bambino 1 Posted November 14, 2006 mijn koolstoffilter is wel 1meter 50 lang.. en weet niet hoeveel zo'n steun kan dragen (65 KG. ) het worden denkik van die hoekprofielen aan de muur. jammer dat er geen kijlbouten in passen, daarvoor zijn de gaatjes te klein. gewoon meerdere hoekprofielen naast elkaar om het gewicht te verdelen.. hopelijk komt de tussen muur niet naar beneden en anders de filter een verdieping hoger leggen en via een slang erdoor blazen.. ??? (accaustische slang 254 mm) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted November 17, 2006 mini-update: schakelbord: + nog 1 ballast en draden. in de lange stekkerdoos komen 3 schakelklokken. de stopcontacten in de kleine stekkerdoos zijn dimbaar door de controler en hier komt de stekker van de afzuiger in. de stekker van de aanzuig komt in de grotere stekkerdoos met zoon goedkoop ''zelfdimmer''-tje het is toch de bedoeling om de sperfilters voor de ballast te maken? dit is namelijk de eerste keer dat ik met die sperfilters werk.. op de site van leafman staat dat het aansluit schema op het product staat.. niet dus. - er zitten 2 kroonsteentjes aan, elke kroonsteen heeft 2 openingen, dus totaal 4 openingen. alleen nou is de vraag waar moet wat in? links: blauw, bruin in rechts: blauw, bruin uit? het hok word gebouwd over 6 weken. ciao Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted November 17, 2006 De muur tussen mij en de buren ga is dus ook issoleren met glaswol, gipsplaten en anti-D. Eerst een frame van hout tegen de bestaande muur met daartussen het glaswol en op de latten komen de gipsplaten met daarop de anti-D. - met wat kan ik de anti-D het beste vast zetten op de gipsplaten?? montagekit? behangplak? ander soort lijm? nietten lijkt me geen optie in gipsplaten.. het eerste plan was na het glaswol de anti-D en daarna gipsplaten en texen. maar aangezien anti-D ook goed reflecteerd is het een beetje onzin om daarover gipsplaten te plaatsen en te texen. plus de gaten die in de folie komen na het monteren van de gipsplaten. dus de gipsplaten dienen nu puur voor het maken van een mooie muur met daar achter het glaswol. dit kwam ik ook tegen; reflectie van. antidetectie folie: 92-97% wit-zwart folie:75-90% witkalk: 75-85% spiegel: ? aluminium-folie: 35-55% van mede-forum-er, mi643 . ciao Quote Share this post Link to post Share on other sites
whazzup 165 Posted November 17, 2006 bambino, verzoekje, zou je je foto's (voortaan) op wietforum willen zetten? op de eerste pagina zijn al foto's verdwenen en dat gebeurt op den duur met die andere ook helaas. Moeten we het topic weer weggooien en da's zonde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kalechief 0 Posted November 18, 2006 mooi antwoord mzzl kc Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted November 28, 2006 veiligheid bovenaan! 6 KILO SPECS: 6 kilo het glaasje breekt bij 65 graden celcius, 20 kuub max. mijn hokkie.. 5 kuub kortom 4x zoveel capaciteit AD folie is er inmiddels, nu is het wchten op de juiste tijd.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest mi643 Posted November 29, 2006 dat ding ziet er leuk uit .heb jij nou ook niet de neiging om je aansteker onder dat glaasje te houden? gewoon om te kijken of het werkt. welk merk folie is het?en is het de blinkende? met groet.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted November 29, 2006 HAHA ik dacht echt precies het zelfde!!!! kijken hoe het zou aflopen.. over een aantal jaar als hij versleten is koop ik een nieuwe en maak ik er van de oude een filmpje van.. het merk folie? geen idee ik zal ff een foto maken en uploaden.. ondertussen: van dit: naaaar: de (buiten)hoes van de filter heb ik aan de binnekant geduwd omdat ik ga blazen ipv zuigen uit de filter. er komt wel erg veel koolstof uit de filter gevallen zo ! ook door mn ruggegaan tijdens de filter transporteren in mn eentje erg wazige foto's de ene keer flitst mijn camera wel de andere keer niet op nachtstand heel raar heb er maar wat extra gemaakt: de enekant is spiegelend en de andere kant wit. beide kanten hebben een soort van raster erin zitten wat je ook kunt zien op de foto's. het is redelijk stug, beetje plastic achtig. er staat geen merk op. de folie is van: leafman Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 3, 2006 even los van de gebeurtenissen in de map algemeen... De control room is zo goed als klaar: achterin ligt een slakfan van 250m² die de lucht uit het hokje zuigt, ik denk dat ik de uitgeblazen lucht over de vsa's laat blazen voor de koeling.. goed idee? : over dit komt een plank waar