Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Kweken Voor Het Geld

Recommended Posts

We hebben hier wel eens on enigheid over brood kwekers!!! :kill:

 

Nou ik ben er eigenlijk een van :blink: , niet dat ik er van leef maar het is een aan vulling op het budget :ph34r:

Ik zelf ben begonnen omdat ik er toch wel een beetje in zat maar toch weer niet. Ik weet wel dat als je eenmaal gaat draaien het een virus is dat in je bloed komt en wat ik denk er nooit meer uit gaat.

 

kijk wat is er mis met plantjes zetten terwijl je dit niet gaat op roken?? Als jullie het weten hoor ik het graag, want ert zelf heeft er geen ... tegen.

 

Soms zit je in de shit en je wild er toch wel uit , dus als je de mogelijkheid hebt om er uit te komen, vind ik je een toppertje als je die kans pakt.

Waarom niet?? En nu niet beginnen met ja maar dan kom je nog dieper, want dat heb je ook niet expres gedaan lijkt me.

 

Dus kom op met de antwoorden.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn mening is er helemaal niks mis mee :blink:

:evil: iedereen die het zelf oprookt spaart ook behoorlijk wat geld uit

waar die weer andere leuke dingen mee kan doen

dus het is een beetje lood om oud ijzer :kill:

 

 

 

 

mzzl kc

 

 

 

 

:ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Ert,

Volgens mij gaat het om de liefde voor de soort plant .

Brood kwekers doen het om de hoeveelheid opbrengst en de liefhebbers gaan vooral voor kwaliteit.

Ik heb er zelf weinig problemen mee want mijn weed zal je niet in een shop zien en mij zal je geen weed zien halen in een shop.

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je heel principieel gaat kijken is er toch wel het een en ander op aan te merken. De gemiddelde broodkweker steelt stroom, heeft ten onrechte een uitkering en betaalt over z'n inkomsten geen belasting. Op zich is een broodkweker dus net zo'n parasiet als een inbreker of andere crimineel.

 

Verder ben je gewoon een drugsdealer. Je kan zeggen: "het is maar softdrugs en als ik het niet kweek dan doet iemand anders dat wel", maar het is een feit dat mensen door wiet in de problemen kunnen komen. Daar werk ik liever niet aan mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Toevallig hadden we het hier gisteravond op de Mod meeting nog over: de meeste leden zijn toch kwekers met in mindere of meerdere mate een freak-kantje :D De passie van het kweken is een belangrijke factor in het proces. Maar natuurlijk verdienen de meesten er ook een leuke zakcent mee die toch fijn meegenomen is. Enkelen zullen er helemaal van kunnen leven, en die kan je dan broodkweker noemen. Maar ook daartussen zit weer veel verschillend pluimage. Die van de koude harde centen zal je hier niet vinden, de produktiejongens. Die interesseert ons geneuzel over biovoeding en het beste medium helemaal niets.

 

Diegenen die dat juist wel interesseert vind je hier, allemaal met en klein of groter freak-kantje als het over kweken gaat. En dat is juist het geweldige van dit forum:

 

:blink: :ph34r: :kill: Lekker freaken met zijn allen :evil: :( :lol:

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Jan dan ben jij de 1e die er naar mijn weten naast zit.

 

Als je nou gewoon werkt en je wild ook wel eens lekker op vakentie, naar het buitenland. je hebt een x aantal planten staan en je betaald ook nog eens je stroom. Wie klaagt eer dan, wie kan zeggen je bent een crimineel. Ik heb niet te klagen, ja wil wel een nieuwe opel Vivaro rijden mar dat gaat niet!!!.

 

Alles wat ik verdien hier en daar buiten gaat op aan me kind en gezin. Dus ben ik dan een brood kweker????? Lijkt me niet.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

"De gemiddelde broodkweker steelt stroom"

 

Dat vind ik een beetje vooroordelen over broodkwekers.

Je kunt ook een gescheiden werkende vader zijn, die gewoon stroom en alimentatie betaald, en met een kilootje in de vier maanden wat extra kan doen voor z'n kinderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss j heeft het verwoord!!! :blink: :ph34r: :kill: :evil: Sorry JD

 

 

Boven op ze koppie.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat er op zich niks mis is met broodkwekers, zolang ze een beetje normaal doen (voor stroom betalen, brandveiligheid ed in de gaten houden geen smerige bestrijdingsmiddellen gebruiken, dat soort dingen). Ik voel me zelf alleen niet geroepen om m'n tijd er in te steken om iemand te helpen om meer geld te verdienen, terwijl ik mensen met alle plezier wil helpen pm zelfvoorzienend, zowel bij wiet kweken als bij andere dingen die je net zo goed zelf kan fixen ipv er bakken geld voor op te moeten hoesten. broodkwekers zijn hier wat mij betreft net zo welkom als iedereen, maar als er 1 groep is die wat mij betreft hun info maar lekker met de search functie moeten opzoeken ipv er nieuwe topics over te openen zijn zij het wel. laat ze maar lekker werken voor hun geld :blink:

 

edit: nogal een hot topic kennelijk, 6 nieuwe reacties tijdens 't typen van deze paar regeltjes tekst..

