lijkt een overbewatering,steek je vinger eens diep in de aarde,is deze vochtig?Overvoeding,neen,want dan gaan je bladpunten kleuren,ph probleem is wel realistisch,daarvoor dien je een staal van je aarde te nemen en deze te controleren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Bedankt voor de reaktie allemaal.

Ik heb zelf de oorzaak(waarschijnlijk) al gevonden.Ik stopte mijn PHmeter in de ijkvloeistof 7,en gaf 8,2 aan,dus heb ik mijn water afgezuurd naar 6(dacht ik) wat dus waarschijnlijk rond de 5 is,slim he!!

Maar wat nu?er zit dus al een liter of 10 onder in de bak met die te lage ph,zal ik nu gewoon gaan wateren met gewoon kraanwater??Lijkt mij dat ze dan wel wat op moeten knappen.

Wie heeft er tips,of komt dit niet meer goed?

Groeten , Jelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dacht al ergens in die richting...Ja,gewoon kraatjeswater geven,zo loopt de ph waarde al snel terug op,wel niet gaan overbewateren!hou dit zo een watergift of twee vol,nadien zullen de plantjes al gerecupereerd zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx Rataplan en TAW.

Ik geef wel een birichtje over een paar dagen of het al beter gaat.

O ja,TAW,jou foto`s lijken er wel op,alleen bij mij meer vlekken.

Gegroet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren eigenwijs geweest,5 liter kraanwater in de drainageslang gegooit,terwijl de tensiometer op 80 stond,maar het heeft effect,vlekken worden groener.Ik water nu niet meer tot de tensio boven de 120 komt.

Ze zijn eergisteren gefimt bij een gemiddelde lengte van 15 tot 20 cm en gisteren de bloei in gegaan.

ze groeien lekker.de tralies komen op 40 cm te hangen voor de SOG.

Laterrrr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...