Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
-=painkiller=-

Blad Problemen Met Foto's

Recommended Posts

Beste medekwekers,

 

Een vraagje over mijn dames:

 

Gegevens:

Soort NLX

Temp dag 28 – 30

Temp nacht 19 – 22

PH voeding 6.0

EC voeding 1.75

PH medium 6.3

Voedingbeurt om de dag 300ml pp.

Periode week 4 bloei

Hok 200 * 90 * 220

Afzuigen 1000cm3

Lamp 3 * 400 Watt

Luchttoevoer 125cm3

Luchtoevoer labyrint 1 25cm * 25cm

labyrint 2 15cm * 15cm

 

Probleemomschrijving:

Alle dames hebben vanaf dag 1 paarse stengels. Dag 10 zijn ze getopt. Momenteel bovenste stengels niet paars. Onder het blad vertonen ze wel paarse nerven.

Alles mooi groen m.u.z. van 1 dame (misschien 2). Ik heb zelf de indruk dat deze het hardste gegroeid is. Nu worden ouder bladeren erg geel. Heb al een maal geen voeding gegeven omdat ik dacht dat het misschien overvoeding was.

 

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

 

 

foto1

foto2

foto3

foto4

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt je foto's ook in je post plaatsen overigens..

 

gallery_6781_860_102435.jpg

 

 

Zoals je weet, paarse stengels is stress, maar dat kan van alles zijn. Ik vermoed echter dat het grote verschil tussen dag en nachttemperatuur wellicht hieraan bijdraagt, da's 10 graden verschil. Overvoeding is het niet, dat zie je aan bruine puntjes aan de blaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

Zit op mijn gemak mijn dames te bekijken. Zie ik godverdomme kleine zwarte puntjes (0,5mm) bewegen aan de onderkant van een dame! Beetje zitten zoeken op het forum. Mijns inziens kan dat alleen bladluis zijn. (mocht het nog iets anders zijn dan hoor ik het graag).

 

Nu lees ik ook dat bladluis bladeren kan laten sterven geel worden etc. Is dit niet het probleem wat ik heb met die vergeelde bladeren ?

 

Naar buiten gegaan en lieveheersbeestjes gezocht en gevonden 3!! :-) Wat doen die rakkers nu gaan ze op mijn zeil en tegen de lamp aan vliegen. Hopelijk vinden ze snel hun weg naar de luisjes.

 

Zijn er nog ander mogelijkheden om deze bladluizen te bestrijden? Spiritus knoflook etc ben ik niet zon voorstanders van omdat ik het wel wil roken.

 

Tips gaarna

 

Greetz Pain

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zwarte puntjes zijn waarschijnlijk geen goed teken, nu dat je blad dan op die manier verkleurd zoals ik zie op de foto lijkt me sterk....

 

ik merk ook op dat het precies vooral rechts onder is, heb je hier geen tocht ?

of blaas je op deze plaats eventueel verse (koude) lucht?

want van de kou worden ze ook paars....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wazzup

Thanks voor de tip. Ga ik zeker doen!!!

Las net in een ander topic dat spruzit een biologisch bestrijdingmiddels is. Is dit aan te bevelen in 4 week bloei ?

 

@ZeMec

Je hebt gelijk dat daar mijn lucht inlaat zit. Nieuwe lucht is minimaal 19/20 graden. Dame heb ik net daarna toe verplaatst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de links van de grote foto's kopieeren dan lukt het, heb het al voor je gewijzigd :wOOt (heel eenvoudig, de tn_ in de filename verwijderd, dat was de link naar de thumbnail)

 

En ik denk dat je gelijk hebt! Zijn ook niet echt zwart he..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep. Spint. Zo snel mogelijk een BAYER anti spint cure doen! Druk spuit gebruiken om van onder vooral te spuiten. Ik zou wel een masker kopen en handschoenen als je dat spul gebruikt...

 

Succes, komt wel goed ik had dat ook de eerste keer.

 

Pete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties.

Ik heb BAYER spint cure gehaald. Ga vanavond beginnen met spuiten. Voor de zekerheid ook nog een zakje roofmijt besteld. Deze wil na de BAYER cure gaan inzetten.

 

Heb het BAYER doosje bekeken maar kan niks vinden over aantal keren behandelen.

Vanavond en dan maandag avond weer ? Of is eenmaal genoeg.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...