Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenLinq

Zaailingen Op 12/12

Recommended Posts

Hightjez allemaal,

 

Het is oogsttijd voor mij, van buiten hangen er nu 6x PP (uit zaad) te drogen en vanavond gaan er 3 x Sensi Skunk's van binnen geoogst worden. Opbrengst van buiten verwacht ik niet veel van, ze hebben veel narigheid meegemaakt : rupsen, meeldauw, varenrouwmug en twee huiskatten :evil:

M'n 3 Sensi's binnen zien er tigx beter uit. Binnen staan er dan nog 1x PP-stek en 2 Sensi's-zaad die nog enkele weken moeten....

 

Nu heb ik eergisteren 48 zaailingen geplant onder tl's waarvan er vannacht 11 uitgekomen zijn....Gaan gelijk op 12/12 licht, op het forum hier staat het bewijs dat het kan, dus ik MOET dat ook proberen, lol.

 

Heb de volgende soorten staan:

 

-4 x Sensi Skunk (had ik nog over)- SensiSeeds

-10x NorthernLights x Haze - Nirvana

-16x White Skunk- SensiSeeds

-18x een mix van WhiteWidows, BigBud, PP en Skunk # 1 (kennis van mij heeft ze door elkaar gegooid en weten dus ff niet welk zaadje wat is, experimentje dus)

 

Uit bovenstaand wil ik minimaal 20 mooie dames overhouden en die gaan eerdaags onder 2x 600 watt...daarnaast wil ik misschien ook nog wat stekjes neerzetten, maar eerst kijken hoe de 20 zaailingen gaan....

Wil dit keer een systeempje opzetten waar ik om de 2weken a 3 weken een oogstje heb,...dus ga over 2 a 3 weken ook weer nieuwe zaailingen maken, heb ook express verschillende soortjes met verschillende bloeiperioden gekozen om dit voor elkaar te krijgen......al met al , blijft een experimentje....

 

M'n uitgekomen 11 heb ik reeds al overgepot naar kleine 12x12-potjes, heb ze ontkiemt in turftabletten die in een bak met perliet stonden. Ze staan op All-Mix die voor 30% aangevuld is met wat potgrond en perliet om de EC naar beneden te halen (Allmix heeft standaard een hoge EC, nog niet nodig dus voor de kleintjes).

Hierna , wanneer ze wat groter zijn, worden ze in potten van ongeveer 8ltr en 11ltr gezet (de skunks in die van 8 en de NLhaze in 11ltr omdat die langer gaan bloeien).

 

Dit experiment doe ik voor het eerst en ben op het idee gekomen door dit forum, was met name onder de indruk van de topic van Atmo...

 

Nu ff lekker wat reggae opgezet voor de plantjes en zelf heeft papa een dikke vette joint aan z'n lippen hangen en gaan ff chillen nu :kill: :( moeten vanavond als de kids slapen nog even voor kappertje spelen, lol

 

Fotoos hebben jullie tegoed van me , er is iets met onze camera waar we niet uitkomen, dus moet morgen even naar de winkel om te vragen hoe of wat, hoop niet dat hij stuk is :ph34r: en dat de reeds geschoten plaatjes er nog opstaan.....

Veel tijd heb ik niet voor de pc de laatste tijd, maar probeer jullie helemaal op de hoogte te houden van mijn experimentje :blink:

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd leuk een kweek uit zaad, en verschillende soortjes

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf eergisteren zijn er nu in totaal 33 uitgekomen :) Heb ze weer overgepot en staan +/- 5 a 10 cm onder de tl's ,... temperatuur is rond 26 met licht aan en 19 zonder licht (mag wel ietsjes omhoog dus)

 

Wacht nog twee dagen om te zien of er nog meer opkomt, denk het haast wel, en dan gaan ze lekker onder de 600 watter en dan maar hopen dat ze snel hun geslacht laten zien :verrygood ....

 

heb ook even voor m'n eigen gemak de zaailingen een catogorie gegeven:

 

-die op 8-10 uitkwamen is catogorie A

-die van 9-10 is catogorie B

ETC ETC ETC....

