Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Epiteth

Rot Of Schimmel? Advies Aub

Recommended Posts

De top in kwestie

 

med_gallery_6604_574_374291.jpg

 

 

 

Top 1, Schimmel of Rot?

 

med_gallery_6604_574_451498.jpg

 

 

 

Top 2, Schimmel of Rot?

 

med_gallery_6604_574_334959.jpg

 

 

 

 

 

 

Mijn vraag.. Is dit rot of schimmel? Let op! Het zijn 2 verschillende toppen van dezelfde plant!

 

Wat zouden jullie doen?

 

- Laten zitten

- Hele top eruit knippen

- Hele tak dr uit knippen

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep, ROT!

en idd niet alleen het rottende stukje wegknippen, maar de hele top!

zo voorkom je nog erger ;)

succes!!

 

-grz- Kid

 

PS, niet weggooien he, kan best hasj van gemaakt worden aan het eind van de rit :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

rot!

 

De bud en alle daar tegenenaan gelegen buds er af halen. Goed in de gaten houden, dit zat er al zeker een dag of 3-5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik dus ook al een aantal weken last van, ik haal erzoveel mogelijk uit en soms ook de hele top idd.

Alles wat ik eruit haalde in een zakje gedaan en in de diepvries gegooid, na de oogst alles bij elkaar geflikkerd en wat ice van gemaakt. Heb je er tenminste nog iets aan :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemiddag mensen, ik ben nieuw hier op dit forum dus ik moet alles nog even uitvogelen.

 

Tevens ook een beginnende kwekert, vorig jaar een plantje gehad maar dat bleek een mannetje te zijn en heb ik weg moeten sodemieteren.

 

Dit jaar heb ik 4 dames in de tuin staan van een metertje of 3 hoog.

 

Paar probleempjes, mn haartjes zijn wit, sterker nog ik heb eigenlijk alleen witte haartjes en wat kristallen op de kleine omringende haartjes de wiet is verre van rijp, maar omdat ik een n00b ben qua kweken weet ik niet hoelang het gaat duren voor ik kan oogsten.

 

Hiermee kom ik op probleem 2; toprot, veel takken hebben een paar topjes die toprot bevatten, nou knip ik het er zoveel mogelijk uit, maar vanwege het weer schijnt het steeds terug te komen.

 

Ik heb vanmiddag de takken met de ergste rot er uit geknipt en daarvan de "bruikbare" topjes eruit geknipt en in een schoenendoos gegooid met een geimproviseerde vochtvreter "keukenzout in een envelop" :specool

 

Maar ja echte kwaliteit is het niet, ik merk ook dat 1 plant langzaam aan begint af te sterven, veel gele bladeren dus ik denk dat ik die vandaag of morgen maar helemaal de topjes er uit ga knippen.

 

 

Ik las ergens iets over watercuren bij toprot en onrijpe topjes, hoe gaat dat precies in zn werk?

 

Of is het niet de moeite en moet ik het maar weg*piep*eren?

 

 

dsc00170bz1.jpg

 

 

dsc00171lw7.jpg

 

 

dsc00172ds2.jpg

 

 

dsc00173xp4.jpg

 

 

dsc00164ke5.jpg

 

 

dsc00163yb8.jpg

 

 

dsc00165pt9.jpg

Edited by Ro1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je daar hebt is een schimmel. Knip de aangetaste top er uit en check het stukje tak waar het zat ook meteen goed. Dit komt nagenoeg ieder jaar voor wat met goed opletten vrij goed te saneren is. Knip de gehele aangetaste top weg en als er nog iets 'goeds' aan zit kan je dat evt nog wel drogen.

 

Gooi al het aangetaste netjes weg, als het blijft doorgroeien krijg je een grote bron van sporen die in de rest van je dames kan besmetten. Werk schoon en maak ook je schaar goed schoon na het wegknippen van vieze toppen.

 

Als je grijs-bruine plekken op je takken krijgt kun je die het beste insmeren met ouderwetse groene zeep, van die dikke pasta uit een potje, puur maar dun/dekkend opsmeren met een kwastje. De schimmel stopt meteen en je tak met toppen zal het tot het eind uithouden, doe je niets rot de tak door en valt ie er af.

 

Ook met zeewierkalk schijn je goeie resultaten te kunnen boeken.

 

Ik hoop dat je er wat mee kan.

 

Greetz en succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle rotte toppen

 

tn_gallery_6604_574_181543.jpg

 

Geknipte top die ik ga watercuren

 

med_gallery_6604_574_20585.jpg

 

 

med_gallery_6604_574_240890.jpg

 

 

Hiervan ga ik proberen wat hasj te maken

 

med_gallery_6604_574_7150.jpg

 

 

Knipafval

 

med_gallery_6604_574_290111.jpg

 

 

Deze ga ik water curen

 

med_gallery_6604_574_84432.jpg

 

 

med_gallery_6604_574_236067.jpg

 

 

 

 

 

Tips, opmerkingen- WANTED!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

tipje:

..in je onderste foto zie ik een bruine plek in een top... :-s

 

 

goodluck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet zo dat schimmel verantwoordelijk is voor het snelle rottingsproces van je toppen ?

 

rot en schimmel dus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie aan de krant waar je vandaan komt :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...