Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SpeesCees

Wat Kan Ik Hier Mee ?

Recommended Posts

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=20185&st=90

 

 

 

Direct toen ik wist dat ik geholpen werd, wil ik andere medepatienten hier ook mee helpen.

Dus wat ik wou, direct een kast uitlenen, na eerste keer, zodat er mee geholpen kunnen worden.

Heb ook mensen aangesproken hier die medicinaal gebruiken, want wil gewoon helpen me medemens.

En nu dat het mogelijk is, wil ik dat zeker doen.

Want doe het ineens beter goed zodat ik andere er mee direct kan helpen.

Vandaar ook dat idee direct, zie plaatsing advertentie, dus begrijp niet wat er verkeerd aan is.

 

En begrjp dat er nu gewoon al dingen verkeerd worden begrepen.

 

 

 

Wil graag 2 kasten op wieltjes omdat ze her gaan renoveren, en ik dus zowiezo de kasten zou moeten kunnen verijden om in andere vertrek te zetten, als ze bezig zijn, want er word overal nieuwe cv aangelegd en combiketel, en verder de keuken, en dergelijke.

 

En aangezien ik al maanden aan lezen ben, en verscheidene manieren hoor, s dat ook zeer verwarrend.

 

Door 2 hokken te maken, verspreid ik risico van de hoken/kasten.

 

En wil ze ook betegelen om deze makkelijk te kunnen ontsmetten.

 

Kan niet wachten met kweken telen, want kan net van €604.00 leven en me medcijnen en kopen, want er vallen geen gaten meer te dichten.

 

Dus hoop ondanks tegenstrijdge berichten dat er toch mensen zjn die me willen helpen, zodat ik toch zo spoedig kan beginnen.

 

En hoor wel hoe of wat, want ik weet het nu net meer, weet alleen dat ik zeker ga beginnen, anders kan ik niet me leven dragelijker maken.

 

Ben hier terrecht gekomen door cees, en daar ben ik deze zeker dankbaar voor, ook dat hij en andere spullen hebben aangeboden, maar denk dat er op deze site beter een topic kan komen wat iemand heeft, en dat vermeld, dan weet de rest exact wat er is.

 

Want had gelezen dat je beter 2 hoken kan neerzetten min. om risico te spreiden.

 

Moet ook rekening houden dat k overgevoelig ben voor bacterién de ik kan oplossen door het ff in te vriezen, alleen nog schimmels n plant daar zal ik me nog over moeten buigen.

 

Want eigenlijk zal ik zelf een proefpersoon worden voor mensen met de zelfde problemen, want ik weet als geen andere over dit soort zaken. dat doordat ik ook bij patientenverenigingen zit en ook lezingen bijwoon en avonden de de apootheek organsserd.

 

Ook las ik meer watt is meer opbrengst, dus hok bouwen/kast daar zit ik nu nog over te denken. zodat het operationeel word en het te doen is ook in de tussentijd dat me huis gerenoveerd word( dt word wel gedaan als ik er zelf nog in woon), om vb te geven in beginfase heeft men vele problemen gehad met renovatie waardoor er met tussenpauze steeds mensen over de vloer kwamen in andere straat, dit heeft totaal tot oplevering bijna 1.5 jr geduurd.

 

En denk dat ik er mag van uitgaan dat het kinderziekte was en is dat ze er zo lang over hebben gedaan.

 

Dus denk dat het er op neer zal komen dat ik toch zelf aan de slag moet gaan, met bouwen en denken, en verder info vergaren, want om te horen dat ik niet wil luisteren, vind ik wel erg, dit alleen als ik met idee kom om het direct goed te doen.

 

Cees heeft gelijk dat ik het beter in een ruimte kan houden misschen, zodat ik mezelf alleen maar kan kwalijk nemen als het niet goed gaat met de kweek.

 

Heb veel geleerd, en lees nog dagelijks stukken, die ik verder uitdiep/uitzoek, zie ook me eerste opzet hoe ik aangaf me kasten te willen bouwen, had die info van site van oa no-mercy suplies waardoor ik hier ook ben gekomen omdat het her geplaats was.

