Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
growertjen

Hps: De Kleinere Wattages?

Recommended Posts

Mijn buitenkweek is nog ver weg en nu was ik (nog een keer) aan het denken geslagen voor een klein binnen hok. Ik heb op een site lampen zien staan, hogedruk lampen van philips van 50, 70 , 100 watt enzo.

Nu is mijn vraag op welke fittingen passen deze? en heb ik hiervoor een vsa nodig?

 

Ik wil een scrog opstelling doen met max 150 watt.

Hier linkje http://www.firstlight.nl/

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Growertjen, ik heb in duitsland een 100 watt kit besteld, helemaal compleet. Werkt als een tierelier, kostte me iets van 60 euro. http://www.pflanzburg.de/

 

Overigens kan je op de Philips site heel veel info vinden over hun HPS lampen, ook fitting maten en zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

70 watt philips son t heeft lampvoet E27, maar er staat niet bij of hier een vsa voor nodig is?

Kan iemand mij helpen? dit zijn wel ronde lampen en geen lange smalle. Hoe hang ik die best?

 

Dan neem ik er 2 van 70 watt ofzo.

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil er 2 ophangen boven een scrogg netje. dan 4 planten.

Maar niemand lijkt te weten of deze een vsa verijst. :verrygood

 

 

Growertjen

 

Ik wil er 2 ophangen boven een scrogg netje. dan 4 planten.

Maar niemand lijkt te weten of deze een vsa verijst. :)

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien ben je wat ongeduldig..

bel/email anders een zo'n fabrikant als echt niemand t weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een goed idee om hunzelf even te mailen. Ben er ook wel benieuwd naar. Nu het buitenseizoen voor de meeste (bijna) afgelopen is, begint het steeds meer te kriebelen om ook binnen aan de slag te gaan. Een huisgenoot voelt er ook wel wat voor, maar we willen hier niemand op stang jagen en al zeker de huisbaas niet. Zo'n klein wattage lijkt mij wel relekst voor 1 tot 4 plantjes, puur voor eigen gebruik. Mocht er wat meer aankomen, kunnen we er weer wat vrienden mee blij maken of iets vaker de waterpijp erbij :verrygood. Anyway, om een lang verhaal kort te maken: wel je bevindingen posten natuurlijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7242_392_27654.jpg

 

He growertjen maar natuurlijk heb je een vsa en ontsteker nodig. Dit is om de lamp te laten opstarten ook met een E27 fitting je kan ze op dezelfde site bestellen waar jij je post mee begint http://www.firstlight.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet gewoon een 250 watt setje kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou alles onder de 100 euro houden, ben ook nog niet zo oud en woon thuis.

zijn er geen alternatieven op vsa's? dacht eindelijk dat ik es een goed idee had :verrygood

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu twee keer 70 watt kit haalt, ben je voor 90 e klaar en heb je volgens mij alles compleet.

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://smart.messageboard.nl/forum/viewtop...00dd31f3d28f464

 

Nu wordt ik verward, hier krijg ik weer te horen dat er geen ballast nodig is...

Growertjen

voor hps lampen is steeds een ballast nodig,of het nu om een 35 watt hps of een 1000 watt hps lamp gaat!

reken voor een 100 wattertje met ballast al snel 60 tot 85€!De fittingen zijn wel verschillend,kijk dus uit dat je ook de lampfitting erbij besteld!Beter is nog om een kant en klaar setje te kopen,is meestal prijsgunstiger dan de losse componenten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...