sannie 187 Posted October 9, 2006 Stappenplan Stap 1 Stap1 is het mengen van de mycorrhiza schimmels door de aarde.Aangehouden wordt een hoeveelheid van 3-5 gram per plant.Dit is onafhankelijk van de maat van de pot waar de plant in komt te staan. Het handigste is om een gram of 4 door de aarde te mengen en 1 gram gebruiken om dicht tegen de wortels aan te brengen.De stek mag bovenop de schimmel staan zonder kans op problemen.Wanneer de schimmels in het voorgroei proces gebruikt worden kan in kleine potjes volstaan worden met ongeveer een gram schimmels,de resterende 4 gaat in de definitieve pot. Stap 2 Wanneer de aarde nu gemengd is kunnen de potten of bak gevuld worden.Het is verstandig om de aarde al een aantal dagen van te voren in de potten of bak te doen.Water deze in met een ph van 6.0 en als toevoeging sannies bacto of wortelstimulator om het eerste bodemleven op te starten voordat de stek in de grond komt.De aarde is al op temperatuur en het bodemleven is al op gang aan het komen. Het op deze manier behandelen ven je aarde bespaart snel enkele dagen aanslagtijd van de stekken,pure tijdswinst dus. Stap 3 Als de aarde op temperatuur is mogen de stekjes in de aarde.Maak een gaatje in de aarde waar de stek in komt te staan.In dit gaatje strooi je nu wat schimmels,of wentel je de wortels van de stek door de schimmels waardoor er plaatselijk snel aktiviteit zal ontstaan.Nog eventueel een beetje extra water rondom het stekje gieten(niet op de plug zelf!!!!!). Nu mag het stekje ook besproeit worden met bac bladvoeding. Nu kunnen de lampen aan en kan de groei-periode beginnen. Stap 4 De groei-periode. Stekken staan in de aarde,de klok op 18+ uur. Voor de groei-periode gebruiken de planten voedings elementen welke moeten zorgen voor een snelle en optimale groei.De biologische/organische groei-voeding voorziet in deze speciale behoeftes.Deze organische voeding is bedoeld om het bodemleven te stimuleren en te voeden.Aangezien deze vloeibare voeding van organische aard is zal deze geen risico geven voor wortelpunt-verbranding en ophoping van ballast zouten. Te beginnen met 1ml/liter en hierna rustig opvoeren tot zon 2ml/liter.Aangezien er om de dag voeding gegeven wordt is het handig om op de dag dat geen voeding gegeven wordt de wortelstimulator in te zetten.Door deze te gebruiken leg je een prachtige voedingsbodem neer voor een uitgebreid en goed functionerend wortelstelsel.Ook deze wortel stim is van organische aard en heeft dan ook een postieve werking op al het bodemleven. Wij adviseren de groeivoeding vanf dag 1 te gebruiken en de eerste week om de dag mee te geven.Aangezien de voedingen van organische aard zijn,zijn deze onstabiel,dit houd in dat ec van het product kan schommelen.Dit gebeurd in de fles en in het voedingswater.Daarom is het sturen dmv ec waardes meer een kontrole als dat we echt de hoeveelheid zouten kunnen meten.Aangezien de organische elementen grotendeels ingekapseld zijn en dus niet meetbaar voor de ec meter. Wij adviseren dan ook te doseren dmv ml/liter water. Kijk naar je planten en leer deze in te schatten,op deze manier zullen je planten zich prettig in hun velletje voelen.Tevens adviseren we om een keer of 2 pro aktive over het blad te sproeien in de groei-periode. Stap 5 Eerste week bloei De planten zijn nog druk aan het groeien in het begin van de bloei-periode.Daarom is het raadzaam de eerste week van de bloei toch een groei-voeding te gebruiken om de plant alle voedingsstoffen aan te bieden welke deze nodig heeft.Ditzelfde geld ook voor de wortelstimulator.Ook deze dient de eerste week bloei nog meegegeven te worden.In deze week mag er ook een keer gespoten worden met bladvoeding,voor een optmaal functionerens blad welke tot een optimale fotosynthese komt.Tevens mag er 1 keer in de week pro aktive meegedruppeld worden om aminozuren en vitaminenen/sporenelementen aan het medium toe te voegen.Deze zorgen voor een stabiel en volop werkend bodemleven,Deze aminozuren zijn ware specialisten in het stabiel houden van de