Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Regenwormen En Het Nut In Aardesubstraten

Recommended Posts

mooi dan weet ik wat ik te doen heb dit weekend :verrygood

 

thanks Buble.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees hier veel over de co2 uitscheiding van regenwormen. In een recent onderzoek echter is aangewezen dat regenwormen ook een aanzienlijk hoeveelheid n2o (lachgas) produceren wat we 11keer zo schadelijk voor het milieu is dan co2, zelfs zo schadelijk dat er al onderzoeken gestart zijn of het niet beter zou zijn om offensieve maatregels te nemen tegen de regenworm populatie! Wat dat n2o met onze plantjes doet is mij echter onbekent, maar aangezien de goede resultaten met wormen zou ik mij toch niet al teveel zorgen maken :wOOt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

ben paar dagen geleden wormen gaan halen bij de viswinkel (25gr), genoeg dus. Ik dacht hoe meer hoe beter dus zitten er 10-20 per potje van maar 4l :welcome: Nu zie ik pas dat veel te veel is. Gewoon er terug gaan uitvissen dan? Is het goed om ze nu al op de plek te gooien waar de plantjes over 1 - 2 weken komen te staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey renegade hoe bedoel jij dat met om ze nu al op de plek te gooien waar de plantjes over 1 - 2 weken komen te staan?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo,

 

Is het goed om ze nu al op de plek te gooien waar de plantjes over 1 - 2 weken komen te staan?

 

jawel maar wel zout op de staartjes gooien anders kruipen ze weg !!

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

of ff een draad spannen zodat ze daar tussen blijven :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

of deze cursus www.hoerichtikeenregenwormaf.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een eige compostbak ,nu ging ik vanmorgen de koffie weg gooien

med_gallery_5651_2464_309790.jpg

 

tn_gallery_5651_2464_461152.jpg

 

Zo kan je zien dat zo'n bak goed werkt , ik heb gelijk handenvol in me tuin verspreid

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn een hoop pieren zeg ;)

Heb je er in het begin gewoon wat pieren bij gegooid, of zijn deze er

vanzelf in gekomen?

 

Grtz,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat er foto verdwenen zijn.

 

GR>LULLO ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emilio ik heb in het begin wormen in de bak gegooid maar dat is al 5jaar geleden toen ik hem net neerzette

Op de foto is na een vette regenbui ,om één of andere reden kwamen ze massaal omhoog in me bak

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super leerzaam topic!

Ik ben nu op vakantie en ik verveelde me een beetje ;p

Maar ik ga thuis gelijk wormen vangen :smoke

dankjewel voor deze info

 

Gr. Early!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt onwijs intresant dit zeg. Ik denk dat ik van de week ook maar stuk of 3 á 4 wormen in me 11 liter potten laat kruipen. Zal mischien niet zo onwijs veel helpen als in een aarde bak, maar kwaad kan het volgens mij nooit :)

 

Thnx rata voor dit mooie verslag. Alleen beetje jammer van de foto's.

Baksteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dit topic staat vermeld 1 worm per 10 liter aarde pot. Geld dit ook voor aardebakken. Mijn bak is 3x1,2x40cm dus 1500 liter. Moeten hier dan 150 wormen in ??? Gevoelsmatig lijkt me dit erg veel.

 

En moeten het nou regenwormen, mestpieren of beide zijn? Dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden daar het topic titel regenwormen heet en er elders in het topic over mespieren wordt gesproken.

 

Grtz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een aanvulling met dank aan Ganjamens met betrekking tot wormen uit de hengelsport winkel :tu

 

Hiermee moet je een beetje opletten,kunstmatig gevoede exemplaren uit bv de hengelsportwinkel kunnen gevoed zijn met chemische preparaten voor de visserij,de wormen zijn dan licht vergiftigd,en op deze toekomstige humus zitten we nu net niet te wachten,dat zijn trouwens mestpieren en geen regenwormen...Hou het liever''Bio'' en ga op jacht of verzeker je ervan dat ze met organisch materiaal zijn gevoed!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar mestpieren leven toch op je aarde en niet erin ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik zeker ook eens proberen heb hier grote compost hoop met mege wormen ga me der enkele vangen

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het goed is zitten er in je compostbak gaatjes onderin

dan komen de mestwormen vanzelf in je bak

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloa

 

groeten van pier .

 

hg

m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...