Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabusinesss

Winterharde Wietsoort?

Recommended Posts

De topic naam zegt het al,

Zijn/ is er een wietplant die winterhard is dus die tegen temperaturen kan onder het vriespunt, zo ja wich one.. of een buitensoort die tegen uitzonderlijk lage temperaturen kan tot vlak boven het vriespunt daat weet ik dan ook nog wel raad mee..

 

Lijkt me niet maar niet geschoten is altijd mis :wOOt Denk dat het lichtspectrum in de winter ongunstig is voor iedere cannabis plant..

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je deze buiten wilt gaan zetten, nee.

geen 1 soort kan (naar mijn weten) tegen temp onder nul.

maar dan nog, sneeuw, regen, wind... dat zullen je plantjes zoiezo niet overleven.

bouw een leuk hokkie en hang een lampje op :wOOt

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

NL x Bigbud overleeft wel een lichte nachtvorst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter heb je vaak toch echt te maken met meer dan alleen een lichte nachtvorst.

 

Waarom probeer je niet een paar plantjes onder je dak raam bijvoorbeeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je of wat wil je in godsnaam met een plant doen die niet of nauwelijks kan overleven in de winter.

Ik dacht dat het toch de bedoeling is om er ook wat af te halen en dat kan alleen onder goede omstandigheden.

Neem maar gerust aan, wil je hier op het noordelijk halfrond cannabis verbouwen, moet je vroeg beginnen in het voorjaar, weten waar je mee bezig bent en met enigszins geluk, lukt dat dan best wel.

Wat mensen altijd voor een onmogelijke dingen vragen en willen, ga gewoon doen wat wel mogelijk is.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

de enige melding die ik heb gezien van "winterharde" wiet is Double Fun. Zie www.wernard.nl - sneeuw op de toppen. Nog afgezien of het zinvol is overigens...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de zin van de zoektocht naar een winterharde soort ontgaat mij ook volledig.

Dit is hoogstens nuttig om de eventuele lichte vorst te overleven die kan optreden in oktober of november terwijl je plant nog niet is afgebloeid. maar verder??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de vraag wel.

De dagen worden langer na 22 december en het zou interessant zijn een vorstbestendige plant buiten te zetten op die datum. De dagen worden langer, de plant groeit en in maart/april ofzo verduisteren, mei oogsten.

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat dat opweegt tegen het binnen opkweken onder een paar tl's tot te laatste nachtvorst weg is.. een plant zal met vorst in de grond niet lekker groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken geen enkele plant die groeit in de winter ; zelfs niet als ie tegen de vorst kan.

 

bv gras , conniferen, klimplanten.. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de winter gewoon als extra tijd om je plan voor volgend voorjaar te maken. Als je een goed plan maakt, veel informatie opdoet, groeit ook de kans van een goede oogst. Ik zoek in de winter bijv. elke week op de fiets naar een goede guerilla plek. Ik heb tot nu toe 2 potentionele plekken gevonden. Ik moet er 6 hebben (volgens m'n plan).

 

In de winter wiet verbouwen buiten is niet te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten proberen op te kweken van een plant als de dagen langer worden is om een aantal redenen zinloos:

 

1. te koud om te kiemen

2. te koud om te groeien

3. te weinig licht van voldoende intensiteit om te groeien. Als er al groei zou zijn dan zal de plant gigantisch strekken. Dat zie je al als je in april kweekt zonder extra licht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vraag na een winterharde wietsoort in mijn ogen is dat het mogelijk is het gehele jaar buiten te kweken, dit omdat mijn ouders fel tegen het kweken zijn.. vraag me niet why.

 

ik zou dus graag een plantje hebben die tegen vorst kan, al is het maar lichte vorst..

is het niet hoe dikker de stam hoe meer weerstand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou mooi zijn, maar ik vrees dat het vrijwel onhaalbaar is. Net zoiets als een tropische vissoort de winter proberen te overleven in een Nederlandse vijver. Je hebt een slecht uitgangspunt omdat de oorspronkelijke plant een tropische is, dus voordat je een soort zover hebt dat deze bestand is tegen vorst zul je haar behoorlijk moeten aanpassen. Het probleem is dat cannabis in principe een eenjarige plant is en dus altijd zal proberen af te bloeien als ze bepaalde signalen ontvangt van haar omgeving. (lichtintensiteit, daglengte, temperatuur, neerslag, etc.)

