Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Staff

Zaailingen 12/12 Kweekje, 17 Op M²

Recommended Posts

Guest Staff

Door problemen met men hok (spaanplaten), alles moeten afbreken en terug opnieuw moeten beginen. Omdat ik binnenkort ga verhuizen is het een klein hokje geworden van 1 x 1,2 m en om hier zoveel mogelijk uit te halen heb ik besloten er zaailingen in te zwieren. Vooral geinspireerde door het verslag van atmo. En natuurlijk BIO!!!

 

oke, hok:

Bak aarde van 0,9 x 1,00 met drainageslang en tensio :specool

Deels opgewaardeerde aarde, grootendeels nieuwe growshop aarde EC 1,2 dus licht-mix.

Schimmels en bacto en veel liefde.

 

Ze staan onder 600W GreenPower en zijn op de foto's (eergisteren genomen) 21 dagen oud. Ze zijn na 1 dag de bloei ingegaan en zijn ondertussen 30 a 40 cm geworden.

Van de 17 zijn er 3 snowwhite's en de rest is grapefruit. Tot nu toe hebben zo nog geen druppel voeding gehad en tot enkele dagen geleden was dat geen probleem. Langzamerhand beginnen ze wat lichter van kleur te worden behalve de SW, die blijft hardenekkig groen.

Ik was eigenlijk aan het wachten op de wietforum shop om de voeding van BAC te kunnen kopen, maar mijn schatjes kunnen niet langer wachten en dus heb ik vandaag gelijk die van biobizz besteld.

 

Dan nu beeldmateriaal, sorry voor de kwaliteit, heb nochtans een knappe camera in de leen. Nog effe zoeken hoe ik hem moet gebruiken.

 

med_gallery_6257_900_132473.jpg

 

 

Ze doen al bij al vrij goed, de sw iets beter als de Grapefruit. Ik moet wel zeggen dat de geur van de Grapefruit mij nu al enorm aanspreekt, tegenover de snowhite die hier bij mij vrij neutraal ruikt.

 

med_gallery_6257_900_38697.jpg

 

 

Hoewel het zaad is is het toch nog een vrij egaal veldje geworden qua hoogte. De pheno verschillen zijn nu wel al duidelijk te zien, sommige hebben al topvorming terwijl andere nog volop aan het bouwen zijn.

Ik maak me wel zorgen over de grootte van de zaailingen. Die groeien elke dag nog, en ik heb bij de bouw van m'n hok maar 65 cm voorzien. Dus ik hoop dat ze niet meer dan 25cm meer nodig hebben.

 

med_gallery_6257_900_172422.jpg

 

 

Deze foto heb ik erbij gezet om het kleurverschil tussen de twee soortjes te laten zien. De SW staan in elke hoek 1, behalve de LinkerVoorhoek.

 

med_gallery_6257_900_119048.jpg

 

 

 

Dan deze... k hoop dat het iets is wat de voeding gaat oplossen, ze hebben tenslotte nog geen druppel gehad. Hoewel ik toch denk dat er in zo'n bak nog meer dan genoeg zou moeten zitten.

Als iemand er een andere mening op na houd, mag je die gerust laten weten :)

 

Boer Staff gaat ze slapen. ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee staff ........

 

ik zou ze gewoon toch maar gaan voeren .........

ja moet niet wachten tot je de ondervoedings kenmerken gaat zien .....

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Thanx voor de reply's. ;)

 

De zaailingen maken idd enorme bladeren aan, ze gedragen zich heel anders dan de stekken en het boeit me enorm. Ik denk dat ik met zaad blijf verdergaan, veel minder zorgen omdat ze veel sterker zijn. :specool

 

De voeding is onderweg, ik veronderstel dat ik ze eind deze week zal hebben. Lekker organisch!!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Update dag 24 bloei.

 

vandaag iets meer als 3 weken bloei. De topvorming begint eindelijk op gang te komen, duurt toch wel iets langer als stekken. De groei is er nog steeds niet uit, ze zijn ondertussen al bijna 60 cm en ze groeien elke dag nog minstens 1,5 cm door. Wanneer zullen ze stoppen?

 

De biobizz lijn die ik besteld had is nog steeds niet toegekomen. Uit absolute noodzaak toch maar wat chemisch beginnen bijvoeden. Ik heb de 100 % natuurlijke bloeibooster van Bio-G-power gegeven, samen met de chemische 1 component voeding van hun.

Ik hoop dat dit geen schade aan mijn bodemleven zal toebrengen, maar het was absoluut nodig. De SW kan nog wel effe zonder, maar de GRAPEFRUIT vraagt duidelijk meer voeding als de Snowwhite. De grootste exemplaren worden gevaarlijk licht van kleur.

 

De temp zakt s'nachts tot 15°, bodemtemp komt niet onder de 19°.

Ik wil ook nog is benadrukken dat ik in de wolken ben over de aardebak :specool , samen met de tensio voor mij absoluut de meest relaxte manier van kweken. :blink:

 

misschien ook wel interressant om te vermelden, ik heb een verwarmingselement op de kop kunnen tikken dat maar 200 watt verbruikt. Het wordt geplaatst voor de inblaas van je hokkie,en de lucht komt voorverwarmt binnen. Het kan lucht van maar enkele graden opwarmen tot kamertemperatuur.

 

de foto's:

 

gallery_6257_900_1335.jpg

gallery_6257_900_47043.jpg

gallery_6257_900_52262.jpg

gallery_6257_900_60584.jpg

gallery_6257_900_69739.jpg

gallery_6257_900_13227.jpg

gallery_6257_900_27549.jpg

 

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon Direct op 12/12!!!! Zo moeten we het zien :specool

 

 

Volgen we zeker: op de eerste foto's was het alsof je bladeren lichtgroen waren(lichtjes ondervoed) maar op de neiuwere zie ik lekkere DONKERgroene bladeren! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Dat heb je goed gezien bananas. Enkelen tonen zich lichter door ondervoeding, maar dat is nog niet beter als vorige week. ik durf niet deftig bij te voeden omdat ik deze ronde organisch wou gaan.

 

ik denk maandag dat de voeing er is, direct de volle lading geven dan!!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een verschl met stekken normaal. Kijk bij de top daar kan je een appel aan hangen.

 

Zijn de stammen zo dik dan Staff??? Mooi vol en de kleur trekt wel bij neem ik aan als ze een lekker bakkie voedsel krijgen.

 

Ik ga je volgen, en alleen al omdat ik zelf ook uit zaad wil draaien. :specool

gr ert

 

Wat een verschl met stekken normaal. Kijk bij de top daar kan je een appel aan hangen.

 

Zijn de stammen zo dik dan Staff??? Mooi vol en de kleur trekt wel bij neem ik aan als ze een lekker bakkie voedsel krijgen.

 

Ik ga je volgen, en alleen al omdat ik zelf ook uit zaad wil draaien. :blink:

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

hey ert :blink: ,

 

ik heb al stammen die ruim 1 cm breed zijn, ik hoop dat de toppen in verhouding zullen zijn :specool

Wat vooral leuk is aan zaad, is dat er een hele waaier van soortjes voor je opengaat. Ik kan gewoonweg niet kiezen wat k hierna ga zetten, keuze uit wel honderd soortjes. Welke ga jij zetten?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je valt in herhaling ertje;)

 

 

ziet er goed uit hoor Staf! uit zaad kweken is echt leuk.

heb der ook 4 staan. heerlijke dikke stammen, kun je idd wel een kokosnoot aanhangen.

 

 

Groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...