PH in het medium. Stap 6 De bloei periode Vanaf week 2 bloei gaan we beginnen met het toevoegen van bloeivoeding.De dosering ligt in week 2 bloei op ongeveer 2 ml/liter.Deze opvoerend naar einde bloei tot 3-4ml/liter.Kijk goed naar het gewas en deze zal je vertellen of je dosering te veel of te weinig is. Tevens gebruiken we nu geen wortelstimulator meer maar een bloei-stimulator.Deze stimulator aktiveert de benodigde bacterien welke specialisten zijn in het vrijmaken van de voedings-stoffen welke de plant nodig heeft om optimaal tot bloei te kunnen komen. Om de benodigde elementen in je medium te brengen voor een optimale bloei adviseren we om de pk booster te gebruiken.Deze hoogwaardige organische pk booster zorgt voor een extra aan fosfor(P) en kalium(K) in het medium. Deze pk booster is organisch en zal dan ook geen gevaar vormen voor het bodemleven en zal de aarde niet verzuren.Sterker nog vanwege zn organische aard zal deze booster een positieve invloed hebben op het komplete bodemleven.Het bodemleven weekt deze lementen los wanneer de plant daar behoefte aan heeft. Stap 7 De laatste week van de bloei is het aan te raden geen voedingen meer te geven.Uiteraard dient de ph van het water wel aangezuurd te worden naar 6.0-6.3.Op deze manier worden evt teveel aan zouten in het medium en in de plant opgemaakt.Dit zal de smaak van het eindproduct ten goede komen. Tevens is een "schoon"medium prettig wanneer er verse stekken opgezet moeten worden. ..........................................BAC TIPS................................ Micro-organismen zijn zeer actief in verdunde voedingsoplossingen. Zorg ervoor dat u het met onze biologische voedingen aangemaakte watervat binnen 2 dagen opmaakt. Maak niet teveel water in één keer aan. Als u het water niet gaat afzuren (pH) moet u bij een nieuwe teelt wél de bovenlaag verwijderen en daar nieuwe grond of cocos aan toevoegen. Door deze nieuwe laag mengt u ook weer de B.A.C. schimmels. Het voordeel van niet afzuren is dus dat u na de teelt de grond niet hoeft om te woelen. De rhizosfeer van uw pot blijft intact. U laat de oude wortels van de vorige teelt gewoon zitten. Uw nieuwe gewas zal op dit medium enorm goed weggroeien! Werkt u met druppelaars, zorg ervoor dat ze goed worden doorgespoeld (spoelwater niet in uw medium laten komen) met afgezuurd (pH 6.0) water om eventuele verstoppingen van uw druppelaars en slangetus tegen te gaan. Als u wél gaat afzuren houdt dat echter in dat u de grond of cocos weer moet opwaarderen met B.A.C. Kalk. Deze kalk moet u door de grond of cocos heen mengen. In ieder geval altijd de bovenlaag verwijderen en weer voorzien van een nieuwe laag grond of cocos. Meng ook de B.A.C. schimmels weer door deze nieuwe grond of cocos heen. Zorg voor een watertemperatuur van ongeveer 20°C à 22°C. Bij deze temperatuur heeft u de meeste zuurstof in uw water. Het is gelijk de ideale temperatuur voor uw wortels. Het is niet aan te raden om een druppelsysteem te gebruiken bij deze biologische voedingslijn, omdat de druppelaars erg snel verstopt kunnen raken. Met name als u uw water niet afzuurt. Als het niet anders kan, moet u ervoor zorgen dat u grotere druppelaars gebruikt of sproeipennen. Zorg ook voor grotere slangetjes, zoals bijvoorbeeld CNL. Na het water geven met onze voedingen moet u de slangetjes altijd naspoelen met schoon afgezuurd water. (zie beschrijving boven). Bij het aanmaken van uw voedingsvat, hoeft u geen EC te meten omdat biologische voedingen gebonden zitten in een organische stof. De exacte EC-waarde kan hierdoor niet worden bepaald. Ga dus aan het werk volgens ons kweekschema . Kijk altijd naar uw gewas of het niet te weinig of teveel voeding krijgt. De houdbaarheid van het product is sterk afhankelijk van hoe u het bewaart. Het beste is de biologische voeding op een donkere en koele plaats te bewaren. Mits goed bewaard is het product meer dan één jaar houdbaar. Mocht de fles onverhoopt toch bol gaan staan, betekent dit dat uw product aan het fermenteren is in de