Share this post


Link to post
Share on other sites
"De gemiddelde broodkweker steelt stroom"

 

Dat vind ik een beetje vooroordelen over broodkwekers.

Je kunt ook een gescheiden werkende vader zijn, die gewoon stroom en alimentatie betaald, en met een kilootje in de vier maanden wat extra kan doen voor z'n kinderen.

 

Dat noem ik ook geen broodkweker. Iemand die er echt van leeft heeft zo veel stroom nodig dat hij wel gek zou zijn om ervoor te betalen, want dat valt alleen maar op. Daarnaast heeft een echte broodkweker een uitkering omdat mensen (en de belastingdienst voorop) zich anders gaan afvragen waar hij van leeft. En ten derde betaalt hij geen belasting. Dat noem ik dus parasiteren.

 

Het voorbeeld dat jij hier geeft is van een heel andere orde: hij werkt, betaalt belasting en steelt geen stroom. Geen broodkweker dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: Ik heb een freak-kantje hoor ik net :ph34r: (wist ik wel :( )

 

Ik denk ook dat de echte broodkweekers hier dun gezaaid zijn. en de gene die hier rondhangen

Hebben toch wel de :evil: voor het plantje denk ik.

 

Ik zei net al tegen ries laten we elkaar nou niet veroordelen, iedereen heeft zo weer zijn eigen reden.

 

En de gene hier die het puur doen voor het perfecte rookertje, nou die groep kon wel eens net zo groot

zijn als die van de broodkwekers.

 

Hoe je er ook tegen aan kijkt we doen het bijna allemaal om geld te verdienen of uit te besparen.

Tot welke groep je behoort zal me een rot zorg zijn.

 

Ikzelf ?

ik mag zeker niet klagen, eigen huis,wereld vrouw,redelijke baan.

Het is meer een uit de hand gelopen iets dan noodzaak.

Een hobby die geld opleverd :kill: (hoop ik)

Kan ik die andere weer me betalen.

Rook zelf wel maar probeer alleen in het weekend(lukt niet altijd)

 

Ps waarom men het doet boeit niet als ze het maar op de juist manier doen, geen stroom jatten en brandgevaarlijk bezig zijn etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zeker dat we zonder de broodkwekers nu nog lang niet zo ver waren geweest als dat we zijn met de cannabisteelt. Maar dat neemt niet weg dat mensen die kweken om er aan te verdienen dus meer kunnen verdienen dan iemand die dat niet doet. Daarom vind ik dat het bestraft moet worden, alles open en vrij of alles dan ook echt bestraffen.

 

Neemt uiteraard niet weg dat jullie meer dan welkom zijn op het forum, gelukkig is hier alles al redelijk open en vrij. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje wazig verhaal.

 

Dus jij zegt als je 5 planten hebt en die zelf oprookt die persoon niet gestraft hoeft te worden ?

Maar iemand die er 10 heeft en de helf van de opbrengst verkoopt gestraft moet worden ?

 

Want die persoon verdient er aan. Sorry maar ook jij verdient er aan, het geld wat je uitspaard

om niet naar de shop te rennen heb je weer mooi VERDIENT. :blink:

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jan als we geen belasting betalen over het geinde geld, delen we juist mee in e economie. Want we kopen er mooie spullen van en gaan op vakantie.

 

Ik zelf ben geen luxe beest, maar ga graag 4x per jaar naar center parks. 1 a2 x per jaar op vakantie.

Dit terwiijl ik hard werk indeze dingen en me gewone werk. Als je een normaal inkomen hebt is dit toch niet te doen???

Ook spock en Yoesen slaan d e spijker op z.n kop

 

ook al helemaal in het begin gaat alles op aan verbetringen in je kleine hokkie. En toch wil je wat groters.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beetje wazig verhaal.

 

Dus jij zegt als je 5 planten hebt en die zelf oprookt die persoon niet gestraft hoeft te worden ?

Maar iemand die er 10 heeft en de helf van de opbrengst verkoopt gestraft moet worden ?

 

Want die persoon verdient er aan. Sorry maar ook jij verdient er aan, het geld wat je uitspaard

om niet naar de shop te rennen heb je weer mooi VERDIENT. :blink:

 

Mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet elke blower heeft de mogelijkheid om zelf te kweken, dus gelukkig zijn er broodkwekers die de coffeeshops bevooraden.

 

dat ze een slechte reputatie hebben komt omdat de overheid hun niet toelaat om het op een "normale" manier te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie ik spock??

