Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jonk'O'man

Is Wiet Een Harddrug?

Recommended Posts

hallo ik ben 17 jaar en ik blow nu 3 jaar waarvan 2 jaar vrijwel elke dag en ik begin me de laatste tijd steeds meer af te vragen hoe ik over wiet moet denken. voor mij is het wel degelijk verslavend. ik ben nu zo'n 3 keer in die 3 jaar gestopt en ik hield het steeds maar hooguit 2 maanden vol. ook had ik de eerste 2 weken last van depressies, niet kunnen slapen en overmatig transpireren. Ook verveelde ik mij vaak als ik thuiswas en ik had ook geen puf voor schoolwerk e.d.

als je naar deze omshcrijving van het woord harddrugs kijkt op wikipedia dan krijg je dit te lezen: Harddrugs (ook wel: zware narcotica of zware bedwelmingsmiddelen) zijn drugs waarvan de Nederlandse overheid vindt dat ze een onaanvaardbaar risico met zich meebrengen. Dit risico ligt met name op het gebied van de gezondheid en het verslavend effect. De verboden middelen staan genoemd op Lijst I van de Opiumwet. Het vervaardigen en verhandelen van deze middelen is strafbaar.

- wiet is zwaar bedwelmend. met een paar stickies op heb je vaak niet meer de puf om op te staan.

- het onaanvaardbare risico op het gebied van gezondheid is dat het ----EDIT----verwekkend is, dat is ook zonder de soms toegevoegde stoffen, zoals voedingsmiddelen en andere chemische middelen.

- verslavend is wiet weldegelijk. er zijn tegen de 6000 cannabisverslaafden opgenomen in klinieken, terwijl een cannabisverslaving vaak wordt ontkent door de gebruiker.

 

daarom denk ik dat cannabis onder de harddrugs zou moeten vallen en tussen verschillende drugs (dus ook alcohol) zou geen verschil gemaakt moeten worden.

 

peace

 

JonkOman

Share this post


Link to post
Share on other sites

chocolade zou ook een high kunnen geven door een bepaalde stof die erin zit maar dan moet je minimaal 25 kilo eten..

en het schijnt verslavend te zijn ..

dus dan zou chocolade ook een drug zijn? :( :wOOt

:smoke

wiet komt toch uit de natuur? lekker soft dus.

pies :no

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blow regelmatig, maar echt een drang ernaar heb ik niet.

meer naar nicotine, maar ik rook ook gewoon normaal.

de effecten van wiet zijn wel sterk als je veel neemt.

Een kennis van mij rookt alleen hasj en vindt wiet eigenlijk een harddrug.

Dus die zal het best met je eens zijn.

maar als je wiet vergelijkt met echte ''officiele'' harddrugs dan zijn de effecten daarvan nog sterker.

 

:no

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wiet geaccepteerd zou worden als harddrug en wij net zoveel zouden roken als nu, zal XTC en speed misschien ook gedogen worden in de nederlandse coffeeshops!.........dus ik zeg niet: is Wiet een Harddrug?....ik zeg: Wiet is een Harddrug!!

 

Nee, eigenlijk ben ik tegen blowen en alles wat er mee te maken heeft..Maar net als pringles zeg ik....once you pop, you can't stop. Blowen maakt me rustig en zelfs op m'n werk brengt het vrijwel alleen maar voordelen met zich mee..je denkt actiever over dingen na dan voor je stickie..dat maakt Wiet handig en daardoor misschien ook verslavend...Wiet is daarom geen Harddrug, omdat die vaak inspelen op je lichaam...je wordt lichamelijk verslaafd..bij Wiet is het vrijwel alleen het mentale, dus is het meer een stap die je moet maken als je gaat stoppen...en natuurlijk ga je je anders voelen als je elke dag blowt...als je stoned bent ben je nou eenmaal anders dan wanneer je nuchter bent...en als je dan 2 jaar achter elkaar elke dag blowt vergeet je als het ware hoe het is om nuchter te zijn...uiteindelijk zijn er veel mensen die het nuchtere bestaan toch chiller vinden dan het stonerbestaan, maar het blijft een grote stap om te maken.

 

tip of the day:

keep it up!

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd stoned zijn doe ik niet, ik blow wel regelmatig de laatste tijd (dus wel elke dag haast), maar ik zit ook nog met een opleiding en ik wil daar geen risico's voor nemen, dus leren doe ik wel nuchter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is een harddrug voor de geest vind ik

 

ik blowde zelf jaaren aan een stuk, tis nu mijn 2e week dat ik gestopt ben en DAMN

eens je de knop omgedraaid hebt is het leven beter, althans voor mij!!!

zelfs na de eerste bijna-slapeloze nachten sta ik frisser op dan na een bed-joint!

 

ik ben alvast niet van plan te hervallen nu ik van het nuchtere leven geproefd heb.

Natuurlijk moet je je wil inspannen en aanpassen, intenser met andere zaken (hobbies,...) bezig zijn dus.

maar het loont.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wet maakt onderscheid tussen hard en softdrugs. Waarschijnlijk word dit onderscheid gemaakt op grond van het functioneren van de dagelijkse gebruiker. Ik vind het zelf totaal onbelangrijk een drug als soft te typeren, elke drug heeft immers een andere uitwerking en ik vind ze onvergelijkbaar. Van belang is ook de hoeveelheid die genomen word. Dus, wettelijk is wiet geen harddrug. Maar ... het is wel geestelijk verslavend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet is geen harddrugs mensen,

coke en hero,dat is harddrugs.

wiet is wel geestelijk verslavend,maar om het harddrugs te noemen,nou nee.

harddugs zijn chemicalen,wiet is natuurlijk,

tenminste,je moet wel goed zoeken naar biologische natuurlijke wiet,

het meeste zit vol voedingsresten of spraytjes van vertimec en zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat wel, maar de shops in Rotterdam waar ik meestal haal zijn wel relaxte shops met goede kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet of weed een harddrugs is

weet wel dat ik eraan verslaafd ben

en dat stoppen niet zo makkelijk is

maar dat zal voor ieder anders zijn

van coke of hero word je junk ,en dat word je van je blowtje niet zo gauw

denk dat daar het grote verschil in zit

 

 

188.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

verslaarfd ergens aan raken maakt de stof nog geen harddrug.

