Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Romy

78 Pp Kweekverslag Onder 3 Adjust A Wings

Recommended Posts

@bierkrat

 

hoi hoi,

 

ja ik heb zo een smsfan controller nu ingesteld.

Alleen deze was afgekoppelt in de groei. Werd daarmee te koud.

Dus heb in de groei vanaf de 4de dag alleen inblaas aangehad met eens in de 2 uur 15 mijn softbox die het weer ververste. Dit ging goed idd.

Maar nu het licht in de bloei later aangaat word het ook eerder koud binnen, dus heb hier weer aanpassingen opgemaakt door de smscom in te schakelen.

Dus gaat helemaal goed komen nu.

Zit er alleen nog over te denken om een uur voor de lampen aangaan een 2000 watt kachel op 1000 watt aan te laten gaan om de wortel en ruimtetemperatuur iets te verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Romy je doet het goed...alleen voortaan beter schoon maken....

 

Ik zie dat veel mensen nog vragen hebben over de ADJUST A WINGS

 

woensdag 1nov. komt de vertegenwoordiger van de adjust a wing gratis uitleg geven over die kappen...

moet je ook gewoon komen het gaat (gelukkig) niet alleen over die kappen maar ook over het kweken.. en je kan alles vragen.

 

duurt iets van 1,5 / 2 uur en het begint om 19.00 je kan er veel van leren denk ik.

 

plaat:

Growshop:See So Green

Stevinstraat 5

Heerhugowaard

 

voor mensen die intresse hebben mail naar:

 

SeeSoGreen @ Hotmail . com

 

jij komt toch ook romy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ See So Green,gelieve te stoppen met steeds maar te komen spammen!

@Romy,leuk verslag,toch 1 tip,vul beter in de toekomst je potten net tot de rand,het wortelsteltsel zal beter ontwikkelen zo...

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rataplan

Ok zal de potten beter afvullen de volgende keer.

Bedankt.

 

Verder nu hebben ze 2de bloeidag gehad, en zo een beetje de helft is duidelijk aan het groeien.

Zet er vanavond of morgen weer nieuwe fotos op.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,ik gebruik zelf al een tijdje die wings en ben er erg tevreden over nog nooit minder als 475 gram van een lamp gehaald(meestal veel meer).als ik je een tip mag geven probeer een stuk zwart wit folie langs de kant te spannen waar geen witte folie zit want op deze manier gooi je nog veel licht naast je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@master kush

 

ok, ik ga meer folie gebruiken, heb nog rol liggen, dus das geen probleem.

 

 

Heb alleen het volgende probleem, nieuwsgierige schoonouders naar de zolder.

Dus tussen vandaag en overmorgen word het een hoop werk om een slaapkamer om te ruilen met de zolder en mijn zoontje een ander plekje te geven.

Ik ga aan de slag.

Nieuwe fotos van nieuwe ruimte volgen binnen paar dagen.

Word helaas wel iets kleiner, maar ja, moet wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat het lekker zo staan.

vind het zo zonde, er zit zoveel werk in dat hok. En dat even in 2 dagen omruilen met een ingerichte slaapkamer is haast geen doen.

Mijn schoonouders moeten maar gewoon begrijpen dat we prive spullen hebben en dat hun dat niets aangaat.

Of zo iets, weet nog niet wat we moeten zeggen.

Iemand tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weten je schoonouders dat jij en / of je vrouw wel eens een jonko paffen ?

Zoja, dan staan daar een "paar" plantjes voor eigen gebruik :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, die denken dat we zo clean zijn als maar mogelijk.

Maar vinden het nu vreemd dat ze niet even mogen kijken.

We zeiden al dat er veel troep staat en liever eerst opruimen.

maar hij wou even snel kijken of wij ook zo een dakpijpje hebben als hij omdat het bij hem lekt.

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ See So Green,gelieve te stoppen met steeds maar te komen spammen!

 

tegen mij of tegen cees ??? "steeds maar te komen spammen!"

maar als je mij bedoeld, sorry was niet mijn bedoeling....dacht nodig jullie gewoon uit voor een gratis cursusie...

 

zal het niet meer doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he romy

 

allereerst een pluim in je reet voor die mooie kast kan ik nog een hoop van leren

 

mijn plantjes zijn toevallig 3 dagen eerder in de bloei gezet

 

dus kan ik me aan deze topic vasthouden om te kijken of het bij mij ook wel helemaal goed gaat

 

kheb namelijk nog een hoop te leren

 

maar ik ga je cker volgen

 

greetz infraredhead

Share this post


Link to post
Share on other sites

@infraredhead

 

dank je.

 

Vanavond komen er tevens update fotos van dag 6 bloei.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die kachel een uurtje van te voren aanzetten.heeft wel zin want dan zijn de plantjes al wakker als het licht aan gaat of zo iets.ik doe het zelf ook :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bierkrat

 

Dank je. Ik had het alweer uitgeschakeld na de groei periode maar ga het dan weer inschakelen een uurtje van te voren.

 

Kan het ook te koud zijn in de bloei als de lampen aanzijn.

Ik krijg het niet over 25 dag en nacht 20 (zonder kachel).

Is het beter in de bloei 27 te hebben dan 25, want het duurt als de lampen aangaan een uur of 3 voor het 25 graden is, met afzuiger op nog niet de helft.