fles. De EC zal hierdoor veranderen.Meet daarom uw EC geregeld (1x per week) – gewoon ter controle. De B.A.C. biologische voedingen bevatten verschillende soorten suikers (melasse en vinasses).Deze suikers zijn een ideale voedingsbron voor de micro organismen die U gecreëerd heeft, door gebruik te maken van de B.A.C. Wortel Stimulator en de B.A.C. Bloei Stimulator. Omdat je de biologische voedingen regelmatig moet doseren,zal hierdoor de symbiose die U gecreëerd heeft functioneel blijven in uw bodem. Teven zorgen deze suikers voor een zachtere en mildere smaak van het eindproduct. Vanwege de grote variëteit aan locaties kan een kweekschema eigenlijk alleen worden gemaakt voor één specifieke locatie. Temperatuur en luchtvochtigheden spelen hierin een grote rol. Ons kweekschema is een richtlijn om een zo goed mogelijk product van hoge kwaliteit te produceren, maar blijf altijd uw gewas controleren. Planten zijn eerlijk. Veranderingen in het klimaat hebben ook gevolgen voor het toedienen van water. Dosering van de biologische voedingen is: 1 tot 4 keer per week meegeven. Blijf altijd op uw gewas letten. Krijgt het niet teveel of te weinig voeding.Bij vragen of problemen is B.A.C. altijd bereikbaar via e-mail info@baconline.nl of via ons GSM-nummer. Ook kunt u via onze website www.bgproducts.nl een info blad downloaden waar veel vragen met bijbehorende antwoorden te vinden zijn. De B.A.C. Schimmels worden door ons speciaal geïntroduceerd omdat de meeste potgronden en cocossubstraten op de markt zonder mycorrhiza’s worden geleverd. Mycorrhiza’s zijn uitermate belangrijk voor uw gewas en het bodemleven.Alleen al door het toedienen van deze mycorrhiza´s en het vermeerderen hiervan door de B.A.C. stimulatoren zal de teelt voor de meeste kwekers een stuk gemakkelijker en relaxter worden. Uw gewas zal veel beter en sneller aanslaan. Het zal zichzelf veel beter kunnen beschermen tegen (klimaat)fouten van de kweker. De schimmels zorgen voor een stabiel bodemleven, met zodoende veel minder invloed van negatieve schimmels zoals bijvoorbeeld: phytium, fusarium, e.d. B.A.C. Pro-Active is een product wat zorgt voor het totale aanbod van vitamines voor uw gewas. Vitamines zijn voor de mens onmisbaar. Dit geldt ook voor planten. Deze vitamines zijn vaak in een te kleine hoeveelheid aanwezig in uw bodem. Zonder deze vitamines kan uw gewas niet overleven. Door de Pro-Active vitamines zal uw gewas zich beter ontwikkelen m.b.t. de opbouw van zijn blad(kleur) en dit zal uiteindelijk leiden tot meer fotosynthese. Uw gewas is beter bestand tegen diverse bodemziektes door toevoeging van diverse aminozuren. Al met al een zeer belangrijk en onmisbaar product tijdens uw teelt. In onze groei / bloei-voedingen en pk booster is als basis gebruik gemaakt van diverse organische suikers. Deze dienen bovenal om het bodemleven te voeden en te stimuleren. de smaak van het eindproduct zal zachter en zoeter zijn.Deze suikers dienen als brandstof voor het bodemleven. Alle biologische B.A.C. producten zijn gemaakt van natuurlijke grondstoffen. Enige neerslag is dus mogelijk, maar is zeker geen reden tot ongerustheid. Schudden voor gebruik geldt daarom voor alle biologische B.A.C. producten. Véél biologisch kweekplezier toegewenst. BAC_Folder_Nederland_18_9_2006.pdf Quote Share this post Link to post Share on other sites
40 pp 0 Posted November 19, 2006 nou dat gaat zeker wel lukken nou ik ga deze voedings zeker een keer proberen mieschien wel bij onze 54 dames de volgende ronde mooie topic sannie mij is geleert bloei voeding geven als de eerste bloei verschijnselen zichbaar zijn dus eind week 2 bloei ligt aan de bloei tijd van de plant of hep ik het mis? laters pp........... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted November 19, 2006 Het idee erachter is dat de plant vooral bouwstoffen nodig heeft als deze aan het groeien is,dit gebeurt tot een week of 2-4 in de bloei.Het ligt aan de snelheid en bouw van de plant wanneer de voeding omgeruild dient te worden. Maar een leidraad vanaf week 2 bloei gaat zeker goedkomen greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
