Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jannick

Jullie Top 5 Van Zaadleveranciers-zaadbanken-..

Recommended Posts

@atmo

 

Tnx voor de reactie, zoals ik al zei zal het wel aan mij liggen, vind het alleen wel vreemd, ik heb niets anders gedaan dan bij de vorige, en er zal natuurlijk heus wel iets mis zijn gegaan.

Maar deze ellende begon al bij het ontkiemen, van de 20 zaden zijn er dus maar 6 ontkiemd, dit in twee pogingen, en het duurde al 4 dagen voor de eerste open ging, en hier waren de omstandigheden exact hetzelfde, ze hadden totaal geen keimkracht, dus ik vroeg me af wat hier de reden van kon zijn...

 

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil gewoon zo goed mogelijk zaad verkrijgen (net zoals iedereen wel wil) en daarom dat ik dacht om deze topic te beginnen.

Maar na jullie goed onderbouwde replies kan ik wel stellen dat het eerder een zaak is van uitproberen of vragen naar ervaring van 1soort van een bepaalde zaadbank..

Hoewel er niet echt een antwoord kwam op men topicvraag heb ik toch veel bijgeleerd uit dit topic :no

 

Dus even andere vraag stellen :

 

Stel, ik wil een zoet-fruitig, stoney-high wietje (zonder couchlock effect)..

 

Welk wietje zouden jullie kiezen , en waarom?

Geef ook even naam van de zaadbank en andere bruikbare info erbij aub

 

Greetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg goede vragen zijn dat overigens , en heel logische ook want want er is ook zoveel op de markt waarbij uitleg vaak ontbreekt .

 

Om te beginnen:

Wat het lastig maakt is het feit dat de planten die uit het zaad van één bepaald ras voortkomen vaak erg verschillend zijn, dus dan kun je niet zeker weten of de gewenste eigenschappen bij alle planten van dat ras aanwezig zullen zijn . In de zoektocht naar moeder planten zijn veel verschillende planten juist gewenst .

 

Wanneer je gewoon direct vanuit zaad kweekt en niet gaat stekken kun je het beste op zoek gaan naar een gestabiliseerde soort die de gewenste eigenschappen bezit . De planten die voortkomen uit de zaden van één ras lijken dan veel meer op elkaar in alle opzichten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat stekken zal er misschien wel inzitten voor de volgende kweek maar de eerste keer hou ik het gewoon bij zaailingen.

Nu dus op zoek naar zo'n gestabiliseerde soort .. Wat dacht je van pp ?

Ik heb hier een andere topic over gestart, kan je me misschien ook even mee helpen.

 

Greetzz,

Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...