Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

suffie63

Wietboter Van Bladafval, Stap Voor Stap

Recommended Posts

ik heb de boter gemaakt zoals beschreven in deze sticky. De boter is echt knetter. Kheb muffins ervan gebakken met 1/3 botor vervangen voor wietboter. Ervaren blowers hadden na een dag nog steeds effect van 1 muffin haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de enigste keer dat ik van iets eetbaars stoned werd, was van een spacecake met 50 gram stuf, en het waren 3 plakken ( geen bakkerskunsten) :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sterkte hangt van meer dingen af.

 

Hoe potend de soort is.

Hoe potend de boter is geworden.

En ook erg belangrijk hoe warm er gebakken is.

Ik heb zelf het beste resultaat op 140 graden gehad.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

thc wordt afgebroken op 200 graden

 

dus alles wat er onder de 200 graden blijft is goed te doen

 

cake bak je op zo'n 150 a 180 graden dus perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie in de foto`s ook dat de grotere bladeren van de plant gekookt worden.

Zelf dacht ik altijd dat je de kleinere blaadjes van het knipafval die met kristallen moest koken.

Maar het kan dus ook met de grotere bladeren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

groter bladeren heb je niet veel aan zit bijna niks van kristallen op <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is hoeveel heid knip per 100 gram boter .

en hoeveel is de beste hoeveel heid boter te nemen op je brood ? (1ste x cannabutter)

en je moeten water aanbrengen bij de boter 1 liter per 500gr of 1 liter per kilo /

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan ook nergens een richtlijn vinden voor de hoeveelheid wiet/knipafval op de hoeveelheid boter :lol:

 

Niemand???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn methode, werkt voor droge en natte wiet, afgekeken van een of andere hippie;

 

Dierlijke roomboter als basis gebruiken, dit is het belangrijkste van alles!

Heeft met polariteit van THC te maken, don't ask. De boter onder geen omstandigheden laten koken, probeer luchtbelletjes in de boter te vermijden, door au bain-marie te koken met een paar eetlepels zout in het water. Probeer elke 5 minuten een minuut stevig te roeren, een uur lang. Als dit uur voorbij is, gas aan laten, andere pan in de au bain-marie opwarmen. Met een zeef het geheel zeven en in de andere pan mikken en met een soeplepel de laatste boter er doorheen persen. Nog een kwartiertje te laten rusten, daarna kan het gas uit. Dan is het wachten begonnen, en zal je de verleiding moeten weerstaan om aan de pan zitten rommelen, zodat de onderste laag met rotzooi niet vermengt met de rest tot het compleet is gestold. De laag onderin is donkerder van kleur, en dit komt niet door een verzadigde thc oplossing.

Voordeel hiervan? Vervuiling waar je buikpijn van krijgt is onder in de bodem solide geworden, dit kan je er mooi af snijden. Dit scheelt vele malen filtreren, en op zich zou je deze kleine hoeveelheid nog wel eens kunnen filtreren, mocht je dat willen. Maar ik geloof dat dit een concentraat is van insectenpoepjes, fijnstof in de lucht opgevangen door de thc kristallen, en vermorzelde plantenrestanten, ik gooi dit liever gewoon weg.

 

 

Wat betreft de hoeveelheid, dit hangt af van de boter, ga er van uit dat je 15 tot 20% boter verliest en knipafval de helft zo potent is als de wiet. Gooi je er toppen wiet in, dan zal je het wel eerst grof moeten vermalen. Stel dat je 10 gram boter ergens in moet doen om te bakken voor jezelf, dan ga je uit van de hoeveelheid in wiet waarbij je je normaal ook comfortabel bij voelt om te roken binnen een paar uren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik enkele jaren terug een cake gebakken had waarmee je achterzijde van de maan mocht genieten en dit jaar opnieuw aan de kook ben gegaan heb ik toch enkele vraagjes.

 

- Als men zegt; 250 gram knipafval en 250 gram boter. Gaat het hier dan over nat of gedroogd knipafval? Als je nat knipafval droogt dan verlies je ongeveer 85% van het gewicht en zou dit dus zeggen dat je er veel meer moet in doen.

 

- Als je bij de cake 250 gram boter zou doen, hoeveel vervang je dan door wietboter? 100 Gram lijkt me voldoende of is dit al een brug te ver?

 

- Is het mogelijk om wietboter te maken met knipafval die al een weekje in de diepvries zit? Ik weet dat het zo makkelijker gaat om hasj te maken, maar gaat de THC door het bevriezen zich ook beter gaan binden aan een vetstof?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het afval moet droog zijn, anders krijg je een vies groen smaakje in je boter

boter kan beter wat te sterk zijn, dan meng je m met gewone boter.

als je de tijd neemt om ff te testen wat een goede dosis is dan weet je hoeveel erin de cake moet.

mijn boter is meestal 2 a 3 gram per plak is genoeg, dus dan de rest gewone boter

afval uit de vries is geen probleem, gewoon in water en boter kieperen komt goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ook allemaal beetje af hoe sterk je knipafval is

Van mij zijn dit enkel de sugarleaves dus een zak bijna puure Thc zeg maar :)

 

In 2014 ongeveer 35 a 45 gram van dit thc afval met 600 gram echte boter gedaan en moet zeggen dit was Super gelukt .

 

Mijn water laten koken dan op een lager vuurtje , mijn boter erbij tot deze vloeibaar is , dan mijn knipafval erbij en goed laten invoeren tot een mooie pap en dan laten trekken tot het gele schuim net weg is getrokken (ong 1,5 uur) dat varieert een beetje te zien hoeveel water/boter je gebruikt .

 

Daarna door een shirt gegoten in een pot , alles goed uitgeknepen en,gefilterd en de koeling in en 24 uur later had ik echt een mooie grote klomp bruin\groene boter heel mooi opgesteven en hard :) eens kijken of ik de foto nog heb om eens up te laden .

Had zoon 800 gram boter

 

50 gr boter vervangen door mijn thc boter in een cake of brownie of koekjes recept was genoeg om het aangenaam potent te maken :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik bereidingen met wiet maak hanteer ik meestal een dosering van +- 0,5g hasj of 1,2g wiet al naar gelang de sterkte natuurlijk. Nu als ik binnenkort mijn knipafval gebruik, welke hoeveelheid zou hier dan ongeveer met overeenkomen? Ik ga enkel de thc rijke blaadjes en fluf gebruiken dus niet de grote bladeren met weinig tot geen thc etc. Ik dacht zelf 3-5g, of is dat waarschijnlijk al te sterk met die thc rijke blaadjes? De laatste keer dat ik wietboter gemaakt heb is 12 jaar geleden en toen was die véél te sterk. Weet spijtig genoeg niks meer van de ratio of hoeveelheden:P. Iemand die me kan vertellen hoeveel ik ongeveer best gebruik? Is natuurlijk ook soortgebonden etc, maar ik vraag geen exact getal. Wil gewoon niet veel te weinig, of veel te veel per persoon gebruiken:).

 

En nu tijd voor een bongetje en een frietje:D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...