 

 

 

Hoop tzt een bijdrage te kunnen leveren door middel van testen, wat ik zeker ook wil proberen (dingen uitproberen en kennis te halen daar waar de voor handen is, desnoods een hoge landbouwschool of univeristeitwant die contacten heb ik nog wel, met de tijd over gehouden.

 

Gelukkig heb ik meer vertand van regelgeving en wetgeving.

 

 

 

Dus hoop dat er toch iemand is die me wil helpen ideen, sugesties, want ze bericht heronder, en wil er best voor betalen voor spullen, als dat in termijnen mag, want ruimte ik kan wel 5 kasten kwijt als ze maar verijdbaar zijn in me huis :specool dan offer ik er graag een ruimte voor op, want ben nu eenmaal perfectionist.

 

 

 

Dus iedereen die ze spullen terug wil is oke, want zo werkt het niet....................

 

Ben beetje teleurgesteld in de vooroordelen die er waren aan begin, en heb me hele hebben en houwen blootgesteld, terwijl je er normaal niet zo mee te koop loopt, zelfs niet in de familiesfeer niet, advies is welkom, want........................

 

Jammer................

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees meerdere terleurstellingen in je bericht

en dat is ook heel logies

 

 

probeer de positife dingen er uit te halen hoe moeilijk het ook is

 

 

1 ding is zeker links om of rehts om

je word geholpen

 

anders draag ik daar voor

 

 

 

 

sterkte en succes

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thxxx tnt,

 

 

 

Maar vond dat ik het kwijt moest, heb ook al gemaild dat ik er over denk om bij dit forum te stoppen, zit er over te denken, heb al pb gedaan aan moderator, want als ik besluit weg te gaan , wil dan al me berichten ook weg halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet echt van nut zijn alleen wil ik wel even waarschuwen.

Ik lees dat Mijnheer denkt dat invriezen bacterien dood. Dit is dus niet waar. Bacterieen delen minder snel door de koude temperatuur maar zodra iets ontdooit wordt en de bacterieen hun optimum temperatuur bereiken gaan ze weer als gekken vermenigvuldigen.

 

Vlees bijvoorbeeld kun je ook niet langer dan 3 maanden in een huishoudvriezertje goedhouden. Daarna gaat de kwaliteit zienderogen achteruit.

 

Ontdooien altijd in de koelkast doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik kan niet echt van nut zijn alleen wil ik wel even waarschuwen.

 

 

@boosh heb inmiddels vele bronnen:

http://www.globetrotter.nl/bacterien.html

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/13771879

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=56371

En misschien optie om ze te dompelen in kokend water is meeste weg en dan drogen, in speciala ruimte, of onder druk, las ik dus hoge drukpan optie, allemaal zaken die ik nog ga uitzoeken, en proberen en testen dan.

 

Er is gewoon weinig bekende andere methode, voor mensen die voor vele zaken overgevoelig zijn, die ook nog voor de "normale" personen te doen zijn, doordat er maar weinige gelukkig voor "hun" er geen last van hebben, Ik word me eigen proefpersoon, zodat mijn kennis die ik daar mee op doe, voor andere medepatienten zijn.

 

Heb ook afspraak hogere landbouwschool en zal zeker ook eens gaan naar de univeristeit ermee, want ik wil het weten, en zeker als patient met patientenvereniging die er aan mee wil werken.

 

 

Ieder mens leerd elke dag bij, en als men uitgeleerd is dan staat men meestal al met een been in de "dood"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer om te horen, Tapawingo.

Ik ben van mening dat WF veel te vertellen heeft aan mensen met gezondheidsklachten die baat kunnen hebben aan cannabis. Ik zou de admins/mods willen voorstellen jouw nick en alle referenties naar jouw nick door bijvoorbeeld 'Mr. X ' te vervangen om de reeds gevoerde (misschien voor anderen interessante) diskussies niet teloor te laten gaan.

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, je kunt ook te veel hooi in een keer op je vork nemen!

 

Een jaar terug heb ik ook een kast opgezet bij 1 stel waarvan de vrouw een medicinale gebruikster is, ze deelden wel tegen minimale vergoeding haar opbrengsten!

