Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Argulas

2 Vraagjes Ivm Drogen

Recommended Posts

Vwala, men twee plantjes hangen in de kast te drogen :kill: Fotos vind je in men gallerij :evil: :blink:

 

Wel nog 2 vraagjes:

 

1) Ik heb zoals je ziet op de onderstaande foto een mini-ventilator op een kier van de kas gericht. die blaast erin op de laagste stand. Is dit goed ? ik bedoel, het is niet afzuigen maar blazen, zodat de lucht circuleert in de kast (en door de boven en onderen er terug uitstroomt?) is dit goed ? Of zou ik ventilator omgekeer tmoeten zette?

 

gallery_7688_499_87888.jpg

gallery_7688_499_48664.jpg

gallery_7688_499_129945.jpg

 

2) Damn die plantjes geuren hard! :ph34r: Maar men ouders zjin der niet zo tevreden mee, en dreigen ermee dat ik ze erges buiten het huis moet doen. Dus dit is nu een probleem :s Iemand ideeën hoe ik de geur kan verzachten/filteren/... maar met low budget..? Ik had gedacht aan goedkope luchtverfrisser ofzo, voor de geur te verdoezelen?

 

Alvast bedankt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou dat er wel effe snel uithalen als ik jou was, hang het dan gewoon in je kamer op, alle luchtvochtigheid blijft nu anders dicht bij de toppen.. in een grotere open ruimte heb je meer kans op slagen...

 

ik geef alleen advies hoor :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja da zal niet gaan... Ik hoop al dat ik ze in die kas mag laten hangen, ze nu nog verplaatsen is zo goed als onmogelijk :ph34r:

 

Als er beweging in de lucht rondom de toppen zit, is dit toch niet zo erg? of wel ?

en ben ik nu best dat ik die ventilators omdraai of juist niet ? :blink:

 

en wat als ik hier nu niets aan doe ? wat zal er dan gebeuren? Toprot ?

 

aja, kan toprot nog verspreiden nu tijdes het drogen? ja zeker :s dus dagelijks blijven controleren op toprot ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn geurabsorbers te koop in de growshop en inderdaad, niet in een gesloten kast doen en géén ventilator er direct op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, das interresant van die geurabsorbers. ga ik zeker eens voor gaan kijken.

 

Maar ben er nog niet uit met men droogkast. Er is GEEN andere plaats (spijtiggenoeg :kill: ) zal dit men wiet verkloten?

en de kast is niet helemaal dicht, ze staat op ene kier (want ze moesten in het donker? en blijkbaar dus ook niet in een gesloten kast..)

de ventilator staat niet rechtstreeks op de toppen gericht meer iets boven de plant voor luchtcirculatie. Ze hangen ook niet (en botsen niet) tegen elkaar.

Maar ik vraag me nu af, is het niet beter als ik ze omgekeert zet inplaats van hoe ze nu staan? voor afzuiging enzo ipv luchtcirculatie?

 

kwil niet lastig doen en altijd hetzelfde vragen, maar kan iemand concreet antwoorden? :blink:

 

aja, en wat zou er gebeuren moest ik het toch heel de droogperiode (als ze droog worden zo) het toch zo doen? toprot? schimmels?

 

ben nu erg onzeker omdat ik het nu zéker niet meer wil verkloten, nu ik al zover ben geraakt!

 

Allezins ENORM bedankt! :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kledingbox? hoe bedoel je ?

 

toppen mogen toch niet tegen/op elkaar liggen?

 

nog vraagje: moet ik elke dag ofzo nog controlere op toprot en schimmels ? mss best wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

epiteth, je hebt schimmel en rot... je krijgt hiermee ander snel schimmel ... rot bereid zich dan niet zo snel uit...

 

 

poeh wat stoned :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
men ouders zjin der niet zo tevreden mee, en dreigen. Dus dit is nu een probleem :s Iemand ideeën

Idee..1?....

Je ouders hebben een probleem... en dat ben jij...met je stikkende rottende plantjes.. :ph34r:

je moet ze overtuigen dat je ze dan maar in de schuur hangt ipv op je slaapkamer . Jij een goede gezonde nachtrust en je ouders ook... ze hebben het maar goed met je voor.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan niet geloven dat die lekkere geur niet gezond is voor je :evil: Ik heb nog een tweede optie om men planten in te hangen leggen (hoe weet ik nog niet) in een tuinhuisje buiten. maar is dat daar niet te vochtig enzo? mja, mss wel beter dan men kast. tis ook wel niet zo ruim. en electriciteit heb ik daar niet denk ik (kan dit mss wel regelen) Maar dat tuinhuisje staat direct naast de oprit van men buren, en they don't need to know :(

 

Vanmorge naar men plantjes gekeke, en (god, laat mij vergisse) ik zag wel een paar plekke toprot :kill:

er lag ook 1 grote druppel water op de grond :s heb er die sillicagel bak weer ingezet. hopelijk is dit niet slecht :s

ik heb 1 ventilator omgedraait.

 

Nooit gedacht dat drogen het lastigste process ging worden :ph34r:

 

als ik nu faal, dan flip ik :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. zorg voor droog, donker, maar geventileerde ruimte.