 

Zo wil ik eens kijken of dat verschil uitmaakt, dat het ene zaadje een dag eerder uitkwam etc etc,....

 

 

ZO! even een big spliff gedraait, nog ff chillen op wat reggae-vibes en dan lekker naar bedje toe, morgen weer vroeg dag ,...

 

gr. GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo een zak stekaarde kost 8 euro ofzo .....

 

Dan heb je een grote zak he ..... meer dan 50 liter ...

 

:verrygood

 

Goed begin ik ben erg benieuwd, je maakt er in ieder geval wel een serieus experiment van.

 

I like that.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze inderdaad ook in zaai en stekgrond zaaien en daar de eerste tijd in laten staan zonder bij te voeden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n zak had ik staan, maar had daar opeens schimmel in staan :) , dus heb het even zo opgelost. Zo start ik meestal voor buiten ook en gaat meestal prima..... toch goed dat jullie dat even melden... :verrygood

 

Ze zijn ondertussen allemaal uitegekomen en staan nog ffies onder de tl's , ga morgen even een verhoging onder de lamp maken aangezien daar nog twee planten van circa 70 cm bij staan en dan kunnen de schatjes onder de 600 watter.... wanneer ze dan grpoter zijn en klaar zijn om naar de definitieve grote pot te verhuizen gaat 600 watter nummer 2 aan :no (mits ik wel 20 a 25 mooie dames krijg van de 48 zaailingen, denk dat ik met dit aantal wel goed zit)

 

@ TAW : Misschien houd ik zelfs plek over voor wat mooie afghaantjes, maar dat is ff afwachten ;) zal ik dat uit zaad doen ook of misschien op safe en stekken nemen?

 

greetz

 

GreenLinq

 

p.s fotocamera is dus stuk (GRRROMM), is naar fabriek gestuurd en word opgebelt wanneer die klaar is (BALEN ALS EEN STEKKER HIER) Heb het ff met mobieltje geprobeerd, maar dat werd gaar :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff een update:

 

Heb van de 48 uiteindelijk nu 36 over, 12 vond ik er niet mooi uit zien..... ze zijn nu rond de 12 cm gemiddeld en staan onder de 600watt :no Temp is rond de 30 en LV 60 a 65.

Ben alvast de grote potten in orde aan het maken en grond halen. Hoop nu binnen een weekje het geslacht te ontdekken zodat de dames gepot kunnen worden.

 

Inderdaad zoals Atmo al beschreef, het is net sla in het begin ! :nerd Aan de hand van zijn foto's en verslag zie ik dat ik het niet slecht doe, alleen dat er sommige bij mij toch ietsjes zijn gaan sprieten. Zal wel komen omdat ik toch voorzichtig ben met die lamp er zo dicht op, maar goed, moet natuurlijk dit systeempje even leren kennen. De plantjes zien er wel apart uit, dikke brede vingers en de internoden dicht op elkaar, bijna op elkaar gestapeld lijkt het. Ze hebben gisteren een scheutje wortelstimulator gekregen zodat ze een lekkere kluit kunnen ontwikkelen.

 

Dit weekend komt er een kennis op visite en die zou zijn digicamera meenemen, dus hoop ff wat fotootjes te kunnen shooten voor jullie, aangezien die van ons nog in de fabriek ligt :rofl

 

Hoop dat ik m'n 20 vrouwtjes eruit ga halen en dat lekker al mijn potten gevult kunnen worden.

 

Nu ff een dikke opsteken van mijn verse SensiSkunk die sinds deze week droog is :o :j Zit alweer met smart te wachten tot m'n lampie aanspringt zodat ik weer zie wat er nu gegroeit is of misschien haartjes!!!!! :smoke

 

Jullie horen weer van me,

 

mazzelz

 

greenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man.

Ben me helemaal hier in an het verdiepen en jij kauwd het voor.

Dank u dank u dank u.

