Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

suffie63

Wietboter Van Bladafval, Stap Voor Stap

Recommended Posts

Ik doe het ook altijd zonder water, wiet ongeveer 10-15 minuten zachtjes in de boter laten borrelen, door de zeef halen, goed uitdrukken met een pollepelen dan nog een keer knipafval er in, krijg je SUPERsterke boter van.. Ik ga dit weekend weer cake maken, ik ga er wel ook wel foto's van schieten..

Heb 2 jaar gehad gehad dat ik van een plakje cake tegen het hallucineren aan zat, de wereld klopte in ieder geval helemaal niet meer in mijn ogen.. :specool Mede daarom ben ik niet zo'n fan meer van cake..

 

Groet plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterkte is altijd moeilijk te bepalen. Goed wegen wat je in je eerste cake doet en goed kijken wat je eet, niet blowen vooraf en zorgen dat je al wel wat hebt gegeten, zo kun je de "ondergrens" en "bovengrens" vaststellen, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon.

 

Wat betreft het browny recept: Gewoon oetker en de helft van de boter vervangendoor cannaboter. Maar wél met extra stukjes hele donkere couverture er doorheen he :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee suffie .........

 

hier ff 2 lekere recepten .........

 

Hashhopjes & wietboterbabbelaars

 

Voor een zoet begin van hetnieuwe jaar volgen hieronder twee recepten voor het bereiden van geestverruimende candy: wiethopjes en wietboterbabbelaars.

Niet voor kinderen onder de achttien jaar!

 

wiethopjes

Volgens het scheppingsverhaal van de Hopjes-Indianen was er in den beginne: de wiet en vervolgens het hopje. Daar is het allemaal mee begonnen en hopelijk nog lang niet geeindigd.

 

Benodigdheden

 

1 hoopje Wiet toppen, (1,½ gram p.p.)

1 hoopje suiker, (4 kopjes)

1 hoopje melasse, (2 kopjes stroop)

Bereiding

Verkruimel de hash (beetje opwarmen) boven een kopje en doe er een klein beetje water door, zodat je een papje krijgt. Roer ditr door de melasse en de suiker en verwarm dit zachtjes (goed roeren om verbranding te voorkomen) op ‘t vuur. Even laten pruttelen en dan op een met boter ingevet bordje of schaal gieten (plat en glad). Af laten koelen en in stukjes snijden.

 

zo lekker ook voor in de auto :specool

 

Wietboterbabbelaars

De Babeloniers, beroemd & berucht om hun babbelaars die zij vanwegwe de ballorige en baldadige babbelwerking die ervan uit ging, kenden het geheim van de wietboter en de boterbabbelaar.

Benodigdheden

 

1 gram wiet p.p.

160 gram roomboter

4 kopjes suiker

2 zakjes vanillesuiker

Bereiding Verkruimel de wiet boveneen pannetje zacht gesmolten boter. Doe in een ander pannetje de suiker en de vanillesuiker en een scheutje water of melk. Zet dit op het vuur en roer constant met een houten lepel over de bodem. Als het gaat pruttelen roer je de wietboter erdoor, nog eventjes verwarmen. Vet een bord of schaal in met boter en giet de babbelaarmassa hierop uit. Af laten koelen en in vier kantjes snijden.

 

niet te veel eten van de snoepjes , wand wat er in zit komter moerlijk weer uit ......... en dan is het meestal te laat ............ en loop je de volgendedag met een flinke kater..........;)

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig verslag suffie63 ik maak de cake als "gewone cake" dus gelijke delen boter suiker meel en eieren

(1 ei is 50 gram) dus bv.200 gr suiker,200 gr meel ,200 gr boter en 4 eieren.

 

Als smaak (want ik vind wietboter vies smaken,ook met echte boter) rasp ik de schil van een sinaasappel

en doe die door het beslag.Echt je proeft niets meer van de boter, je kan hem zo je oma voorzetten.

 

En ik doe hoppa 200 gr. wietboter door de cake.

 

Als je die cake ,s morgens eet heb je pas ,s avonds zin in een joint(je vergeet hem gewoon :specool ).