Voor 2 euro voor een grammetje biologisch gekweekte wiet... de uitkomst voor 8 gebruikers! (1kg / 8 = +/- 125gr per persoon per 2mnd, dus 62 gr per mnd per persoon)

Daarmee was de kweekster uit de kosten qua stroom, de rest van de zooi is de 1e keer op mijn kosten geweest, filtertje, lampje, potjes blablabla.

 

Waarom zou dit niet bij jou mogenlijk zijn??

Waarom meteen zo commercieel gaan (zo zie ik het op het moment, je bericht op marktplaats.nl ed.)

 

Denk eens na over wat ik hierboven beschreven heb.

 

Suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het probleem eigenlijk ook niet echt.. wat mike al aangaf, misschien ben je iets te enthousiast geworden, en wil je te veel in een keer.. Waarom niet gewoon een simpel kastje met een 400watt lamp erboven, en gaan?

Dan kun je in ieder geval jezelf voorzien, met de kennis en ervaring die je opdoet kun je anderen dan ook op weg helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies. Ik denk dat je je enthousiasme een beetje moet inbedden en rustig opbouwen, het eerst eens in de vingers krijgen want anders help je anderen van de wal in de sloot. Als je zover bent dat je het begrijpt en kunt dan anderen gaan helpen.

 

Easy does it. Neem er de tijd voor en trek er een jaartje voor uit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man wat ben je hyper! Bezint eer ge begint. :specool

 

Zelden iemand zoveel statements zien maken en zoveel vragen zien stellen in zó'n kort tijdsbestek. Stomme vragen bestaan niet, maar stom vragen wél. Let er even op dat mensen alweer een stappie terug lijken te doen in hun bereidheid... dat is extra jammer als je ziet wat er hier in een paar dagen aan steun voor je wordt opgetrommeld. Dat is niet uit medelijden, maar omdat veel mensen gewoon graag zoiets zouden doen omdat ze daar niet elke dag de gelegenheid toe krijgen. Onder hobbykwekers zitten toevallig héél veel fijne snuiters.

 

Leren kweken heeft niets temaken met spullen. Ik kweek nu bijna een jaar indoor, in een kledingkast... onder een 200 watt spaarlamp van 8 tientjes met een paar PC fans van een paar euro als ventilatie. Zonder bescheiden te zijn: vanaf de eerste kweek rollen er steeds de heerlijkste wietjes van de lopende band, met goede opbrengsten om mijn persoonlijke recreatieve behoefte te stillen en héle lage kweekkosten.

 

Géén PH en EC meters, geen budboosters, géén 600 watt HPS lamp. Het heeft weinig te maken met spullen, maar , meer met het feit dat ik ( ook beroepsmatig) al jaren dagelijks bezig ben planten in het algemeen beter te leren kennen. Met wat goede genetica en natuurlijk met de geweldige steun en info die ik het afgelopen jaar heb gekregen van mijn medeboarders op verschillende forums + een beetje geluk heb je al snel mooi resultaat.

 

Kweken = keihard plantjes bestuderen. Dat doe je niet door een berg mooie kastjes in elkaar te schroeven. Nee, dat doe je door een zaadje in een potje grond te stoppen en daar de hele dag voor te gaan liggen om te kijken wat zo'n plantje doet en waar ie wel en niet, goed/slecht op reageert. Begin simpel. Kleed het helemaal uit. Begin met aarde-zaadje-water-licht. Je zult zien dat een wietplant net onkruid is. Ga dan pas je kweekvragen stellen die bij je opkomen, en weloverwogen naar een grotere/luxere kweek uitzien en die netjes uitstippelen.

 

Ik zou ook graag een duit in het zakje willen doen: mocht je belangstelling hebben dan kun je van mij een dikke zak Lowryderzaad toegestuurd krijgen. Genoeg voor een paar onsjes lekkere vensterbankwiet.

 

 

 

gr Vanmaniac

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon zorgen dat je eerst een oogstje draaid uit een kast en daarna pas andere mensen gaan proberen te helpen ;) schiet niet op zo .iemand hier probeerd je te helpen en dan heb jij het al over een kast uit te gaan lenen.loop niet te hard van stapel :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 Topics zijn samengevoegd daar het niet zinvol is om 2 topics te hebben over hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee tapa .......

