Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
chilltyperiod

Drum & Bass

Recommended Posts

Ik luister Drum & Bass, redelijk onbekend nog, maar ik ben benieuwd of er meer mensen hier dit luisteren ?

Zoja, welke artiesten e.d. ?

 

 

 

(PRSPCT Drum & Bass feest komt er weer aan, in Rotterdam Exit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epiteth love DnB :specool

 

btw PRSPCT = een muziek label, niet per direct een feest ;)

 

Pfoe welke artiesten?

 

Rinse (ook Tekno)

Dieselboy (ook Jungle)

Noisia

Chakra

Zen

Limewax

Trasher

Eskalation

Timski

Saul

Badjak

Hidden (aka 50% of TOA)

 

Nog meer? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die zo vriendelijk wil zijn om me via msn paar DnB liedjes door te sturen misschien ? :specool

Kan ik men chill-out ceedeetje eens opnemen ;)

Luister wel DnB af en toe maar niet vaak genoeg om echt favoriete te hebben (of kennen)

 

GReetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat PRSPCT een muzieklabel is weet ik, maar ik doe het voor de feesten.

Als er meer mensen naar PRSPCT Rotterdam gaan (www.prspct.nl) moet je ff een pm sturen :specool

 

ik luister (DnB artiesten) :

 

Pendulum

Dieselboy

Noisia

Spor

Ed Rush & Optical

Matrix

Future Bound

Temper D

Vicious Circle

Concord Dawn

Dj Marky

Dj Dara

Dj Fresh

Diffraction

Aphrodite

Mampi Swift

Apex Twins

Shintuza

Psidream

 

En nog vele andere, maar ik luister naast bekende dnb ook heel veel underground dnb.

 

Drum 'n Bass for the mass

 

Zelf maak ik af en toe ook wel een dnb nummertje, het wordt wel steeds beter.

 

 

Groeten,

 

Chilltyperiod

Share this post


Link to post
Share on other sites

:ph34r: strange...

 

drum 'n bass is hier in België (in mijn streek toch) redelijk bekend hoor...

 

mijn favorieten zijn Dillinja ( :blink: ) , Lemon D, Storm, Lady Vortex, Goldie, Rush, Aphex Twin...

 

 

Buitengewoon leuke liedjes vind ik trouwens "Not a Good Girl" van Dillinja & de "Voodoo People Remix" van Pendulum

Edited by Bakounin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf maak ik af en toe ook wel een dnb nummertje, het wordt wel steeds beter.

Haha goed om zoiets over jezelf te zeggen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het laatste nummer is behoorlijk geslaagd, met een mooie dnb beat eronder.

 

Gaan er nog meer mensen naar PRSPCT Rotterdam (Club exit rotterdam) ?

 

Dilinja is inderdaad ook vet met goede basslines.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van me gaat een dnb feest organiseren waar hoogstwaarschijnlijk ook black sun empire komen :smoke

 

ik heb ondertussen zowat alles al wat er bij D&BA te downloaden valt :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in het dorp massas drum 'n base diehards!

gaan altijd naar starwarzzz dat is het grootste drum 'n base feest van belgie! :no

voor de rest zijn de drum 'n base feestjes de feesten waar men maten zelf draaien :smoke

mzzl

 

de volgende starwarz : http://www.187-dnb.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, prspct rotterdam was dus gewoon beledigend voor prspct.

die dj's, haast in aanraking met het publiek omdat het zo'n kleine k*tzaal was, goede muziek, dat wel.

ik was nog nooit in exit rotterdam geweest en ik las al ergens; podiumcafé

zeker weten of het een podiumcafe was voordat ik ging deed ik niet maar ben toch maar gegaan.

Uiteindelijk nog een paar mensen tegengekomen die ik kende (ik ging met een vriend erheen).

 

maar het was dat ik 18 euro aan wiet bij me had anders had ik daar niet langer gebleven...

uiteindelijk gewoon lekker met een blow in me hand daar op een bank naar D&B geluisterd en gedacht: zie het nou gewoon als een lekkere avond met een blow in je hand en d&b op de achtergrond...

