Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Succesformule Voor Buiten Kweken

Recommended Posts

Dit is indd weer een goede lijst voor volgend jaar vers te starten, want ik had er in augustus dit jaar al geen zin meer in....

 

...Had namelijk Double Fun, om precies te zijn 3 in speciekuipen En 2 NLX(zie album). Heb er maar 1 kunnen oogsten door budrot :blink: En dat de budrot uitbrak was al begin augustus. Ik moet zeggen dat ik wel op een vochtige locatie zit, maar dit was wel extreem (zonde).

 

Mijn grond had ik zelf gemengd en de planten hebben het hele seizoen gegroeid als kool. Dus weerstand was volgens mij hoog (zo zagen ze eruit) Heb in begin van de bloei behandeld met vital..

 

Maar ja, diegene die af is gekomen (foto met plant en pak ice tea) heeft me wel 250 grm. droog bezorgd.

 

Wat ik een tijd geleden hier las is over proeven met melk ofzoiets, en bij plagron kwam ik op dit middel uit....http://www.plagron.nl/2005/Plagron_NL/NL_web/pages/preventief.shtml

 

Maybe een idee??

 

Groetjes Keesel

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik gebruik wel vital preventief tegen schimmel op mijn planten

 

Ik moet zeggen dat ik een klein beetje heb gesmokkeld in de droge periode... Toen ik ze water gaf heb ik er een plantversterkend middel aan toegevoegd. Had ik toevallig nog liggen vandaar. Maar of dat iets heeft uitgemaakt kan ik niet zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waar ik NIX aan verander is het aantal uren zon/dag (na 17h zit hier de zon in juli achter de bomen)

 

met 2 planten op 2 plaatsen valt het op dat de plant met de minste aantal uren zon/dag veel vlugger beginnen bloeien is = ('natuurlijk' verduisteren)

 

DUS mijn tip : voor volgend jaar : zet je plant ergens waar ze niet de ganse dag zon heeft ...

maar zorg er voor dat als ze in de zon staat ... het vollenbak is !!

 

Had je stekken van één moeder dan die op verschillende tijden met de bloei begonnen?

 

Weet niet of jullie er wat aan hebben..

 

Maar het is handig als je planten nog klein zijn voor tegroeien onder een hpi lamp dan krijgt de plant meer contenten en word die wat sterker..

 

Daarna bijvoorbeeld in een 20L pot en daarna waar je het echt uit eindelijk in wil gaan zetten..

 

Als je de plant gelijk in een 50L kuip wil zetten dan groeit die veel langzamer..

 

Dat is wat mij betreft erg discutabel . Ik zaai ze juist bewust gelijk in de grootste kuip , zonder ooit te hoeven verpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is wat mij betreft erg discutabel

 

 

Mee eens, heb het bij 2 planten gezien. Plant 1 is gelijk met d'r voetjes in een zo groot mogelijk kuip gegaan. Plant 2 pas veel later en verschil in groei was goed te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik gebruik wel vital preventief tegen schimmel op mijn planten, en dat werkt prima, maar ter voorkoming van budrot helpt het natuurlijk niet zo veel, hoewel de plant als geheel wel weerbaarder tegen schimmelziekten zou worden. Genetica lijkt me ook een goede weg. Double fun lijkt goede papieren te hebben.

 

Als ik de verduister theorie zo eens lees dan lijkt het nodig om, als je in juli gaat verduisteren, dit toch tot in augustus vol te houden om de kans op herma's te verkleinen. Je met het inderdaad wel vol kunnen houden. Wellicht dat we in de toekomst "traditioneel" in juni al gaan verduisteren? :blink: Overigens heb ik ndanks de natte maand augustus toch behoorlijk wat kwekers een goed wietje zien binnenhalen in die maand.

 

 

Reken maar ! ben blij dat ik ben gaan verduisteren ( tot 3 augustus ongeveer ) . Daarna bloeien ze dus verder af onder veel lichturen per dag , hetgeen toprot helpt te voorkomen . De verduisterede plant had in ieder geval beter gepresteerd dan haar 3 zussen die nooit verduisterd waren ( hetgeen nog niets bewijst) .

 

Double fun is in princiepe beter bestand tegen rot ,maar omdat de buds zo vol zijn wordt het risico op rot weer groter .

 

Dit jaar was toch juist wel het jaar waarin vroegbloeiers goed tot hun recht kwamen omdat ze voor het slechte weer van deze maand klaar waren ! Liever een natte augustus dan een natte september maand ( voor de vroegbloeiers)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mee eens, heb het bij 2 planten gezien. Plant 1 is gelijk met d'r voetjes in een zo groot mogelijk kuip gegaan. Plant 2 pas veel later en verschil in groei was goed te zien.

 

plant 2 groeid eharder bedoel je?