 

zo zie je dat de mensen hier op het Wf jou het beste gunnen en wat ik al zij ,

eerst het 1 en dan het ander . eerst zelf een hokje die geheel aan jou probleen is ingericht ....

alleen dat betegelen snap ik niet . wandt je wilt in kasten gaan kweken dus dan heeft het tegelen geen zin ...

en niet gelijk deprie gaan doen man . :specool

 

je weet waar we het over hebben gehad . gewoon het positiefe in zien van de berichten hiero

en als je denkt dat mensen je hier aan het af zijken zijn dan zie je dat verkeerd .

 

gewoon stapje per stapje . met vallen en op staan kom je er wel . zeker met het WF achter je .

 

mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, 't blijft wel wiet he..

of je nou medisch rookt of zoals ik, zoveel mogelijk, komt t op het zelfde neer, je wilt t niet kopen..

 

Dus nu je als patient besluit om wiet te gaan kweken voor medisch gebruik moet je gewoon net als ieder ander leren hoe dat moet..

 

Het leuke hiervan is het leerproces het je zal helpen in de pijnbestrijding, afleiding is toch wel 1 van de beste pijnbesteiders die er is..

 

Het verschil tussen een medisch roker en iemand die gewoon verliefd op wiet is, is dat de pasie ergens anders ligt..

 

Als je zelf een pasie zou ontwikkelen voor dit magische plantje, dan zou je wietforum niet nodig hebben..

Ik snap zowiezo niet waarom je nog steeds geen eigen hokkie hebt,, waar was je al die jaren mee bezig????

 

Of heb je t pas gisteren ondekt ofzow..

 

Ik vind het van Ert enzow geweldig dat ze je willen helpen..maareuh. denk zelf effe na..

 

Neem de minimale moeite om iets optezetten.. en dan kan je blowen wat je wilt..lekker makelijk toch..

 

Als je wilt zijn er al aanboden van mensen die een hokkie voor je willen draaien, ik wilde dat iemand dat voor mij doet..lol uch.uche..

 

dus luister en huiver...

 

ik realiseer bij mensen(vrienden) soms een setup voor 300tot 400 luie euros..

 

Dat lijkt me niet te veel,zeker niet als je der tegenover zet dat die gasten nu wel gratis hun eigen stash roken..en nog lekker bezig zijn ook,,, ze zijn eindelijk van de straat..

 

Dus neem die info hier for wath it is.. en wees tevreden, want das ook t gevoel van de high die je zow graag wilt..

 

 

 

Wat me verbaast is, dat je eigenlijk laat weten , dat jouw interrese naar wiet en het kweken niet echt groot is geweest tot nu toe..

Anders had je allang een hokkie, net als die blowers die t voor de lol doen..

Terwijl jij een veel betere rede hebt..je gezondheid..

Dus vertel me, waarom nu pas die intresse, en waarom blow je al niet je hele leven, zoals het hoord..

 

Ik geef je 1 tip.. zet je eigen hokkie op.. 5 plantjes( een goede sativa)...1200watt derboven..en knalle maar. de rest eer je hier wel..

 

Voor nu ga ik der eerst effe 1tje draaien,, en lekker opsmoken ik heb s'morgens altijd last van een stijfe tintelde nek, en een slaperig gevoel wat me de dag zwaar laat lijken, de wiet helpt me door die moeilijk ochtend heen en geeft me energie om met de dag verder te gaan en me verdampert te vullen.,, das de winst van het zelf kweken, lekker joh, je eigen stash, zelf gekweekt, en zelf geleerd hoe da moet..

Das nouw nog eens een voldaan gevoel..

 

Zow groen kweken ze m niet voor je,,,. da moet je zelf doen....

 

suc6 dude..

 

Als je ooit wat wilt weten over kweken dan pleur je gewoon net als die freeweeling fun loving pot smokers die hun leven aan cannabis hebben gegeven je vraag hier op wietforum ofzow, en dan word je wel geholpen..

 

voor wiet moet je volgens mij zelf zorgen...

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe denk dat 400 watt in een hokkie om te beginnen ook wel helpt Dokkie? :specool

 

Effe stapje terug tapa. Je kunt pas anderen helpen als je zelf geholpen bent. We kunnen als WietForum niet het hele medische cannabis probleem oplossen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer om te horen, Tapawingo.

