Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kaytjee

Oogsten Of Wachten ?

Recommended Posts

Hey hey ik had een vraagje ik heb nog planten onder een afdak staan maar buiten is het gewoon vochtig

van mijn struik heb ik vanmiddag 20 of 30 toppen met rot eruit geknipt want ik ben 1 week nie geweest (werk) ik weet niet wat ik moet doen 20 a 30 % van de haartjes zijn bruin oogsten of rot eruit blijven knippen ??

 

Rolatorzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze nog even laten staan.

20-30% bruin is wel erg weinig.

als het echt te gek wordt met die rot zou ik er toch maar een punt achter zetten, maar zie het nog even aan en wacht af.

succes!

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

laten afbloeien is ook mijn motto, te vroege geoogste planten brengen echt veeeel minder op dan afgebloeide, ik laat ze nog zeker twee weken staan, als de rot natuurlijk niet te houden is, dan zit ernix anders op dan ze te kappen

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

bedankt voor jullie info ik doe mijn best om het zoveel tegen te houden wel erg jammer was het nog maar 1 week lekker warm en zon maarja het is niet anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee,

 

IK heb alle planten ook nog steeds staan, tot nu toe vrijwel geen rot gezien, alleen bij 1 plant een topje.

Zijn er nog meer mensen die nog geen last van toprot hebben?

 

Heb al een paar takjes geknipt maar is nog lang niet rijp, wel wat bruine haren maar dat komt allemaal door het vocht.

 

Het zonnetje schijnt hier in het oosten wel aardig nu :ph34r:

 

Suc6 kwekers en nog effe wachten :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind wel mooi aan het eind maar is zo jammer dat het weer is afgelopen zulke mooie planten zijn gewoon weg als je de volgende keer ga kijken is het zo leeg maarja is niet anders

 

klopt het als planten in potten staan dat ze eerder gaan bloeien paar weeken of maakt het niet uit ?

 

Rolatorzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou mooi zijn :blink:. Nee volle grond of potten hebben geen invloed op de bloei periode.

 

Ik zit zelf nu te twijfelen, heb toch wel last van toprot. De wiet is toch niet voor mij dus misschien dat de schaar er morgen in gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey hey ik had een vraagje ik heb nog planten onder een afdak staan maar buiten is het gewoon vochtig

van mijn struik heb ik vanmiddag 20 of 30 toppen met rot eruit geknipt want ik ben 1 week nie geweest (werk) ik weet niet wat ik moet doen 20 a 30 % van de haartjes zijn bruin oogsten of rot eruit blijven knippen ??

 

Rolatorzz

 

 

....wat ik ff kwijt wil is dat die 'bruine haartjes' alleen maar een indicatie van rijpheid is.

 

neem een goede loep of microscoopje en kijk naar wat er op de blaadjes zit in de top. die 'plakkerige witte waas' bestaat uit allemaal kleine trichomen, die kleine bolletjes óp het staafje mag een gemiddelde kleur hebben van - melk-amber-caramel - , dat is het juiste tijdstip van oogsten, tenminste als je het wat beter wil bepalen.

 

greetz

 

green enfield

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

mijn hebben ze altijd geleerd 80% van de bruine haaren (ik heb ook geen loep of microscoop )

maar nu weet ik ijgenlijk nog niet of ik hem moet oogsten of wachten er rot er uit moet blijven knippen

 

Rolatorzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey mensen is er nog iemand die antwoordt kan geven aub of ik ze nou moet oogsten of wachten en rot er uit moet blijven knippen ROlatorzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja vandaag heb ik een redelijk portie top-rot mogen verwijderen, maar over het algemeen mag ik nog niet echt klagen. Komende week wordt het weer een stuk beter met redelijk wat zon, alleen vannacht kans op nevel! Dat wordt de schuur in dus... De haartjes zijn nog voor 90% wit dus elke dag is er één gewonnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey ik snap nie hoe ik er foto,s op meot zetten aleen in me profiel heb ik er een paar staan

maar die zijn met me telefoon gemaakt ik ga er straks ff bij maken de groenten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kaytjee,

 

Hier wordt alles duidelijk uitgelegd hoe je foto's moet uploaden enzo.

 

Mocht het dan nog niet lukken kan je altijd je problemen op tafel gooien. :verrygood

 

Moet allesinds zenuwslopend zijn. Heb geen ervaring met budrot en buitenkweken int algemeen maar het lijkt me logisch dat je best eens inschat in hoeverre de budrot evolueert in vergelijking met de winst of verlies die je maakt door ze nog een week of 2 te laten staan.

 

Beter het dubbel net niet afgerijpte wiet dan minder dan de helft wiet met 80% bruine haartjes zou ik denken..

 

Grtz en succes nog !

 

Tjieler :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
....wat ik ff kwijt wil is dat die 'bruine haartjes' alleen maar een indicatie van rijpheid is.

 

neem een goede loep of microscoopje en kijk naar wat er op de blaadjes zit in de top. die 'plakkerige witte waas' bestaat uit allemaal kleine trichomen, die kleine bolletjes óp het staafje mag een gemiddelde kleur hebben van - melk-amber-caramel - , dat is het juiste tijdstip van oogsten, tenminste als je het wat beter wil bepalen.

 

greetz

 

green enfield

 

 

o ja, en dan dit nog: Als je weet wat voor soortje je hebt kun je ook makkelijk de weken/dagen tellen, verschillende soorten hebben verschillende bloeitijden, variërend van 44 tot 64 dagen.

 

..lijkt me wel achter te komen dan...in de gaten houden waneer je plantje begint te bloeien en tellen maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb die van mij ook omgekapt was geen houden meer aan de rot !!!

 

heb er toch goeie weed af kunnen halen mooi de harde rijpe toppen

 

toch een aardige opbrengst schat ik zo

 

wacht niet al te lang want je kan de rot bijna niet tegen houden het kan van dag tot dag verergeren

 

het is gewoon zonde van je plant

 

 

greetz outdoor :) :no :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nu net ook mijn buiten planten geknipt !

 

wel dacht geen rot te hebben, maar tijdens het knippen , pak je pas echt elk topje vast, en ja rot begint

binnen in de TOP niet langs buiten, dus bij deze, toch een aantal mooie toppen moeten weggooien, of

stukken afknippen :verrygood

 

Dus wacht toch maar niet te lang.....

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hey mensen ik hoef nie meer naar toprot te kijken mensen hebben ze al voor mijn omgehakt

hongerleiers alles hebben ze geript

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn... kl**tzakken!

 

 

 

Ben net weer effe wezen kijkern naar mijn plantjes, rot begint nu toch wel goed toe te slaan :verrygood

Tis nu nog mooi droog dus we gaan vanavond en morgen de zooi omhakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben hier ook aan het oogsten geslagen, 3 planten al geknipt vandaag de laatste. Zit wel aardig wat rot in helaas maar ja, ik ga het allemaal water cure dus dan heb ik er nog iets aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

voor het eerst in dikke 15 jaar hebben ze mijn dame geript. Shit eeh, we waren gewoon thuis met de kids. Even na het eten loop ik de tuin in om een peuk te roken, wil voelen hoe 'nat' de toppen aanvoelen maar ik zwaai in de leegte.... F*CK!!!

 

Wie het waren kom je niet achter, helaas. Dit jaar heb ik niet vervroegd gebloeid omdat het gewoonweg niet ging ivm afwezigheid.

 

Gelukkig was ik al wel bezig aan het oogsten en heb er al net iets meer als de helft af, heb ik tenminste nog wat...de ratten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...