Mijn kat heeft eens gesnoept van het deeg en heeft 3 dagen naar de vlammetjes gekeken van de gashaard ;)

 

Nog een ding je kan de cake snijden en per stuk verpakken en hup in de diepvries ermee.

En hij kan mee op vakantie(hij smaakt beter in Italy).

 

groeten Skywalker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vervang een kwart van de boter door cannabutter, dat is heftig genoeg. Ik eet zelf overigens geen spacecake, bak af en toe op verzoek. Ik vind een biefstukje gebakken in wietboter overigens wel lekker. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf man !

Ik hoop dat het werkt met 25 gram gedroogd afval.

Overigens verwerk ik bijna al m`n bladafval in cannabutter (hint: leuk om cadeau te doen, onsje wietboter).

 

Bedankt iedereen voor de positieve reacties !

 

Ik bereid m`n boter al jaren op deze wijze en kan alleen maar waarschuwen voor overdosis . Ik vervang nooit meer als 1/5 van de boter door cannabutter, in welk recept dan ook. Beter een half plakje cake en een half uur wachten als 2 plakken 'omdat je ervaring hebt' (en een uur later naakt op de badkamertegels ligt omdat je beroerd bent). Ik kan dit niet genoeg beklemtonen. Persoonlijk vindt ik een biefstukje of speklapje gebakken in wietboter hemels (ook al breek je de meeste THC af, misschien juist daarom).

 

Van Stijlloos heb ik begrepen dat hij hier graag een onderwerp van wil maken in de growguide, iets wat ik toejuich ! Onze Mary Jane heeft zoveel te bieden.

 

Nogmaals een oproep mee te denken een en ander te verbeteren, een rendement van 62 % is nu niet echt jofel te noemen, ik dacht volgende keer het afval dat ik nu geklikoot heb nogmaals even uit te koken in vers water. . .

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet wachten om het ook te gaan doen ! :specool

Bedankt voor je leuke toppic !

 

Nu hoorde ik dat als je wietboter gewoon op je boterham smeert met pindakaas dat dat niet zo heftig is als je de wietboter eerst verwarmt cq bakt bv in een cake >120 graden . Dit dmv een proces die de THC bolletjes laat barsten waardoor de cannabinioden in de cake gaan zitten.

Is dat ook zo ?

 

in het verleden wel eens spacecake, spacepepernoten ( met sinterklaas weer ff langs de shop) :) en was altijd erg onder de indruk van het effect ;)

 

Dus het is nog niet gedaan met de oogst... de afwerking is aan de beurt. Wordt tijd dat ik de dames een laatste manicuur geef :) Hangen nu 3 weken te drogen....

Knipafval in de roomboter

roomboter in de ..

 

wie heeft er een recept voor pepernoten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

-offtopic-

 

Ambiorix, ff googlen en je hebt het! nou is het natuurlijk fijn als andere mensen het voor je doen!

 

 

 

Recept voor Pepernoten

 

Ingredienten:

* 125 gram zelfrijzend bakmeel

* 50 gram bruine (basterd) suiker

* 35 gram boter

* 1/2 theelepel speculaaskruiden

* 1/2 theelepel zout

* 1 theelepel stroop

* 2 lepels melk

 

Bereiding:

* Kneed zelfrijzend bakmeel, bruine (basterd) suiker, boter, speculaaskruiden, zout, stroop en

melk met een natte hand, goed door elkaar, tot het deeg van uw handen loslaat.

* Maak kleine balletjes (ter grootte van een knikker).

* Vet een bakblik in met boter en leg de pepernoten erop.

* Bak ze 20 minuten op 200 graden in een voor verwarmde oven.

* Even af laten koelen.

 

 

Vervang boter --> cannaboter..

behalve waarmee je de bakplaat invet.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er persoonlijk niet meer als 10 gram indoen.

Eens gegeten krijg je het nl niet meer uit de lichaam en het lijkt me dat je snel een handjevol pepernoten eet. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik nou goed dat er ook fanleaves de pan ingaan??

 

zit daar ook thc in dan ?? ik bedoel op de kleine blaadjes in de top zitten allemaal thc cristalletjes maar de fanleaves niet?

