Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpeesCees

Selectie...geluk En Toeval Of Kennis ?

Recommended Posts

Daar hebben wij nog wel eens een discussie over gehad sannie ,remember . Ik vond het toen nogal erg snel ook .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt atmo,dit was op de vroege hennepdesk in een jack herrer selectie.

Scherp geheugen kerel :wOOt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja...nu "moet" ik ingrijpen !

Een plant vervrouwelijken ??? is voor mij abracadabra taal !?

Het gaat om te beginnen om het gen in het zaad...daar staat de plant op zich los van.

De plant waarmee je vrouwelijk zaad creëert is gewoon een draagmoeder die gefopt wordt !

A/ ze draagt zelf door zichzelf te bevruchten ... B/ ze bevrucht planten om haar heen door de op manipulatieve manier verkregen mannenbloemen die alleen het X gen dragen.

Als je manipuleert, en de factor herma komt méé, los van de door verstoring teweeg gebrachte mannenbloemen...krijg je vervrouwelijkt zaad...ipv puur vrouwelijk. Dáár is dus de meester zijn oog belangrijk, want met herma's mag je geen geduld hebben en gelijk uitselecteren.

Dat het daarom zó belangrijk is om in beginsel met duidelijk vrouwelijke , en vooral de erg sterk XX georienteerde, planten te werken mag dan duidelijk zijn.

Als zich binnen het proces ( van A tot Z ) ook maar IETS voordoet waardoor de plant herma's aanmaakt ipv onnatuurlijk en uit vergissing opgewekte mannenbloemen, dan ist kapot en kun je niet verder komen als Feminized zaad ipv Female.

Let ook op het volgende : stekken van Feminized zaad is een ramp, danwel één grote herma bende. !

Maar ook de stekken van planten die uit écht vrouwelijk zaad voortkomen hebben de factor herma weer gewoon in zich, en vaak zelfs sterker als natuurlijk is.

Dat betekend dus dat je female zaad in principe kiemt, afbloeid en oogst om vervolgens weer nieuwe zaden inzaaid, want kweektechnisch zijn ze als moederplant waardeloos.

 

SpeesCees

www.nomercy.nl :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat deze topic nu over vrouwelijk zaad of een snelle mannelijke plant???

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degenen die nu nog steeds niet weten hoe ik vrouwelijk zaad maak lezen weinig binnen dit forum of op mijn website !

Ik deed het al verschillende keren uit de doeken...óók al laat ik telkens een paar details weg.

Maar hé....het heeft me duizenden kapot gemanipuleerde planten gekost, het heeft me 14 lange jaren experimenteren gekost, het heeft me zelfs een huwelijk gekost ! En nu...zal ik de wereld ff haarfijn aan der neus hangen hoe ik het deed !? Zie het maar als mijn studie tijd waar ik nu voor beloond wil worden , want ik gaf er verdomd veel voor op ook, en moet toch ook een keer aan m'n oude dag gaan denken.

En tenslotte : Zolang je weet met welke stoffen ik werk om te veredelen en je uitleg krijgt waarvoor die stoffen zijn en wat ze doen is dat al wat dacht ik zo ?

Heb je daar niet genoeg of geen vertrouwen in...tja, da's jammer dan. Raad gevende zaadbanken genoeg, zélfs die het aanraden om je wiet in de magnatron te drogen ! :)

 

SpeesCees :specool

 

Onze lieve Heer stuurde mij naar deze aardkloot toe om jullie Cannabis te leren kweken. Zelfs de Belgen was de boodschap ! En onze lieve Heer deed goed werk ! ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt hier op het forum nog een stukje extra informatie gegeven die niet op de website te vinden is . Hierdoor is het voor mij nog duidelijker geworden wat je van 99,9% vrouwelijk zaad kunt verwachten.

 

Klopt dit ?

 

-De kans op mannelijke bloemen in planten uit 99,9% vrouwelijk zaad is net zo groot als bij normale goede vrouwelijke stekken.

 

-Net als voor goede stekken geldt , geld er ook voor planten uit 99,9% vrouwelijk zaad dat het nooit uitgesloten is dat er mannelijke bloemen ontstaan .

 

Nu heb je natuurlijk stekken met meer kans op herma neigingen , maar daar verwijs ik niet naar in het voorgaande .

 

We kunnen dus met een gerust gevoel een veldje vol met 99,9 % zaden inzaaien omdat de kans op ongewenste bevruchtingen niet groter is dan met een veldje stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA...op al deze punten heb je gelijk....zó is het !

 

SpeesCees :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
@cees kun je hier eens naar kijken?en dan naar de mannen die hun geslacht in de groei tonen.

 

Bij mijn jack herrer is het niet ongewoon dat na 12/12 de mannen zich na 7-8 dagen tonen.Degene welke ik nu heb doet het na 4 dagen al :blink: (zie deze pagina).

 

Tof om te horen hoe het er nou bij andere zaad veredelaars aan toe gaat :specool

 

greetz sannie

 

Oeps...ik ga uit van zaad dat minimum F6 of F7 is om vroegbloeiers te "arresteren" !

Hybride planten kun je in aanvang geen stabiliteit van verwachten die je nodig hebt om een soort vast te leggen.

Eerst naar F6 - F7 kweken en dán weet ik bij sommige kenmerken zeker dat het een genetische terugslag is naar....?

Het blijft...proberen...de uitkomst is voorspelbaar maar nooit zeker.

Dát maakt het natuurlijk ook weer boeiend.

By the way...ik zag dat Rataplan zich écht verdiept heeft in de materie ! Mooi !!

