Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SpeesCees

Selectie...geluk En Toeval Of Kennis ?

Recommended Posts

Ik heb één man die zich uitzonderlijk tekend want na 10 dgn. op 12 uur toont hij al volop man. Dát zijn de goede om mee door te gaan als je snelle planten wilt kweken.

In de f7 heeft de ervaring me geleerd dat zó'n plant een genetische terugslag is...en dat het gen voor "snel" dan érg dominant is. Terugslag komt mijn inziens ook voort uit dominante factoren van de voorouders. Soms is dat pech....veel pech, maar soms ist kassa !

Zo zie je dat de koek die de wetenschap neerlegd een gemiddelde is en bijna nooit DE waarheid.

F6 zou al weer stabiel moeten zijn...wetenschappenlijk gezien. Maar hé...forget it...Cannabis is een verrekt raar plantje wat dat aangaat...die doen genetisch wat ze zelf willen. Het is ook daarom dat een Cannabisplant zich verschrikkelijk snel kan aanpassen aan haar omgeving.

Ik schat dat met Cannabisplanten het nodig is om tot de F9 door te gaan voordat het weer zuiver is.

Jammer...ik zou nu toch eigenlijk eens wat geld moeten maken met de F7....daar is zó verrekt veel tijd en geld in gaan zitten da'k .......nou ja, laat zijn, ...ik kan het toch niet laten. M.a.w. : op naar de F9....dat wordt de volgende winter voordat ik dat waar kan maken.

'Kwil éérst weer een bak vrouwelijk zaad op voorraad hebben nu de growers meer en meer begrijpen dat vrouwelijk zaad tof is, maar het feminized zaad een ramp voor je hok kan zijn. ( en meestal IS)

 

Ik hou je op de hoogte.

 

SpeesCees :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) cees werk je eige uit de naad want des te eerder hebben wij weer vrouwelijk zaad :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrouwelijke zaden zijn goed als je ze goed maakt.

Je kan het met produkten, maar ook zonder.

Meestal zijn de vrouwelijke zaden gemaakt met chemische middelen slechts 97% vrouwelijk.

Zonder is het wel degelijk mogelijk 100% vrouwtjes te halen.

Momenteel ben ik ook aan het testen met niewe vrouwelijke hybrides, ik amuseer me heel erg.

als het maar zaad is he.

 

De kracht van het vrouwelijk zaad zit erin dat de breeder zelf een bepaald phenotype kan doorgeven aan de klant/kweker. Dit is enkel mogelijk bij het vervrouwelijken. Je werkt immers in een beperkte genenkring, de vrouwelijke plant zelf als moeder en/of vader. De selectie is reeds gebeurd en blijft uniek bij het vervrouwelijken, er is maar 1 ouder.

 

Het inbreeden van planten is 1 van de moeilijkste dingen die er zijn, zoals je zegt cees, terugslag.

Daarom gaat mijn persoonlijke voorkeur als selectiebasis steeds terug min of meer stabiele hybrides.

De grilligheid die sommige hybrideplantjes hebben, daar ben ik gek van. Supercellen.

 

Ik heb nog nooit een veld zaad ingezaaid, dat me allemaal gelijke planten gaf. Gelijk hoe stabiel, gelijk wie de breeder was.

 

bij selectie speelt persoonlijke voorkeur altijd een rol, de kweker zelf kiest wat hij wil.

Het ligt logisch dat de plant moet opbrengen en natuurlijk goed moet smaken.

 

Volgens mij ligt selectie in het begin puur op toeval en gokken.

Ervaring word opgedaan, kennis word uitgebreid.

Een totaal zicht op genenvermenging is onmogelijk te realiseren.

 

Er word trouwens niet altijd met superplanten zaad gemaakt, soms heb je een speling nodig van de natuur om iets geks/nieuws te bereiken. Het is maar hoe je zelf nadenkt en test.

Belangrijk is dat de basis steeds behouden blijft.

grootvader en grootmoeder moeten in leven blijven, je weet nooit met dit plantje.

 

leuk topic onderwerp cees, ik leef me uit, ik wil meer. :verrygood

 

groets esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf topic !

Lijkt me moeilijk als hobbyist te doen, maar kennis is macht en hier wil ik wel wat van leren. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het mogenlijk om via de seedbank (die hier binnenkort zn deuren opent) vrouwelijke zaadjes aan te bieden?

 

zodat ze niet weer worden opgekocht door die stinkamerikanen!? :smoke :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vrouwelijke zaden zijn goed als je ze goed maakt.

Je kan het met produkten, maar ook zonder.

Meestal zijn de vrouwelijke zaden gemaakt met chemische middelen slechts 97% vrouwelijk.

Zonder is het wel degelijk mogelijk 100% vrouwtjes te halen.

