Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenLinq

Zaailingen Op 12/12

Recommended Posts

echt fout nooit, wel es stukkennnnnnnn minder (maar dan meestal door eigen schuld)...

 

We proberen er elke keer weer wat van te maken ,..en eigenlijk of ik nou 20 , 30 of 40 gram per plant afhaal, boeit mij niet zo ....is gewoon een hele leuke hobby!

 

Hoop dat ze zo doorgaan, vooral die NL-Haze , ben ik zo benieuwd naar hoe die gaat worden :specool

 

greetZzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannende dag , tweede 600watter gaat erbij .....ze gaan echt als een raket nu, hooop dat de groei gaat remmen, anders worden ze nog te groot...

 

Komt het vanaf morgen op 11 planten per 600watt , mij benieuwen :specool

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelijk op 12/12 , niets geen groei ,.. maar is ook voornamelijk die NLHaze die zo lang word , rest valt wel mee, worden zelfs sommige ingehaalt door afghaanse dames :blink:

 

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds een weekje nu een tweede 600watt erbij gehangen, waar ik al bang voor was, HET WORD TE WARM!!!....gelukkig dit weekend een grotere afzuiger kunnen halen en heb gelijk m'n inblaas aangepast...

Kwam ie gisteravond nog boven de 30 uit , grrrrommm...

 

Ga volgende ronde gelijk kijken voor een nog grotere afzuiger en filter en anders toch misschien aan de cooltubes....

 

Heb nu 1200 uit , en 700 in op 2x 600 watt.... paar jaar terug hokkie met 2x 600 gedraaid en daar had ik maar 700 en temperatuur kwam niet boven de 26 , nahja ,..we zien wel weer,...maar dat er wat moet gebeuren is duidelijk (gelukkig lijken de dames gewoon door te gaan)

 

Vanavond even foto's nemen ,..staan twee hele mooie Haze tussen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn we weer! Jeetje wat een reacties , THANKS !!!! :verrygood

 

gallery_7633_953_40907.jpg

gallery_7633_953_49674.jpg

med_gallery_7633_953_56073.jpg

gallery_7633_953_82613.jpg

 

 

Ga geen uitleg geven bij de foto's, zo te zien is mijn draadje hier niet zo intressant. :smoke

 

gegroet

 

GreenLinq :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het hardstikke interessant, maar heb niet altijd wat te melden :smoke

misschien ook leuk om een keer fotos met het licht uit te maken (bijv vlak voor je lampen aangaan) dan komen de kleuren een stuk beter tot hun recht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Tomas! Toch nog iemand dus die een reactie geeft...

 

Was in ieder geval leuk om te proberen zo'n topic !!!! Ik houd het voorlopig ook bij het 'meelezen' van andere topics :smoke (voor de rest leuk forum hoor, bedoel er verder niks mee)

 

 

Greetz

 

GreenLinq :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou jammer zijn, als je er mee stopt :verrygood

Hoe meer topic`s hoe beter vind ik. Ook al wordt er af en toe weinig gereageerd dat betekend niet

dat men niet meekijkt. En een topic met verschillende soortjes is altijd leuk om te lezen :smoke

 

Maar betekend dat dan ook dat je stopt met kweken, nu je zegt dat je alleen mee gaat lezen?

 

Gr.

 

Ps) doe idd eens een foto met normaal licht, kunnen we zien hoe ze het doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reageer meestal alleen maar als ik iets op te merken heb, of wat te vragen.

Wil niet zeggen dat ik de kweekverslagen waar ik niet reageer niet volg.

Alleen wil ik niet bij die kudde horen die elke keer alleen maar zegt: Leuk, ziet er goed uit, deze gaan we volgen..enz enz...je kent dat wel.

 

Maarre...TOPPIE! ziet er goed uit, leuk man. :smoke :verrygood :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi GreenLinq,

Niet stoppen aub. :verrygood

 

Ik volg jou en veele andere topics, maar ik reageer niet altijd.

 

Mijn volgende kweek will ik ook met 12/12 en zaadjes starten á la Atmosphere, in een aardebak á la Rataplan en photos á la Whazzup.