SativaBelieva 0 Posted November 19, 2006 Goed verhaal... de voedingsbijsluiter... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joost van de Overkant 0 Posted November 19, 2006 Stap 7Uiteraard dient de ph van het water wel aangezuurd te worden naar 6.0-6.3.Op deze manier worden evt teveel aan zouten in het medium en in de plant opgemaakt.Dit zal de smaak van het eindproduct ten goede komen. Tevens is een "schoon"medium prettig wanneer er verse stekken opgezet moeten worden. Als u het water niet gaat afzuren (pH) moet u bij een nieuwe teelt wél de bovenlaag verwijderen en daar nieuwe grond of cocos aan toevoegen. Door deze nieuwe laag mengt u ook weer de B.A.C. schimmels. Het voordeel van niet afzuren is dus dat u na de teelt de grond niet hoeft om te woelen. De rhizosfeer van uw pot blijft intact. U laat de oude wortels van de vorige teelt gewoon zitten. Uw nieuwe gewas zal op dit medium enorm goed weggroeien! Als u wél gaat afzuren houdt dat echter in dat u de grond of cocos weer moet opwaarderen met B.A.C. Kalk. Deze kalk moet u door de grond of cocos heen mengen. In ieder geval altijd de bovenlaag verwijderen en weer voorzien van een nieuwe laag grond of cocos. Meng ook de B.A.C. schimmels weer door deze nieuwe grond of cocos heen. Vraagje: Wat is nu beter voor de plant, in zijn gehele bloeicyclus: Je water wel afzuren op 6.0-6.2, of Je water niet afzuren Even kijken of ik het begrepen heb: Als je je water niet afzuurt, kun je de kluit na een oogst gewoon laten zitten. Als je je water wel afzuurt, moet je de kluit weghalen, aarde bijvullen, schimmels er weer bij, en opwaarderen met kalk en/of voedingskorrels. Nu ben ik liever lui dan moe, het niet afzuren van het water heeft dus, wat dat betreft, mijn voorkeur. Maar waarom doet iedereen het dan, als het bovendien veel meer werk is? Dus, vandaar de vraag: Wat is beter voor de plant, voor de smaak, voor de opbrengst...wel of niet afzuren? Nu hebben we hier in de stad een nieuwe growshop die alles van Bac heeft staan. Ook van die rode emmers met voedingskorrels. Die jongen van de growshop beweert, dat je dat als een-component-bio-voeding kunt zien. Van te voren door de aarde gemengd, zou het de gehele cyclus voorzien in alle behoeften van de plant op welk moment dan ook. Alleen kraanwater geven, meer niet, gedurende de hele cyclus. Klopt dat, zo ja - is dat wat? Want dan weet ik het, als luie donder zijnde, wel... Groet Joost Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ganjamens 0 Posted November 19, 2006 Dit komt goed uit sannie!,ga van de week een nieuwe ronde begeinnen en ik heb de starterskit al een tijdje binnen,goeie timing dus Alleen ff een vraagie,ik mis eigenlijk het gebruik van de final solution. Ik kweek in een grote bak aarde,gebruik een tensiometer en geef water onderlangs. Als ik mn huidige ronde van de week om kap ga ik daarna direct mijn grond weer opwaarderen,de onderste laag met de schimmelkolonie laat ik zitten,is het een goed idee om dit gedeelte van de grond met een gieter van bovenaf goed ''in te wateren'' met deze final solution en evt. wat groeivoeding voor de volgende ronde? En kun je final solution eigenlijk wel mengen met je voedingswater?... grtz Ganja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted November 19, 2006 @joost van de overkant Je kan op beide manieren je wortels laten zitten! Op het moment dat je afzuurt(ben ik persoonlijk voorstander van)breng je minder kalk in het medium als dat je niet afzuurt Vandaar dat het wijs is om extra kalk door de bovenste laag te mengen wanneer je netjes afgezuurd heb. @ganjamens Aan te raden is om final solution een keer of 2 tijdens je ciclus te gebruiken,dit om evt een teveel aan chloor/natrium onschadelijk te maken.Dit allemaal natuurlijk op een organische basis. Voor de freaks onder ons is het handig om te weten dat dit product waanzinnig snel bacterie populaties laat groeien.Dit kan interessant wezen in bepaalde stadia van je ciclus,of met het maken van bacterie coctails. greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
