Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Regenwormen En Het Nut In Aardesubstraten

Recommended Posts

er zijn wormen van 0.5cm en 25cm,die heel dun of heel dik kunnen zijn,het is een ruwe schatting maar het kunner er wel heel veel zijn.... :specool

 

 

 

rataplan

 

 

 

Heb een vraagje " hoe hou je de wormen in hun bak?

 

 

 

Want dreseren lijkt me onmogelijk ;)

 

 

 

 

 

Want de potten vul je helemaal, en ze staan dicht bij elkaar zie ik overal....

Share this post


Link to post
Share on other sites
(regen)wormen leven in de aarde niet op de vloer... :specool

 

 

 

 

 

;) zie ze in de natuur ook wel boven de grond, maar dat gebeurd dus zelden.

 

Dus ik kan ze gewoon op de aarde zetten met de tijd?

 

 

 

Want ik volg je verslagen altijd en zoals altijd verdiep ik me er verder in, want ik wil goed starten, en zorgen dat ik voldoende kennis krijg om deze kennis dan weer te verspreiden, na het zelf getest te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tapawingo, als de regenwormen zich bovengronds bevinden,dan zijn ze ofwel aan het paren,ofwel is de grond zo nat geworden dat ze uit noodzaak en levensbehoud moeten hoger gelegen stukken aarde trachten te bereiken,er zijn gevallen bekend dat ze zich proberen langs bomen omhoog te wriemelen bij overstromingen,maar dat is in de natuur,in aardebakken en grote potten zul je ze niet zien daar de lampen de bovenste aardkorst uitdrogen,en daar hebben ze nu net een hekel aan omdat ze dan steeds maar slijm moeten produceren om zich comfortabel voort te kunnen bewegen!Daarom ook zo belangrijk om bladafval na elke kweek toe te dienen net op de afgegraven aarde,daarna terug bijvullen,bovendien houden wormen niet van licht...Succes verder... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rataplan,

 

Ok dan fijne kerel dankzij je supertopic heb ik die wormenfokker een mailtje gestuurd dat ik wel een kilootje kon gebruiken.

 

En toen ging de deurbel, en nu staat hier een enorme doos met 1 kilovan de allerbeste compostwormen.

 

Wat nu ? Ik heb nog geen echt bladafval in mijn nieuwe grond zitten ik wou alleen weten wat het ging kosten.

 

Ik word al misselijk als ik ernaar kijk ....

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt me van je tegen, TAW.

Vertroetel je (buiten)grond en er komt vanzelf leven in.

 

gallery_7602_894_193901.jpg

 

Ik ga volgend jaar iig minder voeding geven omdat de grond op dit moment perfect lijkt en te rijk aan voedingsstoffen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
:specool ;) :) sorry,kwam effe niet meer bij,kan me goed voorstellen dat een kilogram compostwormen een heel raar zicht moet zijn geweest toen je de doos opende :) ,maar nu effe serieus,wat kan je deze lieverdjes aanbieden in je medium(onder de bovenste toplaag mengen)groentenafval,meel,koffiedrab,gras,bladeren,nu volop te vinden buiten,je kan binnen ook een mini compostvat maken,er is allerhande info te vinden op het net betreft thuiscomposteren,de wormen gaan dit nu in je medium voor jou gaan doen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

=@ everybody !!

 

Ik kwam ook niet meer bij want ik verwachtte een Pentium 4 proccessor in een doosje te ontvangen.

 

Rataplan ik wil ze niet kweken maar loslaten ...

 

De vrees is dat als ik de wormen los laat in de 2 cement kuipen en in de badkuip dat er geen eten voor ze is aanwezig in de grond behalve mijn wittewortelpunten.

 

Dus ik kan er wel wat andijvie op gooien maar ik kan niet meer gaan graven in die badkuip.

 

Dus dat is de vraag ... hoe voer ik ze en hoe krijg ik ze in de kuip aan het werk maar niet aan de wortels.

 

Groet

 

TAW

 

ps: Hoeveel het er zijn weet ik niet maar het kost 23 eurootjes afgeleverd aan de deur razendsnelle levering ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, TAW, ik lig in een deuk.