 

Aub doorgaan met deze topic. :smoke

 

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoppen met kweken? NOOIT! , Ga ook niet weg van het forum, wilde alleen mijn topic op een lager pitje gooien omdat ik dacht dat er weinig tot geen intresse was. Nou , dan ga ik liever meer rondlezen dan zitten typen als brugman.... wist niet dat er toch zoveel mensen waren die het volgen ....maar dat weet ik nu wel :specool

 

Gaan weer vrolijk verder !!! En lees hier en daar topics dat ik weer frisse moed heb gekregen....

 

trouwens, nu ik toch type, is m'n warmteprobleem nog niet over maar wel stukken beter,...gisteren was de temp op z'n hoogst 29.7 tussen top en bulb (vrijdag was dat 34 pfffff), die hoge temp is gelukkig maar eeen uurtje of twee op de avond dan zakt het weer ,..heb nu dus een soort van warmtepiek....ga volgende keer toch een grotere afzuiger halen, zat et denken aan een 2000kuub met filter en die op 75% laten draaien(voor het geluid) en kijken wat er met m'n temp gebeurd....de NLhaze, Afghaantjes en m'n onbekende soort hebben geen last gehad van de warmte, maar de whiteSkunks toch wel ietsjes de bladpunten aangetast, hoop dat dat nog goed komt

 

Ondertussen gaan ze ook steeds meer water zuipen en voed bij met TOPMAX en BioBloom van Biobizz (nog vrij weinig en bouw het langzaam op),..ze zitten nu op gemiddeld een halve liter per dag met een PH van 6.2 en EC van 0.8

 

@TAW

 

Pionier? IK? Kweek wel al heel lang maar heb ook de eerste zoveel jaar lopen klooien hoor en zal geheid nog wel eens op m'n bekkie gaan,...maar wel bedankt voor het compliment :smoke

 

@ Torsti

 

Dat zijn nogal wat A LA 's !!! LoL Maar wel leuk om te doen, zo zie je op zo'n forum verschillende technieken die jezelf kan combineren om zo je eiegen systeem op te bouwen, veel succes alvast :verrygood

 

 

Greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik post meestal ook alleen als ik wat nuttigs te melden heb, maar ze gaan toch erg fijn!!

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Greenling,

 

waarom zou je stoppen met een verslag uit zaad, met verschillende soortjes dat dan nog een experiment is (dat willen we toch net zo'n mooie dingen om te volgen)! :smoke

 

Als ik het juist heb ben je recent dus een nieuwe afzuiger gaan halen en bent nu al aan het denken over nog een grotere?Ik heb in mijn klein kastje slechts 1 x 400w hangen en zelfs met men 500m³ torin als afzuiging zou ik serieuze temp. problemen hebben met de lamp op 30 cm zoals nu, ware het niet dat ik er een regelbare pcfan op gemonteerd heb.Weet niet hoe groot je afzuiging nu is maar misschien zijn (regelbare) pcfans een goedkoper alternatief voor je 2x 600w, als ze regelbaar zijn kan je echt gaan tunen naar een gewenste temperatuur.De hitte "valt" dan als het ware niet meer recht op je plantjes en ze zorgen ook voor een beetje extra circulatie aan het bladerdek.Ik ben er zo tevreden van dat ik overweeg volgende ronde toch maar eens 1 x 600w + lampfan te proberen. :specool

 

Suc6 verder met de dames!

 

Greetz, Mr.Green :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE_tijd!!!

 

Nou , is gelukt om foto's te maken net voor dat de lampen aan gingen...

 

Hier wat NLHaze, zijn al lekker bezig en moeten nog tot begin januari:

gallery_7633_953_31059.jpg

 

Hier nog een NLH , maar deze is stukkennnnn korter, toppen krijgen een rose/paarsige kleur:

gallery_7633_953_70484.jpg

 

Meest linkse heb ik maar omgebogen , werd wel erggg lang:

gallery_7633_953_27575.jpg

 

Hier een Whiteskunk, NLHaze en een Afghaan(stek):

gallery_7633_953_54536.jpg

 

Hier springt het licht net aan en achter de NLH's zie je nog wat lange WHiteskunks en Onbekend soortje:

gallery_7633_953_46377.jpg

 

 

Zoals je kan zien kan het alle kanten uitgaan, de NLH die voor lange bloei staat die al verder is dan de kortere skunks die ik heb staan, denk ook niet dat ik op de bloeitijden van de winkel uit moet gaan maar gewoon naar de planten zelf moet kijken.