Ga je helemaal volgen en sterkte.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle zaadjes uitgekomen, TOPPIE! :j

 

Ik mocht zoiets vandaag ook beleven, slechts acht stuks, maar toch...100%! Heb ze van Homegrown Fantaseeds. Die zeiden dat ik ze in een glas water moest gooien maar ik ben een eigenwijsneus :o he. ATMOOSGEWIJS, en niet anders, Atmo rules! :smoke

Kreeg gelijk antwoord op een vraagje waar ik mee speelde: ik heb ze op zaai- en stekgrond, gewoon van Intratuin, ingezaaid. Moet ik al gaan bijvoeden? Niet dus.

 

Ik doe het iets anders dan jij, ik ben van plan uit vier zaadjes 1 vrouw te selecteren na drie weken voorgroeien. Na drie weken gaan ze een 45-literkuip in met Sannie's levende aarde-principe. Dan kijken wat man /vrouw wordt en daarvan laten we de grootste dame tot een kerstboompje bloeien. Ga alleen karaktervolle Indicaatjes kweken, ik hou wel van rood in me kerstboom.

 

Maar zover zijn ze nog lang niet. Zo vraag ik me af of ze hun turfmolmpotjes niet uitgroeien, ik zal ze denk ik eerst nog een keer moeten verpotten, waarin - dat ga ik wel van 't WF afhalen.

 

Maar jou ga ik volgen kerel. Ga je er ook Schimmels en Bacs ingooien? Zijn je potten groot genoeg voor een regenworm?

 

Groet Joost

ps Heb zelf een HEMAcameraatje 4.0 MPixel. Zijn niet meer zo duur tegenwoordig. Op een statiefje en met Adobe's Auto Smart Fix is het resultaat toch alleszins acceptabel, had ik niet verwacht. En je eigen piccies op 't forum is kicken man. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Joost:

 

heb je pics gezien :no

zodra je worteltje uit dat turf ziet komen zou ik ze overpotten naar kleine potjes.

 

grappig, nu ga ik jou volgen en jij mij LOL

 

en tja, weet nog niet over die bacto en wormen...was net weer overgestapt naar m'n oude voeding van BioBizz , ga ik me eens in verdiepen in die bacto :o en ik ga in 11ltr en +/- 8ltr-potten verder, weet eiegenlijk niet of die groot genoeg zijn voor wormen :smoke

Ga op de All-mix met BioBloom en TopMax (mij benieuwen)

 

Net even gekeken, maar die van mij gaan nu de breedte in schieten (zat ik al op te hopen), wat er al niet in 1 dag gebeurd in zo'n hokkie :j

 

zo , nu weer even naar m'n STICK , ff reggae op oortjes en dan naar bedje toe, gaaap!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag ff langs de growshop geraced op het scootertje, even 2 zakken all-mix bijgehaald en 6,5 ltr potten(tot de rand gevuld komt dat op 7 liter), ze hadden ook die ronde van 7 liter, maar ik werk liever met vierkante potten...

Ook even bij de gamma een nieuw grondzeil gehaald, voor die paar euro is de vloer dan weer frisjes.

 

Zo ga ik dus 8x 11 ltr en 12 x 7 ltr-potten neerzetten, gereed maken voor de schatjes...dacht eerst dus dat ik 8 liter potten had (keertje bij andere growshop geweest en die verkoper zei dat het 8 liter was, NOT dus! )

 

Volgende keer ga ik alles op 11 ltr zetten, dit keer liet mijn budgetje dat niet toe :no

 

Ook ga ik in de loop van de volgende week weer op jacht naar mooie zaden, heb nog wat over van m'n mix, maar zie nu al dat daar weinig mooie zaailingen uitkomen, dus dat word bijhalen...heb zowieso al JockHorror op het oog ( zoek dus ook soortjes waar wat meer sativa in zit, ik zie nu aan de zaailingen dat dat soort rassen beter en mooier starten, zoals m'n NorthernLight-Haze gaat super!!! maar de SensiSkunk vind ik wat ieler,...dus heb al iets geleerd uit dit experimentje)

Wanneer de zaden er zijn gaan die gelijk weer onder de TL's, hoop dan dat de zaailingen die nu onder de 600 staan dan hun geslacht laten zien......zo hoop ik dan elke paar weken te kunnen oogsten in de toekomst.

