Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
richard3001

Lowryder

Recommended Posts

hoi

 

ik kan het echt nergens vinden hier , dus open ik zelf maar even een topic.

dit jaar heb ik een stel lowryders gekweekt , en dat is eigenlijk goed bevallen.

de wiet die ervan af kwam was gewoon heerlijk en de opbrengst was zo'n vijftien gram per plant,

niet slecht voor een lowryder.

maar nu mijn vraag: de bedoeling is om alvast voor volgend jaar een aardige hoeveelheid lowryder zaad te krijgen dus wil ik zelf gaan kruisen.

een lowryder is een northern lights gekruisd met een ruderal.

door een gen van de ruderal gaat de lowryder meteen bloeien, maar kan je ook een lowryder met een lowryder kruisen en gaat dit gen dan niet verloren ?

of kan het alleen als je die norhern light met een ruderal kruist ?

gr. richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lowryder is mij ook goed bevallen, tussen de 5 en 30 gram/plant. De smaak vond ik ook wel lekker.

Als je een lowryder met een lowryder kruist, krijg je opnieuw lowryders zonder dat de genen verloren gaan. M.a.w. ze zullen blijven autofloweren. :no

Als je een lowryder kruist met een andere plant verkrijg je 25% autoflowering.

Er is trouwens sinds kort een nieuwe lowryder op de markt. Kruising met Santa en ook 100% autoflowering. Deze soort lijkt me wel iets. Jammer dat de zaden pokkeduur zijn.

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoh, wilde ook ooit es zo'n tread openen. Ben van plan of een nieuw hokkie of beginnen op m'n dak te kweken, dit zou door selectie lowryder met x zijn zodat AF behouden blijft. Als het de dakkweek wordt, dan gaat dit door, anders kweek ik een of ander exotisch soortje in een hokkie. die link ziet er alleszins wel goed uit!!! met santa maria! Goed dat ik nu weet dat het wel degelijk lukt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor jullie reacties.

ja ik ga dan toch maar eens een stel zaden trekken is wel leuk voor volgend jaar.

dat ga ik nu voor het eerst doen maar lijkt me niet al te moeilijk, niet moeilijker dan mooie toppen kweken in ieder geval.

weten jullie trouwens hoeveel zaden je ongeveer per plant eraf kan halen ? want om ze te kopen vind ik ze gewoon onzinnig duur.was vorige keer ook bijna 200 euro kwijt voor 100 stuks en die kwaliteit was om te janken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ik heb een succesvolle lowryderkweek achter de rug,heb uit een paar appart gezette vrouwtjes ongeveer een 150 zaadjes per plant kunnen bekomen,nu blijkt dat deze zaadjes precies harder en steviger,en groter zijn dan de oorspronkelijke gekochte zaden!En dit door 1 mooie mannelijke lowryder te bevruchten met enkele mooie vrouwelijke exemplaren,ga er binnenkort weer eens een mini kweekje mee opzetten,de smaak is nu na een maand en een half gecured te zijn veel beter,geen slecht rokertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Droom ik nu of kost 1 zaadje van Lowryder#2 66 euro ??? :specool ;)

 

growertjen

 

 

Genetics: Santa Maria x Lowryder

Type: f1 Hybrid

Harvest Date: 9 weeks from Seed

Flowering Period: 6+ weeks

THC Content: Unknown

No. of Seeds Per Packet: 10

Characteristics: Bushy, very early flowering plants with prolific budding

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook 1 lowryder bestoven, en hier zo'n 55 mooie zaden afgehaald.

 

gallery_6949_441_6108.jpg

 

enkele zijtakjes waren niet bestoven, anders hadden er waarschijnlijk nog wel meer zaden aan gezeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dit door 1 mooie mannelijke lowryder te bevruchten met enkele mooie vrouwelijke exemplaren

Anders om denk ik? ;) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn lowrider in de 3de week bloei bestoven

 

2 dagen achter elkaar

en in vooral niet nat laten worden

 

daarna nog 4 weken laten staan

 

 

 

ik heb hiervoor de man gepakt die als eerte zijn balletjes liet zien

 

en de mooiste vrouw

 

er kwamen meer als 1000 zaden van af en zat echt helemaal vol

 

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 zaden ? das nie verkeerd dan.

kzal maar eens aan de slag gaan ben al begonnen om een aparte kast te maken zodat ik deze winter flink wat zaad kan kweken.

het word trouwens tijd dat ze eens gefeminiseerd zaad krijgen van de lowryders. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowrider is echt mijn favorite soort. binnekort zet ik em dus ook in mijn hokje. Alleen wel jammer dat je eigenlijk eerst een kweekje moet draaien voor zaad. anders is die shit gewoon te duur.

maar ik vraag me af waarom die zaden niet goedkoper worden. iedereen draait tegenwoordig zaadrondes met die dingen. de vraag moet zo langzamerhand wel eens afnemen dacht ik zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik vind het ook , tenminste als je zo hoort dat je een paar honderd zaden elke keer ervanaf haalt dan is het gekheid als je twee euro per zaadje ga betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag medegrowers,

 

Dit jaar wordt voor mij denk niet zo heel erg succesvol, mijn early skunks hebben veel maar kleine toppen. Ze mogen nog effe maar uiteindelijk ben ik bang dat het niet wordt wat ik hoopte.

