Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

UmleiTung

White Widow Bio-style

Recommended Posts

Beste growers/blowers,

 

FF een verslagje van deze gare knakker. Na lang wachten hadden we eindelijk weer de mogelijkheid om een paar dames uit te nodigen om te logeren :wOOt . Helaas is het maar voor een paar weekjes!! De vrouwtjes waren bij aankomst toch niet helemaal wat we ervan verwachtte, hadden oa last van spint <_< ….ja nu al! Omdat we zo eigenwijs zijn en vertrouwen hebben in de toekomst heb ik ze toch maar ingestopt in een zacht bedje van aarde.

 

De dames hadden wel even aandacht nodig voordat ze de bak in gingen dus hebben we ze onder gedompeld in een wit goedje. De aarde in de bak is een licht voorbemeste aarde van de GS. In de bak ligt een drainageslang die zorgt voor de bewatering.

 

Voor de rest krijgen ze nu alleen maar afgezuurd water (Ph 6,0) van bovenaf.

 

med_gallery_5685_832_46585.jpg

 

 

 

 

 

 

 

De foto’s zijn van een week geleden toen ze geplant waren, morgen volgt een update met

nieuwe pic’s.

 

Tensiometer staat op 80 mbar (voorbewatert), slechte foto maar je ziet dat het blad al aangetast is.

 

med_gallery_5685_832_42616.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Smoke ze ;)

 

 

 

Umleitung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo maar even een update aangezien de vorige foto’s van een week geleden zijn!

 

Vanaf vandaag hebben we de klok teruggezet naar 12/12. De stekken hebben het deze week

zwaar gehad, had de lampen iets te snel laten zakken. Dit werd niet op prijs gestelt door een paar dames en werd meteen afgestraft. :wOOt Blaadjes begonnen te krullen en verschillende stekken hebben 3 vingerig blad aangemaakt. Heb de lampen wat hoger gezet (80cm) en maar de ventilator aangezet, normaal wacht ik daar nog ff mee ivm de LV.

 

Vanaf vandaag zal er gebruik gemaakt gaan worden van de drainageslang omdat de tensiometer aan het oplopen is, zullen nu wel goed geworteld zijn. Verder zien ze er redelijk uit op een paar na. Het nadeel van zo’n bak is dat ik de planten niet meer kan verplaatsen dus ze moeten het maar zo doen.

 

med_gallery_5685_832_119027.jpg

 

 

Lekker groen en genoeg ruimte om lekker verder te groeien

med_gallery_5685_832_31163.jpg

 

 

 

@TAW

 

Of het een toprondje word moet nog blijken, we hebben er iig vertrouwen in !!!

 

Groetjes

 

UmLeiTung

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een krek stekkenboer heb je als je ze met spint krijgt <_< ( ik ken betere ;) )

 

Btw, misschien een tip voor je volgende ronde:

Zet je stekken zo dat ze met het blokje ongev 1cm onder de grond staan :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de tip :wOOt zullen we de volgende keer doen!

 

Wat betreft die stekken is inderdaad minder, wil ook graag zelf uit zaad

gaan kweken maar dat is even toekomstmuziek.

 

groet

 

Umleitung

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een update met wat plaatjes.

 

Deze week hebben ze pas 1 keer water gehad nog geen voeding alleen afgezuurd naar ph6,0. Heb er een raar plantje tussen staan (zie foto) met allerlei mankementen, het stomme is dat hij naast ene staat die het gewoon goed doet. Kan het dan liggen aan het TMV-syndroom die de stress veroorzaakt?

 

Heb net nog onder de bladeren gekeken maar kon niks vinden wat er wijst dat de spint zich doorzet. Voor de zekerheid geef ik ze toch nog een behandeling deze week voordat ik er niet meer goed bijkom

 

Freaky plantje met TMV-syndroom(denk ik), 3 en 4 vingerig blad. ;)

 

med_gallery_5685_832_191924.jpg

 

 

Hier staat die naast eentje die nergens last van blijkt te hebben

 

med_gallery_5685_832_159641.jpg

 

 

Een overzichtje

 

med_gallery_5685_832_219828.jpg

 

 

Deze wil niet echt meedoen

 

med_gallery_5685_832_45570.jpg

 

 

Meer foto's zie album! :)

 

Goed dat was het voor nu, alle opmerkingen, kritieken, tips zijn welkom.

 

Groetjes

 

Um-Lei-Tung

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi egaal uit Umleitung :specool

 

Spuit die cocos rondom die slang ook ff in, daar zou spint zich ook wel eens in kunnen nestelen... en dat willen we natuurlijk niet ;)

 

 

 

Suc6!

