Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Ontwerp Mini Voorgroei/bloei/droogruimte,boxformaat

Recommended Posts

thanks,de verf heeft zeker enkele dagen tijd nodig om uit te kunnen harden,als je de kast openmaakt mag je nooit een verflucht gaan waarnemen,anders zou het zinloos zijn om er plantjes in te gaan plaatsen.Ga in de kast binnen de 2 weken er 78 gefemeneraliseerde zaailingen in plaatsen,ga eens testen wat de herma factor in eva seeds bedraagd,de eerste x dat ik zulke zaden ga uittesten op een groot aantal,dat zal dus het volgende topic gaan worden,een test met 78 gefemeraliseerde zaailingen,maar eerst nog verderklussen,we zijn er nog niet helemaal...

 

Klasse kast en topic hoor :(

 

Alleen dacht ik dat gefemenerelariseerde zaailingen misschien verwijfde mogen genoemd worden. Klinkt iets vlotter ;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

he rata,

 

ondanks dat je gedwongen bent even kalm aan te doen, ben ik toch benieuwd of je

kas al af is en of je verslag nog een vervolg krijgt, ben eveneens benieuwd hoe

je je vochtige lucht door de deksel van die bak krijgt, zie op de foto zo 123 geen gaten/

 

Ben benieuwd.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

toevallig is deze kast nu nog het enige bruikbaar kweekplekje in huis,heb het de laatste weken even heel druk gehad(een volledige nieuwe techniek uit gaan testen om stekjes sneller en vooral wortelrijker te laten bewortelen,waarvan in Januari een fotoverslag :P ),volgende week zullen de updates verdergaan,ga nog wat aanpassingen doen omdat het in eerste instantie de bedoeling had te fungeren als voorgroeiruimte,nu zullen de drie functies moeten gaan benut worden,er komen nog 4 extra tl's in,om met zowel warm wit als koel wit te gaan werken,onafhankelijk van elkaar,therodimmer moet nog geplaatst worden,waarschijnlijk zullen de wanden nog bekleed worden,electriciteitsgedeelte moet nog afgewerkt worden,koolstoffilter enz...

Maar zoals gezegd,volgende week gaan de updates verder,en als kers op de taart ga ik hier nu gaan werken met een medium dat ook bij mijn weten nog niet is toegepast in de cannabisteelt :showoff:

@blauwezand,er zitten wel degenlijk een hoop gaatjes net onder het deksel aan de zijkanten bovenaan de bak,werkt super trouwens,door de afzuiging wordt de vochtige mist door de planten later gedwongen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nieuwe techniek voor sneller wortelen??

 

VERTEL!!

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

rataplan waar hep je die mooie tl bak vandaan of hep ik

nou jou topic niet goed gelezen dit zijn tog tls zonder

starters of hep ik het mis wil ook wel zo hokie bouwen

 

 

mooi verslag rataplan :verrygood

 

 

laters pp........

Share this post


Link to post
Share on other sites

@priest,zal het zeker bekend maken in de loop van Januari...

@40PP,de tl balk is selfmade uit alu profieltjes uit de bouwmarkt...

verdere updates zijn nog niet beschikbaar daar ik momenteel nog bezig ben het substraat en de bijhorende samenstellingen te optimaliseren voor een eerste volledige topictest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi kastje rataplan !!

 

Heb een paar goeie ideeën opgedaan voor mijn voorgroei kast :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je mooi voor elkaar gekregen alleen zou ik zelf voor betonplex gaan.

maar wat ik niet eruit kan vinden is hoeveel je totoaal kwijt was

 

veel suc6 nog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TheGrowshop

Looking nice Rataplan, al enige voorderingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt :no

de vorderingen...

Materiaal is in bestelling,zodra deze binnen zijn gaat het bouwen gewoon verder,kast zal nog verhoogd worden aangezien er een 600watt cooltube zal in gemonteerd worden,de tl's zullen kantelbaar worden,zodat deze na de voorgroei verticaal tegen de achterwand kunnen weggeborgen worden,er komt een ruck bovenin met filter die de kast en de cooltube door middel van een Y verbinding zal wegzuigen,ook reflectieaanpassingen zullen er nog komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Rattaplan,

 

Gelukkig is deze topic weer naar boven gekomen door de interesse die men blijkbaar heeft in het voorgroeien.

 

Nu heb ik een vraag. Zelf hebben we ook een voorgroeikist gemaakt. Dit was in eerste instantie om de stekken, na ontvangst, in ieder geval de pootfase, hierin te laten ontwikkelen.

 

De kist heeft een regelbare luchtinlaat en luchtuilaat, bodemverwarming, luchtbevochtiger, en een tlbak met 2 x 18 watt nr. 33 lampjes.

