Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MacHaze

Welke Haze Zit Jou Het Beste ?

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

ik ben hier nog niet veel actief geweest en ga daar nu eens verandering in brengen. Ik heb wel een pak gelezen en daarbij besloten om ook eens te proberen in de grote aardebakken zoals Rataplan, met de organische voeding en schimmels/bacto's van Rhizosys zoals Sannie. :wOOt

 

Mijn voorkeur van planten, vooral qua smaak, zijn de Hazes. En mijn favorieten wou ik eens naast mekaar zetten om deze te vergelijken: Sour NL x NevilleHaze, G13Haze x HazeHeaven, SuperSilverHaze, Kalimist en SuperHaze Special. Het wordt dus minstens 9 à 10 weken bloeien. Stekjes komen van eige moeders.

 

Mijn opzet gebeurt op een vierkante meter, met 1x400w HPI voor de voorgroei, en 2x400w Son-t voor de bloei. Inlaat van frisse buitenlucht van 225m3 en uitlaat van 475m3. Aardebak werd samengesteld uit 6 zakken batmix voor de onderste lagen en 2 zakken lightmix voor de bovenste laag. De schimmels werden in de aarde gemengd, en nog eens extra onder de stekken.

 

Op de foto's van vorige vrijdag waren de SourNl x Haze al zaterdag in de bak, de rest van woensdag.

 

Ik ga het deze ronde zonder Ph regelingen doen, want het werd mij toen zo gezegd, ten onrechte, maar het water (van een bron) dat ik hier kan gebruiken is 6.8. Of denken jullie dat ik beter verlaag naar 5.8 op geleidelijke basis ?

 

Organische groeten,

MacHaze

 

gallery_7113_849_59462.jpg

gallery_7113_849_68934.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ;)

Mooi assortimentje :wOOt

 

Heerlijke smokers die hazesoortjes <_<

 

Grtz B&C :search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

owww,. kalimist ;)

 

Kunnnen wij vriendjes worden <_<

 

Suc6 met je kweek en :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan het best een ph van 6.0 aanhouden op aarde.

ziet er lekker uit die haze , ga je volgen :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof, een van de weinige haze verslagen op 't moment.. ik ga je volgen :wOOt

wat zijn de afmetingen van je hok?

ik zou de ph toch in de gaten houden, met voeding kan de ph ook nogal omhoog schieten, dus is het misschien beter om te meten en corrigeren indien nodig.. better safe than sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier dan elk plantje nog eens appart. Van links naar rechts, van boven naar onder als je de groepsfoto zou volgen. De Kalimist komt van dezelfde mama, de SourNl x NevilleHaze van drie verschillende moeders.

 

SourNL x Neville Haze van Moeder A

gallery_7113_849_563857.jpg

SourNL x Neville Haze van Moeder B

gallery_7113_849_25210.jpg

SourNL x Neville Haze van Moeder C

gallery_7113_849_42341.jpg

G13xHazeHeaven

gallery_7113_849_390506.jpg

 

 

SuperHaze Special

gallery_7113_849_599052.jpg

SuperSilverHaze

gallery_7113_849_120913.jpg

 

 

Kalimist stekje 1

gallery_7113_849_313284.jpg

Kalimist stekje 2

gallery_7113_849_513408.jpg

Kalimist stekje 3

gallery_7113_849_491435.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

super al die soortjes naast elkaar...

 

nu vind ik haze zelf altijd naar pot pourri smaken, dus ben er niet van gecharmeerd...die plantjes zien er toch wel erg smakelijk uit... :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom MacHaze,mooi dat je eerst veel hebt gelezen,en dat je je kon inspireren...

Wil je niet laten schrikken maar je zeer jonge plantjes doen het echt niet zo goed,dit is een zeer duidenlijk ph probleem,denk dat je stekken zich in een medium bevinden met een hoge ec waarde,je ph waarde ligt veel te hoog :wOOt probeer zo snel mogenlijk je ph waarde stabiel te krijgen,en ga nu niet voeden,anders moet je niet te veel van deze kweek gaan verwachten,hoop dat je je kan herpakken...

Succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PH is wel stabiel, maar 6.8 want ik geloofde in het sprookje van geen PH metingen te moeten doen. Dat hij naar beneden moet, zal geleidelijk gebeuren tot Ph 6.0. De overvoeding wijt ik aan de lightmix van plagron dat niet licht genoeg bemest is, dacht nog voor coco te gaan als bovenlaag. Ik ben wel niet van plan om te voeden de eerste weken omdat de batmix als onderste laag (300L) aanwezig is. De foto's werden vrijdag genomen, vandaag stonden ze allemaal veel beter bij, en morgen volgen de foto's rond het middag uur. De camera is aan het laden.

 

@ rataplan: het is een testhokje, dus is alles dat eruit komt als extra. Mapito en coco met CanaHaze op Ph5.8 geeft voor mij (voorlopig) nog de beste resultaten. <_< , maar elke raad is altijd welkom, want samen gaan wij sneller vooruit.

