Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johan V

Het Einde In Zicht;

Recommended Posts

Als het goed is kan ik binnenkort gaan knippen.

Ik moet zeggen dat ik per dag optimistischer word mbt de opbrengst; De verhalen over "de laatste weken gebeurt er nog heel veel" kloppen dus zeker, in mijn ogen.

 

Ik heb al veel gezocht en gelezen over hoe en wanneer knippen.

 

De belangrijkste raadgevers zijn de trichomes ben ik al achter, deze zijn nu nog melkwit bij mijn South India Skunk plantjes.

En als deze amberkleurig worden, kan de schaar erin.

 

Maar nu: Als ze dus amberkleurig worden, kan ik nog niet direct oogsten, want ik geef ze nog steeds voeding e.d. Mag ik dan wel weer een week of twee wachten? Zodat ik ze nog twee weken alleen water kan geven? Of ben ik dan te laat?

Hoe doen jullie dit?

 

En dan het drogen; Met blaadjes, alleen alle fan-leaves eraf knippen (dit zijn de grote bladeren aan de stam). Klopt dat?

Moet ik dan de kleine blaadjes die aan de toppen zitten wel laten zitten? Deze zitten nl. helemaal vol met trichomes, dat is toch de THC? Zou ik bv. alleen de einden van deze kleine blaadjes kunnen knippen, waar geen trichomes op zitten, en dus de trichome-rijke blaadjes laten meedrogen met de toppen?

 

Wellicht zijn er wel antwoorden te vinden op het forum, maar ik heb ze niet gevonden, ik hoop dat dit topic een volgende "zoeker" misschien wel verder helpt.

Bedankt alvast weer voor de te nemen moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De belangrijkste raadgevers zijn de trichomes ben ik al achter, deze zijn nu nog melkwit bij mijn South India Skunk plantjes.

En als deze amberkleurig worden, kan de schaar erin.

 

Maar nu: Als ze dus amberkleurig worden, kan ik nog niet direct oogsten, want ik geef ze nog steeds voeding e.d. Mag ik dan wel weer een week of twee wachten? Zodat ik ze nog twee weken alleen water kan geven? Of ben ik dan te laat?

Hoe doen jullie dit?

 

En dan het drogen; Met blaadjes, alleen alle fan-leaves eraf knippen (dit zijn de grote bladeren aan de stam). Klopt dat?

Moet ik dan de kleine blaadjes die aan de toppen zitten wel laten zitten? Deze zitten nl. helemaal vol met trichomes, dat is toch de THC? Zou ik bv. alleen de einden van deze kleine blaadjes kunnen knippen, waar geen trichomes op zitten, en dus de trichome-rijke blaadjes laten meedrogen met de toppen?

 

Mijn buitenplanten, 4 in volle grond, 1 in kuip, krijgen sowieso minimaal voeding. De grond is al uitstekend bemest. Maar inderdaad geef je (veel) voeding dan moet je minimaal een week van te voren ophouden. Als de trichs amber beginnen te worden, dat zal wel binnekort zijn, stop dan met voeding, en wacht nog een week met oogsten (Als het weer enzo het toelaat) de rest kleurt dan ook amber. Je kent nu al iets minder voeding gaan geven denk ik zo.

 

De kleine blaadjes knip ik peroonlijk ook af voor het drogen. Het is uitstekend spul voor de ice-o-lator.

 

Doe eens een foto, dan kunnen we meer zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto van plantje 1:

 

gallery_5108_403_63839.jpg

 

Hier plantje 2 (deze is een week later begonnen met bloeien):

 

gallery_5108_403_142996.jpg

 

 

In mijn gallery staan nu ook foto's van de gehele plantjes; Je zal zien dat er niet heel veel aanzit, ik heb ookk maar 11 liter potjes gebruikt, volgend jaar veel groter, daar ben ik al achter.

 

Deze foto vind ik wel zo mooi om ff helemaal te posten:

 

gallery_5108_403_1478559.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes hoor! Duidelijk te kleine pot inderdaad.. maar toch een leuk plantje! begin maar met minderen van voeding.. want dit duurt niet heel lang meer.. en pas op voor rot.

