Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Stappenplan

Recommended Posts

Ik ben ook even wezen kijken in het pdf maar ik zie die doseringen terug per 10 liter.

Als jij een ander pdf hebt kun je die beter weggooien want er staat me idd iets bij dat in het begin een verkeerde is geplaatst.

 

Nu lijkt me 30-40 ml per liter ook wel lichtelijk overdreven :blink:

 

Even een aantekening,het kan best af en toe gebeuren dat het kweekschema afwijkt van wat ikzelf adviseer of zelf aanhoud.Dit omdat ik vind dat een schema niet meer als een leidraad is en deze ingevuld worden met een dikke pen,ieder geval niet met een fine liner :whistling

Leer zelf inschatten en maak jezelf een vaste basis waar je goed op terug kan vallen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij het opwaarderen van gebruikte aarde houdt ik gemiddeld 1 gram per liter aarde aan.

Kijk op de verpakking wat aangegeven wordt!

Als je echt op zeker wilt gaan zou je de ph van de aarde moeten meten en aan de hand hiervan kalk toe gaan voegen,net zo lang tot de ph naar de gewenste waarde is gestegen.

 

greetz sannie

 

ik ben toch ook nog niet 100% mee ze.

men moet de aarde afzuren naar ph 6. Nadien moet men door kalk toe te voegen de ph naar 6 terugbrengen. Eerst zuurder maken om nadien minder zuur te maken?

Als ik aarde koop, die nat maak met water : ph = 6, het voedingswater nadien ook afzuur naar Ph 6 en ik zie dat mijn aarde dan ook iets meer of 6 blijft, moet ik dan nog steeds kalk toevoegen?

 

 

Greetz,

 

Peacheken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sannie, kun je bladvoeding EN pro-active tegelijk met elkaar meegeven tijdens een sproeibeurt??

of toch beter om de 2 apart van elkaar te geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@peacheken

Kalk gebruik je wanneer na een ciclus je ph waarde drastisch is gezakt (wat vaak het geval is),dan kun je plussen met kalk.

 

@groene golf

Pro aktive is geen voeding en zou je dus bij elkaar kunnen gebruiken.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zo lees... Hoef ik dan echt nooit af te zuren bij het gebruik van BAC producten? :wacko: B) En zijn al de producten van BAC biologisch of organisch? En wat is het verschil exact? Excuses voor de onwetendheid :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een goed bodemleven hebt gemaakt hoef je niet meer af te zuren !

De producten van bac in sannie shop zijn allemaal van organische aard

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En een goed bodemleven creëer je simpelweg door schimmels en bacto toe te voegen? :rolleyes: En dan hoef ik nooit af te zuren in mijn aardebak? Het klinkt te simpel/gemakkelijk om waar te zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn deze schimmels ook te koop in een growshop? En moet je deze dan toevoegen op de allmix of gewoon op normale potgrond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees hier vaak dat je een lightmix moet gebruiken

Ik zelf doe dat ook en het bevalt prima

Nu ook voor het eerst buffertabletten gebruikt

Geen bruinen vlekken meer in de 3e week :lol:

 

Ik heb gewoon de schimmels door de aarde gemengt voor de kweek

Tablet in de aarde gedrukt

Een paar dagen laten rusten in de potten

Toen stekken erop en nog wat extra schimmels in het plantgat

Sannies bacto's in het water de eerste keer en dat elke twee weken herhalen

 

Na 3 weken heb ik ze 1 keer een organische voedingsbeurt gegeven

 

Daarna voed ik wel chemisch bij met canna producten

 

Planten staan er prima bij

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ik heb zelf nl de bloei en groei voeding gekocht bij sannie's shop maar wist niet dat de schimmels ook nodig waren. Dit is dus echt een vereiste of kan je ook gewoon alleen de Bac groei- en bloeivoeding gebruiken?

 

Corsair.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimmels zijn zeer noodzakkelijk ja, dat is je uiteindelijke bodemleven die de organische voeding omzet in voor de plant bruikbare stoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, en heb ik de stimulatoren ook echt nodig of voldoe ik met de schimmels en de bloei-/groeivoeding? want anders begint het wel wat prijzig te worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je adviseren eens naar het starters pakket in de shop te kijken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een goed bodemleven hebt gemaakt hoef je niet meer af te zuren !

De producten van bac in sannie shop zijn allemaal van organische aard

 

greetz sannie

 

Ik weet dat dit een oude post is maar had toch nog een vraagje..

In de eerste post zeg je dat je de grond moet inwateren met een PH van 6.0 en even later zeg je ergens ook dat je voorstander bent van afzuren. Dit is natuurlijk al enkele jaren geleden en sannie's visie is waarschijnlijk al veranderd want nu wordt aangeraden niet af te zuren met bepaalde producten.