 

Ik ben ook verslaafd aan koffie..en een heleboel andere zaken..

De destructiefe effecten zoals bij heroine in combinatie met de nadelige effecten van het afkicken zijn volgens mij de redenen waarom bepaalde genotsmiddelen harddrug zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verslaafd zou je erwel aan kunnen raken. Maar harddrugs waarvan je moeilijk en soms niet eens van af komt, is niet zoals met wiet.. afkicken is in vergelijking makkelijker te handelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praise the Lord

 

Omdat hij ons dit plantje gegeven heeft ;)

en dus niet omdat de kerk (vertegenwoordigd in CDA, SGP en andere politieke partijen, terwijl we scheiding van kerk en staat in onze grondwet hebben staan) dat aan je oplegt !

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

van wiet komen veel mensen ook moeilijk af, het is toch vaak een blijvertje, ook al merk je het zelf niet echt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk toch ook dat inderdaad het enkel geestelijk is. Maar stel u dan de vraag wie is in controle van u lichaam. Antwoord de Geest. Dus wil je stoppen zal je toch eerst je eigen geest moeten temmen want die heeft controle over het lichaam.

 

Zoals de griekse filosoof zou zeggen "Ken jezelf" Want daar ligt de echte wijsheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij komt t trek hebben(dus geen verslaving)door het feit dat thc nog 3 weken in je bloed blijft zitten,

ik ben ook 3 weken gestopt,en heb niet echt meer behoefte om te blowen.

gisteren heb ik 2 joints gerookt,bubblegum,en die 2 ,daar was ik heel de avond stoned van,ben om 11 uur gaan slapen en werdt stoned wakker.

 

als je wist hoeveel ik vroeger blowde,ik rookte joints als shaggies,een stuk of 10 per dag,

meestal 5 gram wiet per dag rookte ik weg,met uitschieters van 8 gram.

 

nu niet meer,het ligt er echt aan dat thc 3 weken blijft hangen in je bloed,

en dat veroorzaakt dat je trek in een joint blijft houden....

 

greets

lee :smoke :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, het blijft lang in je systeem, dit verschilt ook per individu.

de richtlijnen zeggen toch wel 2-6 weken.

als je hebt geblowt, ook al ben je niet stoned meer, werkt het toch nog door in je koppie.

enja, ik heb nu al 1,5 maand dik niet geblowt en ook niet meer zo'n behoefte eraan als vroeger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij komt t trek hebben(dus geen verslaving)door het feit dat thc nog 3 weken in je bloed blijft zitten,

ik ben ook 3 weken gestopt,en heb niet echt meer behoefte om te blowen.

gisteren heb ik 2 joints gerookt,bubblegum,en die 2 ,daar was ik heel de avond stoned van,ben om 11 uur gaan slapen en werdt stoned wakker.

 

als je wist hoeveel ik vroeger blowde,ik rookte joints als shaggies,een stuk of 10 per dag,

meestal 5 gram wiet per dag rookte ik weg,met uitschieters van 8 gram.

 

nu niet meer,het ligt er echt aan dat thc 3 weken blijft hangen in je bloed,

en dat veroorzaakt dat je trek in een joint blijft houden....

 

greets

lee :smoke :D

 

Het is gewoon zalig om een langere tijd te stoppen en dan weer flink high te worden, op deze manier wordt je echt knetter high. Als je dagelijks high bent dan blijf je dat op een gegeven moment ook en doet het niet meer zoveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk vind ik nicotine veel verslavender dan wiet zelf...

Je moet als roker maar eens het verschil testen tussen een week geen wiet (voor mij geen probleem) en een week zonder sigaret (wel een probleem).

Ik denk dat het vooral in je kop zit en als je de kracht hebt om je erover te zetten ben je niet verslaafd. Ikzelf heb anderhalf jaar elke dag geblowd en nu enkel nog bij gelegenheden (ben gisteren nog naar de shop gereden :D ) en het verschil is wel verbazend. Als je weinig blowt ga je het ook veel harder apprecieren... en idd bij het opstaan geeft het een enorm vershil. Als je de vorige dagen geblowd heb word je niet echt fris wakker (wat men de kater van de wiet noemt).

Maar fysiek is wiet natuurlijk helemaal niet zo verslavend als coke en speed laat staan heroine of zelfs koffie. Persoonlijk heb ik eerste twee al een paar keer geprobeerd en ook pillen maar geef mij maar wiet. Als je een lijn gesnoven hebt kan je trouwens niet meer genieten van je joint :wOOt

 

Ik denk dat het van persoon tot persoon afhangt of je "verslaafd" geraakt en of je een positief gevoel hebt van een joint. De regel zoals bij elke drug is dat het je gemoedstoestand versterkt...dus als je je slecht voelt moet je zobiezo geen drugs gaan gebruiken! :D

Ik voel me goed dus ik kan er nog eentje opsteken :offtopic

 

Grtz J. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...