2. Toprot hgaat wel degelijk door bij geknipte planten! Met name als het heel traag droogt, en de rot er niet is uitgeknipt.

3. Te langzaam drogen, en dus de plant nat houden, gaat zeker meerder schimmels opleveren.

 

De vent moet je er niet direct opzetten, want dan droogt het weer te snel, met een scherper smaakje tot gevolg... maar dat is alles.

 

die druppel water op de grond intrigeert me... waar komt dat vandaan? Planten lekken geen water...

Share this post


Link to post
Share on other sites
die druppel water op de grond intrigeert me... waar komt dat vandaan? Planten lekken geen water...

 

misschien heeft ie ze geoogst toen de toppen nog nat waren? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja, kga ze dan wel kortknippen denk ik en dan nog es goed controleren op toprot. Steeltjes met rot ook wegknippen? en beschadigde delen(van insecten ofzo?). maar da zal niet voor vandaag zijn. mss voor morgen, anders zaterdag (=tijdgebrek :s)

 

zelf ook geen idee waar die druppel water vandaan komt.. maar ze waren niet nat, zon scheen en ze stonden hele tijd onder afdak dus... mja se, hier maak ik nietz on probleem rond, liever water op de grond dna in men plant ^^

 

Ik zou ze wel in men kamer willen hangen, maar daar is het totaal niet donker.

 

In de nacht de kassen allebei half open zetten en een raam open zettevn van men kamer, dat een goed idee ? of beter raam open zetten in de dag?

 

nog iets: in men kas gaan ze zowieso wrsl te langzaam drogen, dus wat als ik nu de ventilator er wél opzet? te langzaam + te snel = goed ?

 

zoveel vragen, ik word er zot van :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HEb je geen oude grote kartonnendoos ??? (bv TV of Pc)

span daar wat draadjes door en hang je toppen daarin te drogen ( je grote tak ff kleiner knippen)

maak 2 gaten onderin voor circulatie en plaats deze in je tuinhuisje :blink:

 

succes :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je nou alles wat je niet wilt roken wegknipt ,hoeft dat ook niet te drogen .koop dan wat horrengaas en span dat tussen 4 latjes zodat je alles erop kan leggen, je kan ook verschillende verdiepingen make. droogt veel sneller dan de planten op te hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
mja, kga ze dan wel kortknippen denk ik en dan nog es goed controleren op toprot. Steeltjes met rot ook wegknippen? en beschadigde delen(van insecten ofzo?). maar da zal niet voor vandaag zijn. mss voor morgen, anders zaterdag (=tijdgebrek :s)

 

zelf ook geen idee waar die druppel water vandaan komt.. maar ze waren niet nat, zon scheen en ze stonden hele tijd onder afdak dus... mja se, hier maak ik nietz on probleem rond, liever water op de grond dna in men plant ^^

 

Ik zou ze wel in men kamer willen hangen, maar daar is het totaal niet donker.

 

In de nacht de kassen allebei half open zetten en een raam open zettevn van men kamer, dat een goed idee ? of beter raam open zetten in de dag?

 

nog iets: in men kas gaan ze zowieso wrsl te langzaam drogen, dus wat als ik nu de ventilator er wél opzet? te langzaam + te snel = goed ?

 

zoveel vragen, ik word er zot van :blink:

Het weer op dit moment is zo klote dat je zo wie zo de grootste toppen moet gaan binnenhalen .

Blazen of afzuigen ? het verschil is dat de wind omdraait :ph34r: en dat afzuigen minder wind op je toppen geeft. In het begin van het droogproces mag het best ff snel gaan zodat er geen rot of schimmel kan ontstaan . Dus tijdelijk de fan tegen je toppen laten blazen kan naar mijn idee geen kwaad .

 

Waar ligt die druppel water dan ,onder een afgeknipt tak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vwala, kheb die 1 plant ook kortgeknipt en opgehongen zoals de andere. kheb ze extra gecontroleert op rot, en er zat toch nog(of nieuw? :kill: ) toprot tusse. Is er nu allemaal uit. Kvraag me nu af, er hash van maken (hoe low budget?) of watercuren? wat raden jullie me aan? of ice(hier weet ik wel nix van, strak es info opzoeke) ?

 

Kzal binnekort es een fotootje poste hoe het nu allemaal is.

 

Khad beter van int begin men eigen topic gestart, dan moest ik al die vragen niet zo onder 1 topic plaatsen met de bedoeling als 1 vraag :ph34r: Volgend jaar --> eigen topic!

 

@atmosphere:Bedankt voor de info! Die druppel water lag niet onder een bepaalde tak ofzo, kheb er wat wc papier in gelegt voor het water te absorberen.

 

@sjakienlx:Zalig kastje! wel, mijn kleerkast verschilt er toch niet zoveel van? Ze zegge da men kast te kleine ruimte is, maar dan is die van jou toch ook te klein? Ik vind persoonlijk dat die er erg goed uitziet! :blink:

 

@Ambiorix:Goeie tip, maar kga het nu eerst toch zo proberen. Dat is allezins nu mijn Plan 2 :(

 

@outdoor:Kheb geen zolder :evil:

 

Bedankt allemaal al voor jullie reacties, meer zijn welkom :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...