Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dirkie1971

Eerste Kweek Nomercy Special

Recommended Posts

in dit stadium is het gewoon van belang dat de plantjes zeer lichtjes bewegen,ik hoop dat je die grote zwenkventilator toch zoals op de foto geplaatst NU niet gebruikt zo dicht op de plantjes?Ziet er verder wel mooi uit... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit!......waarom de kleine plantjes niet recht onder de lamp (eventueel op een tijdelijke verhoging) zodat ze nu nog de achterstand wat kunnen inlopen? Aan de rand v/d bak zullen ze t.o.v. andere altijd kleiner blijven....... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rataplan, die ventilator hangt nu schuin en blaast zonder de plantjes te raken, richting de lamp.

 

@ Labeo, daar had ik eerlijk gezegd nog niet over na gedacht, gisteren, toen ik ze overpotte was het zo'n verschrikkelijke bende dat ik ze er zo in heb gezet, ik moest ook nog naar een feestje dus werd het eigenlijk haastwerk!

 

Aan die lamp hangt een superspreader dus ik weet eigelijk niet of dat ook wel zin heeft, maar ik zal het eens proberen.

 

med_gallery_7866_659_1087967.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je de hoek van de kappen kan instellen, en met de spreader zou je dichter op de planten kunnen?Hoe ziet je afzuiger er uit? die zwarte slang is beetje aan de krappe kant icm filter. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap het nut van die sprreader niet...je kan dichter bij je lampen, maar dat ding houdt toch licht tegen, of ben ik nah simpel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ding kaatst een deel van het licht naar de zijkanten van je ruimte . De intensiteit van het licht recht onder de lamp verminderd inderdaad,en dus ook de hitte daar .

 

Had je nu maar wanden van spiegelend materiaal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt eraan!

 

Heb je mischien nog materiaal tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nog steeds het nut niet van dat ding....ja, het houdt warmte tegen, maar dus ook licht...waardoor je je planten aan ze zijkanten moet zetten....en dus weer verder van je lamp afgaat...

 

dat ding lijkt me nutteloos, ook al heeft ie een hele mooie naam :specool

 

 

hoe vind je die tent verder dirkie? (behalve dat je afzuigert teveel lawaai maakt?)

 

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja met die tent gaat het best hoor, die afzuiger maakt nog wel teveel geluid, maar het went!

 

Ik slaap altijd heel licht, vlak voor dat ik ga pitten rook ik tegenwoordig een flinke blow en dan hou ik het wel uit tot een uurtie of zeven. (anders was ik altijd om 4 uur al wakker)

Dus dan is zo'n afzuiger al gauw luidruchtig.

 

De volgende keer koop ik wel een andere:Een zware in een softbox!

Mijn maat heeft een hele zware die op meerdere standen kan, op stand 1 hoor je hem bijna niet dus dat is ideaal!

 

Maar verder loopt alles!

 

woensdag maak ik weer een paar fotoos!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zie nog steeds het nut niet van dat ding....ja, het houdt warmte tegen, maar dus ook licht...waardoor je je planten aan ze zijkanten moet zetten....en dus weer verder van je lamp afgaat...

 

dat ding lijkt me nutteloos, ook al heeft ie een hele mooie naam :specool

hoe vind je die tent verder dirkie? (behalve dat je afzuigert teveel lawaai maakt?)

gr jv

 

Dat ding weerkaatst licht vanaf de plaats waar een overschot aan licht aanwezig is naar de plaatsen waar er een tekort is . Een deel van het licht laat de spreader gewoon door ( die gaatjes ) zodat de planten recht onder de lamp niets tekort komen .

 

 

De volgende keer koop ik wel een andere:Een zware in een softbox!

Mijn maat heeft een hele zware die op meerdere standen kan, op stand 1 hoor je hem bijna niet dus dat is ideaal!

 

Inderdaad ideaal tegen de herrie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben weer even een paar kiekjes wezen maken!

 

med_gallery_7866_789_622313.jpg

 

 

 

Heerlijk, zo voorspoedig als de NMS gaan

 

med_gallery_7866_789_440472.jpg

 

 

 

Op 2 na, doen de NLX-en het ook aardig!

 

med_gallery_7866_789_1324601.jpg

 

 

 

Het bomenlaantje

 

med_gallery_7866_789_1049337.jpg

 

ja zulke maken me blij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

The survival of the fittest , zo hard moet je gewoon wezen .

 

kijk, das duidelijk!

maar werkt het ook echt, of is het theoretisch gedoe?

 

Nog voor dat high Five met de spreaders op de markt kwam was ik zelf al op het idee gekomen er één te maken omdat ik last had van die hotspot in mijn hok . Ik heb dat zelfgemaakte ding nog liggen ,en het lijkt veel op de 'echte' spreaders.

Bij mij was het dus juist de praktijk situatie die mij er toe zette zo'n ding te maken .

 

dirkie1971 : staan ze al in de bloei nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Atmo:

 

Ze staan nu vanaf dinsdag 31 oktober op 12/12, zit ze al te bestuderen hoor, mannetje/vrouwtje.

 

Ik hoop dat ik er 9 vrouwen overhou, maar ben realistisch, het is mijn eerste kweek, dus als er 5 overschieten ben ik al heel tevreden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Meer info? HIER

 

niet zo pessimistisch dirkie je hebt 9 mooie nms en 4 mooie nlx die meer als een week later gezaaid zijn ze hebben licht genoeg en ik neem aan dat ze ook voeding genoeg krijgen .en dat je ook op tijd bewater .en dat het met de temperatuur ook wel goed zit :blink: dus volgens mij heb je dan zeker 90 % kans op vrouwtjes dus dat zou dan betekene dat er 1,5 plantje mannetje wordt .nou geloof ik dat dat niet gaat .dus laten we zegge 2 mannetjes en als ik dan goed reken . hou je nog 11 vrouwtjes over dus dan kan je nog kiezen ook :specool dus gewoon blijven lachen.

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triest hoor! Ik trof vandaag 2 mannetjes aan, ik heb ze gelijk de nek omgedraaid!kijken wat er nu in de komende dagen gaat gebeuren, ik ben benieuwd.

 

:specool :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is verdomd snel al na 5 dagen mannetjes zichtbaar !! echt heel snel .

 

Die 90 % vrouwen haal je niet zomaar trouwens , moet alles wel heel optimaal zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog steeds heel snel voor planten uit zaad . Die moeten namelijk het volwassenwordingsproces nog doorlopen . Is erg handig in ieder geval . Hieruit blijkt in ieder geval weer dat het snel kan gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd maar ze gaan nu ook verschrikkelijk hard en zijn in een paar dagen tijd bijna 2 x zo groot geworden!

Morgen knal ik er wel weer een paar foto's op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutzooi, de boel een beetje vernachelt, eigen schuld dikke bult!

 

4 mannen er tussenuit gevist, dus zoals ik gehoopt had 9 over! Het waren alleen wel mijn mooisten, daar ben ik goed ziek van.

 

Alles staat nu in de volle grond ik hoop dat ze het goed oppakken, ze staan er echt kut bij, maar ja misschien moet ik me wel tot het geloof richten en een potje gaan bidden. Salva mea!

 

DIE LAATSTE 6 WEKEN MIJN KOP ER MAAR BIJ HOUDEN!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...