Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chilltyperiod

Tl Kweek Komt Eraan >?!

Recommended Posts

hey hallo allemaal creatieve kwekers !

 

ik wil 6 Desert Queen zaadjes gaan zaaien in 6 potten in een zelfgemaakt kweekhok samen met een vriend.

het hok moet nog gemaakt worden, maar door omstandigheden zijn er wat problemen gekomen dus is de kweek even uitgesteld,

 

wat ik gister wel heb gedaan / gekocht:

- 4 tl balken van 30 watt gekocht (90 cm dus) standaard witte kleur

- tl balk van 30 watt voor de bloei (bloeikleur, voor een breder spectrum, deze komt in het midden te hangen)

- temp meter

- kettingen om de armaturen aan op te hangen, aan van die s - haakjes

- een tijdschakelaar

- schroeven, s-haakjes, kettingen e.d. klein gepriegel

 

Ik ga niet veel groeimiddelen e.d. gebruiken, maar waarschijnlijk Bio Nova en evt nog bacterial van No Mercy (als 'gif' slurpers).

 

potten, potgrond komen er nog aan wanneer zeker is dat de kweek begonnen kan worden.

 

is standaard licht voorbemeste potgrond ook goed om in te zaaien ?

 

daarnaast ga ik 4 pc fannetjes gebruiken voor de aanvoer van lucht en voor de afzuiging (2 voor de afzuiging en 2 voor de aanvoer) wat zorgt voor een rustige constante stroom in het hok.

deze 2 afzuigende pc fannen zijn dan weer aangesloten op een buis die naar buiten loopt, de wijde wereld in.

 

tegen de achterwand komt een spiegel te hangen voor betere reflectie en de rest komt gewoon onder behang van aluminiumfolie voor reflectie.

 

De 5 tl buizen komen dus naast elkaar te hangen, met de middelste de bloeikleur.

 

Ik had nog een vraag, op No Mercy (waar de Desert Queen zaadjes vandaan komen) staat niet wat de bloeitijd is van de DQ. Weet iemand dit ?

 

Nog mensen tips voor het bouwen van het hok / tips voor het kweken ? (is een ph / ec meter noodzakelijk?) en wat is waarschijnlijk de beste manier om de lucht vochtig te houden op een goedkope manier ?

 

Bedankt en de kwekersgroeten,

 

 

 

Chilltyperiod

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is mijn eerste kweek, heb al veel gerookt en gedaan, maar nu pakte het kwekersvirus me toch steeds meer.

vroeger liet ik kweken voor wat het was maar mijn interesse groeit steeds meer.

 

het hok wordt by the way ongeveer 60 cm breed, 1,50 hoog en iets van 1,50 lang.

 

groet,

 

chilltyperiod

 

p.s. ik weet het echt niet TAW, ben niet een diehard mothurfocker in het kweken :specool

 

als het op licht bemeste potgrond ook goed te doen is doe ik liever dat, ipv dat er een dikke zak potgrond van no mercy ineens hier in huis ligt, zullen de ouders niet echt blij mee zijn :blink:

 

ik ga wel binnenkort vragen of ik de kweek in mijn eigen huis mag doen, kast in kast zal maar zeggen, maar anders doe ik het ergens anders (vlakbij, waar ik binnen een minuut kan zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik in de andere topics wel wat bijdrage heb, member + is niet puur voor alleen de kweek, ik weet wel aardig wat ervan af (kweken) ondertussen, maar ben gewoon heel actief geweest in de andere topics.

 

de zaadjes heb ik via whazzup gekregen, ik heb alleen nog wat begeleiding nodig, als alles eenmaal staat zal ik foto's posten en verslag maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet zo plagen T.A.W :specool

 

neem liever stek grond ........ minder schadelijk voor je zaadjes .........

 

De groente van Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt het nu toch niet over de bloeitijd van de desertqueens?

 

want voor desert queen zou ik 10 tot 11 weken aanhouden....6 weken das te snel...

denk dat cees je liep te foppen, of je hebt hem verkeerd verstaan...

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ook kunnen, wel een echte stomer is cees, dat hoorde ik meteen. goede gozer :specool

 

maar nog ff wat reacties afwachten, de kweek staat ff op hold nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf gewoon licht voorbemeste potgrond gebruikt voor mn zaadjes,

3 waren er al ontkiemt voordat ik ze in de grond stopte en 3 nog niet.

Er is er maar ééntje niet uitgekomen.

 

Dus het moet kunnen;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik had jouw kweekje ook doorgenomen, ook goed gedaan.

waarschijnlijk wordt het of licht bemeste voorgrond of stekgrond.

eerst nog ff afwachten ik voordat ik kan beginnen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar wacht je op dan? Get started already!

Share this post


Link to post
Share on other sites
neem liever stek grond ........ minder schadelijk voor je zaadjes .........

 

Tenzij je zaai- en stekgrond van de Intratuin neemt, die is namelijk zo zuur als zeik (pH 4,2). Blijkbaar zit er gewoon ongebufferde turf in. Cactusgrond werkt ook goed als zaaigrond. Het is licht bemest (EC 0,8) en de pH ligt rond de 6,0.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarschijnlijk wordt het of licht bemeste voorgrond of stekgrond.

 

Het zou natuurlijk ook licht voorbestekte mestgrond kunnen zijn :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
met wat als ik het vragen mag ?

 

Een beginner van gister had dezelfde slome vragen lees die maar na.

Heb er ff genoeg van.

 

Member+ ,meer dan 700 posts, en dan met beginnersvragen komen..

Spiegel gebruiken voor reflectie..soort grond, vragen naar de bloeitijd van een bekend soortje..

 

TAW..jij zegt wat anderen denken. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiegel gebruiken voor reflectie is zo stom nog niet, ik denk zelf dat het beter kan zijn als je het goed toepast . Binnekort open ik een topic met uitleg en onderbouwing hierover, waar iedereen op mag schieten .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tenzij je zaai- en stekgrond van de Intratuin neemt, die is namelijk zo zuur als zeik (pH 4,2). Blijkbaar zit er gewoon ongebufferde turf in. Cactusgrond werkt ook goed als zaaigrond. Het is licht bemest (EC 0,8) en de pH ligt rond de 6,0.

 

Goed dat je het zegt ,dat over over intratuin .

 

Zaai en stek grond bevat een deel scherp zand zodat de grond zwaarder word en het helmpje van je ontluikende zaden in de grond blijven steken . Ook is de grond fijn en compact zodat je zaadjes goed omsloten worden en niet te snel uiitdrogen .

 

Gebruik doorzichtige folie tegen uitdroging van je zaden in de grond als je met lampen aan kiemt, en zodra de zaden ontluiken plastic er weer af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow, dat keurmerk bedoel je

 

Waarschijnlijk kan grond daar aan voldoen en toch nog een te lage ph hebben voor de start van zaailingen

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAW..jij zegt wat anderen denken.

 

en gelijk heeft ie,lees het nu vanaf het begin en begrijp het ookm niet echt MEMBER +???????????????????????????????????????????????????? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...