Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sjakienlx

Zuigen Of Blazen Tijdens Drogen?

Recommended Posts

Ik heb een drooghokje gebouwd voor mijn buitenplantjes, en ik heb hiervoor nu een pc-fannetje aangeschaft.

wat zal ik nu alleen doen? Ik kan 'm natuurlijk laten blazen of laten zuigen, iemand gaf het idee om 'm van bovenaf te laten zuigen en onderin dan wat gaatjes te boren om aan te zuigen zodat de lucht langs je toppen gezogen word..

Het kastje is verder wel geheel afgesloten..

 

greetz Sjakie

 

 

drooghokje:

 

 

dsc00936ah2.jpg

 

dsc00937xp0.jpg

 

 

Thanx mannen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, geen filter nee, maar ik zat te denken om vanaf de uitlaat van de fan dan een wasmachineslang ofzo naar buiten te hangen, tsja en anders word het maar ff stinken.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin de lucht erin, bovenin weer aanzuigen, op de route van onder naar boven is het beter als je de lucht circuleert, met een klein fannetje, alleen de lucht! niet op de plant zetten te blazen dus.

 

Mooi hokje.. Straks paar TL buizen erin, en je hebt een perfecte combi-kist!

 

 

:blink:

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

't hokje is maar 40cm x 40cm en 75cm hoog maar ik had er inderdaad wel aan zitten denken ja om gewoon voor de gein één 'mini-plantje' erin te gaan zetten straks :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een pc fan geeft niet echt een krachtige luchtstroom of veel luchtverversing . Pas op dat je vooral in het begin van het drogen nog rot kunt krijgen . Daarom ook begin ik eerst met één dag snel drogen en vevolgens rustig verder drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pas op dat je vooral in het begin van het drogen nog rot kunt krijgen . Daarom ook begin ik eerst met één dag snel drogen en vevolgens rustig verder drogen.

 

Das interresant ! ff ventilator tege men topjes laten blazen zodat ik gene last meer kan hebbe van toprot, dan zit ik al een heel stuk verder :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

[HiGH_ mode] For strangers who don`t understand dutch I`ll give you a free translation of the topic : "Sucking or blowing whilst drying".

Both at the same time would be ideal. [/HiGH_mode]

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een bestaande diepvrieskist die origineel zeg maar staat en dat de maten 90X90X90 heeft,origineel had ie de deksel bovenop zitten,nu heb ik plat gelegd en het deurtje klap naar je open hoe een huisdeur, binnenin heb ik 5 rekje gemaakt van gaas die bovenelkaar zitten en bovenop heb ik een PC-fan als afzuiger zitten en in de deur heb ik een klein electrisch kacheltje wat je vaker op badkamers hebt zitten.

Deze houd de temperatuur constant rond de 30graden en blaast warme lucht erin en slaat weer af als ie het weer op temperatuur heeft gebracht en de afzuiging loopt continu,binnen 24 uur heb ik een van zeiknat (zoals nu buiten) naar kurkdroog en droger als droog kan je het niet krijgen,helaas ik hou maar 20% over,maar heb elke dag bijna een kilo droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet véééél te snel gedroogd dan ? met scherpe smaak tot gevolg ?

klinkt wel proffessioneel :blink:

 

en ik dacht dat de temperatuur liever koud gehouden werd dan warm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is veel te snel drogen ja , dan barst het nog van het bladgroen (chlorofyl ).

 

Wanneer er nog vocht in de toppen aanwezig is gaat de afbraak van hetgene dat scherp smaakt door . Hoe langer er nog vocht in je toppen zit des te meer tijd is er voor die afbraak . Zodra je top droog is stopt dit proces zo goed als helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droogkast is een kleine vorm van hoe grote binnenkwekerijen ook drogen,ik zou niet weten waar ik mijn spul anders zou moeten drogen,dit jaar hoop ik 6kg droog te krijgen en iedereen weet wel wat een bult dat is dat en kan ik onmogelijk ergens op normale wijze drogen,maar ik geef toe ik vind het ook erg snel gaan.

Een bekende van mij was ooit op zo,n kwekerij en vertelde me dat ze daar binnen 6 uur de zaak compleet droog hadden.

Ik doe er een 20-24 uur over,licht eraan hoe vol de droogkast is,maar bv 700 gram nat heb ik in 18 uur droog en 4,5kg doe ik 22-23 uur over.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is veel te snel drogen ja , dan barst het nog van het bladgroen (chlorofyl ).

 

Wanneer er nog vocht in de toppen aanwezig is gaat de afbraak van hetgene dat scherp smaakt door . Hoe langer er nog vocht in je toppen zit des te meer tijd is er voor die afbraak . Zodra je top droog is stopt dit proces zo goed als helemaal.

 

atmo...met jou komen we nog een ergens ! jij geeft de antwoorden waarom gevraagt word en zodoende duidelijk dat iedereen het ook nog snapt..

 

ik vind dat tog zeker een compliment waard gozer :blink:

 

greetz thug :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu dus het systeempje dat er via de onderkant van het kastje frisse lucht door het kastje naar buiten (via pc-fan bovenop) word afgezogen, zomaar heel zachtjes hoor, de lucht is zegmaar precies 'in beweging'

:blink:

 

 

dsc00985cr0.jpg

 

 

 

dsc00986nd3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

He sjakie,

Leuk kastje , heb zelf ook zo iets .

Heb de mijne tegen me groei kast geplaatst en gaten in de tussen wand boven in geboord als afvoer door mijn afzuiger in me groeikast met filter.

Gaten in het droogkastje in de tegenoverliggende wand onder aan waardoor een lucht stroom onstaat langs me drogende plantjes.

Werkt perfect.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...