 

ik wil binnekort een cake gaan maken met wietboter die ook nog geproduceerd moet worden..

 

voor cake maken heb je 200 gram boter nodig... om 200 gram wietboter te maken hoeveel gram boter heb ik daarvoor nodig ??

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles gaat bij mij de pan in, ook veel popcorn.

250 gram echte boter zou zo`n 125gram cannabutter opleveren op deze wijze, er gaat veel verloren.

Nogmaals de waarschuwing : een overdosis moet je uitzieken ! en dat is geen pretje voor de betroffene. Ik adviseer met klem 1/5, max 1/3 (naargelang het recept en ervarenheid gebruiker) echte boter te vervangen door cannabutter. Meer leidt snel tot een onaangename trip (ik spreek uit ervaring). :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed hoor Suffie, al die jaren heb ik het uit moeten leggen dat groene cake niet goed is en groene boter ook niet.

Je hebt nu duidelijk laten zien hoe je echte space boter maakt.

 

;)

 

Nou de laatste tip .. bak je brownies met deze boter en voordat je hem opeet toef je hem af met een druppie BHO.

 

:specool

 

En een lekker glas van die weed jenever om het door te spoelen ...

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar doe ik het voor, TAW !

Ik waag me niet aan BHO extractie in m`n thuissituatie (die mag jij meebrengen zodra het moment daar is, ok ?), maar die jenever komt er toch echt wel eens aan.

Wat een heerlijk plantje is het toch. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar zit er in de fanleaves ook werkelijk thc ??

 

anders is het natuurlijk nutteloos om deze erin te gooien...

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi alles in de pan. De fanleaves bevatten inderdaad veel minder THC, maar wel degelijk THC. Je haalt de thc uit de bladeren, dus je zult minder afval nodig hebben met het fijne knipsel.

Overigens is er bij iedere extractie een verzadigingspunt, in dit geval het punt waarop de boter de THC niet meer opneemt omdat de boter verzadigd is van THC.

Bladafval zonder fanleaves is uiteraard beter, je hebt minder afval nodig voor hetzelfde resultaat (LEES: "je kunt meer boter toevoegen aan een volle pan "). Mijn doel was eigenlijk aan te tonen dat de gemiddelde thuiskweker heel leuke dingen kan doen met het bladafval dat normalerwijze in de kliko belandt. :specool

 

Veel succes bij het koken !

Overigens laat ik de pan zo lang pruttelen omdat ik rekening houd met het verzadigingspunt. Ik wil er zeker van zijn dat de boter de maximaal mogelijke hoeveelheid THC heeft opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vanavond ook boter gemaakt... ik vond het tijdens het verwarmen van de boter met bladeren en wiet erin egt ruiken naar andijvie ;)

 

en toen de boter klaar was nog steeds :P

 

ik heb alleen de dosering niet helemaal goed geleze.. de voorgeschreven 200 gram boter door de cake bestaat nu uit 136 gram cannabutter en de rest gewone boter...

 

20 kleine ronde cakjes van het beslag gemaakt net eentje opgegete...nu maar afwachten :blink:

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thug, ben je al terug in het land van de bewusten ? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten!!! meer info? hier

 

hmm, ik vond het zwaar tegenvallen eigenlijk.. ik merkte er niet eens heel veel van...

 

na 2 uur hebbik er nog maar 1tje genomen.. toen begon ik wel degelijk iets te merken..

 

straks nog 1tje erbij en dan space maar..

 

greetz thug :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren nogmaals cannabutter gemaakt en het afval wat ik eerder in de kliko gooide eerst nogmaals met vers water een half uurtje laten pruttelen. Opbrengst 850 gram cannabutter. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Suffie

 

dat worden weer lekkere gerechten ........... uit de hoge hoed van suffie ........:specool

 

wat ik ook zelf lekker vindt is weed thee ............( losse thee in z'n knijper met een beetje popcorn ,echt een lekkere manier omje zondag te beginnen )

 

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thee :specool

Ik ben begonnen met een dubbele volkoren boterham, besmeerd met wietboter en notenpaté.

Zo weer verder met NFS Black Carbon, geil spel ! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje dan had jij net z´n goeie ochtend gehad als mij .........

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...