 

Wat is het soortje? Mooi gedaan hoor! Helemaal gezond nog in een kleine pot, netjes gevoedert..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje! Voor het eerst zelf aan de slag gegaan, de wiet uit de shops word je niet wijzer van tegenwoordig.

 

Het is South India Skunk, en ze staan NOOIT in de regen....ze worden vertroeteld.

Overdag als het nat is staan ze achter de schuifpui lekker binnen.

En 's nachts staan ze in de (redelijk droge en goed geventileerde) schuur met een ventilator erop.

Dus rot zal niet snel een kans krijgen, neem ik aan.

 

Met de mooie dagen van de afgelopen week staan ze lekker op tafel in de patio volop nazomer zon te vangen, en dat heeft ze nog even goed gedaan na die slechte augustus.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als het goed is kan ik binnenkort gaan knippen.

Ik moet zeggen dat ik per dag optimistischer word mbt de opbrengst; De verhalen over "de laatste weken gebeurt er nog heel veel" kloppen dus zeker, in mijn ogen.

 

Ik heb al veel gezocht en gelezen over hoe en wanneer knippen.

 

De belangrijkste raadgevers zijn de trichomes ben ik al achter, deze zijn nu nog melkwit bij mijn South India Skunk plantjes.

En als deze amberkleurig worden, kan de schaar erin.

 

Maar nu: Als ze dus amberkleurig worden, kan ik nog niet direct oogsten, want ik geef ze nog steeds voeding e.d. Mag ik dan wel weer een week of twee wachten? Zodat ik ze nog twee weken alleen water kan geven? Of ben ik dan te laat?

Hoe doen jullie dit?

 

En dan het drogen; Met blaadjes, alleen alle fan-leaves eraf knippen (dit zijn de grote bladeren aan de stam). Klopt dat?

Moet ik dan de kleine blaadjes die aan de toppen zitten wel laten zitten? Deze zitten nl. helemaal vol met trichomes, dat is toch de THC? Zou ik bv. alleen de einden van deze kleine blaadjes kunnen knippen, waar geen trichomes op zitten, en dus de trichome-rijke blaadjes laten meedrogen met de toppen?

 

Wellicht zijn er wel antwoorden te vinden op het forum, maar ik heb ze niet gevonden, ik hoop dat dit topic een volgende "zoeker" misschien wel verder helpt.

Bedankt alvast weer voor de te nemen moeite.

ik heb de fanleaves van mijn planten eraf geknipt er zit praktisch niets bruikbaar in en zo krijgt de rest van je plant toch nog wat extra licht,op deze maar korter wordende dagen.en bij of na het oogsten kan je inderdaad de puntjes van de kleinere blaadjes knippen.zo drogen ze makkelijker en krullen ze wat minder om.mooie vrouwtjes by the way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk juist dat de bladeren nu van groot belang zijn; Groter oppervlak om zonlicht te vangen en om te fotosynteren, want dan maakt de plant THC aan toch?

 

Misschien zit ik er helemaal naast, maar goed....

 

Dus dat principe van de puntjes afknippen is wel aan te raden, ik denk bij mezelf hoe meer te roken de beter als er maar THC opzit... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus dat principe van de puntjes afknippen is wel aan te raden, ik denk bij mezelf hoe meer te roken de beter als er maar THC opzit... :smoke

 

Hey JV ! prachtige plantjes :specool

De kleine puntjes en andere knipafval :bier kan je in de hashmaker doen !

tjek hier :

http://www.azarius.nl/product_hashmaker.html

 

te koop denk ik bij je lokale growshop......

dan rook je alleen maar THC ! ;)

 

Succes, Ambiorix

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet de grote bladeren, dat heeft geen zin. Dit ding werkt alleen met gedroogd materiaal. Je popcorn nus helemaal niet knippen, dat is dubbel werk. Grote bladeren weggooien, kleine blaadjes rond de topjes (afval van het manicuren) er wel in. Maar denk er om, het moet wel droog materiaal zijn.

 

overigens je fanleafs wegsnooien is ook niet zo'n goed idee. Ben helemaal tegen snoeien van je bladeren. Ze zijn wel de motir van je plant en als ze niet meer nodig zijn onttrekt de plant de voedingsstoffen uit het blad en wordt het geel. Dus ook dan zijn ze nog nuttig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die hashmaker zal ik nog wel de zoekfunctie gebruiken, want ik begrijp er nog geen reet van, haha.

