Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Epiteth

Het Moet Wel..

Recommended Posts

Beste mensen.

 

Ik heb verdomme ontzettend veel last van toprot, waardoor ik genoodzaakt bent aardig wat toppen eruit te knippen en zit er zelfs aan te denken om nu maar gewoon alles te oogsten..

 

Zo ziet het eruit:

 

med_gallery_6604_341_388274.jpg

 

 

med_gallery_6604_341_50985.jpg

 

 

med_gallery_6604_341_381619.jpg

 

 

med_gallery_6604_341_83123.jpg

 

 

Je ziet het al, zou nog zeker 3-5 weken moeten staan.. (week 5 bloei nu).

 

Ik heb echter 3 vragen die ik graag beantwoord zou willen hebben,

 

Nav de foto's:

 

1. Zou een water gecured topje nog een beetje smaken?

 

2. Zou ik beter alles kunnen klein knippen en dan hasj maken dmv 2 cola flessen met een filter? (en dan schudden, vast wel bekend bij de meeste hier).

 

3. Of alle rotte zooi eruit knippen en de rest zo lang mogelijk laten staan?

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste mensen.

 

Ik heb verdomme ontzettend veel last van toprot,

 

<knip>

 

Nav de foto's:

 

1. Zou een water gecured topje nog een beetje smaken?

 

2. Zou ik beter alles kunnen klein knippen en dan hasj maken dmv 2 cola flessen met een filter? (en dan schudden, vast wel bekend bij de meeste hier).

 

3. Of alle rotte zooi eruit knippen en de rest zo lang mogelijk laten staan?

 

Alvast bedankt!

 

1. Nee, watercure verliest de meeste smaak. Maar smakeloze wiet kan prima te roken zijn..

2. Nee, dan schud je je helemaal wezeloos. Geef 100 euries uit aan wat ice-o bags, zul je veel meer plezier van hebben.

3. Nee, dat gaat geheid mis, tenzij je ze vanaf nu binnen droog kunt houden, en zelfs DAN.. kan dat rot nog doorwerken.. de enige kans die je hebt is droog binen houden, en bidden dat de rijping meer oplevert dan de rot weg-eet,

 

hth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow...heb hier buiten niet eens zoveel rot. En jij hebt ze nog in een kas staan...hoe is dat zo gekomen dude?

Ik zou alles lekker oogsten en een paar ice-o-lator zakken halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb/had je last van rupsjes.... (foto 1) op de plaatsen waar deze sukkers zitten spinnen zij een soort zijde achtig cocoontje en eten de blaadjes etc.

De rot begint op deze plaatsen waar die sukkers zitten... :ph34r:

 

Goed tjekken dus. voor de mensen die er nog geen last van hebben ! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoge LV zeker in die kas?

klote dat het nu zo snel gaat.. als je ergens een drogere plek met toch nog wat licht hebt zou ik ze daar neerzetten en wachten op beter weer.. wel moeilijke keuze :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij gaat het er van af... het rot versprijd zich in een razendsnel tempo, zo van gister helemaal niks en vandaag rotte plekken. Zo'n na zomer als vorig jaar gaat het jammer genoeg echt niet worden. Mijn advies: Speel op safe en ga knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga geen advies geven, maar zat met hetzelfde probleem, welliswaar niet in een kas, maar gewoon buiten.

Ik ben aan t oogsten, zeker gezien de ervaring van voorgaande jaren toen ik het wel liet staan op advies van "kenners" en uiteindelijk 80 % verrot was.

Dan maar iets minder rijpe wiet, het meeste wordt toch tussen de grote partijen gedrukt die naar het buitenland gaan.

Komt bij dat de weersvooruitzichten ook niet bepaald geweldig zijn, dus .. KNIPPEN TOT JE DR BIJ NEERVALT :-)

 

greetz

vlinders

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens :blink:

 

ik ben nu dan ook als een die-hard aan het knippen en dat terwijl ik nog geen enkel rot topje ontdenkt heb. het zijn nu al redelijk grote toppen en de weersverwachtingen zijn indd slecht dus ik ben maar gaan knippen nu ik tijd heb :kill:

 

het is dan nog wel te vroeg en heeft nog weinig bruine haren, maar ik heb goede verwachtingen.

betere een wat "highere" wiet dan geen wiet toch :ph34r:

 

succes ermee!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

afhankelijk van hoeveel je hebt zou ik kiezen tussen watercure of hash maken, je verliest wat meer bij hash maken en watercured wiet mag inderdaad niet echt lekker zijn het werkt wel :blink:

 

Inderdaad zo snel mogelijk knippen hier is geen houden meer aan...

 

Ambiorix: ik denk dat ie zich wel zorgen maakt om andere dingen dan rupsen, en terecht...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord Whazzup, ik ga dus veel watercuren :blink:

 

Stel dat je van je grote toppen hasj wilt maken dmv de 2 flessen methode, moet je dan je grote toppen zo klein mogelijk knippen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar heb ik t met die 2 flessen methode gedaan en het beste resultaat had ik met zo fijn mogelijke topjes, en de vrieskist die heb je nodig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, klein maken en invriezen. Als je veel hebt wellicht toch wel een idee om iceolator zakken te kopen.. heb je er zo uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...