Momenteel ben ik ook aan het testen met niewe vrouwelijke hybrides, ik amuseer me heel erg.

als het maar zaad is he.

 

Wanneer je 100 % vrouwtjes haalt wil dat nog niet zeggen dat de planten genetisch volle vrouwen zijn .

 

En je kunt niet zomaar van iedere plant vrouwelijk zaad maken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die onmogelijkheid dan al getest dan atmo?

Elke plant kan vervrouwelijkt worden, zelfs tot 100%.

Laat je niets meer wijsmaken,

bij de ene plant is het moelijker dan de andere, alles draait om timing en handeling.

Ik zuig dit niet zomaar uit men duim, ik heb me de laatste tijd erg verdiept in biologie,

Ik vertrouw liever echte biologen dan dingen die ik hoor en lees op het net.

Er is nergens op het internet iets deftigs te vinden over vervrouwelijken bij cannabisplanten.

Slechts enkelen weten hoe de vork echt in de steel zit, en die zwijgen als vermoord.

 

Je bent een slimme kerel atmo, ik heb je al veel goeie info zien posten,

ik heb al veel geleerd aan u ook, maar deze keer spreek ik u tegen.

 

groets esko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slechts enkelen weten hoe de vork echt in de steel zit, en die zwijgen als vermoord.

Deze zin snap ik niet. Als je je verworven kennis niet met iedereen op WF wilt delen, wat is dan het nut van dit topic ???? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het TE complex om uit te leggen op een forum :smoke

 

Er zijn maar vrij weinig mensen die die kennis hebben om vrouwelijke zaden te maken suffie63.

 

Misschien dat eskobar het in 'simpele' woorden kan verwoorden?

 

Gr Mike.

 

ps: loop elkaar niet af te blaffen, PEACE

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh, Cees, kan jij effe ingrijpen?! :smoke

 

 

Elke plant kan vervrouwelijkt worden, zelfs tot 100%.

 

hier geloof ik dus geen hol van...juist omdat t biologisch niet kan...

knappe vent die van hermas 100% vrouw maakt...om maar wat te noemen

 

als t jouw lukt, koop ik bij jou mn zaad...

en als het je zou lukken, dan was je nu spekkoper, en verdeed je je tijd niet om dit malle forum, toch?

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het topic gaat over selectie, geluk en toeval of succes, ...

Ik lees graag dingen die cees schrijft, ik antwoorde wat mijn zicht op de feiten zijn.

Het is dus niet mijn topic en ook geen vervrouwelijkings topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het topic gaat over selectie, geluk en toeval of succes, ...

Ik lees graag dingen die cees schrijft, ik antwoorde wat mijn zicht op de feiten zijn.

Het is dus niet mijn topic en ook geen vervrouwelijkings topic.

 

Hoe kan een vrouwelijke plant waar nog ergens -y- in de diepte' zit 100 % vrouwelijk zaad gaan opleveren?

tot een procent of 90 geloof ik wel .

 

Hoe dan ook is de herma factor in Cannabis altijd aanwezig ,van nature. Dus 100 % is zo wie zo niet mogelijk ( wel qua fenotype , maar niet qua geno-type ) .Bij sommige planten komt het echter alleen door hele extreme omstandigheden naar boven ( met chems e.d.).

 

trouwens ; De werkelijke notatie voor het chromosomen gebeuren is complexer dan alleen die 2 letters ( xy) .

 

 

 

Heb je die onmogelijkheid dan al getest dan atmo?

Elke plant kan vervrouwelijkt worden, zelfs tot 100%.

Laat je niets meer wijsmaken,

bij de ene plant is het moelijker dan de andere, alles draait om timing en handeling.

Ik zuig dit niet zomaar uit men duim, ik heb me de laatste tijd erg verdiept in biologie,

Ik vertrouw liever echte biologen dan dingen die ik hoor en lees op het net.

Er is nergens op het internet iets deftigs te vinden over vervrouwelijken bij cannabisplanten.

Slechts enkelen weten hoe de vork echt in de steel zit, en die zwijgen als vermoord.

 

Je bent een slimme kerel atmo, ik heb je al veel goeie info zien posten,

ik heb al veel geleerd aan u ook, maar deze keer spreek ik u tegen.

 

groets esko.

 

Dat is uiteraard prima !! :smoke daarvoor is het ook een forum .

 

De wetenschap heeft echter nog niet volledig ontrafelt hoe de cannabis planten allemaal doet wat ie doet,dus ook de biologen niet .

Het probleem met veel biologen is dat ze nog geen Cannabis plant hebben zien opgroeien /geen praktijk ervaring hebben waardoor ze de onvoorspelbare moves van de planten nog niet kennen.