Anderzijds ben ik geen lid van de Partij voor de Dieren, maar vind iedere dierenleed verwerpelijk en wil dus op elk mogelijke wijze meewerken aan het overleven van jouw kilo wormen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

andijvie is een goed begin,ja ik weet het wel,gewoon een centimetertje of 4 onder de grond een mengsel van koffiedrab,meel groentenafval enz neerpleuren,samen met een deel wormen(geen kilogram op 1 badkuip)ga buiten nog wat dode bladeren rapen(geen acasiabladeren)en dek het netjes toe,wees gerust ze laten je wortels wel met rust :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij bent de hele dag al meelig, ik heb een donkerboterig vermoeden dat je een aantal hapjes hebt genomen van die warme dampende cake zonder ons.

 

Groet

 

TAW

 

ps: Wiettop is een hermaatje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin me dat te beseffen TAW, ben zo naar bed.

Nog ff kabouter Plop voor de kleinste opzetten en ben onder zeil. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
andijvie is een goed begin,ja ik weet het wel,gewoon een centimetertje of 4 onder de grond een mengsel van koffiedrab,meel groentenafval enz neerpleuren,samen met een deel wormen(geen kilogram op 1 badkuip)ga buiten nog wat dode bladeren rapen(geen acasiabladeren)en dek het netjes toe,wees gerust ze laten je wortels wel met rust :specool

 

 

uuuhh dooie bladeren uit de tuin ?

 

Die zitten onder met spint en wittevlieg en de hele rataplan ( hee dat ben jij !) die kan voorkomen in je tuin.

 

Ik ga wel wat verse sla en andijvie kopen waarvan ik zeker weet dat ie gevertimezed is ...

 

dus oude aardappelschillen etc etc het bekende varkensvoer dat is wat ik zoek ?

 

 

Groet

 

TAW

 

PS: Hoe lang mogen ze nog in hun verzendbox blijven ?

Nee er zit geen handleiding bij helaas ....

ennnee ik heb nog een zak meurende boerenkool die overtijd is is dat niet het perfecte ontbijt voor mijn logies ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS: Hoe lang mogen ze nog in hun verzendbox blijven ?

Nee er zit geen handleiding bij helaas ....

Mits je niet te ver weg woont kom ik ze morgen wel ff afhalen. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
andijvie is een goed begin,ja ik weet het wel,gewoon een centimetertje of 4 onder de grond een mengsel van koffiedrab,meel groentenafval enz neerpleuren,samen met een deel wormen(geen kilogram op 1 badkuip)ga buiten nog wat dode bladeren rapen(geen acasiabladeren)en dek het netjes toe,wees gerust ze laten je wortels wel met rust ;)

 

mooi om te weeten rataplan super tekst en uitleg :specool

hier kunnen we wat mee ik ben ook al weer met mijn aarde

bezig voor de volgende ronden dat word 70 % oude en 30 %

nieuwe met de koffie drab,en de heele mik mak :)

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wormen eten dus geen levende wortels?

Eten ze wel dode wortels? Want daar zitten er een boel van in de aarde.

Ik ga ook wat wormpjes halen en zal wat sla in de bak doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede avond allen,

 

via deze sticky deze site gemailt .. www.viswormen.nl

 

 

 

Wormenkisten 3 stuks opgestapelt met gaatjes voor beluchting en compost om lekker van te eten.

 

gallery_3606_729_93341.jpg

 

gallery_3606_729_1370.jpg

 

Diep ingraven maar eerst de wormen dan het voer en dan de grond.

 

gallery_3606_729_87685.jpg

 

gallery_3606_729_92371.jpg

 

Wat extra power voer voor mijn schatjes.

 

gallery_3606_729_62216.jpg

 

Dig in!!

 

Here they come ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rataplan

 

bedankt voor alle info, ben dr echt weer wat wijzer van geworde :(

ga maar een banaantje ete en dan in mn kweekkast(je) onder de grond douwe ;)

 

 

#stampertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...