Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weedboerke

Mijn Eerst Kweekje Onder Tl

Recommended Posts

GEZIEN DIT DE EERSTE KEER IS DAT IK ZELF EEN PAAR PLANTEN ZET ZOU IK HET FIJN VINDEN OM VAN JULLIE REACTIE'S EN EVENTUELE OPMERKINGEN TE KRIJGEN

 

ben mijn eerste kweek begonnen in september 2006

zie hier mijn zelfgemaakte constructie

 

med_gallery_7861_679_194902.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

mijn tl installatie

med_gallery_7861_679_678379.jpg

 

 

 

 

 

 

 

en dan de meisjes (hopelijk)

grape frute - shive - shunk en noorderlight

 

gallery_7861_679_693697.jpg

 

gallery_7861_679_10120.jpg

 

gallery_7861_679_757585.jpg

 

gallery_7861_679_1005621.jpg

 

gallery_7861_679_925598.jpg

 

 

 

ben net begonnen met ze in bloei te zetten, laat ons hopen dat ik volgende week een paar mooit boompjes op het forum kan bijplaatsen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom boerke mooie ruimte waar die kast in staat

leuke opstelling waarom 4 verschillende soorten

als je begint kan je beter 1 soortje nemen en die leren kennen

iig suc6 met je kweek

veel lezen hier leer je een hoop van

 

 

 

 

mzzl kc

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi

 

Welkom op wietforum !

 

Ga je ze volledig afbloeien onder TL ?

 

ja, indien mogelijk

maar naar het schijnt zou het verbruik van de tl installatie duurder zijn dan andere lampen. er zit nu 4 x 58w in. heeft hier iemand ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk, vertel eens wat meer over de tl installatie.. hoeveel buizen hangen er?

en bewerk je 1e bericht even en haal bij de img links het stukje 'tn_' weg.. dan zien we de fotos op groot formaat :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk, vertel eens wat meer over de tl installatie.. hoeveel buizen hangen er?

en bewerk je 1e bericht even en haal bij de img links het stukje 'tn_' weg.. dan zien we de fotos op groot formaat :specool

 

er hangen 2 x 2 58W zijnde 2 x kleur 84 en 2 x kleur 15

momenteel branden ze 12u

en dit voor 6 planten

 

bedankt voor de tip

 

 

Mooi

 

Welkom op wietforum !

 

Ga je ze volledig afbloeien onder TL ?

 

zou het willen proberen maar heb er geen ervaring mee

maar op de chat raden ze mij aan 250W hps lampen te gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi man, wat een leuk experiment. Je vraagt om wat advies, die zal ik je proberen te geven.

 

Je kunt echt dikke toppen en superkwaliteit wiet kweken onder dit soort licht, en hoewel de bloei wat langer ( sommige strains tot wel 2 x zo lang) duurt als onder HPS... laat je niet gek maken, een volledige kweek is heel goed mogelijk. Het licht zelf is van prima kwaliteit en zelfs beter dan HPS... het is alleen zo jammer dat het licht zo zwak is, en maar beperkt effectief. Je zal elke lumen moeten gaan benutten...

 

Je plantjes staan er nog prima bij, zien er echt wel goed uit. Maar het grootste gedeelte van de enrgie gaat in rook op. Er wordt maar een heel klein beetje licht benut...

 

Misschien je balken dichter naar elkaar brengen, en eventueel van boven een reflecterende strip aluminiumtape meegeven... over de gehele lengte. Zo kaats je het licht direct naar beneden en verhoog je de lumen output van je buis aanzienlijk.... Zet je plantjes er dan in lijn onder, want +- 25 cm van de lichtbron houdt de effectiviteit van je licht op. Op deze manier help je vooral de nuon, en niet je plantjes.

 

Wel heel tof dat je het met TL probeert, je zult zien dat het heel goed gaat mits je maar benut.

 

gr en veel succes,

 

budmans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat de fotos uiteindlijk toch gelukt zijn :specool

 

Veel succes met je kweek en hoop dat het forum je goed op weg helpt.

Je hebt meedere mede TL growers hier zitten.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi man, wat een leuk experiment. Je vraagt om wat advies, die zal ik je proberen te geven.

 

Je kunt echt dikke toppen en superkwaliteit wiet kweken onder dit soort licht, en hoewel de bloei wat langer ( sommige strains tot wel 2 x zo lang) duurt als onder HPS... laat je niet gek maken, een volledige kweek is heel goed mogelijk. Het licht zelf is van prima kwaliteit en zelfs beter dan HPS... het is alleen zo jammer dat het licht zo zwak is, en maar beperkt effectief. Je zal elke lumen moeten gaan benutten...

 

Je plantjes staan er nog prima bij, zien er echt wel goed uit. Maar het grootste gedeelte van de enrgie gaat in rook op. Er wordt maar een heel klein beetje licht benut...

 

Misschien je balken dichter naar elkaar brengen, en eventueel van boven een reflecterende strip aluminiumtape meegeven... over de gehele lengte. Zo kaats je het licht direct naar beneden en verhoog je de lumen output van je buis aanzienlijk.... Zet je plantjes er dan in lijn onder, want +- 25 cm van de lichtbron houdt de effectiviteit van je licht op. Op deze manier help je vooral de nuon, en niet je plantjes.

 

Wel heel tof dat je het met TL probeert, je zult zien dat het heel goed gaat mits je maar benut.

 

gr en veel succes,

 

budmans

 

bedankt budmans ik ga proberen van reflectors van mijn aquarium op de lampen te plaatsen

denk je dat dit zou helpen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt budmans ik ga proberen van reflectors van mijn aquarium op de lampen te plaatsen

denk je dat dit zou helpen :lol:

 

Waarom pak je niet spiegels? achterkant gewoon dubbelzijdig tape erop en plakken die dinge..

werkt toch beter als alu-folie of iets dergelijks?

 

Mvg SxC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom pak je niet spiegels? achterkant gewoon dubbelzijdig tape erop en plakken die dinge..

werkt toch beter als alu-folie of iets dergelijks?

 

Mvg SxC

 

Dat is niet helemaal waar, met spiegels krijg je 'lichtvlekken' met bv alu tape is dit al een stuk minder en word het licht meer verspreid.

Er is een heel mooi woord voor, waar ik nou even niet op kan komen..

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jong geleerd is oud gedaan :lol: bedankt voor de wijze les

 

Mvg SxC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...