 

Wel gaat het veel trager als je een start op koude grond maakt , dan kun je inderdaad beter binnen van start gaan in kleine potten of pas later inzaaien als de grondtemperatuur in je kuipen of op de volle grond hoger is. ( boven de ongeveer 18 het liefst )

 

Groei snelheid is direct aan de medium temperatuur gerelateerd. Een wietplant die razendsnel groeit op grond met een temperatuur van 10 graden is simpelweg niet mogelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mee eens, heb het bij 2 planten gezien. Plant 1 is gelijk met d'r voetjes in een zo groot mogelijk kuip gegaan. Plant 2 pas veel later en verschil in groei was goed te zien.

Ik heb die ervaring ook. De stekjes die in de grote kuipen werden gezet groeiden sneller dan degene die in de kleine stond:

gallery_5211_120_927098.jpg

 

 

 

op de achtergrond 3 pp's in specie kuip, voor links eenzelfde pp stek maar in een kleinere pot. Hij is wel bossig, maar groeit niet zo snel als de andere. Rechtvoor de Sativa zaailing.

 

Die kuipen had ik overigens ook uit de grond gehaald om vocht beter te kunnen afvoeren en om de grondtemperatuur inderdaad wat omhoog te krijgen.

 

(en de kushes op de voorgrond :blink:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voordeel van direct inzaaien in veel grond zonder ooit nog te verpotten :

 

gallery_4254_232_301400.jpg

 

Pen wortel gaat gelijk de diepte in en geeft zorgt voor een zeer stevige verankering waardoor de plant nooit door wind uit de grond getrokken kan worden . ondersteunende stokken zijn zo niet nodig .

 

(De wortels die je hier ziet zijn slechts een een heel klein gedeelte van het gehele wortelstelsel omdat bijna alle haarwortels zijn verwijderd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ziet aan die wortel overigens heel goed dat het wortelstelsel van Cannabis met name de breedte ingaat .

 

dus beter pak je brede kuipen of potten in plaats van diepe langwerpige , buiten heb je daar toch genoeg ruimte voor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sativa is overigens hierna nog twee keer overgepot, de kleine PP 1 keer

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwam op icmag een outdoor scrog tegen.. interessant experiment..

 

9125RM_TSCROG_7_11_2006.JPG

 

 

 

9125RM_TSCROG_09_14_2006.jpg

 

vraag me alleen af of het buiten wel zo effectief is, de zon belicht immers al veel beter dan een lamp, en reikt ook verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij had mono ook een scrog experimentje buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al holland hoop zaden van high q seeds, voor volgend seizoen.

ga ik al snel mee beginnen om daar moeders van te maken.

en daar dan mooie buitenstekken vanaf te snijden.

 

 

heb een verwarmde stekken/zaailingen kast gekocht (60x40cm)

 

tien moeders, althans zaden. zal best wel een man tussen zitten.

laat het er 8 goede moeders wezen. kan ik echt wel zat stekken vanaf halen

 

heeft iemand ervaring met holland hoop.??

begrijp dat het een vroege bloeier is die redelijk bestand is tegen schimmels

 

gr jule

Share this post


Link to post
Share on other sites
heeft iemand ervaring met holland hoop.??

begrijp dat het een vroege bloeier is die redelijk bestand is tegen schimmels

 

gr jule

 

Jule, zoek eens even goed in outdoor topics... staan er zat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi topic!

En ben het helemaal met je eens.

 

Wat het verduisteren betrefd,heb ik een goedkope en eenvoudige oplossing uitgedacht. 3 x kwam de politie mijn tuin leeghalen net als ik begonnen was te oogsten .06-09-1988,13-09-1990 en 06-09-1992.Daarom bedacht ik een methode zodat ik half augustus alles kon oogsten en boerenkoolplanten had staan toen de politie langskwam.Welnu zal ik uitleggen wat en hoe ik het deed:In de tuin bakende ik een stuk af van precies 2 meter bij 5 meter.vervolgens kocht ik in de bouwmarkt 6 pvc buizen waar normaal bedrading door gaat,lengte is altijd 4 mtr.Aan de randen van de 5 mtr. stak de buizen 15cm in de grond (allen gelijke diepte)

