Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
John Doe

47% Van De Nederlanders Wil Softdrugs Legaliseren

Recommended Posts

Net even de stemwijzer.nl ingevuld en daar zit een stelling in: "Hasj en andere softdrugs moeten niet langer verboden zijn".

 

Aan het einde van de stemwijzer krijg je een advies en kun je ook zien wat andere bezoekers hebben gekozen:

eens: 47%

oneens: 49%

weet nier: 4%

 

Op dit moment zijn er 1.873.688 geweest. Is dus best een flinke groep en toch goed nieuws dat ongeveer de helft softdrugs zou willen legaliseren. Waarom komt het er dan niet van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee tonny pyjamma

 

dan komt het wel goed he volgens jou stelling ..

 

dan komt 49 % goed uit he ...........

 

dus iedereen tegen stemmen voor de legaliseren van softdrugs ,

 

:specool

 

dan kan ik mijn weed gewoon naar de sigarenboer op de hoek brengen .............

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang het CDA in de regering zit kunnen we geen legalisering verwachten.

 

Die bespreken onder het genot van een biertje of wijntje hoe ze drugs nog harder kunnen aanpakken. Hypocriet en inconsequent, zoals je kan verwachten in de politiek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig mee eens Annom.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is het wel inderdaad! ;)

 

Achja aan de andere kant moeten we blij zijn dat het nog "gedoogd" word hier in Nederland.

Maar legalisatie zou nog beter zijn :)

 

Maarja, we zullen zien hoe het gaat verlopen dit jaar, ben benieuwd wat groenvrij in petto heeft :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze doorgaan met gasten oppakken kunnen straks meer dan de helft vd shops dicht, omdat er niets meer te verkopen valt.....

 

en dan krijg je amerikaanse taferelen.....weed is op, maar ik heb nog wel crack of cristal meth!

 

 

legalizeren die hap!

of het in elk geval door de vingers blijven zien...... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedogen is een loos begrip.

5 planten mits geen overlast..... Dus geen bbq feestje in het najaar naast een bloeiende dame hier etc.

Ze zien vertrekken in een vuilniszak lijkt me geen pretje. Maar wel het gevolg van 8 jaar CDA/VVD en nota bene D66 !!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar eigenlijk dat de VVD zich liberaal noemt.

 

Niet echt liberaal hoe ze omgaan met drugs en vrijheid in zn algemeen.

 

Iedereen moet zelf kunnen kiezen wat hij/zij met zn lichaam doet zolang hij/zij daar anderen niet lastig mee valt. Dat zou je toch bij de VVD verwachten? Niet dus... fopliberalen zijn het!

 

Toen ik een half jaar geleden op de website van de VVD keek, waren ze nog voor legalisering. Dat was een artikel geschreven door een jonge progressieve liberaal. Een maand later was het verandert in het CDA standpunt. Waarschijnlijk is dat van bovenaf gebeurd door een conservatieve fopliberaal en/of met strategisch oogpunt om verder te gaan met het CDA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legalisatie wordt tegengewerkt vanuit de partners in de Europeesche Unie. Door onze buren kunnen wij niet zelf beleid maken, we zijn nu al met het gedogen in overtreding van de regels, wat nu al tot veel protest leid.

 

Een legalisatie van Cannabis in Nederland zou in het ergste geval het uit elkaar vallen van de EU kunnen betekenen omdat sommige lidstaten absoluut niet akkoord zouden gaan.

 

Waarom ik GroenVrij steun is omdat ik vindt dat het op de agenda gezet moet worden, ik heb overigens niet de illusie dat wiet binnen 4 of 8 jaar ineens legaal is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oogjes toe en snaveltjes dicht.

 

Je wordt vanzelf wakker als ze bij JOU aanbellen om je hok leeg te ruimen.

