Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MacHaze

Welke Haze Zit Jou Het Beste ?

Recommended Posts

Jo

damm damm damm, k heb nog zoweel kennis te verschaffen over al deze speciaale soortjes!

t klinkt allemaal zo "ambrosia "en zoete broodjes sprookjes verhaaltjes voor de geest!!! ;) :) zo benieuwd

naar die mistieke schijn die zo rond haze hangt.

wat anders als mijn ervaringen met nlx, durban pioson, jack herer, skunk#1

 

succes , maak er een mooie foto verslag van , ga je volgen (zoals vele)

 

mazzels :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
De soortjes dat mij tegenvielen waren de SilverHaze van SensiSeeds, NevilleHaze(cimanon) van Female seeds en Haze-Skunk x Haze van Nirvana.

 

Wat viel je tegen aan de Neville's Haze van Female Seeds? De smaak of het effect? Toevallig heb ik er net twee staan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn haze soorten zijn :

 

1/ OG Neville's Haze

2/ Metal Haze Dutch Flowers

3/ Atomic Haze DR Atomic

 

Overig soorten Cotton Candy Federation Seed CO

 

Neville

Share this post


Link to post
Share on other sites

MacHaze weer om iets te volgen dit word een lekker ;)

ziet er mooi uit die hokie van jou met die verschilende

soortjes :specool laat de mooie bud shots maar komen

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiyaa Haze!

 

Lekker, ook nog verschillende soortjes en phenos... gaat nooit vervelen... als alternatief voor haze, heb je ook weleens Sage geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste haze die ik rookte was n jaar of 10 geleden en was Jack Herrer!

Erna is die erg veranderd en kwamen er maar meer soorten haze bij...

De smaak en het effect van haze zijn erg sterk en daarom soms niet goed bevonden door rokers die het gewonere spul gewoon zijn! Silverhaze vind ik minder goed en de laatste soorten die ik in n shop kocht waren veel te duur voor het weinige of geen effect....

Die van jou zien er wel mooi uit... :specool k Ga t zeker ook proberen te volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste haze is goed gerijpte/cured haze! ;) (dus zowel de tijd gegeven om voldoende af te bloeien.(lettend op de trich!) :) ,alswel (zeg half jaartje) aan de plant gedroogd! :specool

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
De beste haze is goed gerijpte/cured haze! ;) (dus zowel de tijd gegeven om voldoende af te bloeien.(lettend op de trich!) :) ,alswel (zeg half jaartje) aan de plant gedroogd! :specool

 

kusjes fotografe

 

helemaal mee ens al zullen de meesten onder ons dat half jaar niet redden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woow echt? n Half jaar drogen? Waarom is dat? Heeft dat ook met rijpen te maken?

k Wist dat ie duurder is enz omdat ie langer moet bloeien....

Er is zoveel verschil in de shops tussen haze....droogt die allemaal zo lang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is waar dat Haze curing veel langer duurt om de echte smaak naar voren te brengen. 6 maanden heb ik nog nooit gepropeerd, maar minstens 6 weken is een vuistregel (voor mij).

Het zou mij verbazen dat wiet van coffeeshops zo lang gecured zou zijn, time is money, dus ...

 

@ Jan de Ripper: het effect van de NevilleHaze(hybrid) van FemaleSeeds is zeker goed, maar de smaak is niets voor mij, ik hou niet echt van de Cimanon dat erin gebruikt werd. Grapefruit x NevilleHaze en SourNL x Neville Haze van Female seeds vind ik lekker van smaak. Ik rook minstens zo'n 5gr per dag, dus smaak en energie is voor mij van het grootste belang.

 

@ SantaBelieva: Sage heb ik nog nooit geproefd of gekweekt, maar die staat wel op mijn lijst om eens uit te proberen samen met de Sage'n Sour van Th Seeds.

 

Morgen volgen nog foto's, en deze week ga ik over naar de bloei.