 

Onderbouw je verhaal zou ik zeggen .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze zin snap ik niet. Als je je verworven kennis niet met iedereen op WF wilt delen, wat is dan het nut van dit topic ???? :smoke

omdat het een kunst is!Ga jij aan iedereen uitleggen tot in de details hoe het komt dat je kip gouden eieren legt?Doordenkertje??? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ie het niet wil uitleggen, omdat ie anders zn geheim weggeeft, ala...

 

maar maak dan in elk geval een topic/kweekverslag zodat we zeker weten dat ie niet uit zn nek zwetst...(zoals 99% van de zaadboeren)

 

eerst zien , dan geloven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
omdat het een kunst is!Ga jij aan iedereen uitleggen tot in de details hoe het komt dat je kip gouden eieren legt?Doordenkertje??? :smoke

 

Wanneer je de planten met chemicaliën bewerkt vind ik dat je zou moeten uitleggen welke stof je precies gebruikt ,enz zoals bij andere consumptie gewassen ook het geval is in het kader van de volksgezondheid .

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk,dat zijn geen topgeheimen...

Bij het gebruik van chemische zuren moet de breeder zijn verantwoordelijkheden oppakken,net zoals bij duistere hormoonpreparaten!

Gibberellic Acid for Fruit Set and Seed Germination

Effects of Gibberellic Acid

Premature flowering. If a plant is sufficiently developed, premature flowering may be induced by direct application of GA to young plants. This action is not sustained and treatment may have to be repeated. Formation of male flowers is generally promoted by concentrations of 10 to 200 ppm.

--------------------------------------------------------------------------------------------------, female flowers by concentrations of 200 to 300 ppm. Concentrations of more than 600 ppm markedly suppresses initiation of both male and female flowers.

Hybridizing. Pollination within self-incompatible clones and between closely related species may some times be forced by the application of GA and cytokinin to the blooms at the time of hand pollination

Root formation. GA inhibits the formation of roots in cuttings.

Concentration

parts/million GA

mg Water

ml (cup) Purpose

50 125 2400 (10 1/2) Early flowering

200 125 600 (2 1/2) Early flowering

800 125 160 (2/3) Blossom set

2000 125 60 (1/4) Seed germination

1% paste

Klein overzicht,er bestaat geen handleiding bij het werken met GA,het is een natuurlijk middel dat voorkomt in verschillende planten en gewassen,ook in ons wietplantje!Het heeft ontelbare toepassingen en doseringen,het kan gebruikt worden om moeilijk kiembaar zaad te laten ontkiemen,om kloontjes sneller te laten wortelen,om fruitsoorten te verkleinen,vergroten,om planten uitbundiger te laten bloeien,ja ook ons plantje!Ook net andersom,om gewassen klimaatbestendiger te laten worden enz...De kunst bij dit middel bestaat dus om de juiste dosering te vinden,en dan spreken we over waarden van 0.001 mililiter voor sommige toepassingen,en ja,1 ervan is om een puur vrouwelijke plant mannelijke bloemen te laten aanmaken,want als deze vrouwelijke plant dan bevrucht zal worden,dan heb je echt vrouwelijke zaden,en geen feminised spul waar steeds de herma factor in verborgen blijft...

Natuurlijk is het nooit eenvoudig om een 100% vrouwelijke plant te vinden,deze mannelijke bloemen te laten aanmaken op het juiste moment in de bloei,en er voor te zorgen dat deze dan nog eens een pak vrouwelijke zaden zal opleveren...In Californie US is er een groepje mensen,die zich bezighouden met vrouwelijke zaden te kweken,speciaal in de fruitwereldbranche...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel degelijk waarover ik spreek,

ik heb sts, tijdstress, overbloei, ... getest, op verschillende manieren zelfs.

Maar het is ook mogelijk "zonder" produkten of stressvormen zoals ik zei.

Er zijn ook nog altijd mensen die goeie zaden maken en dit niet willen verkopen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus een goudmijn zie ik er niet in, het gaat hier enkel om respect naar men leermeesters toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dan blijft de vraag bij mij hoe je er dan zeker van bent om een 100% zuivere vrouwelijke plant in het bezit te hebben zonder enige vorm van stress?Laat staan om er dan zonder producten nog een zelfbestuiving te laten plaatsvinden,kan alleen maar een andere techniek zijn lijkt me,je maakt me nieuwschierig e$kob@r!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om wetenschappelijk verantwoorde conclusies te trekken moet zul je moeten testen met hoge aantallen planten . 100 planten is dan zelfs onvoldoende om echt vast te kunnen stellen dat het zaad bv 99,9 % vrouwelijk is .