Aanhangers van struisvogelpolitiek kunnen nog altijd bij de gevestigde partijen terecht en uw bijdrages getuigen tot nu toe van een geweldige kortzichtigheid met betrekking tot de huidige vrijheid van hobbykwekers om hun 5 dames te vertroetelen. Neem de moeite eens de nieuwssectie door te nemen, daar kunt u lezen dat ook mensen met 2 planten hun buitendames hebben mogen inleveren afgelopen najaar !

Slaap zacht, mister Cannabean, slaap zacht (vrij naar Boudewijn de Groot). :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Stijlloos al zegt zal legalisatie nog wel even duren omdat de EU hier niet mee zal instemmen. Wiet blijft in de ogen van de gemiddelde mens toch een "drug" en is niet cultureel geaccepteerd. Hier in Nederland zijn er nog steeds zat mensen die je het stempeltje "junk" geven omdat je een blowtje rookt als je 's middags na een lange schooldag of van het werk thuiskomt. :specool

 

Er zal serieus wat moeten veranderen hier in Nederland willen we over paar jaar nog kunnen spreken van coffeeshops en een gedoogbeleid. Als het op dit tempo doorgaat is er tegen die tijd geen coffeeshop meer open omdat er simpelweg geen wiet meer is :j

 

Ik persoonlijk zie de toekomst slecht in als er niet snel actie wordt ondernomen. Jammer dat ik nog geen stemrecht heb want GroenVrij zou mijn stem krijgen zonder twijfel. Er MOET iets gebeuren hier in Nederland rond dit kromme en hypocriete gedoogbeleid :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het duurt niet zolang omdat de rest van Europa niet instemd...maar het duurt zolang omdat er in onze politiek foute mensen zitten die belang hebben bij de rest van Europa's menig..

 

Zodra het besef komt dat we echt zelf wat moeten doen aan de huidige binnenlandse situatie.

Het besef dat onze ministers tot nu toe geen volkvertegenwoordigers zijn, maar vertegenwoordigers van het Europese plan.

Kunnen we misschien onze politiek er op aan spreken.

Juist als Wernard een stem in de politiek heeft wordt het mogelijk om tegenkracht in die discussie te gooien, dan kan Wernard die argumenten van de rest van Europa van tavel discuseren..

 

Dus niet de rest van Europa vragen of ze please aan onze ministers willen zeggen dat het goed is om te legaliseren, want dat gebeurd in mijn ogen toch nooit..

Zo ook geloof ik niet dat de bevolking in andere Europosese landen overtuigd genoeg is om dit door te zetten, dit blijkt uit het feit dat het tot nu toe dus nog steeds illigaal is in de rest van Europa..

 

zoals ik al eerder zij, laat ieder land op zichzelf alles er aan doen om legalisaite een realiteit te maken,

En zoals Mad. in een ander topic al zegt, een Europees platform gebruiken om die krachten te bundelen..

 

Hier in Nederland hebben we nog werk zat om die blow en grow legaal te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig legaliseren?

lijkt me rampzalig voor de prijs die je dan nog krijgt.

als t halve westland gaat kweken dan krijg je t voor 50 cent de gram bij appie hein,

nee liever maar niet legaal lijkt me. zoals nu ist wel ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt ook dat ze de wiet gewoon legaal moeten maken, weg uit het zwarte gat :P dat gedoogbeleid heet :o

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites
volledig legaliseren?

lijkt me rampzalig voor de prijs die je dan nog krijgt.

als t halve westland gaat kweken dan krijg je t voor 50 cent de gram bij appie hein,

nee liever maar niet legaal lijkt me. zoals nu ist wel ok.

 

gaat weer om het geld he` waarvoor ga je niet de politiek in richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ie met kweken meer verdient? :P

 

(het ontbrekende intellect buiten beschouwing gelaten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil dat je 5 plantjes moet mogen zetten en dat het roken van wiet moet kunnen maar niet in het openbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag niet roken in openbare gebouwen is dan toch geen probleem :o

goedkoper zal het er niet op worden, daar zorgt de belasting dan wel voor net als op tabak en alcohol :P

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren dit is een topic uit 2006!! Met ook gegevens uit 2006 dus verre van actueel op dit moment. Topic gesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...