 

Aangezien ik perfect start en final solution heb zou ik dus best de tip van het afzuren op 6.0 overslaan ..

 

JACK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet dat dit een oude post is maar had toch nog een vraagje..

In de eerste post zeg je dat je de grond moet inwateren met een PH van 6.0 en even later zeg je ergens ook dat je voorstander bent van afzuren. Dit is natuurlijk al enkele jaren geleden en sannie's visie is waarschijnlijk al veranderd want nu wordt aangeraden niet af te zuren met bepaalde producten.

 

Aangezien ik perfect start en final solution heb zou ik dus best de tip van het afzuren op 6.0 overslaan ..

 

JACK

 

Wanneer buffertabletten gebruikt worden hoeft er niet meer afgezuurd te worden.

Bij het gebruik van de Bac producten icm een bodem leven en wat grotere potten hoef je mijn inziens niet af te zuren, wanneer er kleinere potten gebruikt worden (7liter of kleiner) zie ik het nut wel in om af te zuren.

 

Misschien een beetje verwarrend maar kan het niet mooier maken

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooh ok :rofl

 

hoeft voor mij niet mooier ik zal gewoon je advies volgen hehe :lol:

bedankt voor de snelle reactie.

 

JACK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 3,5 liter potje zal ik dus wel afzuren :rofl

Ik gebruik de tref mix ( ph 5.8 en ec 2.5)

Maar, ik kan mijn schimmels pas vrijdag mengen en zaterdag komen de stekken er al in.

Is dit een probleem ? Ik heb totaal 3gram per potje...

 

Dus 2 gram mengen en 1 gram rond het stekblokje ?

 

Dit inwateren met bac wortelstimulator ph 6.o

Tevens vanaf week 2 ongveer bijvoeden met de atami b"cuzz a&b

 

Icm met soilbooster...

 

Goed.idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar, ik kan mijn schimmels pas vrijdag mengen en zaterdag komen de stekken er al in.

Is dit een probleem ?

Dus 2 gram mengen en 1 gram rond het stekblokje ?

 

De schimmels zullen pas kiemen als ze in kontakt komen met de wortels van je plant, dus dat is geen probleem.

Ik adviseer 4 gram door je aarde te mengen en 1 gram tegen de wortels

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje

 

De zaden zijn aan het kiemen en zullen bijna boven komen. Ik zal eerst voorgroeien in kleine potjes van ongeveer 9x9 op zaai en stekaarde met wat schimmels en bacto..

Dit zal zeker nog een 1 week duren.. Daarna in 4 of 5 liter potten met een mix van wat atami bio mix, coco's en schimmels.

Ze zullen afbloeien in 37 liter smartpot, maar dat duurt dus zeker nog een 3 weken tot een maand voor ze hierin komen.

 

Aangezien je best je bodemleven al wat vroeger op gang brengt, kan ik daar dan nu al aan beginnen voor de 5 liter voorgroei potten en de smart pots.

Of is dit nog te vroeg? En moet ik dan nu enkel schimmels al erin doen of ook nu al wateren met bacto?

 

JACK

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de voorgroeipotten kun je dit al wel doen

voor de uiteindelijke potten zou ik nog ff wachten

2 maand van te voren is wel erg vroeg :P

 

greetZZZZzzzz

 

[edit] volgens mij ben ik een beetje aan het bumpen <_< ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEET NIET OF IE HIER GOED STAAT MAAR TOCH..

schimmels,bacto en i.c.m wortelstimulator van bac YEPS DAT GEBRUIK IK NU OP 3.5LITERPOTTEN...

 

Maar de stekken zonder al die toevoegingen doen het veel beter, met name het wortelstelsel is beter........

 

HOE KAN DAT DAN /?

Share this post


Link to post
Share on other sites
WEET NIET OF IE HIER GOED STAAT MAAR TOCH..

schimmels,bacto en i.c.m wortelstimulator van bac YEPS DAT GEBRUIK IK NU OP 3.5LITERPOTTEN...

 

Maar de stekken zonder al die toevoegingen doen het veel beter, met name het wortelstelsel is beter........

 

HOE KAN DAT DAN /?

 

Ik kan niet in jou groei ruimte kijken dus kan er niet over oordelen.

De combinatie welke je gebruikt is toch een uitgekauwde manier van kweken en heeft zich voldoende bewezen.

 

Loods me naar je topic en miss kan ik wat meer zeggen aan de hand van foto's en dergelijke?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe je een link plaats <_<

 

in de kweekverslagen zie 80 pp 3.5l KAN NIET MISSEN :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...