 

 

 

Keep them green

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goedkomen hoor,mooie opzet,bij slechtere stekken kan je te maken krijgen met grote hoogte en breedteverschillen,de stek op de foto die achterblijft zal dat steeds blijven,de andere planten gaan het zeker wel compenseren binnenkort,mooi nog een aardebakkweker op ons forum er bij te hebben...

succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umleitung,

 

De volgende keer goed voorgroeien zoals Paffie dat deed ?

 

Dan heb je meer overzicht en kun je de zwakkere of weglaten of aan een zijde planten.

Zo schjemiel kan ook nog voor ziektes zorgen.

 

Het wordt echt wel een mooi veldje dat zie ik nu al ...

 

Koppie erbij niet teveel van die olie zuigen en blijf veel fotos maken.

 

TAW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikeh

Goede tip, daar hadden we niet aangedacht, zullen we zeker doen. Zie je vanavond :specool

 

@rataplan

Bedankt voor je reactie ;) , heb je topics uitgebreid gelezen en inspireerde me om met zo'n bakken aan de slag te gaan.

 

@TAW

Heb eens gekeken bij Paffie, je bedoeld natuurlijk dat ik ze eerst in kleinere potten laat voorgroeien en dan pas in de bak zet, staat genoteerd :)

 

Wat betreft dat ik me koppie erbij moet houden komt helemaal goed.

 

Zuigen aan olie? Had gedacht dat ik vanavond ontmaagd werd :)

 

Umleitung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag hebben de vrouwtjes de 2e en laatste sproeibeurt gekregen met masai. Hopelijk laten ze mijn plantjes nu met rust! Voor de zekerheid bestellen we nog roofmijt, denk dat ik die over een week of 2 uitzet.

 

Was wel ff een gedoe om erbij te komen, kan ze natuurlijk niet eruit halen dus dat werd balanceren op de bakken maar we zijn er heelhuids uitgekomen en het belangrijkste is dat we de planten niet beschadigd hebben.

 

Zo zijn ze de nachtperiode ingegaan

 

med_gallery_5685_832_140728.jpg

 

 

Kan toch geen kwaad hé als ze zo nat zijn, knallen we de LV ook weer eventjes omhoog.

 

De aarde is bijna niet meer te zien, bladerdek word steeds dikker.

 

med_gallery_5685_832_222115.jpg

 

 

Hoogte verschillen goed te zien

 

med_gallery_5685_832_33745.jpg

 

 

 

Alleen m'n tensio doet een beetje raar, normaal geeft die al na een paar uurtjes een daling in mbar weer. Nu zakt hij maar 30 mbar in 12 uur ;) zoveel zuipen ze nu toch nog niet.

 

Was het voor nu :specool

 

Groet

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha :specool

 

Was eracher gekomen dat ik in de groei de verkeerde Ph- had gebruikt :blink:

 

De sproeibeurt met masai hebben ze gelukkig overleefd en er beginnen mooie knopjes te vormen. Vind dit zelf altijd een mooi gezicht hoe opeens van die witte bloemetjes tevoorschijn komen.

 

Goed, deze week hebben ze voor de eerste keer voeding gehad. Ze krijgen nu wat groei, bloei en topmax van Biobizz. Wat is dat dik spul zeg die groeivoeding. Tensiometer blijft nog steeds erg hoog staan, heb nu maar 2 keer achter elkaar 10L in de slang gegooid. Morgen maar eens even kijken hoe de meter en de planten erop reageren.

 

Overzichtje

 

med_gallery_5685_832_104949.jpg

 

 

Deze wil ik jullie niet onthouden

 

med_gallery_5685_832_5884.jpg

 

 

med_gallery_5685_832_175123.jpg

 

 

 

FF over bovenstaande foto

 

Ben aan het denken om wat takjes te gaan dieven, kan dat nog of ben ik te laat?

 

Groet

 

Umleitung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie groene planten :specool

 

En jahoor je kunt ze nog prima dieven nu

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewerk ze ...

 

enne wel opletten he Umleitung, niet kloten op je eige eilandje..

 

Beloofd wel wat, tippie ?

 

Neem er nog meer Tensios bij want 1 is niet te vertrouwen.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoon aardebak trekt elke keer weer mijn interesse....

Denk dat ik binnenkort ook er maar aan moet geloven :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

in deze fase is het heel normaal dat je plantjes heel wat gaan drinken,tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem ondervonden met mij tensiometers,begin me er zelfs op te berappen dat ik ze blindelings geloof :specool heb per bak 1 meter,de waarden tussen de bakken in zijn steeds minimaal,hoogste verschil was eens 20mbar!En dat op zo veel kweken...