 

Nu eerst de plantjes nog even laten staan en dan kan ik gaan knippen! Ik ben erg benieuwd....

Share this post


Link to post
Share on other sites
onttrekt de plant de voedingsstoffen uit het blad en wordt het geel. Dus ook dan zijn ze nog nuttig.

Da`s dus het moment waarop bladeren konijnenvoer worden, m`n konijn zit altijd braaf te wachten als ze de keukendeur hoort dichtslaan. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt meestal naar de haartjes gekeken, wanneer ongeveer 80% bruin is wordt dan gesnoeit.

 

BTW, Hasj maken moet toch wanneer het knipafval nog niet gedroogd is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit wat jullie bedoelen met amberkleurig:

 

gallery_5108_403_806103.jpg

 

 

Het is toch geen toprot? Deze planten hebben geen regen gekregen!

 

gallery_5108_403_1361861.jpg

 

 

Ik hoor graag snel van jullie, want anders gaat de schaar er nog vanavond in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, heb ik gedaan, en idd het blaadje kwam er zo vanaf.

Ik heb nu zo op het oog de paar rotte blaadjes weggetrokken, vanavond gaat de schaar erin.

 

Maar hoe kan dit nou? Deze planten hebben echt NOOIT regen gehad, staan veel binnen achter glas en 's nachts in een donkere schuur met een ventilator erop.

 

Dan heeft de plant nog wel 4 of 5 dagen geleden een beetje voeding gekregen, maakt dat nog uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch te vochtig geweest en als het alleen bovenin de top zit hoef je het nog niet te knippen knip gewoon dat bovenste topje eraf net onder het bruine van de schimmel ventilatortje lekker laten waaien en goed in de gaten houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid is erg hoog geweest laatste tijd. Mist is ook een killer.

Die toprot zit niet alleen in de blaadjes. Als je het topje voorzichtig uit elkaar haalt, zie je dat het van binnen ook helemaal bruin is. Alles zo snel mogelijk weghalen. Toprot verspreid zich snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flink stuk top weggeknipt; BALEN!

 

En het was idd behoorlijk diep in de top al verrot, echt zonde.

Ik heb nu zover geknipt totdat ik geen bruin meer zag, alles is nu netjes groen.

 

Ik laat 'm nog even staan om al zijn voedingsstoffen ff op te nemen, en over een paar dagen gaat ie ondersteboven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij mogen ze nog wel even staan, in de laatste 3 weken krijg je juist meer massa, dan dikken de celwanden aan. als al je bladeren nog groen zijn ben je te vroeg, de plant moet er lusteloos uit gaan zien,met wat gele bladeren, als je in de toppen knijpt moeten ze hard zijn, ik zou nog even wachten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die met rot staat nu ongeveer 8 weken in de bloei. Volgens mij nog hooguit 1 week, en dan kan ie.

De haartjes zijn bijna overal inmiddels al bruin, alleen helemaal onderaan niet.

 

Die andere is een week later in de bloei gegaan, die zal nog 2 weken moeten.

 

Ik kijk het wel even aan, en laat ze nu ook echt binnen staan. Ze gaan niet meer de schuur in of naar buiten, ik vind het best. Ruikt wel lekker ook. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er 1 omgeknipt, de grote bladeren weggeknipt en ondersteboven gehangen in de schuur, met een fan erbij.

Helaas moest ik NOG een stuk wegknippen door rot.

Bovendien zaten er ook witte vliegjes onder de bladeren.

 

Houd het rotten nu ook op, als ie ondersteboven hangt?

Of moet ik echt ALLES helemaal wegknippen?

 

Kan ik die toppen die enigszins zijn gaan rotten, nog wel verdampen? Dus de mooie stukjes alleen?

Of is dat vies of giftig?

 

Die andere plant lijkt ook een beetje te gaan rotten (een paar bovenste blaadjes kon ik er zo uit trekken), ook knippen? Of nog even aankijken?

 

Hoe kan dat nou als ze gewoon binnen staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...