Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

R Ball

Cannabis In Combinatie Met Paracetamol

Recommended Posts

Ha mensen!

 

Ik had een vraag: Ik slik de laatste tijd geregeld paracetamol(heb een botbreuk in mijn rug gehad). Nu lust ik wel graag een joint en ik was benieuwd of die combinatie niet schadelijker dan normaal is voor zowel geest als lichaam. Nu heb ik binnenkort een feest waar flink wat afgeknalt en gedronken word, dan kan ik natuurlijk niet achterblijven. :specool Toch zit met die paracetamol...

 

Weten jullie of de combinatie kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor zover ik uit ervaring weet is een jointje icm een paracetamol niet schadelijk, alcohol daarintegen is niet heel goed. Maar aangezien jij ze waarschijnlijk wat vaker neemt zou ik gewoon even contact opzoeken met de huisarts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is moeilijk te beantwoorden, want ik ben van mening dat dat per persoon verschilt.ik heb wel vaker geblowed in combinatie met alcohol en met pijnstillers. is elke keer goed gegaan, maar ik weet dan ook waar mn grensen liggen (meestal ;) )

 

ik kan je het natuurlijk niet aanraden, maar je weet zelf het beste wat je kan hebben denk ik. als je er teveel over twijfeld dan zou ik het gewoon niet doen of in ieder geval minder als normaal :smoke

 

je kan het natuurlijk ook aan je huisarts vragen, maar die zal het je zeker afraden. logisch natuurlijk!

 

veel plezier in ieder geval :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat gewoon die pijnstiller staan, alcohol icm wiet verdooft meestal meer als een doordeweekse pijnstiller. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb wel 1 keer een onverwacht nare ervaring gehad met paracetamol(met codeine) en een blowtje en biertje in de shop.

ik stond te tafelvoetballen,net een biertje en een blowtje op en voelde me ineens raar worden,

het zweet stond over mn hele lichaam,ik zag t groene van de tafelvoetbaltafel(het veld)ineens indiepen,

ik zei t tegen de andere mensen waar ik mee voetbalde,maar was nog maar op de helft van mn potje...

ik zei''sorry jongens,ik moet een luchtje scheppen'',ben zo naar buiten gelopen(wat me niet in dank werdt afgenomen)en ben zo de tram ingestapt.

thuis aangekomen dacht ik een half uurtje op de bank gezeten te hebben,maar dit was dus 4 uurtjes,de tyd compleet kwijtgeraakt.

half trippend zat ik op de bank,onder t zweet.

 

dat is mijn ervaring,

maar als t normale paracetamol is,maakt t weinig uit,

maar paracetamol met codeine is een ander verhaal............

 

greets

lee :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke dag paracetamol gebruiken is niet echt goed, vooral niet voor de lever. Een jointje helpt geweldig met rugpijnen, zou opzichzelf waarschijnlijk wel de betere pijnstiller zijn vergeleken met paracetamol. Maar de combinatie is niet schadelijker dan normaal..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, :bier

 

De combinatie paracetamol met wiet is vast niet schadelijker dan de combo paracetamol met alcolhol. :no Als je gaat zuipen en blowen op dat feest dan lijkt mij de paracetamol een beetje overbodig. Een jointje werkt vele malen meer pijnstillend dan paracetamol :specool

 

Ik neem altijd overdag ibuprofen 600 ivm chronische rugpijnen en 'savonds/s'nachts een jointje. De pijnstiller heb ik dus niet nodig als ik smoke :smoke

 

Groetjes, Chica ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ibuprofen en een jointje ken geen kwaad,

ibuprofren is trouwens iets minder schadelijker dan paracetamol

en werkt daareentegen zelfs nog beter dan paracetamol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewone paracetamol met blowen lijkt me niet zo'n probleem.

Zelf heb ik op dit moment Zaldiar(tramadol+paracetamol) maar als

ik dan ook nog ga blowen voel ik me af en toe ;) :specool :smoke :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowmonkey zegt het al; Paracetamol zorgt voor een flinke aanslag op de lever dus de combinatie met alcohol geeft een dubbele klap. Wel is me opgevallen dat deze combo voor een flinke libido-verhoging kan zorgen, als je begrijpt wat ik bedoel. :specool

 

Ik denk dat de fysieke reacties van Paracetamol en wiet elkaar versterken. Je zult dus extra snel stoned worden als je aan de Paracetamol zit en daarna een jointje opsteekt, maar het maakt voor de werking van de Paracetamol weinig uit. Van Paracetamol kun je sowiezo gaan zweten, dus misschien dat dit effect versterkt werd door de wiet in Lee z'n geval. De bijwerkingen van beide stoffen kunnen versterkt optreden. Het verschil tussen codeïne-houdende Paracetamol en niet-codeïne-houdende Paracetamol weet ik niet, alleen dat codeïne een in papavers voorkomende stof is die de lever nog zwaarder belast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha mad, dat met dat libido effect spreek je uit ervaring?