 

Vanavond gaat waarschijnlijk m'n afspraak door waardoor ik ff een camera tot m'n beschikking krijg :smoke kan ik eindelijk wat piccies plaatsen

 

greetz weer !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

YES!!!!!! Eindelijk pic's!!!

 

 

1 van m'n mooiste zaailingen, een NorthernLight x Haze :

gallery_7633_837_32865.jpg

 

Dit zijn de 33 overgebleven, hopen dat hier nog voldoende vrouwen uit gaan komen :

gallery_7633_837_55361.jpg

Met z'n alluuuh!!!

gallery_7633_837_27282.jpg

 

En even een shotje van m'n Sensi, deze wilde ik weggooien maar had nog een plekje, gaat deze week geoogst worden:

gallery_7633_837_51379.jpg

Kijk er al naar uit om dit topje te gaan smoken:

gallery_7633_837_36466.jpg

 

Van de week dus nog even kappertje spelen voor 2 Sensi's, hoop dat ondertussen geslacht bekend is bij de zaailingen (gaan die gelijk in hun grote pot) en dan ondertussen met nieuw zaad starten,...als het dan goed is en alles verloopt volgens plan ga ik eerdaags elke paar weekjes oogsten ;)

 

Volgende week weer foto's ! :wOOt

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes, zat me ook net te verdiepen in zaden..

En wat ert verteld, dit ga ik ook nadoen en volgen.

 

het nog 2 bakken van 1,25 bij 1,75 te vullen.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF update tussendoor:

 

Ze gaan nu als een tierelier, groeien mooi, zie alweer verschil met gister ;)

Heb de eerste 3 mannen ontdekt, jammer alleen dat 1 daarvan m'n mooiste was....gister nog niets te zien en in 1 nacht laten 3 hun geslacht zien :search: Hoop dat de rest snel volgt :wacko:

 

Ennuh van m;n 3 Sensi's die geoogst zijn had +/- 60 gram per plant en van 1 PP-stek iets van 35(maar die heeft heel wat te verduren gehad, d8 eerder dat ik maar 10 gram zou oogsten,lol) ....geen denderende opbrengst dus , maar wel lekker <_< en hij is SWEETTTTTTTTTTT :oeps Van m'n buitenplanten weet ik het nog niet , is nog niet helemaal lekker droog, maar vermoed meer (ongeveer halve AH-tas vol)

 

 

greetz en ga even verder genieten van de Sweet SensiSkunk

 

P.S Gabbie van me zou vaker langskomen en neemt dan steeds zijn camera mee, dus kan ik jullie zo nu en dan een piccie laten zien :nerd :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tussenstand:

 

5x NorthernLight x Haze mannetjes

3x " " vrouwtjes ;)

 

Zal vanaf vandaag wel meer hun geslacht gaan laten zien, blij toe ook, WIl ze naar de grote potten verhuizen :wOOt

 

Sluit me aan bij Atmo, je kan beter meer sativa in het soortje hebben dan indica,. deze ontwikkelen veel mooier onder die 12/12-zaailingen- methode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

9x mannetjes (waarvan ik er 2 apart gehouden heb voor stuifmeel, staan al op knappen en een beetje is net genoeg)

 

en 7 vrouwtjes + paar waarvan ik bijna zeker weet dat ze dametjes worden.

 

zoals jullie misschien in een andere topic van mij gelezen hebben, heb ik nu 5 afghaan-stekken erbij staan ;) , maar heb ervoor gekozen om een aparte topic daarover te maken en het hier bij de zaailingen te houden...

 

Morgen weer wat piccies en het word ECHT tijd om ze te verpotten...

