Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nurtury

Stressen: Wanneer? Hoe? Waarom?

Recommended Posts

Heren,

 

 

een vraagje over het stressen.

 

wat is de simpelste manier om te stressen en wanneer zou je ermee moeten beginnen?

 

Moet je uberhaupt wel paniek zaaien onder de dames?

 

 

 

 

Nurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

nouja, dat ligt eraan wat je met je planten wilt gaan doen.

als je gewoon een 9weken kweek wilt gaan draaien moet je natuurlijk niet gaan stressen.

leg even uit wat je wilt gaan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

8 weken in de groei, in een ketel.

maar ik wil de wiet een beetje boosten omdat het in een ketel is gedaan en dus minder dan een hok opbrengt.

.... ik wil de planten voornamelijk oproken.

 

gallery_7076_177_466580.jpg

 

gr

Nurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit :smoke

maar door ze te laten stressen verhoog je de opbrengst niet.

de wiet zal wel een betere kwaliteit krijgen.

je planten gaan door te stressen meer thc aanmaken, in de hoop nog een stuifmeelkorreltje op te vangen.

maar als je wilt gaan stressen, doe dit dan in de laatste week of de laatste paar dagen.

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top,

 

Ik snap het ... Ik probeer ook niet een grotere opbrengst te halen maar meer 'Oomph' per gram.

Ik zat eraan te denken om de pomp gewoon uit te ztten de laatste paar dagen...werkt het ongeveer zo?

 

Het is mijn eerste kweek dus ik loop nog een beetje te goochelen met de instellingen en methodes.

Zit ook nog een beetje met het juiste tijdstip om de schaar erin te zetten, en dat is een noob-onzekerheid...

ik weet het. :smoke

 

Sommige zijn al over de 80% bruin

(wat in mijn ogen een simpele vuistregel is, maar ook open voor interpretatie) :no

 

Ik wacht rustig af want das volgens mij het beste maar ook moeilijk.

 

Nurt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wacht rustig af want das volgens mij het beste maar ook moeilijk.

kijk, dat is de juiste instelling :smoke

ik denk dat je het beste als je wilt gaan stressen, een beetje met je lampen kunt gaan spelen.

laat ze bijv vannacht de hele nacht aanstaan en dan morge en overmorge uit, verzin maar wat.

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste paar dagen geen water. Licht op 10/14 (aan/uit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er wel leuk uit, alleen ik zou toch voor een hokkie gaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Preacher, maar sommige kunnen zo,n ding voor een appel en een ei op de kop tikken en gaan er voor

 

Zou hem nooit meer kopen maar ja das beter weten :smoke

Vind het er toch niet slecht uiut zien dus wil wel graag weten wat er behaald is.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

preacher,

 

Ik heb geen stoepie, zoals jij, waar je potjes met aarde neer kan zetten.

 

Je preekt voor eigen parochie ... lol

 

 

Nurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

die hebben al stres genoeg gehad.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet je uberhaupt wel paniek zaaien onder de dames?

 

Zou het niet doen, er is al paniek zat. De levenscyclus is bijna voorbij en nog steeds niet bevrucht :smoke :no Is wel de maximale stress wat je een dame aan kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deed en dacht ik vroeger ook, maar nu weet ik beter. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het niet doen, er is al paniek zat. De levenscyclus is bijna voorbij en nog steeds niet bevrucht :smoke :no Is wel de maximale stress wat je een dame aan kan doen.

 

Volgens mij rekenen we dat niet onder de stress factoren. Ze blijven immers hopen op bevruchting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geloof niet in anderes "stressfactoren". Alles wat uitgeprobeerd is bestaat uit martelpraktijken die de ontwikkeling mijn inziens vertragen. Het plantje moet veel bloemen aanmaken en heeft het daar druk genoeg mee. Waarom moet de dame energie verspillen aan herstel of correctie van allerlei moedwillig veroorzaakte "stress" terwijl diezelfde energie beter voor de topontwikkeling kan worden gebruikt ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar sluit ik me bij aan grafer :smoke

Of het moet pure noodzaak wezen.

 

In de groei-periode is het wat makkelijker,een paar dagen extra groei terkt ze er wel weer doorheen.Daarentegen staat de bloeitijd al vast :no

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben me ervan bewust dat dit een binnen-topic is, maar buiten is (mijn ervaring )het klieven van de hoofdstam van een dame zeker bevordelijk voor de bloemvorming. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren,

 

Bedankt voor de tips!

 

Heb een beetje halfslachtig de laatste paar dagen met het licht lopen spelen...hoop dat het zin heeft gehad.

Niets volgens een schema of voor langere tijd.

 

Omdat het mijn eerste kweek is, heb ik geen vergelijikings materiaal en dus kan ik niet echt weten of het gewerkt heeft. :smoke

 

ik ga er nu de schaar in zetten.

 

 

Groente

 

Nurt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kijk, dat is de juiste instelling :wOOt

ik denk dat je het beste als je wilt gaan stressen, een beetje met je lampen kunt gaan spelen.

laat ze bijv vannacht de hele nacht aanstaan en dan morge en overmorge uit, verzin maar wat.

succes!

 

-grz- Kid

 

 

wordt in mijn hok een beetje heet onder voeten dus ben genoodzaakt om eind week 8 te hakken..

de toppen zijn al volgroeid..10% is bruin..ik ga nu mijn licht 24uur laten branden en dan 24 uit..woensdag nog een keer in de hoop dat ze as zaterdag zo veel mogelijk rijp zijn.het is een expiriment maar als je het niet probeert blijf je altijd in het duister tasten toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...