 

@ Snsie: de andere soortjes mogen er ook zijn, hoor ;) , maar ja Kalimist raakt bij mij ook steeds het eerste op, ik krijg er nooit genoeg van. :wOOt De Kalimist moeder is gekozen uit drie pakken zaad...

 

@ OGDread: ben normaal gewoon om haze lang voor te groeien (4 tot 6 weken), veel te toppen, dieven en reuzen te kweken, maar bij deze thread zal ik weinig voorgroeien omdat HashHeaven van Soma volgt.

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude huizen hebben niet enkel hun charmes maar ook dikke muren en hoge plafonds van 3m, dat maakt het inderdaad makkelijker voor haze ;)

 

Nu zal ik zien wat het geeft in een hokje met nog 1,7m van de aarde tot de lampen, want ik verhuis binnenkort uit mijn oude huisje naar een nieuwe locatie, en ik zal mij moeten aanpassen. :wOOt

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is een foto, een halfuur geleden getrokken.

gallery_7113_849_79547.jpg

 

Ben er over aan het denken om eens te scroggen, zodat ik ze wat langer kan groeien en de Ph geleidelijk aan verlagen tot 6.0 en dan pas in bloei te zetten.

 

Wat is de beste Ph- dat ik daarvoor kan gebruiken ? Ik heb BioNova Cintroenzuur of Cana Ph-...

Per hoeveel ( 0.2-0.5 ) kan ik de Ph verlagen per keer ?

 

Bedankt,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie is gek op haasjes ;)

En dan nog organisch gekweekt ook,dat gaat helemaal goedkoemen :wOOt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt makkelijk .2 droppen per dag. Ik draai groei en bloei op 6.2 met afwijking van max .2, kraantjeswater schommelt tussen 7.8 en 8.4 hiero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

bedankt allemaal voor de steun. :wOOt

 

Hazes zijn echt mooie planten, ik krijg er nooit genoeg van...en nog zoveel soorten te testen. SuperSilverHaze en Kalimist zijn voor mij de absolute top, ze brengen dan ook nog goed op. De SuperHazeSpecial heb ik van een zaadje gekweekt dat uit een zaakje wiet kwam ( coffeeshop Baron, Breda ), een krachtige Haze smaak, maar een slechte opbrenger. De SourNl x Neville Haze vind ik ook lekker. De G13xHazeHeaven van Soma, ben ik nu aan het roken, brengt minder op dan SSH of Kalimist, maar zou ik voor geen goud willen missen.

 

Van al deze planten heb ik moeders, want stekken van haze vind je (bijna) nergens, en ik heb nog HashHeaven, NevilleHaze x MangoHaze, TFD O'haze, Western Winds, Zamal x NevilleHaze en KC Brains Haze Special in de frigo, wachtend om te ontkiemen.

 

En dan zijn er nog zoveel soorten op de markt. ;)

 

Hier is het foto van mijn Kalimist op haar laatste weken...

gallery_7113_849_245348.jpg

 

Laat mij eens weten welke haze jullie het beste vinden ?

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal erg goed uit Mac, ik denk dat de SSH wel de beste is die er tussen staat...

Ga je ook nog eens Amnesia proberen , deze moet langer staan maar is dan ook wel de BOM

 

Veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot nu toe de beste ervaringen met nevilles, zelfkweek, en kalimist van tertulia. Telt Cinderella als haze? Goeie derde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Amnesia heb ik ook een moeder staan. Ik vind het sterk gelijkend op de SSH, misschien een kruising van Soma van één van zijn soortjes met SSH. Door mijn verhuis zullen enkele moeders verhuizen naar vrienden en Amnesia zal er één van zijn.

 

Onafscheidelijke (moeder)hazes zijn ook nog de Mexican Haze ( volgens sommige een kruising van een A5 haze met een mexican sativa ), de SourNl x Neville Haze van female seeds, de SSH van Mr.Nice, de Kalimist ( maar ik ben nu ook de zaden aan het opkopen van de soortgelijken zoals Western Winds, Kanamist en Mod seeds om te vergelijken ), de G13HazexHazeHeaven en de SuperHaze Special (low yielder - highest taste).

 

Eén van mijn lievelingssoortjes is A5, maar heb het nog nooit gekweekt, nog nooit kunnen vinden om een kweekje te maken. Enkel daarvoor ga ik soms eens een coffeeshop bezoeken.

 

De soortjes dat mij tegenvielen waren de SilverHaze van SensiSeeds, NevilleHaze(cimanon) van Female seeds en Haze-Skunk x Haze van Nirvana.

 

Een aanrader is Hempstar van Dutch Passion, diepe haze smaak en toch snel klaar met gewicht.

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb toevallig afgelopen vrijdag mexican haze opgehaald

heb ze vandaag in de bakken geplaatst

de dames hiervoor waren amnesia haze erg lekker en ga haar zeker nog eens neerzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie en leuke Haze info , succes met je kweek man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij is de betere haze jack herrer en shack.

A5,amnesia haze en nevills-Haze staan ook hoog genoteerd.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...