ik andere spullen kan leggen zodat het minder opvalt. ook aan de onderkant van dat zwarte noppen folie voor de demping + nog een 1kg. autoblussert van leafman. de filter maar zolang in de kist onder de controls gelegd: in de kist waar nu de filter ligt komt straks nog tl buizen te hangen voor de zaadjes, en een rekje voor te drogen. filtertje hangt er al, achter de grote als je goed kijkt zie je boven de grote filter nog net een haakje waar hij aanhangt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tara 0 Posted December 3, 2006 Snap niet goed waarom je dat stoffiter in je filter propt, als je het voor de ingang van je afzuiger maakt is dat toch ook voldoende(begrijp dat je blaast ipv zuigt) Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 3, 2006 nog niet overna gedacht eigenlijk.. maar op mijn manier hoef ik minder snel de stoffilter te vervangen. (meer oppervlak) Quote Share this post Link to post Share on other sites
gertje 0 Posted December 3, 2006 Bij die cecla hoef je geen sperfilter te gebruiken. Een sperfilter zorgt alleen voor vervuiling bij deze trafo's ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tara 0 Posted December 3, 2006 voor de afzuiger heb je weer minder stoffilter nodig... en je kan het makkelijker vernieuwen... Je afzuiger krijgt ook miinder vuil en troep... het is maar waar je voor kiest.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 3, 2006 je bedoelt dus vóór de afzuiger een stuke stof plaatsen...? zorgt dat niet voor een hoop weerstand van de lucht? het is voor mij ook de eerste keer dan ik door mijn filter blaas ipv zuig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tara 0 Posted December 3, 2006 Ik denk dat het minder weerstand geeft dan jouw grotere oppervlak filterdoek Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 10, 2006 met de verbouwing om de hoek kijkend (3 weken ) is er nu een moment van stilte gekomen... de control-room & voorgroei/zaadopkweekruimte z.g.a. klaar. vooruit plannen vind ik altijd erg belangrijk, ook bij dit soort dingen. de plaatsing van; lucht aanvoer, afvoer, waar de slangen moeten komen,( secret passage-way), lampen enz zijn al bepaald. het is nu alleen afwachten. het probleem is alleen dat ik mijn ruimte zo smal mogelijk wil maken. het liefst rond de 60 cm diep. de ruimte word dan 3 m. breed 60 cm diep en 2,5 m. hoog. de reden waarom ik de ruimte zo ondiep wil maken is, om het te laten lijken ofdat het gewoon de scheidingsmuur is tussen mij en de buren. ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen ( ) : we hebben een gewone tussen muur. op de muur komt een frame werk van houten balken. tussen al het raamwerk komt isolatie. (geluiden, warmte) over het raamwerk en de isolatie komt anti-detectie folie, dus over heel de lengte van de muur, 3 m. daar overheen komen gipsplaten met witte tex voor de reflectie. geschatte dikte van dit alles 4 á 5 cm. de breedte van een diepstraler is 30 cm. het plan is om 3x 600 w op te hangen en daar komt dus een hoop warmte vanaf. - wat is dan de afstand tussen de gipsplatenmuur en de diepstraler? ikzelf dacht aan een tussen ruimte van 10 cm.? als we van 10 cm. uitgaan is het dus: ( 4 á 5 cm. +30 cm. ( diepstraler) + 2x 10cm. (tussenruimte beide kanten) = 55 cm. de muur aan de andere kant word gemaakt van cellebetonblokken. ( 60 x 20 x 5 cm L x H x D ) de blokken die ik kies zijn dus 5 cm. dik. aan de binnenkant komt ook anti-detectiefolie maar hier geen isolatie. over de ad folie komt weer gipsplaat & tex. dus de totale diepte van de ruimte word ongeveer 60 - 61 cm. de ruimte binnen word ongeveer 50 cm. met een beetje duwen passen daar 3 x 7 liter potten in langs elkaar. onder elke lamp komen 9 potten. als dit te weinig is nog een paar extra in dit verhaal zit eigenlijk maar 1 vraag verscholen; wat moet de afstand minimaal zijn tussen een diepstraler en een gipsplaat(tex) (ikzelf dacht aan 10 cm. beide kanten?) ciao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Just4Fun 4 Posted December 12, 2006 het probleem is alleen dat ik mijn ruimte zo smal mogelijk wil maken. het liefst rond de 60 cm diep. de ruimte word dan 3 m. breed 60 cm diep en 2,5 m. hoog. Mijn hokje is 95 breed en 250 lang. Je moet me eens zien turnen om bij de achterste dames te komen heb 4 rijen dames van 20 cm dik. ruimte voor een schoen blijft over. ze zijn nu nog klein, maar dadelijk als ze groter zijn, wordt het lachen. Maar idee is leuk Ik blijf deze volgen, misschien voor goede ideeen bij de volgende aanpassing/ronde Suc6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 13, 2006 