 

even nog wat extra informatie over de superparacetamolletjes,uit het wijze boek wikipedia

 

Codeïne is de 3-Monoethylether van morfine. Het is een alkaloïde dat gevonden wordt in opium in concentraties tussen 0,7 to 2,5 procent.

 

Codeïne kan van morfine worden gemaakt. Dit verklaart dat de farmacologische effecten bij gebruik van codeïne min of meer vergelijkbaar zijn aan die van morfine. De lever zet codeïne voor een gedeelte om in morfine. Bij sommige mensen is het enzym dat verantwoordelijk is voor dit metabolisme niet aanwezig, en maakt codeïne derhalve voor hen minder werkzaam. Vergeleken met morfine is codeïne een zwakke pijnstiller, en een krachtige kriebelhoest onderdrukker. Ook werkt codeïne sederend en sterk obstiperend. In Nederland is codeïne alleen voor oraal gebruik geregistreerd.

 

Trivia

Codeïne wordt in angelsaksische landen veel vaker als pijnstiller voorgeschreven dan in Nederland.

Codeïne kan worden geëxtraheerd uit de slaapbol

 

dit is dus turboparacetamol, maar alleen op recept(waarschijnlijk veel slaapbollen voor nodig)

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties jongens!

 

Ik ga het gewoon proberen en we zien wel.

 

:specool

 

 

@ Mad: Dus ik word een beetje geil met die combinatie? ;)

Edited by R Ball

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewone paracetamol met blowen lijkt me niet zo'n probleem.

Zelf heb ik op dit moment Zaldiar(tramadol+paracetamol) maar als

ik dan ook nog ga blowen voel ik me af en toe ;) :specool :no :(

 

Lol.. ja die tramadol heb ik er zelf ook bij maar zelfs dan heb ik nergens last van :smoke

 

gr. Chica :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou de paracetamol ook weglaten en gewoon een jointje nemen dan.

 

Nog even een vraag:

 

Moet over een aantal weken mijn verstandskiezen laten trekken, mijn verstandskiezen liggen bijna 90 graden dwars tegen mijn kiezen aan en komen amper boven het tandvlees uit. Het word een flinke operatie dus.

Moet hiervoor naar de kaakchirurg.. Ben als de doods voor tandartsen, laat staan een kaakchirurg.

Heb ook super gevoelige tanden dus ben bang dat het erg veel pijn gaat doen.

 

Is het verstandig om alvorens een jointje te roken dat het wat minder is?

 

Ik weet dat ik ook een verdoving krijg, maargoed een extra verdoving (wiet) kan toch geen kwaad of wel? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit is dus turboparacetamol, maar alleen op recept(waarschijnlijk veel slaapbollen voor nodig)

 

Volgens mij kan je paracetamol met codeine gewoon bij het Kruidvat kopen hoor. De kleine codeine pilletjes heb ik gehad tegen kriebelhoest en die zijn wel alleen op recept. Werken perfect trouwens.

 

Gr. Chica :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij kan je paracetamol met codeine gewoon bij het Kruidvat kopen hoor.

dat zijn die met coffeine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jahbless,

 

Ik zou zelf het jointje bewaren voor na de ingreep. Pijn heb je waarschijnlijk nu ook al en de kaakchirurg geeft je eerst een verdoving. Van de ingreep zelf voel je echt helemaal nix. Heb zelf ook mn verstandskiezen bij kaakchirurg laten verwijderen en had 4 hechtingen. Als je al bang bent voor tandarts en kaakchirurg versterkt dat gevoel misschien wel als je er heen moet... :specool Lijkt me nie zo een goed plan.

 

Sterkte!

 

Gr. Chica ;)

 

 

 

 

Ganjaman,

 

Ooops.. was dat ff een blunder :bier :smoke :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...