 

nee hoor ik zeg dat er niemand verordeeld moet worden, op iegen voorziening. Maar hier kom je op een heel moelijk niveau, want wie zijn wij om daar over te beslisen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wie ik spock??

 

nee hoor ik zeg dat er niemand verordeeld moet worden, op iegen voorziening. Maar hier kom je op een heel moelijk niveau, want wie zijn wij om daar over te beslisen :blink:

 

? snap het ff niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jan als we geen belasting betalen over het geinde geld, delen we juist mee in e economie. Want we kopen er mooie spullen van en gaan op vakantie.

 

Dit is een argument dat nergens op slaat. Als je belasting betaalt komt dat in de vorm van overheidsuitgaven ook weer in de economie terecht. Ik werk ook hard, verdien 2 x modaal, maar ik kan niet 4 keer per jaar naar Centerparcs en dan ook nog 2 keer 'gewoon' op vakantie. Als jij te weinig belasting betaalt moet iemand anders meer betalen. Eigenlijk betaal ik dus een deel van jouw vakanties en ik vind ik dat je me de volgende keer maar moet meenemen op jouw kosten! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 7 Gouden regels voor een oprechte wietkweker: :blink:

 

1) Steel geen stroom.

 

2) Bepaal van te voren hoeveel ruimte je nodig hebt(max. 10 planten)

 

3) Huur geen commerciele ruimte's.

 

4) Houdt veiligheid hoog in het vaandel en gebruik geen pesticides voor je eigen gezondheid.

 

5) Veroorzaak geen overlast en houdt het schoon.

 

6) If you don't blow it,don't grow it.

 

7) Keep it symple and growing high.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor jan .

Als je me zou kennen als een paar mensen hier, weet je dat ik een paar centjes verdien met verkoop ,waar ik wat op verdien.

me werk is me normale inkomen , maar verder snoep ik er goed bij. Ook al betaal ik over de dingen geen belasting, breng ik dat meer dan 100% TERUG IN DE MAATSCHAPPIJ.

 

Snap je m nu. Ik heb ook niemand aangevallen hier. ben in de verdedeging

 

Kijk als je 500dames in je bzit hebt en die heb je thuis staan , dan heb je of veel geld of je hebt een geld schieter die centen terug wil. daar zit het hem in.

Als ze het niet zo mnetjes doen is het een probleem.

 

verder niet en nooit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is een argument dat nergens op slaat. Als je belasting betaalt komt dat in de vorm van overheidsuitgaven ook weer in de economie terecht. Ik werk ook hard, verdien 2 x modaal, maar ik kan niet 4 keer per jaar naar Centerparcs en dan ook nog 2 keer 'gewoon' op vakantie. Als jij te weinig belasting betaalt moet iemand anders meer betalen. Eigenlijk betaal ik dus een deel van jouw vakanties en ik vind ik dat je me de volgende keer maar moet meenemen op jouw kosten! :blink:

 

Is goed, ga ik ook mee betaal ik het :ph34r: en :kill: :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
De 7 Gouden regels voor een oprechte wietkweker: :blink:

 

1) Steel geen stroom.

 

2) Bepaal van te voren hoeveel ruimte je nodig hebt(max. 10 planten)

 

3) Huur geen commerciele ruimte's.

 

4) Houdt veiligheid hoog in het vaandel en gebruik geen pesticides voor je eigen gezondheid.

 

5) Veroorzaak geen overlast en houdt het schoon.

 

6) If you don't blow it,don't grow it.

 

7) Keep it symple and growing high.

 

Tja met je nr6 ben ik het zeker NIET eens.

Genoeg mensen die het doen om het hoofd boven water te houden.

Beter op deze manier dan een bank beroven,tasje jatten etc.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een slap gelul allemaal :)

 

Als een (fanatieke) hobbykweker de kans krijgt om zonder veel risico/investering een broodkweker te worden en daar bijv. 100.000 euries (of méér)per jaar mee kan verdienen, dan zijn er nog maar héél weinig over met zoveel principes dat ze nee zullen zeggen.

M.A.W. je kan van (bijna) alle hobbykwekers broodkwekers maken als ze maar de kans zouden krijgen en de ballen zouden hebben.

 

Nog stommer gelul is het om te zeggen dat broodkwekers onveiliger zouden werken dan hobbykwekers.

Als iemand 30.000 euries in een hok investeert neemt hij echt geen risico door het onveilig aan te sluiten.

Dan gebruikt hij echt wel de beste materialen en heeft hij meestal véél meer kennis dat een startende (hobby)knoeier die zonodig zijn kledingkast vol moet zetten.

 

En als laatste:

 

Wees maar blij dat er zoveel "zwart/crimineel" geld in omloop is want anders stond onze economie er heel wat slechter voor.

 

 

Tokkie heeft gesproken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...