psyjunk 0 Posted November 26, 2006 is er geen manier dat je al je aarde laat zitten . want als je kalk door je aarde moet mengen moet je ook weer schimmels toevoegen ik wil gewoon 5 kweken niet aan me aarde zitten (ploegen) en is het goed om aan het eind van je kweek al je bladeren gewoon op je aarde te gooien??? gewoon het bodem leven zijn werk laten doen!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
atmosphere 40 Posted November 26, 2006 ja , net als in de natuur . Alleen moet je dan ook een jaar wachten voor je weer gaat beginnen aan een nieuwe ronde , anders is het bladafval nog niet afgebroken . Kortom niet handig dus . Quote Share this post Link to post Share on other sites
NorthernSmoker 0 Posted December 3, 2006 stel ik zou de grond willen hergebruiken: hoeveel kalk per liter moet ik dan gebruiken. Of is hier geen kant en klaar antwoord op?? Hoe zou ik er dan achter kunnen komen hoeveel kalk ik nodig ben per liter of per 15liter pot. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted December 4, 2006 Bij het opwaarderen van gebruikte aarde houdt ik gemiddeld 1 gram per liter aarde aan. Kijk op de verpakking wat aangegeven wordt! Als je echt op zeker wilt gaan zou je de ph van de aarde moeten meten en aan de hand hiervan kalk toe gaan voegen,net zo lang tot de ph naar de gewenste waarde is gestegen. greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
volvo850t5r 0 Posted December 9, 2006 @sannie welke verhouding (delen aarde/water)hou jij aan om je aarde door te meten en gebruik je hiervoor gewoon leidingwater of demiwater Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted December 10, 2006 @volvo Het meten van waardes in je aarde is iets wat je leert door veel te doen en te zien hoe je planten zich gedragen tijdens je ciclus en de aanhangende waardes. Hier een richtlijn hoe ik het doe: 150ml demi water 100ml vochtige aarde Laat deze oplossing minimaal een kwartiertje weken.Nu kun je je meters er meteen in hangen maar beter is om het water met bv een koffiefilter te filteren.Met filteren zul je stabielere waardes krijgen.De meet apparatuur direct in de oplossing kan ook best,maar hanteer ik eerder om een indicatie te krijgen. Eigenlijk is het alleen de ph waarde welke me hier interesseert,de ec is voor mij niet meer als een indicatie van de hoeveelheid beschikbare zouten.(opgelost)Aarde is een organisch product en zal de meeste zouten netsjes ingekapseld hebben zitten en dus niet meetbaar voor onze apparatuur. Door regelmatig van deze monsters te nemen krijg je een beter inzicht in wat er onder de grond aan de gang is. greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
ASGrow 3 Posted December 13, 2006 Kun je BAC ook gebruiken als je met Blumat werkt Op dit moment gebruik ik blumat om mijn aarde-cocos mengsel mee te bevoeden. Gezien het advies BAC niet met druppelaars te gebruiken vraag ik me af of dit ook voor de blumat druppelaars geldt?? Ik heb al eerder met BAC gewerkt en inderdaad het feit dat door onstabiliteit de EC niet valt te meten maakt het wel een heel stuk bewerkelijker. Dit naast het feit dat BAC gebruik maakt van sterke concentraties. Groeten uit Eindhoven AS Grow Quote Share this post Link to post Share on other sites
mono 1 Posted December 14, 2006 Hey Sannie Dit nog is TOP informatie! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted December 14, 2006 @Asgrow Alle organische voedingen zullen na het aanmaken hiervan een eigen leven gaan leiden,dit houdt in dat druppelaars verstopt kunnen gaan zitten als er niet preventief rekening mee gehoudn wordt.In de reguliere tuinbouw worden deze producten gewoon meegedruppelt,maar wel door telers welke verdomd goed weten waar ze mee beig zijn.In onze branche raad ik het de mensen af. Het is mogelijk als je na iedere voedingsbeurt een beetje schoon water door je leidingen stuurt zodat de oplossing niet in je leidingen/druppelaars blijven staan waardoor ze kunnen opbouwen en of opbouwen. Tevens wordt er met organische voedingen meer gebruik gemaakt van dosers om de voeding niet direct in het vat te laten oplossen . greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