Daarna kocht ik plastic(doorzichtig en zwart),beide stukken 6mtr. lang en 4,5 mtr. breed.Het doorzichtige maakte ik in de lengte richting aan beide zijden panlatten vast(het plastic geklemd tussen 2 panlatten) dus 4 panlatten. Het zwarte plastic maakte ik maar aan 1 zijde vast aan 2 panlatten.Nu kocht ik 20 Citrol stekjes en plante die 15 april in het bed,3rijen-in het midden 6 en 0,45cm van het midden 2 x 7 planten.De halve circels aan de einden maakte ik dicht met zwart plastic.De grond had ik bemest met 50ltr kippemest.Nu kwam het doorzichtigeplastic erover.Ongeveer 10 mei het plastic eraf omdat de planten na 1 x ontkoppen groot genoeg waren.Op de latten werd het plastic opgerold en donker bewaard(onder invloed van licht valt transparant plastic uiteen)Nu groef ik een geul aan een zijde van de koepelkas vervolgens legde ik de lat van het zwarte plastic aan de andere zijde en trok het plastic over de bogen en in de geul,strak gespan nen toen groef ik alles met de aarde van de geul in.In het midden van de uiteinden van het plastic maakte ik met de hand een soort kwast met sterk touw erom en aan dat touw een s vormige haak van ijzerdraad waar ik een emmer met water aan hing.Nu kwam het "werk".Elke dag om 20,00uur trok ik het plastic over de kas en werden de emmers opgehangen 3minuten werk.Elke morgen om 8,00 uur haakte ik de emmers af en trok het plastic eraf(3 min.)*8 weken lang-56 dagen x 6 min.=336 min of 5,5 uur.In 5,5 uur ruim 2KG wiet wat beter was dan onder lampen gekeekte.Succes ermee,Dame Blanche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

What about: De schimmels?!?

 

Zou dat buiten je kweek ook verbeteren?!?

 

Door de schimmels kunnen buiten planten onder meer ook beter omgaan met temperatuurverschillen.

Wietplanten binnen houden we immers onder controle qua temp. etc. (indien mogelijk).

De wietplanten die buiten staan zullen veel temperatuur verschillen doormaken.

 

Ik dacht dat het in ieder geval voor planten die in potten staan een optie is om uit te proberen. Ben benieuwd of dit ook veel verschil zou uitmaken.

 

Maar als ik zie dat het gebruik van de schimmels in de binnenkweek "geïnspirireerd" is door de natuur buiten, zou dit in mijn optiek nog wel eens een leuke toevoeging kunnen zijn, voor de buitenkweek.

 

is maar een id'tje, maar wel een doordachte :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook schimmels. Mycorrhizae o.a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch denk ik dat het bodemleven in grote potten ook wel op gang komt, al was het maar omdat ze langer in de groei staan, en deze organismen dus meer tijd krijgen zich te nestelen en vermenigvuldigen. Om over planten in de volle grond nog maar te zwijgen.

ik ben een leek op dit gebied, misschien zit ik er helemaal naast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van:Dame Blanche

Heb een witte buitensoort ontwikkeld die in zaad reeds geschtikt is voor guerilla teelt.Afgerijpt ongeveer 20 september.Nog 5 jaar ben ik nog bezig om via terugkruisen op moeder de soort "zuiver"te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, al het mooie komt uut grunnen :smoke. We zijn benieuwd naar je planten, heb je wat foto's? Wellicht heb je de Jamaican Pearls gezien hier op het forum die in juni al spontaan begonnen te bloeien. Diue genetica ben ik toch wel erg benieuwd naar.

 

@tomas: je gebruikt Mycorrhizae ook in de volle grond om een plant wat extra voorsprong te geven en de wortelontwikkeling goed op gang te brengen. Werkt perfect bij mij, gebruik het ook voor al mijn andere plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jule, zoek eens even goed in outdoor topics... staan er zat!

 

 

Eerste plantje wat ik ooit heb gezet was hollandse hoop. Stond gewoon buiten in het bos aan het kanaal ergens in de volle grond met maar beperkt licht. Heb hem wel te laat gezet, daarmee de beperkte hoogte van 1m75 maar. Al doende leert men toch?

Heb deze begin oktober kunnen knippen en heb zogoed als niks last gehad van toprot of schimmels. Van de ongeveer 100 gram droog was er misschien 1 gram wat weg moest door toprot.

Het is een sterke plant met een goede afweer. Fijn soortje om mee te beginnen.

 

gtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Goededag mensen

Maar zie nou nergens in staan wanneer de buitenweed eens toppen gaat schieten. Als ik zo me planten bekijk 2 m hoog en breed en zie nog steeds geen haartjes eraan zitten. Wanneer zou dat normaal moeten gaan gebeuren. Dit is voor mij eerste x buiten in de volle grond. Heb al jaren alleen in potten gedaan en heb nooit ergens last van gehad. Maar als ik het zo bekijk doe ik het nooit meer in de volle grond me hele tuin is bedekt ermee. Maar ja las al ergens dat ze je niet te groot moest laten worden maar ja telaat gelezen.

Nou alvst thnx voor de moeite om het te lezen.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahum.. als je in de beginnerstopics kijkt en bijvoorbeeld het verduister topic doorleest, of even de growguide had geraadpleegd dan was je uitgekomen op half-eind augustus, sommige soorten wat later, andere wat vroeger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...