Als het nodig is zet ik voor de warmte een extra lamp aan.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee see so green ...........

 

alle meningen zijn welkom ,maar geen verkapte reclame maken .

en het niet afschrijfen op speescees .

kijk maar ff in zijn topic's

 

Mzzl Harry :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal.

Even een update, er is weer een hoop gebeurt.

Ze staan nu 15 dagen in de bloei, en het enige wat ik heb gegeven is een beetje n27 in t vat en volle dosis rhizotonic tot nu toe eenmalig in t vat. Dit is vorige week gegeven.

Ik begin morgen met een beetje bijvoeden, maar houd dit ook erg laag gedoseerd en geef geen wortelstimulator meer.

 

med_gallery_8037_948_211088.jpg

 

 

 

 

med_gallery_8037_948_611512.jpg

 

 

 

 

med_gallery_8037_948_466737.jpg

 

 

 

 

Ik vind ze aardig gaan tot nu toe, geen klagen, op een paar achterblijvers die er nog extra tussengepropt staan. Deze week bepaal ik welke 4 er weg gaan. Of in ieder geval buiten de bak.

 

med_gallery_8037_948_466863.jpg

 

De 11 liters die vast staan te wachten als de stekken groot genoeg zijn.

 

med_gallery_8037_948_566093.jpg

 

 

 

 

Mijn spectrum reflex waar gisteren even snel een plekje voor gemaakt is. Afwerking komt als deze stekjes in mijn bloeihok staan. Moest het even snel doen omdat het 100 watt lampje niet zijn werk deed die ik tijdelijk had hangen.

Na de afwerking komt er dan een apart groei bloei verslag onder de spectrum. maar voor nu is t een simpele voorgroei tijdelijk.

 

med_gallery_8037_948_102606.jpg

 

 

 

 

med_gallery_8037_948_561263.jpg

 

 

 

 

Hebben nu 5 dagen 100 watt gehad, en 1 dag spectrum reflex om te wortelen.

Gaat niet zosnel als onder mijn 400 watt kwiklamp, maar mocht even niet te snel gaan ivm andere hok nog gereed krijgen.

Deze potjes krijgen als ze goed rond geworteld zijn nog een verpotting naar 3,5 liter en gaan die volwortelen, dan gaan ze naar de 11 liters die we eerder in het hok hebben zien klaar staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, waar jij 100watt gebruikt voor kleine voorgroei, wil ik daarmee mn planjtes grootbrengen grappig!:specool

MAar echt mooi gedaan dit !! ;)

Ga ik volgen, en heeft je schoonpa niets gezien toen die naar het pijpje ging kijke :blink:?

 

speed

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee niet lache om romy, ik zie een groot talent hier.

TAW

 

Was toch niet tegen mij bedoelt hè?:blink:

Want ik lachte om mezelf :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Speedway

Bedankt, en schoonvader heeft niets gezien. Heb hem maar gezegd dat er wat privespulletjes van ons liggen. En heeft het nu anders opgelost.

 

@TAW

Hihi, bedankt. Na een aantal cocos tegenslagen kon ik dat wel even gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier er zeer goed uit :specool

 

Maar waarom 2x overpotten?

Is toch weer een extra beetje stress die ze gaan krijgen.

 

Mooie ruimte :blink:

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spock

Bedankt.

Het achtergedeelte is direct neergezet in die potten wat nu 15 dagen bloei heeft gehad, en 6 a 7 dagen groei, ergens er tussenin vanwege de overschakeling.

Dan gebruik ik ook liever geen 11 liters omdat ik te lang moet groeien. Hou er niet van als die 600 watter buiten bepaalde tijden draaien.

Nu had ik een aantal stekjes kunnen krijgen die ik omdat hoofdhok in bloei staat moest voorgroeien buiten deze ruimte.

Als ik die vanuit de 1 liters naar de 11 liters zet wortelen ze goed, maar laat ik ook eerst een 3,5 doorwortelen buiten het hok, dan is de 11 liter zeg maar zowat een bos wol van wortels als ze daarin gezet worden.

Alleen op deze manier krijg ik ook mijn 11 liter potjes netjes doorgeworteld. Als ik ze direct in de 11 liters zou zetten dan schakel ik hoe dan ook snel over, op deze manier dwing ik mezelf langer voor te groeien, de potten beter te laten wortelen, en binnen 1 hok, oogst ik op die manier iedere maand de helft.

Klinkt misschien verwarrend, maar bij mij voelt het zo goed op de een of andere manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt tof dat er nu ook een spectrum kweek op het forum is.maar als deze in de zelfde ruimte staat heb ie toch een probleem want hun licht schema is anders als ons 18 uur en daarnaa op 12 uur schema kijk maar op hun site daar staat tot nu toe geen volledig kweekverslag ;) en een reclame dat ze maken :specool

 

maar voor de voorgroei zijn ze toppie volgens een maat van me die erg lui is :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bierkrat

 

De spectrum hangt buiten het hoofdhok, daar heb ik eergisteren met kunstof wandplaten even snel een hok voor gemaakt.

Op dit moment staat het idd alleen te groeien daar, maar als deze groeiende weg zijn naar hoofdhok komen er nieuwe stekjes die ik wel ga afbloeien daaronder. Maar eerst is er dan nog werk aan de winkel, bakje eronder , folie rondom en een handiger verhoog verlaag systeem.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...