Ik ben van mening dat WF veel te vertellen heeft aan mensen met gezondheidsklachten die baat kunnen hebben aan cannabis. Ik zou de admins/mods willen voorstellen jouw nick en alle referenties naar jouw nick door bijvoorbeeld 'Mr. X ' te vervangen om de reeds gevoerde (misschien voor anderen interessante) diskussies niet teloor te laten gaan.

;)

 

 

 

Als ik besluit om niet meer deel te nemen aan het forum en mij uit te schrijven dan volstaat niet alleen met me toppics dan wel reacties een andere naam te geven, want zal dan eisen dat alles wat ik heb geschreven weggehaald word, word en wil dat desnoods zelf doen. :specool

 

En zoals sommige al aangaven in hun "vooroordelen" dat ze toegaven dat stomme vragen niet bestaan maar wel dat ze op stomme mannier gevraagd kunnen worden, dus mijn reactie op topics geeft geen extra waarde :) .

 

En zal dan ook alles verwijderd willen hebben, maar denk dat als ik zover ben, dit geen probleem zal opleveren. :)

 

 

 

Ik zal me dan bezig gaan houden met "mensen " helpen op verschedene gebieden (medicinaal gebruikers proberen vanuit de patientenverenigingen waar ik al bij it bij te staan met advies, en info, tja jammer dat er echte kennis die hier op de site aanwezig is, ik die niet meer zal volgen, al hebben paar mensen een eigen site met veel antwoorden en derglijke.

 

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1162127714..._344_187930.jpg

 

 

 

 

 

En voor de mensen die me wel willen helpen, me e-mail adres is zie potje in mijn gallerij en avator en meer

 

maar dan alleen echt die mensen willen helpen, die wiet gebruiken medicinale, want dat mocht ik niet doen, me e-mail adres (pijnbestrijding-cannabis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, omschrijf eens wat je net beschreven hebt?!

 

'k snap werkelijk waar geen klote van wat je net gepost hebt,,. clearify yourself ! (dat is engels :specool )

Share this post


Link to post
Share on other sites

En poosts weg halen op verzoek doen we ook niet(voor zover ik weet.), das je eigen verantwoording op t moment da je t pooste..

Share this post


Link to post
Share on other sites
En poosts weg halen op verzoek doen we ook niet(voor zover ik weet.), das je eigen verantwoording op t moment da je t pooste..

 

 

 

;) Wil de wet er wel voor je bij pakken(dus de wetboeken), maar hoop dat het niet zo ver komt als ik besluit mijn terug te trekken, want dan zal ik zeker deze naleven, en dus schriftelijk deze definiéren.

 

 

 

 

 

Einde voor mij voorlopig op dit topic, want loop niet graag op zaken vooruit, want tot op heden ben ik er nog niet uit, dus is dit nog niet aan de orde. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wil de wet er wel voor je bij pakken, maar hoop dat het niet zo ver komt als ik besluit mijn terug te trekken.

 

 

wie jan met de pet ???

 

maak van een mug geen olifant ............ ( waar gaat dit over kan iemand mij dit zegen ?? )

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer Ert, hoop dat je hierdoor niet je hulpvaardigheid naar anderen toe kwijt ben geraakt. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kobuzz

 

denk niet dat ert dat doet.... :specool

 

maar is wel jammer van de energie , hij heeft wel ideen die tapa ,maar hij laat zich overschaduwen door zijn levens doel anderemensen helpen ...........

met deze houding (tapa) duurt het verkrijgen van zijn eien hokkie alleen maar langer .

zeker met zijn houding , heeft ie dadelijk weinig mensen die hem willen helpen ..

 

 

Nog ff een Nood kreed naar tapa draai ff bij en eerst het 1 en dan het ander ..........;-)

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp niets van je plostelinge vreemde reacties, de mensen hier proberen je alleen maar te helpen waar mogelijk, en je te behoeden voor grote teleurstellingen.. :specool

 

,. clearify yourself ! (dat is engels ;) )

 

Da's geen goed engels, clarify wel..

hehe sorry kon t niet laten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...