Totaal geflopt gewoon dat feest en die hele tent eigenlijk.. veels te klein.

het enige pluspunt was dat ik superstoned daar heb gezeten en lekker heb gespaced :smoke

 

maar hoe doen jullie belgen dat dan met blowen? Gewoon lekker stoned aankomen op een feest of daar stiekem wat roken ?

in rotterdam kan je in aardig wat tenten je blow opsteken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee hoor, wij (Belgen) zijn reeds stoned voor we eraan beginnen en roken gewoon binnen in de zaal (de jongere gasten gaan vaak om de 2u ff naar buiten om eentje te rollen...)

 

Anyway, meestal rol ik al een stuk of 8 á 9 jointjes voor en rook ik die gewoon op in de zaal met m'n vrienden.

 

je moet natuurlijk wel kijken op welk feestje je zoits doet...

 

Ga je bvb naar StarWarz (echt een aanrader voor iedereen die graag D'nB hoort, zeker de StarWarzXL, slechts 1maal per jaar), dan kun je gerust rondlopen tussen de verschillende zalen met een jointje in je muil, en ook in de zaal kijkt niemand raar op als je er eentje aansteekt...

 

Ga je daarentegen naar een klein lokaal D'nB-feestje georganiseerd door de plaatselijke jeugdbeweging of zo in 't een of andere boerengat, dan is er wel een kans dat enkele flikken eens door de tent lopen en je meenemen als je aan 't blowen bent.

 

Ook hebben bepaalde feestjes de naam van 'drug'hokken te zijn, en dan moet je je weed wel wat meer binnensmokkelen (bijvoorbeeld GoForMusic in de KartExpo in Brussel, moet iedereen eerst langs de hond... vorig jaar werd een vriend van me ontdekt en ze keken zelfs in z'n achterste voor drugs...)

 

Anyway, de meeste flikken kijken hier toch al niet meer op voor weed, als het geen grote hoeveelheid is (bvb verpakt in allemaal apparte zakjes om te verkopen), is de kans groot dat ze je wiet gewoon teruggeven en zelfs geen pv opmaken.

Er zijn natuurlijk altijd van die zure pruimen die willen zagen, maar soit...

 

Vroeger hadden we hier een redelijk groot outdoor-dance-festival, genaamd 'House Torhout'...

Op dat festival ben ik eens van de weide geplukt door de security en aan de flikken overgeleverd... Had toen zo'n 6gr. wiet op zak en zo'n 9 pillen, ze hebben het allemaal in beslag genomen, ik moest een standaard-blaadje ondertekenen, en mocht weer verder gaan feesten (snel naar tent andere pillen en wiet gaan halen en gewoon verder feesten)...

 

Heb daar sindsdien nooit meer iets van gehoord... (en da's toch al meer dan 6 jaar geleden ondertussen).

 

't Hangt er een beetje van af welke flik je juist tegen het lijf loopt.

 

Anyway, op festivals is er hoegenaamd geen controle (bvb Pukkelpop laten ze me steeds binnen, zelfs met 50gr. wiet, die security vroeg me enkel "is dat allemaal voor jezelf?", m'n antwoord was "voor mij en m'n vriendin hé" en mocht gewoon door), enkel misschien soms op Reggae Geel of op Dance-festivals (maar bij Dance zoeken ze veel meer naar hard-drugs).

 

Maar zoals gezegd, ik rook m'n jointje gewoon binnen in de zaal terwijl ik aan het dansen ben, en als het risico te groot is, ga ik gewoon ff buiten eentje blowen en kom dan terug binnen... (als je tenminste terug buiten en binnen mag met bvb een bandje of een stempel op je hand)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik bedoel wel degelijk House Torhout...

 

Zoals je weet veranderde Torhout-Werchter in RockWerchter, en ging het festival dus niet meer door te Torhout (ik ben ook wel nog naar Torhout-Wechter geweest...)

Echter, op het einde van de jaren '90 werd daar tweemaal een outdoor-dancefestivalletje gehouden, waarop ik tweemaal aanwezig was (eenmaal met een vriendin en de tweede maal met m'n broer), en dat heette HouseTorhout.

 

Was errûg strenge controle op drugs daar vond ik...