 

@Rataplan ; Over GA is wel alles bekend dat wist ik , maar er zijn meer stoffen waarmee gewerkt wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat staan om er dan zonder producten nog een zelfbestuiving te laten plaatsvinden,kan alleen maar een andere techniek zijn lijkt me

 

Intressante materie dit topic, maar even een vraag ; mocht er zelfbestuiving plaats vinden in je hok terwijl je regulier zaad hebt gebruikt voor een moeder plant ,en daar stekken van hebt gemaakt, heb je dan vrouwlijk zaad of vervrouwlijkt zaad ?

 

Ben meer een doe man en vraag me later wel is af het hoe en waarom .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar even een vraag ; mocht er zelfbestuiving plaats vinden in je hok terwijl je regulier zaad hebt gebruikt voor een moeder plant ,en daar stekken van hebt gemaakt, heb je dan vrouwlijk zaad of vervrouwlijkt zaad ?

 

Buble

feminised zaad heb je dan,komt van een hermafrodiet,bij echt vrouwelijk zaad is de plant puur vrouwelijk met een gecontroleerde ontwikkeling van mannelijke bloemen op dezelfde plant die de pure vrouw bevruchten,en dus ook pure vrouwelijke zaden zal voortbrengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke plant kan vervrouwelijkt worden, zelfs tot 100%.

 

Wat deze bovenstaande regel mag betekenen kom ik niet uit. Het moet haast wel een foutieve omschrijving zijn, want wat er staat is pure onzin terwijl ik binnen dezelfde reactie van eskobar veel waarheid/kennis tegenkwam.

 

Kijk...het is "SIMPEL" !

Men neme PURE Gibberellic.

Men neme ook natriumhydroxide

Water op een bepaalde zuurgraad

De Gibberellic vloeibaar maken met een oplossing van water met natriumhydroxide

Direct mengen met de juiste hoeveelheid water.

 

Een kind kan de was doen, echt waar...! Dat IK er 17 jaar over deed om de formule te vinden, zal misschien mijn domheid zijn. Maar dat ik die formule graag ff voor mezelf wil houden lijkt me reëel en minder dom !

Het gaat om de juiste verhouding van de drie basis stoffen, en dat komt op een zekere precisie van 3 achter de komma aan, alsook tijd ( seconden) ivm het verlies van kracht vd natriumhydroxide

Tegen de tijd dat een ander dit uitgevogeld heeft ben ik al begraven !

 

Er IS geen vrouwelijk zaad op de markt zover ik het kan bezien !

Wel vervrouwelijkt dat als vrouwelijk verkocht wordt !

En dát wordt een steeds pijnlijkere situatie voor de zaadbanken....want het volk blijft niet gek.

En ik....ik wacht af tot duidelijk is dat ik niet voor jan lul 17 jaar liep te kloten en tot duidelijk is dat er geen zaadbank was die wérkelijk vrouwenlijk zaad kon verkopen dat niet door mij gekweekt was.

 

Dát zaad is nu op...overal, dus....geen vrouwelijk zaad meer, alléén vérvrouwelijkt. !

En dat het tijd wordt dat ik weer eens echt vrouwelijk zaad produceer....tja, dat is eigenlijk wel zo !

Tegen de tijd dat het zaad rijp is....heeft de drooglegging z'n invloed hard genoeg naar buiten gebracht.

 

Stay cool,

SpeesCees :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat staan om er dan zonder producten nog een zelfbestuiving te laten plaatsvinden,kan alleen maar een andere techniek zijn lijkt me

Intressante materie dit topic, maar even een vraag ; mocht er zelfbestuiving plaats vinden in je hok terwijl je regulier zaad hebt gebruikt voor een moeder plant ,en daar stekken van hebt gemaakt, heb je dan vrouwlijk zaad of vervrouwlijkt zaad ?

 

Ben meer een doe man en vraag me later wel is af het hoe en waarom .

 

Buble

 

Dan heb je met zekerheid feminized zaden en geen female .

 

Ik volg kweekjes altijd waarbij female zaden gebruikt zijn om zo een overzicht te krijgen in wat er op de markt is en of het voldoet aan de verwachtingen. Dit deed ik op overgrow ook al .

Tot nu toe lijken de zaden van "female seeds" behoorlijk aan de verwachting te voldoen. Bij Alien geeft men dit ook aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb één man die zich uitzonderlijk tekend want na 10 dgn. op 12 uur toont hij al volop man. Dát zijn de goede om mee door te gaan als je snelle planten wilt kweken.

 

SpeesCees ;)

@cees kun je hier eens naar kijken?en dan naar de mannen die hun geslacht in de groei tonen.

 

Bij mijn jack herrer is het niet ongewoon dat na 12/12 de mannen zich na 7-8 dagen tonen.Degene welke ik nu heb doet het na 4 dagen al <_< (zie deze pagina).

 

Tof om te horen hoe het er nou bij andere zaad veredelaars aan toe gaat :wOOt

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...