 

SpeesCees ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
JA...op al deze punten heb je gelijk....zó is het !

 

SpeesCees :specool

 

Daar ben ik blij om , want het is precies wat de gemiddelde kweker wil weten zonder ingewikkelde omschrijvingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar zou het dan niet kunnen dat andere zaadveredelaars,

per toeval in een kortere tijdspanne de verhouding teweten zijn gekomen. en er dus geen 17 jaar over deden?

"puur hypotetisch??"

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spees Cees,

Lees altijd je stukken en ook op je site.

 

@rataplan

Over dit gedeelte heb ik het waarvan jij dus ook kennis hebt, de "Gibberellic Acid", en de bewerking/toepassing hiervan.

Mijn engels en duits is zeer slecht, dus meeste is voor mij niet begrijpbaar.

 

:P Hierover zit ik al weken (mits me gezondheid dit toelaat) te spitten wat er te vinden is.

Alleen tot op heden heb ik nog niet ondekt welke dossering er gebruikt word.

Ik wil me eerst op alle facetten van kweken/telen/verzorgen van cannabis verdiepen, alvorens ik me er toe ga zetten.

Mede rekening houdend met de beperkingen die me gezondheid te weeg brengt.

Wil alles eigenlijk weten, daarom lees ik veel en zoek na aanleiding wat ik zie hier en op andere sites verder op info die bereikbaar is te verkrijgen, zodat ik zo soms stuit op info waaraan ik nog niet had gedacht, of ook wel tot conclusie kom dat somige dingen wel logisch zijn te verklaren, me biologiecijfer was op diploma 8.4.

En ik streef er altijd na om dicht bij de natuur te leven dan wel samen een te zijn..............

 

:showoff: Ooit <=> ;) Tapawingo_Sheth_she_n_zh oftewel Niels

Share this post


Link to post
Share on other sites

High,

Blijf ik toch met een vraag zitten , ik heb zelf zaad gemaakt met 1 soort plant dus geen kruisingen , zoals ik nu kan op maken vervrouwelijkt zaad waarschijnlijk maar ik ben nog geen herma tegen gekomen .

Ik gebruik ze puur voor eigen gebruik en geef hier en daar nog wel eens een paar weg ,ben ook absoluut niet van plan om ze te verkopen ,maar nog geen mannetje gezien .

Het werkt makkelijk ,10 zaden in de grond , laten groeien en 10 planten afbloeien .

 

Maar wat is het verschil met echt vrouwlijk zaad dan ?

Alleen de herma factor ? Maar zonder stress komt die niet naar boven ,Toch ?

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tapawingo,denk dat ''Cees'' je hierover veel meer kan vertellen,een jaar geleden testte ik de spray op stekjes die vers gesneden waren,ik doopte ze toen in een oplossing van 10 ml water en 1 ml Gibberellic Acid,bij een ph waarde van 6.4,gaf zeer goede resultaten,voor te sprayen op bloeiende planten gebruikte ik 2ml per plant ongeveer,hiervoor moet je na de eerste bloeiverschijnselen ongeveer 25 dagen wachten,je moet dan wel je planten echt laten afbloeien,anders gaat het effect verloren,om mini indica's te kweken spray je je plantjes met 1ml in nadat de klok op 12/12 gaat,proefondervindelijk worden bv k2 tjes dan maar max 35 cm hoog,zo dat zijn wat voorbeelden...

@buble

de hermafactor kan zeker zonder stress bovenkomen,de ene soort is er wel veel gevoeliger voor dan de andere,ken mensen die veel met gefemeneraliseerde zaailingen werken,van sommige breeders is het vaak altijd zo,terwijl het bij sommige breeders eerder uitzonderlijk is zonder stress wel te verstaan,zaak is je planten goed gaan observeren

Share this post


Link to post
Share on other sites
High,

Blijf ik toch met een vraag zitten , ik heb zelf zaad gemaakt met 1 soort plant dus geen kruisingen , zoals ik nu kan op maken vervrouwelijkt zaad waarschijnlijk maar ik ben nog geen herma tegen gekomen .

Ik gebruik ze puur voor eigen gebruik en geef hier en daar nog wel eens een paar weg ,ben ook absoluut niet van plan om ze te verkopen ,maar nog geen mannetje gezien .

Het werkt makkelijk ,10 zaden in de grond , laten groeien en 10 planten afbloeien .

 

Maar wat is het verschil met echt vrouwlijk zaad dan ?

Alleen de herma factor ? Maar zonder stress komt die niet naar boven ,Toch ?

Buble

 

Dus een vrouwtje van een bepaald ras heb je laten bestuiven door een man van datzelfde ras ? of door een herma van dat ras ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Atmo,

Uit regulier zaad vrouwtje opgekweekt , stekken getrokken en afbloeien , 1 van de stekken liet wat mannelijke bloemen zien ,die opgevangen en bewaard.

Daarna nieuwe ronde het zelfde , regulier zaad ,vrouwtje ,stekken ,bloeien ,alleen toen heb ik dus stuifmeel wat ik bewaard had op 1 top geborsteld en zaad gewonnen .

Uit dat zaad heb ik alleen nog vrouwelijke planten gezien , Vandaar !!??

 

Buble

 

Dit bericht kunnen de lezers als absolute onzin beschouwen...op mijn verantwoording !

SpeesCees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is de herma factor toch behoorlijk vertegenwoordigd in die zaden. Meer dan bij regulier zaad. Dit betekend niet dat ze per see herma zullen worden . Bij stress zullen ze dat pas doen . maar echt vrouwelijk zaad heb je zo dus niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...