 

Dus ben ik nu al plannen aan het maken voor volgend jaar. Heb 4 stekken van de early's genomen en die staan nu onder een TL bak. Mocht het nog wat worden zet ik deze ook volgend jaar weer. Verder wil ik double fun gaan opkweken en verduisteren volgend jaar.

 

Maar het guerilla project moet iets anders worden. Omdat veel guerilla projecten vallen of staan met een aantal factoren ben ik aan het denken aan alternatieven. Er zijn maar weinig plekken waar je je wiet goed kan verstoppen omdat de planten ten eerste groot worden en ten tweede lang moeten staan. Daarbij wordt het landschap richting herfst een stuk kaler waardoor planten makkelijker gespot kunnen worden. Vandaar dat ik dacht aan lowryders.

 

Ik wil van de winter binnen lowryder zaden opkweken en er een zaadkweek mee doen. Dan in het voorjaar vele zaden gaan kiemen en in iets van turfpotjes oid een beetje voorgroeien waarna ze een mooi plekje in de natuur krijgen.

 

Mijn vragen zijn;

- Hoe groot en hoe hoog worden ze?

- Bloeien ze vanaf zaad af in twee maanden?

- Hoe groot moeten de potten zijn waarin ze staan als ik ze in potten zou kweken (het minimale aantal liters)

- Hoe is de kwaliteit, hoeveel haal je er ongeveer vanaf?

- Wat voor soorten zijn er en waar kan ik die het beste kopen?

 

Van sommige vragen heb ik al een paar antwoorden mogen lezen maar ik wil graag me zo breed mogelijk orienteren. Daarom wil ik zoveel mogelijk info om niet volgend jaar een zeeperd te maken.

 

Bedankt alvast.

 

Alvast bedankt voor de info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Ze worden op zn hoogst een centimeter of 45, zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar 'k zou er niet van uit gaan

- ja, bekijk het indoor topic van rataplan maar, zou ik zowiezo ff doorlezen, erg leerzaam.. Bij mij waren ze ook in zo'n 8-9 weken klaar, vanaf ontkiemen.

- wiet smaakt redelijk, heb eerlijk gezegd zelf alleen nog maar een topje wat ik ff snel had gedroogd gerookt, de rest hangt nog.. smaakt wel fris, beetje citrus achtig ook.. maar ook weer niet super bijzonder.

de toppen die ik had waren een beetje fluffy, geen dikke toppen , je haalt er denk gemiddeld tussen de 8-15 gram per plant af

- wat voor soorten? lowryder is het soort.. zijn wel een aantal varianten nu, lowryder2 en master low.. zoek ff op google.. geloof niet dat die ergens in nederland verkocht worden.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net dat verslag van rataplan gelezen. Mooi stukje.

Houd ik toch nog een vraag over, voor binnen is het niet commercieel, fluffy volgens jou, maar ik hoop eigenlijk ook op een opbrenger. Mooi rokertje voor mezelf en een extra zakcentje.

 

Dan over de soort; ik dacht dat lowryder planten waren met AF eigenschappen en dat er meerdere strains waren. Dus niet blijkbaar, weer wat geleerd. Weet iemand toevallig wel een zaadbank waar ie tevreden mee is waar ik ze kan halen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoflower zijn ze altijd ja, wat ook gelijk een van de grootste pluspunten is.. En ja als je er genoeg neerzet kan het natuurlijk evengoed leuk opbrengen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar het een beetje warrig werdt met alle lowryder vragen nu even 2 topics samengevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb net dat verslag van rataplan gelezen. Mooi stukje.

Houd ik toch nog een vraag over, voor binnen is het niet commercieel, fluffy volgens jou, maar ik hoop eigenlijk ook op een opbrenger. Mooi rokertje voor mezelf en een extra zakcentje.

 

Dan over de soort; ik dacht dat lowryder planten waren met AF eigenschappen en dat er meerdere strains waren. Dus niet blijkbaar, weer wat geleerd. Weet iemand toevallig wel een zaadbank waar ie tevreden mee is waar ik ze kan halen?

 

ik heb ze bij snowwhite.nl gehaald slappezever.

de eerste keer kwamen de zaden kapot aan bij mij thuis maar ik moet zeggen dat het netjes werd opgelost.

wel vond ik de kiemkracht niet super.

ik had wel dat ongeveer 60-70% vrouw was.

ik denk dat het commercieel wel interessant kan zijn als je er maar genoeg neerzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de moeite kan doen om enkele plantjes volledig appart te kunnen zetten,en je hebt er een mini ruimte voor,kleine bak met een pc fannetje,2 tl's waarvan 1 coolwhite en 1 warm white,dan heb je ineens honderden zaden na een 9 tal weken,10 weken lijken me bij deze soort voor zaadwinning ideaal,zo kost het je op termijn niets meer,integendeel het zal opbrengen!Je kan deze selfmate box immers telkens hergebruiken...

Bij de volgende ronde ga ik ruim 150 potjes van 10x10x11 centimeter plaatsen rondom de bakken,en er dan de mannetjes weer uitselecteren,ze hebben echt geen intensieve belichting nodig,het neemt geen plaats in en je hebt nadien terug nog voor de andere plantjes moeten geoogst worden een hoop lekkere wiet op vooraad :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...