12 x 18 watt = 216 watt cool white and warm white in the mixxx kom er 2 tekort, heb ze gelijk besteld. binnekort aan elkaar verbinden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rainman 21 Posted December 15, 2006 Hoi Bambi, Je bent lekker op dreef wat ik je wil aanbevelen is het volgende. Bouw je hok eerst eens losvast op zodat je dan nog wat aanpassings mogelijkheden hebt. En zover mogelijk alles demontable houden bv. de dubbelen bodem met losse vloerdelen deze zijn lekker stevig makelijk te bewerken, legeleidingen in je muren luikjes op strategische plekken enz. enz. Mijn bevindingen zijn dat met een permanente opzet meer moet slo0open om 1 kleine verbetering aan te brengen. Dus goed plannen is zeker het halve werk...! Grtx Rain.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 15, 2006 rainman je gelijk.. eerst de celbetonblokken los opstapelen zonder lijm ertussen om zo te kijken of er nog wat verschoven moet worden. ik ga geen dubbele bodem gebruiken maar actieve inlaat. de lucht haal ik achter mijn kast vandaan en zuig ik af via het plafond. helaas moet er een gat in mijn (huurhuis)plafond 254 mm als ik de binnenmaat 60 cm houd schiet dat lekker op met de gipsplaten. alleen het moet echt zo smal mogelijk worden. ik vind gipsplaten lastig te verwerken in de lengte. eerst maak ik de bestaande muur en het plafond af en als laatste de muur van celbeton blokken. nogmaals: wat moet de minimale afstand zijn tussen muur en diepstraler(/lamp) ? (brandveiligheid) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rainman 21 Posted December 15, 2006 Hey Bambino, Gipsplaaten in de lengte snijden is zo makkelijk, misschien weetje je het al maar ik zal het toch even uitleggen. Wat heb je nodig een lange lat en een stanley mes Meet uit wat je er af wilt halen leg de lat langs de uitgemeten lijn en haal je mes langs de lat (misschien 2 keer tot dat je een snede hebt van 2 mm) schuif voorzicht de lat onder je gips plaat precies op de snede en duw de korte kant naar beneden. Je hoort een knapppp... en de plaat is kaars recht af geknapt, je moet het alleen nog even dubbel vouwen en het papier van de achter zijde los snijden. Even oefenen met een stukje plaat en je zult zien dat het heeel makkelijk is! Misschien vindt je het handig als ik een simpel 3d model maak voor je, krijg je meer een idee! Grtx Rain Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 15, 2006 hey dat is snel idd maarrrr bouwen kan ik wel alleen het preciesie werk, ik weet nou al dat het bij mij niet mooi afbreekt maar we gaan het op jou manier proberen. het zijn eigenlijk maar 3 grote gipsplaten die in de lengte smaller moeten worden. (mocht de binnen maat van het hok minder worden dan 60 cm.) een tussen ruimte van 10 cm aan weers kanten van de diepstraler-kap tot de muur lijkt mij voeldoende om de warmte de ruimte te kunnen geven. dus komen we uit op totaal 50 cm binnen maat, (10 +10 + 30 cm(diepstraler-kap)) wat dan ong. 60 cm buiten maat word ( isolatie + gips = 5cm + celbetonblok = 10 cm) ciao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rainman 21 Posted December 16, 2006 Hoi Bambino, Ik las in je posts dat je een probleem hebt met je fillter en lampen op te hangen. Gebruik 4x4 balkjes (vurenhout) voor het frame en schroef/plug + montage kit deze om de 15 cm tegen je muren (celblokken en buitenmuur) Misschien geeft dit je een idee, Rain Quote Share this post Link to post Share on other sites
Baksteen 0 Posted December 16, 2006 Soooooo rainman, mooie reactie Quote Share this post Link to post Share on other sites
bambino 1 Posted December 16, 2006 slik, mooi gemaakt rainman alleen is mijn visie toch iets anders. de koolstoffilter leg ik op zolder neer, op 2 balken. ik zuig via een gat in het plaffond naar boven, en blaas via mijn filter uit. eigenlijk dus het zelfde als jou... + de extra ruimte die je hebt, leuk voor een soortje zoals haze over 3 weken begin ik met foto's maken, bouwen enz. het is moeilijk uit te leggen wat ik precies ga doen. de deur bijv. is niet 2m. maar ong. 80 cm. hoog en 60 cm. breed. en komt achter mijn bureau, uit het zicht. ben zelf ook bezig met google sketchup , wat je had gelinkt maar tot nu toe bak ik er niets van. te ingewikkeld. en met 2d tekeningen met paint word niemand iets wijzer.. met de foto's zal het allemaal een stuk duidelijker worden. toch bedankt voor je mooie reaplay en tijd die je in je tekeningen hebt gestopt! (wat moet de minimale afstand zijn tussen muur en diepstraler(/lamp) ? (brandveiligheid) ciao Quote Share this post Link to post Share on other sites