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia Haze (14 weken) van Soma staat bij mij op nr1... maar Super Silver Haze (9 weken) van Mr Nice is een stuk sneller... en ook heel erg goed... SSH van andere breeders vind ik stukken minder...

 

Fotografe's cure van een half jaar is lekker bij alle sativas... met deze rijping vergaat veel giftig chlorofyl... de toppen worden bruin... Katsu heeft af en toe 'golden' soortjes... en is hiermee een van de weinige shops met gecurede wiet... NLSplus staat zowat vast op hun menu... en is een eigen soort die extra lang gebloeid heeft en gecured is...

 

Trouwens... ik hoorde dat indicas na 3 maanden curing achteruit gaan... deze zijn dus niet zolang houdbaar als sativas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat een mooie bak met kleuters heb je daar staan zeg... :specool Hier nog een grote Haze-fan! :blink:

 

Van die Neville x Mango en Haze Special heb ik ook nog zaden liggen. Ik heb het vermoeden dat er bij die eerste best eens planten kunnen zitten die een week of 16 staan. Ik moet eerst m'n kweekhok op orde hebben voor ik me daaraan waag, maar het wordt absoluut een potentiële moederplant.

 

Ik heb ook al eens een hele aparte "indica" fenotype van Neville's Haze gehad. Bijna 12 weken bloei, kneiterharde compacte buds, een doordringende haze-geur en een verpletterende stone à la ultra-Afghaan... Helaas heb ik er geen moederplant meer van, maar ondanks dat het geen typische haze was vind ik het erg jammer dat ik deze soort niet meer heb.

 

Door Kalimist ben ik vroeger bijna failliet verklaard. Man wat een heerlijk haze'je is dat. Ik vond de zaden van Serious Seeds destijds wat aan de prijs, dus ik heb er nooit zaden van gehaald, maar de soort blijft me trekken. Ooit zal ik ook daar nog eens moeders van selecteren... Over SSH heb ik ook goede verhalen gehoord, die van Greenhouse dan. Volgens mij is dat ook het werk geweest van Shantibaba?

 

Hmmm... Alleen door er aan te denken krijg ik al de neiging op m'n fietsje te springen voor een retourtje Lachende Paus. Ach, het is vrijdag, waarom ook niet. ;)

 

Veel succes met de dames MacHaze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het volledig met York eens. De Beste Haze die ik ooit gerookt heb is DE JACK HERRER van 10 a 12 jaar geleden. Maar dit product is toen zo aangeslagen, zodat er meer en meer fake is komen te ontstaan.

En zo zijn er dan soorten die de juiste smaak en aroma hebben want laten we nu niet zeveren maar het aroma is één van de belangrijkste dingen aan het roken. Als het stinkt, dan smaakt het niet. En niets kan tippen aan de geur van een juiste haze, de echte haze-rokers begrijpen dit wel :P .

Maar daartegenover staat nu en dan spreek ik wel va NU de laatste 8 jaar om braaf te zijn, dat wanneer de smaak er is, het effect ontbreekt en wanneer het effect er is, de smaak ontbreekt

Mijn vraag is dan ook , of we nog ooit de zuivere Jack gaan kunnen vinden, zelf niet in zaad denk ik.

 

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, ga dit volgen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Machaze,

 

Mijn top 5 om te growen:

 

1. A-5 Diesel

2. Mexican-VIP

3. HPH

4. C-5

5.CG-13

 

 

Een dezer dagen zal ik een topic starten, waarin er een volledig verslag komt te staan

van de A-5,van begin tot eind.

Ik zal je verslag zeker volgen.

 

Greetz,

 

A-5.

 

P.S. Op de eerste foto zie ik dat je purschuim in je bak gebruikt,dit spul bevat ontzettend veel cfk's.

Ben je niet bang voor vergiftiging van je medium,meschien dat daardoor de stekkies er niet zo lekker

fris uitzien,en is het totaal geen Ph probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...