 

 

---

 

enneuh.... ja hoor HouseTorhout was te Torhout

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha

dan moeten jullie zeker naar "groovecity" komen deze zaterdag 18 november

 

het is wel in brussel dus miss wat ver voor sommige mensen

 

4 zalen: house

.techno

.electro

.drum n bass: system d

elisa do bresil

dj krust

andy c

 

http://www.skynetgroovecity.be/

 

(ohja en aphex twin is niet echt drum n bass hoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahja je moest ook nog wat namen hebben

 

kweet niet of er al genoemd zijn ga niet allemaal nakijken

 

roni size

dj krust

dj zinc

pendulum

aphrodite

dred bass

london elektricity

dj friction

mampi swift

elisa do brasil

lemon d

dj die

paul blackout

bad company

ed rush

dj hype

diesel boy

d convict

dj redeyes

dj tugboat

juju

kryptic minds

leon switch

keaton & hive

dom & roland

system d

black sun empire

ltj bukem

dj profit

blame

en nog veel meer... hier kun je wel even mee verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aphex Twin gaat meer richting de breakcore vind ik zelf.

Maar er zijn genoeg Drum 'n Bass artiesten hoor, ik heb al eerder namen gepost en kan er zo nog wel een paar dikke waslijsten aan vuil maken, maar geen zin in :verrygood

 

DNB :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

d'nb is gewoon de muziek ! (niet dat ik enkel daar naar luister )

 

ja in belgie is het gewoon met het toetje in de mond feesten :specool ik ga al "een tijdje" naar dnb feesjes vooral dan in antwerpen,eerst paar joinkes dan wa pinte en als het feest eenmaal bezig is een paar pille:vind ik de hemel :specool : lady vortex, tito , Gaz:Mazk ,lukesh, ak-crew ,Murdock,... dit zijn zowat de inheemse dj's er zitten er vrij harde (lees goede) tussen

 

degenen waar ik naar luister

 

-counterstrike

-Bios

-protech

-Amboss(eerder breakcore)

-DJ freaky flow

-roni size

-sub focus

-riceandchicken

-future prophecies

-tjah er zijn er massas ik stop hier maar :smoke

 

voila keep the drumsounds and basslines up

groete

 

 

 

ps: aphex twins breakcore :verrygood heb ik de verkeerde voor ... ik vind ze wel chill

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zult de verkeerde zeker niet voorhebben

 

aphex twin is zerker geen breakcore...miss een nummer of 2 max

 

aphex maakt eerder experimental, drill n bass, idm,...

 

maar elk van zen albums zijn natuurlijk verschillend en ook kwa stijl en soort van muziek

 

dus zowel harde als chille nummers

 

 

 

ja idd in belgie trekken ze er zich niet veel van aan je riekt overal wel wiet op feesjes...

 

of tenminste naar de feesje waar ik naartoe ga

 

 

 

ik vind dnb nog altij super maar luister de laatste tijd opeens meer naar jungle en drill n bass

 

 

niemand naar groovecity zaterdag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Spudnik

 

Counterstrike van het PRSPCT Team is zeer goed, een paar keer naar feesten geweest waar hij ook draaide, goed en lekker hard.

sub focus (vooral met Air Plane) en future prophecies zijn ook goede artiesten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik ga niet meer naar GrooveCity, véél te strenge controle (bij een vriend hebben ze daar eens in z'n gat gekeken voor drugs :smoke )

 

 

 

 

 

Anyway, Andy C draait meestal wel errug goed live... Op StarwarzzXL vorig jaar draaide hij echt de pannen van het dak...

 

 

 

Aphex Twin kan ik ook enorm appreciëren, die gast maakt echt super goeie liedjes... Voor op een chille avond ideaal... Hij wordt echt enorm ondergewaardeerd, want hij maakt echt enorm experimentele maar schitterende muziek...

 

Voor op feestjes heb ik het echter graag wat harder...

 

Meer een beetje zoals Black Sun Empire enzo...

 

 

 

Anyways, nice to see dat er hier nog een paar D'nB-liefhebbers zitten, we moeten echt eens een mini-meeting organiseren op 't een of andere D'nB-feestje...

 

 

 

Die PRSPCT heb ik nog nooit gezien, als ze eens in de buurt op een feestje zijn ga ik zeker langs (kan eigenlijk niet missen, want ik loop alle D'nB-feestjes in de buurt af)

 

 

 

enneuh.... @ Scratchy..... Was jij toevallig ook een geregelde bezoeker van de "Its a Jungle out there' feestjes in Brussel? Ik was daar ook vaak, en dat blijven naar mijn gedacht de beste jungle-feestjes die ik ooit deed (alhoewel de drugs daar zeker ook aan hebben bijgedragen lol)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...