Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

De Ideale TL Buis

Recommended Posts

leuk dat deze thread weer is opgepakt. Ik had al maaaanden geleden beloofd hier nog een verhaaltje over te schrijven n.a.v. een interview wat er helemaal niet van is gekomen. Ik ben er van overtuigd dat, door de intensere straling van de T5 (dan gaat het niet over de totale lichtopbrengst maar de lichtopbrengst per opp.) er voordeel te behalen is met T5. Ik ga weer mijn best doen om de contacten aan te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_9081_1386_389398.jpg

 

 

 

lowryders2 gaan wel leuk op tl

 

20/4 licht regime

Edited by Beaker
Foto zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ziet er netjes uit toeristje..

 

maar wara ik eigenlijk voor reply..

 

goed dat hier weer wat aktiviteit ontwikkeld..

 

ik denk dat ik volgend hokkie ook wel wat met T5 ga doen in de groeikamer

 

ik zal kijken of ik tussen de drukte door ook nog wat info kan vinden die hier nog niet staat.

 

Gr

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Éen ding dat ik bechouw als een groot tegenargument is de prijs, de aanschafprijs ligt 2000% hoger dan die van TL-D. Nu heeft TL-D zo'n 65lm/W en T5 zo'n 95lm/W, dat is een groot verschil. Maar als je je balken gewoon dicht op elkaar hangt dan heb je ook een redelijke belichting.

 

Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie als ik denk dat 1 buis 120E kost inclusief alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 €?? nou da's een beetje overdreven hoor :smoke

 

ASgrow kom er maar in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dat is wat ze er in die webshops voor willen vragen, maar daar zal wel weer een kantje aan zitten dat ik niet gezien heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie als ik denk dat 1 buis 120E kost inclusief alles.

:smoke Eh ik heb bij de lokale gamma verschillende t5 buizen zien liggen voor ongeveer dezelfde prijs als een normale tl buis en de armaturen waren volgens mij ook niet veel duurder, niet alle bouwmarkten hebben het overgens de karwei had bijvoorbeeld geen enkel t5 buisje liggen dus mischien dat je wat moet zoeken, dieren winkels en aquaria zaken zullen het ongetwijfeld ook hebben.

 

Ik heb de laatste tijd ook redelijk wat gelezen over tl verlichting en ik vond wel een aardig tabeltje met verschillende tl's http://www.kara-inci.nl/tabelverlichting.html

Onder aan die tabel staan speciale types, deze zijn speciaal voor aquaria gemaakt, er staan ook lampen tussen die volgens de website van de fabrikant speciaal ontworpen zijn voor planten zoals bijvoorbeeld de sylvania growlux lampen http://sylvania.aquanet.de/English/dtech.htm

 

Hier het kleuren spectrum:

http://sylvania.aquanet.de/Pix/Graphen/grograph.gif

Nou vroeg ik me af of dit nog grote voordelen kan hebben tov normale tl verlichting, het spectrum ziet er wel interesant dus in theorie zou de lamp optimaal zijn maar ik heb nog geen test er mee gezien, iemand nog een mening over dit soort tl types ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die reflectors zijn best nuttig dat hebben tld buizen van philips wel bewezen alleen denk ik dat je beter een hamerslagkap bij de gs kan halen en daar al je tl's in kan hangen, lijkt me een stuk goedkoper, want de dingen op die site zijn best duur als je bijvoorbeeld als ASGrow 8 t5 lampen heb dan is dat minimaal 8*14,25= 114 euri alleen al voor reflectoren. Dan plak ik toch liever een stukje alluminium folie erboven voor nog geen 50 cent of een losse hamerslag kap voor 15/30 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens,

 

We hebben natuurlijk niet de consumenten prijs betaald voor onze set. Maar normaal gesproken moet je voor consumenten in de richting van deze site gaan denken.

 

Onze armaturen hebben ongeveer 20 euro per stuk gekost, inclusief drie lampen per armatuur. 830 en 860 en 840. We hebben ook geinformeerd voor reflectoren en dat betreft dan de eenvoudige reflectoren voor om de buizen heen. En die zouden enkele euro's per stuk kosten, dus waarschijnlijk op een consumentenprijs van tussen de vijf en 10 euro.

 

We proberen onze lokale growshop te overtuigen van het feit dat deze armaturen en lampen een plek verdienen in het assortiment. Dan is de consumentenprijs ook makkelijker te drukken. Wellicht kunnen we een lijst van geinteresseerden opstellen??