 

Het werken met de stekken hierin is me uitstekend bevallen. Afhankelijk van wanneer ik mijn afbloei-unit vrij en schoon heb kan ik rustig de stekken hierin laten zitten.

 

Een foto is natuurlijk wel zo netjes:

 

gallery_8797_1309_454621.jpg

 

 

 

gallery_8797_1309_539915.jpg

 

 

 

 

Nu is het kweken met zaailingen op aarde ons huidige onderwerp van studie. En eigenlijk gebruiken we de voorgroeikast alleen om de zaadjes in te laten ontwikkelen. Zodra de zaadjes zijn ontkiemd gaan ze naar de kweekunit om onder 400 watt groeilampen te staan. Per keer kunnen we 9 bakjes kwijt, waaruit we onze selectie maken.

 

De vraag is eigenlijk of en hoelang we de zaailingen in onze voorgroei-kistje kunnen laten ontwikkelen. Uiteraard is onze voorkeur naar een zo lang mogelijke periode.

 

Aangezien we slechts 5 planten per vierkante meter willen zetten, laten we nu de zaailingen ruim drie weken(zeg maar 4) voorgroeien. En als we hiervan een groot gedeelte naar de kist kunnen verplaatsten kan het wel een oogst per jaar schelen.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Edited by Beaker
Foto's zichtbaar gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou zeker lang kunnen in jouw voorgroeikist,trouwens mooi gedaan hoor!Het enige probleem is de hoeveelheid aan licht,zaailingen zullen altijd het best opgroeien met een behoorlijke lichyopbrengst,met 2x18 watt aan tl's voldoe je zeker niet,wil je het probleem hier kunnen oplossen dan zou ik opteren om er een 200 watt spaarlamp in te gaan hangen speciaal voor de groei,hieronder kunnen ze dan blijven staan tot je ze dan definitief kan verhuizen naar het bloeihok,je kan ook natuurlijk er een deel tl's gaan bijhangen,maar een spaarlamp lijkt me interresanter voor jouw kast...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor je antwoord,

 

Ik zat inderdaad te denken dat de aanwezige belichting onvoldoende is. Ga ik maar weer eens aan de knutsel.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hokje rataplan

 

over die cooltube!!! kan je beter niet met een y stuk doen

 

want als je de lucht eerst door het filter zuig naar de vent. en dan door de cooltube blaas koel hij veel beter als dat je de warmte er uit gaat zuigen! :specool

en je heb minder last van stof enzo door dat je het eerst door je filter zuig!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk hokje rataplan

 

over die cooltube!!! kan je beter niet met een y stuk doen

project is afgeblazen,deze kast gaat enkel nog dienst doen als voorgroeihokje aangezien ik een nieuw afbloeihokje aan het maken ben...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer ik had het eind resultaat willen zien waarom heb je het niet afgemaakt ( jah ik la dat je een aparte afbloei hok aan het maken bent) maar zal je niet willen weten hoe het hokkie van je van begin tot eind zal functioneren??

 

erg jammer ik zat helemaal in dit topic toen ik het las ik vind het een zeer teleeurstellend einde het hokkie was zo gaaf ik zat zelfs te denken om een replica te maken als die helmaal af was en je kweekverslag zag hoe je zaiingen of stekken het erin deden ;)

 

 

ach je zal er een goede reden voor hebben

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zet je het project voor jezelf met al deze inspiratie dan niet gewoon voort masteryero? We hoeven hem toch ook niet nog voor je te bouwen he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik zal is heel eerlijk zijn ik wou de resultaten zien van het hokkie als die redelijk waren ( waar ik net aan tweijfel maar tog) dan had ik hem meteen gekopieeerd:P

 

maar aangezien dat neit het geval is:(

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

kom op zeg, laat je altijd de anderen de kooltjes uit het vuur halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeµuh,begrijp het niet goed,kan je verzekeren dat de resultaten zeer goed waren,zie hiervoor het topic in het micro/fluo forum,een test op seramis,heb het project moeten stopzetten daar ik de plantjes heb verhuist om er sneller een moederselectie mee op te kunnen zetten,dat is alles,ga het gewoon nu verder gebruiken om mee voor te groeien,als je kijkt naar de zaailingen op de foto's,en je bent een kenner,dan weet je heus wel genoeg... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) Ik weet niet of ik een kenner ben maar ik weet wel genoeg! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en interessant item. :wacko:

Helaas zijn veel foto's niet meer aanwezig.

Zou e.e.a. nog opnieuw gelinkt kunnen worden?

 

Plantertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...