 

Laat jullie ook even zien wat twee plantjes opleveren die ik wilde weggooien (omdat ze er niet uitzagen en vrij iel waren) , die ik ook nog eens op een grondmengsel van alleen potgrond en perliet had gezet. Zij kregen alleen zo nu en toe sporenmix en pk13+14.....toch een lekker rokertje geworden :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes , weer picciestime! :wOOt

 

Hier wat mannen net voor de kill:

gallery_7633_837_36247.jpg

 

Mannetje

gallery_7633_837_7656.jpg

 

Deze zijn bijna 3 weken oud, paar vrouwtjes al , maar de rest laat nog niets zien, staan bijna 2 weken onder de 600 :

gallery_7633_837_17134.jpg

 

Vrouwtje

gallery_7633_837_22879.jpg

 

Gemiddelde temp:

gallery_7633_837_16694.jpg

 

Deze wilde ik jullie nog laten zien, is alleen op potgrond met beetje perliet en kregen zo nu en dan sporenmix en PK13+14, had twee plantjes en zo te zien komt er toch nog wat lekkers van af :

gallery_7633_837_44560.jpg

 

med_gallery_7633_837_503282.jpg

 

 

Twee geknipt en klaar om te drogen ;) :

med_gallery_7633_837_39533.jpg

 

 

 

Zo zie je maar dat je soms best nog wat van "mindere planten" af kan halen <_<

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Hey Greenlinq,

 

ziet er goed uit :specool

hoe groot zijn de potjes waar je ze in voorgroeit?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontkiem ze in turftabletten en verpot ze dan naar 9x9 en sommige 12cm rond (is ongeveer een ltr aarde) ,..merk nu wel dat die ronde potten beter werken dan die 9x9 ,.. dus daar ga ik de volgende keer voor. Vooral als je soortjes heb die pas NA die drie weken hun geslacht laten zien , dan zijn die 9x9 toch net ff te klein, plantjes zuigen dat beetje aarde zo leeg....

dus weer iets geleerd uit dit experimentje :specool

 

Wel grappig staff , dat jij ook op ongeveer die drie weken zit ,..kunnen we leuk vergelijken!!! ;)

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer ff wat foto'sssss

 

Hier staan ze met ze allen eindelijk in hun grote pot:

gallery_7633_837_52370.jpg

 

Bij verpotten zag ik dat ze mooie en sterke wortels hebben:

gallery_7633_837_13363.jpg

 

Bij een WhiteSkunk trof ik dit vage blad aan, normaal vijf-vingerig, maar deze heeft er twee tussen laten groeien, soort mutatie? :

gallery_7633_837_35066.jpg

 

Vind dat m'n Haze wel heel erg snel gaat, maar maakt wel al massaal bloemetjes aan, 4 x die zo lang zijn:

gallery_7633_837_22638.jpg

 

Ga nu even wachten met foto's tot je echt vet verschil ziet,...we keep in touch!!!

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

even weer een update (als julli ehet leuk vinden hoor, anders haal ik ze wel weg ,lol)

 

Hier alles samen:

gallery_7633_953_45477.jpg

 

De NL-Haze staat al lekker te bloeien, maar worden erg lang:

gallery_7633_953_3585.jpg

 

De rechtse twee haze heb ik 'geknakt' maar ze trekken zichzelf weer beetje recht, misschien nog een knak erin?:

gallery_7633_953_9358.jpg

 

Deze schone dame is ook een NLHAZE, alleen stuk korter dan haar zusjes en ontwikkeld heel mooi (vergeten de foto te draaien, dus jullie moeten ff je koppie schuin hangen,lol):

gallery_7633_953_29.jpg

 

En dan deze, ze staat in het midden (soort onbekend) maar krijgt vage bladpunten...krijgt zelfde voeding als de rest, maar alleen zij heeft het, misschien weet 1 van jullie wat ze mankeert? PH is 6.2 en staat alleen op allmix zonder bijvoeding nog:

gallery_7633_953_17180.jpg

 

mmzzz, niet zo goed te zien die bladpunten, zal vanavond proberen een betere shot te maken..

 

En ,..ATMO!? gaat ie goed zo bij mij? zijn 8 oktober ontkiemt en zien er nu dus zo uit ,..bloei gaat er lekker in zitten en denk dat de groei ook al aan het minderen is...

 

greetz

 

GreenLinq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...