Twee Afghaanstekken die worden wat gelig en hebben last van roest, die nu ook 1 van de NLH's hebben aangestoken. Word dus een behandleing met Bayer (dat doe ik deppend met sponzen en spuit in liever niet meer)...

Ook hebben er een paar last van paarse stengeltjes, denk dat dat door de wat-te-koude donkere periode komt, staan ook precies bij het aanzuigpunt van lucht (even kijken of ik daar iets aan kan veranderen dus)

 

Greetz en tot volgend bericht maar weer

 

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een gezellige tuin :(

Toffe soortjes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die peren/ hahahah leuke benaming ,.. denk dat je die NortherenLight-Haze bedoelt? dat zijn die drie lange toppen.....ben zelf erg benieuwd wat dat gaat worden en groot het nog word, want als ze pas 1e week januari omgekapt gaan worden , belooft dat misschien nog heel wat :(

 

greetz

 

Alleen die WhiteSkunks, weet et niet , zit bijna geen top aan nog,..die kijk ik nog even aan en anders zal ik ze denkik vernietigen....en dan die plekken maar stekken neerzetten ofzo,...WhiteSkunk neem ik zowieso nooi tmeer, geen soort voor de GreenLinq-garden ,... ik wil kaarsen/peren zoals die NLH ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies wat ik wilde , bananas....VARIATIE!!! vorig jaar veel naar shops geweest, maar vaak zelfde wiet/verschillende namen.....net als TAW word ik KOTS van die PP-hype....dus lekker voor mezelf veel diverse soorten, alleen is dit nog m'n 'testkweek', om te zien welke soortjes er het beste draaien op dit 12/12zaailingen-systeem....NLHaze staat al op 1 bij mij, dan de stekken Afghaan vind ik super moet alleen nog even dat hoogte-verschil oplossen (Afghaan is nu 40 a 50cm en de NLH's zijn over de 90cm)

 

Merk wel dat bij de NLH's zo'n beetje de groei eruit is...

 

Ben op dit moment bezig m'n temperatuur in de donkere-periode beter te krijgen, sinds 1,5 week heb ik geen verschil van 4 a 5 graden maar wel tot 10 graden!!!! en gelijk zijn er 3 skunks met paarse steeltjes al....

Maar heb daarstraks even een vette stick gedraait en kwam op een idee:

 

Mijn pc ('s) staan praktisch de hele dag aan, mijn pc-hoekje ligt naast de ruimte waar de dames staan....mijn monitor en pc geven behoorlijk wat warmte af en ben nu dus ook een aanzuigslang aan het aanleggen boven mijn apperatuur :( en die gaat zo dus wat extra warmte het hok in blazen.... even kijken en uitzoeken met timertje hoe vaak die moet gaan blazen, maar das een kwestie van 2 a 3 dagen geduld ;)

Als dit een beetje werkt wil ik in de toekomst met automatische terugslagkleppen gaan werken met daaraan gekoppelde thermostaatjes ,..zodat bij TE koud lucht vanaf boven de pchoek het hok in geblazen word en wanneer de lampen aangaan die klep dicht gaat en vervolgens weer vanaf onder (grond) gaat aanzuigen...(moet het nu even handmatig gaan doen)

Zal wel weer puzzelen zijn met van alles , maar dat is juist het leuke aan deze hobby , vooral wanneer het lukt!!! maar wil echt weer m'n 4 graden verschil terug, ik merk gewoon dat het scheelt....denk dat daarom ook die WhiteSkunks erg bossig worden ( bij te lage nachttemperaturen kunnen sommige planten extra blad gaan aanmaken om zichzelf zo een beetje 'in-te-pakken' tegen die kou, dus een stressreactie! ).....

 

Ga nu weer ff verder knutselen, denk dat ik ook even naar de gamma nog moet voor wat dingen...

 

Resultaten hiervan lezen jullie vanzelf wel hier ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...