ASGrow 3 Posted December 14, 2006 Thanx Sannie, ff veur de duidelijkheid. Blumat versta je ook onder druppelaars. (naast spinners e.d.) Groeten uit Eindhoven, AS Grow Quote Share this post Link to post Share on other sites
volvo850t5r 0 Posted December 22, 2006 @ sannie nog een vraagje over het doormeten. stel je neemt 500 ml aarde en een liter demiwater neem je dan 500 ml aangestamte aarde of gewoon 500ml losse aarde volvo Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted December 23, 2006 Je maakt de aarde goed vochtig met demi water en knijpt dit lichtjes uit,nu kan het bij het demi water en geroerd worden. greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
volvo850t5r 0 Posted December 24, 2006 hoi sannie bedankt voor het antwoord maar dit is niet wat ik bedoel stel je neemt 500ml aarde in een maatbeker, als ik dan druk zet op deze aarde dan blijft er nog 200 ml over omdat het aangeperst is neem je nu 500 ml aarde zonder deze aan te drukken of pers je de aarde tot je op die 500 ml zit? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted December 24, 2006 Daarom maak je je aarde eerst goed vochtig voordat je deze bij die liter demi water doet greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Running Water 282 Posted December 24, 2006 Thanx Sannie, ff veur de duidelijkheid. Blumat versta je ook onder druppelaars. (naast spinners e.d.) Groeten uit Eindhoven, AS Grow Hey As Grow, Heb zelf een paar keer met Maxi Blumats in combinatie met Biobizz organische voeding gebruikt. Het werkt maar het is een drama om naderhand die druppelslangen goed schoon te krijgen. Dat wil zeggen eerst tussen je vingers rollen en vervolgens uitspoelen (= lees blazen) om al die bruine smurrie er uit te krijgen, met andere wooren een klote klus. Mijn advies zou zijn om te druppelen met schoon water en handmatig bij te voeden. Als je het trickie vindt i.v.m. het risico van een te droog of te nat medium zou je altijd nog kunnen overwegen om een paar tensiometers aan te schaffen (zie: http://www.hewo.nl/test/tensiometer.jpg). Groeten van R.W. P.S De meetkop die op de tensiometer zit bevestigd op een buis ter grote van een Maxi Blumat, maar is naar mijn mening ook prima te gebruiken in combinatie met de buis van een gewone Blumat. Dat wil zeggen voor het geval je met kleine potten werkt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sannie 187 Posted December 25, 2006 Om die vervuiling tegen te gaan in je druppelaars kun je na de voedings-gift een pompje schoon water geven waardoor de druppelaars weer schoon zijn en het restant organische oplossing is weggespoeld. Handig is het niet!!!!! Maar waar een wil is is een weg,ik heb gedreven kwekers erg mooie resultaten zien halen op deze manier van kweken. greetz sannie Quote Share this post Link to post Share on other sites
ASGrow 3 Posted December 25, 2006 Thanks R.W. Misschien moet ik inderdaad handmatig gaan voeden. Ik maak al gebruik van de Tensio meter, maar bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad nog een kegeltje over om de meter te voorzien van een kleinere maat. Misschien moet ik maar eens een topic openen met de vraag over het verschil in biologisch en niet-biologische voeding. Groeten uit Eindhoven, AS Quote Share this post Link to post Share on other sites
dreke 0 Posted January 17, 2007 hoi Sannie , hoe geef je de voeding mee als je met n groote aardebak wil werken ? meng je dan de groeivoeding en wortelstimu samen , en dan om de 2 dagen in de drainagebuis gieten ? en als je je aardebak enkel wil gebruiken om in af te bloeien . bv met zaad onder tl op 18/6 dan omschakelen naar 12/12 onder tl , en als het geslacht bepaald is , in de groote aardebak zetten ? groene groeten Quote Share this post Link to post Share on other sites