Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
baco

Geel En Bruine Verkeuring

Recommended Posts

ik heb enige tijd last van verkleuring in de bladren.ik kweek binnen, met eb en vloed systeem. ec nu 3,5 en ik zit in de 5de 6de week bloeit temp laag 15 hoog 25 .lv 70/80 weet iemand de oorzaak en wat ik eraan kan doen?med_gallery_8010_743_177169.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent nu in het goede forum :verrygood - nou nog de juiste info, lees de sticky eens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenin ieder forum staan een paar "sticky" threads met aanwijzingen over dat forum of informatie over het onderwerp. Zo ook hier, deze bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok gelezen. en bericht aangepast, weet jij een antwoord op dit probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed! Helaas weet ik niet het antwoord op het probleem maar ik weet zeker dat anderen hier veel meer mee kunnen. Ik vraag het niet om je te pesten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet waardoor die bladverkleuring is ontstaan

maar het wordt wel tijd dat je de luchtvochtigheid

omlaag brengt anders krijg je straks toprot.

 

Als ik jou was zou ik er met een kacheltje voor zorgen

dat de temperatuur 20 graden is als de lampen uit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet d'r uit als meerdere problemen in 1. Wat is de pH in je medium? Hoe kom je bij een EC van 3,5?

 

@Rinus, nachttemp zal niet zorgen voor vergeling van bladeren, het zal eerder zorgen dat de groei/bloei stilstaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik begin met een ec van 1,7 en dan na 2 weken knallen met 3,5 ,ik heb hier in het verleden goeie resultaten berijkt,maar nu in de nieuwe lokatie geeft het pas problemen met dat verkleurde blad

 

had je in het begin last van bruine stippies en onderkant van het blad lijken het dan net gaatjes ?

nee niet dat ik heb gezien,

 

 

 

 

//EDIT quotes aangepast

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8010_743_1120157.jpg

zo ziet mijn veld er nu uit. die witte vlekken op de bladeren is zwafel oplossing ivm meeldauw. maar daar ben ik nu mee gestopt. het duurt nog een week of 4 om te oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb kennisen die gaan ook tot 3 3.5 van onder is ook altyd goed gegaan maar die hadden ook heel veel licht op een vierkante meter ikzelf ga maar tot 1.7 1.8 van bovenaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou een ervaren kweker even naar mijn topic willen kijken? en zijn of haar mening willen geven? alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ziet d'r uit als meerdere problemen in 1. Wat is de pH in je medium? Hoe kom je bij een EC van 3,5?

 

@Rinus, nachttemp zal niet zorgen voor vergeling van bladeren, het zal eerder zorgen dat de groei/bloei stilstaat.

Dat weet ik wel maar het viel mij op dat de luchtvochtigheid

te hoog is en dat kan ie verlagen door een kacheltje te

gebruiken om de nachttemperatuur te verhogen van 15 naar

20 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb ik net gedaan ,maar ik denk dat de verkleuring een andere oorzaak heeft,ik heb bv. ook geen paarse stelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin nou eerst eens met je problemen te analyseren. Wat is de pH in je medium (2de keer dat ik het vraag).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Begin nou eerst eens met je problemen te analyseren. Wat is de pH in je medium (2de keer dat ik het vraag).

er is dus niemand die wat kan aflezen van de bladeren? ik meet nooit ph, en dit is volgens mij een tekort aan iets maarja laat ook maar , ik zoek het zelf wel uit, chat maar lekker met jullie elite kliekje. wil je mij afmelden? ik vind er zo niets aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje heetgebakerd, maarja.

Ik zal toch antwoorden: ik heb dit jaar geprobeerd sterk verdund fosforzuur (tot pH 6) als P bron met een plantenspuit als bladvoeding te geven, de bespoten bladeren zagen er identiek uit, dus ik vermoed een overmaat aan P, maar zal een andere analyse die beter onderbouwd is niet tegenspreken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

een foute pH is een veelvoorkomende oorzaak van een tekort. waarom niet gewoon gemeten.

 

En dim eens even een beetje.. er worden je een aantal goede suggesties reeds gedaan, ook door de oude rotten en die zeggen dat je naar je pH moet kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk een pubertje met adhd :verrygood .............en leesproblemen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
zou een ervaren kweker even naar mijn topic willen kijken? en zijn of haar mening willen geven? alvast bedankt

 

 

Heb er net ff naar gekeken.

graag gedaan :verrygood

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...