 

Zo'n soort zou dus schimmelbestendig moeten zijn, non-flowering (maar hoe bloei je dan af...?) en in staat lage temperaturen te overleven. Winterharde planten hebben een manier gevonden om te voorkomen dat het water in de plant bevriest, uitzet en de plant vernielt, maar cannabis heeft fysieke eigenschappen die dit zeer moeilijk maken. De genetische opmaak leent zich hier niet goed voor en daarom zal het zeer lastig zijn zulke eigenschappen in te kweken. Ook kun je zoals al gezegd van vrijwel geen enkele plant verwachten dat ze groei vertoont bij lage temperaturen, wat een direct gevolg is van de opneembaarheid van voedingsstoffen, de sapstroom en de lichtintensiteit (fotosynthese) bij deze temperaturen.

 

Er zijn best soorten die lichte vorst even kunnen overleven, maar echt buiten kweken in de winter blijft een lastige zaak. Ook met een soort als Double Fun. Als je op het forum kijkt zie je al wat voor trucs de meesten moeten uithalen om hun plant in dit klimaat buiten te laten afbloeien. Dat geeft al aan dat de plant in principe niet zo geschikt is voor ons klimaat, dus als je in een nog extremer (winter) klimaat wil kweken loop je tegen een aantal waarschijnlijk onoverkomelijke factoren aan. Misschien dat het met genetische manipulatie mogelijk zou zijn, maar ik kan me nog even niet voorstellen dat een instantie zoveel tijd en geld investeert in een plant die wereldwijd te boek staat als drug.

 

Als je de beschikking hebt over een kas kun je het kweekseizoen wel rekken, maar ook dan zul je moeten bijverwarmen en misschien bijverlichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt wat Mad Scientist zegt,

In mijn 17 jaar kweken heb ik het geprobeerd met div soorten,maar geen één soort die het redde helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is vast ergens een of ander soorte uit het hogere deel van Afganistan of aan de voet van de Hymalia (hoe schrijven we dat?) dat onder frisse (mogelijk koude) omstandigheden groeit, maar daar wel veel in de volle zon.. dat is hoogst waarschijnlijk wel essentieel voor genoeg fotosynthese bij lage temparatuur... je haalt dan namelijk een energie bron weg (de temparatuur) en dat moet verheven worden door meer energie van een andere bron; het licht. Waarschijnlijk groeit de plant minder snel maar maakt hij wel veel hars aan om de toppen te beschermen..maar te extreem dan bevriezen de sapstromen en gaat iedere plant eraan.

Ik Nederland de plantjes in de winter buiten laten heeft zowiezo geen zin.. de kou is namelijk niet de vijand maar kijk naar de regen van afgelopen dagen, de luchtvochtig heid is in nederland je grootste vijand bij het lang afbloeien van de buitenplanten..

Voelt overigens goed om na een lange periode van inactiviteit op het forum weer eens mijn hersennen te laten op dit cannabi vraagstukje..we zijn terug.. voor goed nu :specool

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

M`n Hawaii Maui Waui`s gaan morgen en zondag pas tegen de vlakte.

Hebben echt wat te verduren gehad afgelopen week en staan nog steeds zonder enig teken van budrot.

Ok geen colaflessen, maar wel veel buds.

Lijkt me een mooie soort om verder mee te kruisen als je een overwinteraar zoekt.

Ik zal zelf een poging wagen door wat popcorn te laten zitten (zowiezo goed voor het bodemleven, wortels tot voorjaar laten zitten) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg ehh guys,

 

ff terug naar de basics...

 

-eenjarige plant

-onder 15 graden staat de plant stil

-...en ga nou eens voor jezelf na: .....winter..buiten?

 

wat me wel kicken lijkt is dat als je in je tuin een glazen kas hebt met extra lampen waardoor in de sneeuwwitte tuin een jetser van een groene dame staat te prijken.

 

zo haal je het zomergevoel wel binnen....en rond de kerst de ballen er in!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk nou dát is pas een kerstboom :specool

 

 

 

 

groetels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heeft hij de kerst niet gehaald :specool Dit was de mexican Sativa een dag of 2 voor de oogst.

 

detail:

gallery_5211_120_42423.jpg

 

 

Fotograaf aan het werk..

gallery_5211_120_96758.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wij als cannabis kwekers een plant vinden die tegen extreem lage temperaturen kan, dan is deze uitermate geschikt voor het afbloeien in de latere maanden.. en eventueel voor een late kweek zoals ik reeds heb gedaan ik had mijn planten op 1 augustus geplant die ik vorige week zondag heb omgehakt (mijn vogelvoerplanten) als deze nou iets langer kan blijven staan omdat we weten dat zij ertegen kan is dat tog mooi?

 

@wazzup

 

netjes :specool

 

greetz canna :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 aug planten en dan gelijk de bloei in na 2 weken? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik geprobeerd met Lowryders, maar er staan nu nog enkel een stel beschimmelde afgestorven stammetjes in die speciekuip... Ik denk dat een schimmelbestendige plant al een hele vooruitgang zou zijn, maar over de winter heb ik het nog maar even niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...