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

Noot

Onze armaturen zijn 88,2 cm lang en 21w. We hebben ook een set kortere lampen voor onze sexevoorziening. Daarvoor hebben we armaturen van 55 cm en 13w.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog terug komend op het verhaal wat whazzup hierin voerde met atmo dat is zeker een intressant idee :D

om planten te laten afbloeien van mei tot juli en dat gaan vergelijken met de opbrengst van een plant die even groot is ( liefst nog een stek van de zelfde moeder dat zou ideal zijn ) en die laten afbloeien gewoon in august / oktober maar wat ik me an afvraag is dit.

 

als je nu dit jaar bekijkt hebben we een heel slecht na seizoen gehad met veel minder zon wel dat we in april mei en juni toch redelijk veel zon hebben gehad, hoe wil je dat dan met elkaar gaan vergelijken

 

tuurlijk hebben de mensen die dit jaar zijn gaan afbloeien in juni een groter opbrengst dan die pas zijn begonnen in augustus maar dta komt omdat die zon er niet is dorogekomen :smoke en is duzz nu moeilijk te controleren welk spectrum ( blauw/ rood ) beter afbloeit tog ????

 

om het na te kunnen gaan moeten we tog een jaar hebben waar zowel in mei tot en met juli en van augsutus tot met oktober evenveel lichturen zijn geweest ( waarmee ik eigenlijk bedoel dat de plante evenveel volle zon opzich hebebn kunnen nemen ) anders kun je geen vergelijking maken. en heo wil je dat doen ????

 

en verder nog over die t5 tl is die ook niet op te sporen met van die apparaten want ze zijn wel een graad of 10 warmer ??? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan iemand gewoon een site geven waar ik goede tl buizen kan kopen want als ik naar een winkel moet kotm het niet goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is mischien een voorbeeld:

https://leafman.nl/fluor-watt-groei-spaarla...uur-p-2903.html

 

Gelijk een vraag aan de experts, werkt dit? als ik er nog 2x 2100 Kelvin bij zou doen?

De zelfgemaakte lampen op een mooi framepje lijke mij ideaal, ik ben alleen A-technisch, maar heb poen zat vandaar deze dure overweging. :smoke

 

Het is uiteraard bedoeld voor een minikweek.

 

bedankt alvast :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets wat niet al te duur is maar dat ik tog me zaadjes kan uitlaten komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunb ook kleinere wattages krijgen en het zijn inderdaad mooie lampjes. Armaturen met vsa vind ik wel wat prijzig: Lampen kosten 13-15 euro per stuk, dus zeg maar 30 euro lampen en 130 euro voor een metalen bakje met reflector en een VSA. Spiegelkapje, 2 fittingen en een VSA is vast minder dan 130 euro maar ja, het oog wil ook wat he :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik wil niet alleen wat zaadjes laten ontkiemen, wil gewoon een mooie TL-kweek draaien. :smoke

Maar ik krijg dus wel 100% qualiteit voor die E150,-?

Ik ga even verder kijke bij Alien bedankt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Ik heb een leuk tl setje gevonden bij leafman en nou wou ik weten of deze goed is voor een beginnende kweker. Ik wil zaadjes ontkiemen van lowryders. Ik wil maar 4 plantjes hebben of max 6. Is dan 1 zon lamp genoeg of moeten dat dan toch minimaal 2 van deze setjes zijn. Link hieronder:

 

https://www.leafman.nl/duofluor-2x55w-prope...pen-p-3013.html

 

Thanks,

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar neem de duurdere uitvoering. Contacten roesten onder je vandaan en de evsa geeft het nogal eens op. Hij gaat, heb ik me laten vertellen, daarom ook uit het assortiment. Teveel retouren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup,

 

Oke bedankt voor de info. Is 1 zon lamp genoeg voor een beginkweek? Wil namelijk nog niet te veel geld kwijt zijn om alles uit te proberen.

 

Groetjes,

Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, dan moet je er ook wel een set bloeilampen bijkopen. Maar dan heb je een mooi spaarlampen kapje. Ga liever voor de 160 watt, dan levert het ook nog wat op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb voor mij zelf de 2*80 watt groeilamp aangeschaft voor mijn groei/moederkastje.

 

Heb hem nog niet opgehangen, maar natuurlijk wel even aangedaan, er kwam iig een aardige

puist met licht vanaf.

 

Binnenkort het kastje in actie.

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, dan ga ik het met de 160 watt proberen :wOOt

 

Ik ben benieuwd naar je kastje Blauwezand!

 

 

Sokkie

Edited by Sokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...