Trouwens het gaat daar heel goed,de meningen zijn sterk verdeeld over dieven,maar ik zou dat alleen maar doen indien je zou scroggen,waarom mooie harde buds onderin op het spel zetten? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er nice uit man!!

 

 

 

Nice & green :blink:

 

 

 

Wanneer gaan we nog eens op ;) meeting :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je bak goed is opgeknapt nou ze in de bloei staan. En nou mooi groen houden hè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar eens aan het dieven gegaan, was toch lastiger dan ik had gedacht. Kwam alleen bij de voorste 2 rijen dus er zijn er maar 10 gesnoeid. Heb gemiddeld van elke plant een stuk of 4a5 takjes weggesneden. Heb wel wat foto's in mn album gezet maar is het niet echt goed te zien.

 

Wat me opviel was dat er takken bij waren die helemaal onder zaten en toch tot boven reikte, die hebben we maar lekker laten zitten.

 

Tensiometer was flink gezakt dus die extra 10L hadden ze ook wel nodig.

 

@TAW

Heb nog een tensio liggen maar weet niet of ik hem nu nog erin kan zetten ivm beschadiging van de wortels. Als ik Rataplan z'n poost lees zal het wel loslopen met het verschil.

 

@Priester

Gewoon doen joh, paar plankies hout tegen elkaar schroeven, vijverfolie, slangetje erin, volgooien met aarde en gaan met die banaan :j

 

@Stumper, Bambo, Sannie

Thanx voor de reactie, gaat helemaal goed komen :specool

 

@Mikeh

Moeten volgende week maar eens bijelkaar komen

 

Ach en omdat jullie toch zo foto geil zijn een paar pic's

 

Je ziet vrij weinig verschil

 

med_gallery_5685_832_134379.jpg

 

 

med_gallery_5685_832_174510.jpg

 

 

Laterzzz

 

Umleitung

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen m'n tensio doet een beetje raar, normaal geeft die al na een paar uurtjes een daling in mbar weer. Nu zakt hij maar 30 mbar in 12 uur :specool zoveel zuipen ze nu toch nog niet.

Ik herken dat wel hoor. Van de groeistuipen waarbij je denkt nóg meer water?? Als de verdeling van je water in je bak goed is zal dat best wel kloppen. Ik vertrouwde de tensio niet blindelings (stak mijn vingers ook nog wel eens in de grond :j) maar inmiddels ga ik er, net als rataplan, helemaal blind op. Met goed bijhouden hoeveel water je geeft kunnen er geen rare dingen gebeuren. Leuk om een grafiekje van bij te houden :huh:

 

Mooi veldje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend stond de tensio eindelijk op 90mbar :specool

 

Scheuten zijn wat lichter van kleur, hoop dat de voeding daar verandering in brengt!

 

:j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Tijd voor de wekelijkse update!!!

 

Veel heb ik eigenlijk niet te melden, ze gaan naar mijn idee nog steeds goed. De afgelopen week hebben de dames nog een flinke groeispurt eruit geknepen. Nu is het echt goed te zien hoeveel hoogte verschil er tussen de planten zit. :specool De grootste is 80cm en de kleinste 60 cm (hebben de achterblijver maar niet meegerekend).

 

De tensiometer geeft weer waardes aan die ik verwacht, de ww-tjes zuipen nu +/- 10L. om de dag. Als voeding krijgen ze per liter 2 ml. groei- en bloeivoeding en 1ml. topmax. De scheuten trekken weer bij en zijn lekker groen. Ph waarde water is nog steeds 6,0.

 

Heb nog een achterblijver staan die er toch erg vreemd uitziet. Het plantje maakt bijna geen bloemen aan en de bladeren die eraan hangen hebben een steel van 18 cm :smoke

 

Genoeg gezeik van mijn kant tijd om plaatjes te kijken :specool

 

Freaky plantje

 

med_gallery_5685_832_12219.jpg

 

 

Het vertrouwde overzichtje

 

med_gallery_5685_832_210958.jpg

 

 

Dit word een toppertje :verrygood

 

med_gallery_5685_832_86111.jpg

 

 

Dit was het dan alweer

 

Laterzzz

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt stumper

 

Heb het ook bij meerdere foto's hier op het forum gezien.

 

Is dat dan een slecht teken?

 

Temp. schommelt met de lampen aan tussen de 28 en 29 graden dus daar zal het niet aan te liggen denk ik. Overvoedingsverschijnselen lijkt me ook niet omdat ik pas vorige week ben gaan bijvoeden.

 

Iemand ideeën?

 

 

UmLeiTung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...