Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

schaapie

Mexican Sativa Spaarlampkweek

Recommended Posts

ik heb eens zitten nadenken over een indoor kast en toen maar eens aan de slag gegaan met behulp van de info die ik hier gevonden heb , specs:

 

45*60*80 (l*b*h)

4 lampen van 2700K

1 lamp van 115K

de lampen zijn goed voor 60 watt en dat is goed voor 3000 lummen

pc-fan als afzuiging

en er zit een brand melder bovenin de kast (safety goes for all)

de planten hebben 7 dagen Groei gehad

en 13 dagen bloei

als voeding krijgen ze het Stikstof (brandnetelbrouwsel) Kalium (As van loofboom) en kippestront verdunt met water.

 

Pics:

 

volgegroeide netje van boven:

 

med_gallery_6665_352_124157.jpg

 

 

 

 

 

 

een topje:

 

med_gallery_6665_352_129430.jpg

 

 

 

 

 

 

Buiging d.m.v. ijzerdraadjes:

 

med_gallery_6665_352_115959.jpg

 

 

 

 

 

 

Brandmelder:

 

med_gallery_6665_352_199649.jpg

 

 

 

 

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah..een alternatieve kweek. Leuk, ik volg je.

Sucses

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit maar pas op met het buigen d.m.v. ijzerdraad dat je dit niet te strak aanspant anders knel je de takjes, welke wellicht nog dikker worden, af.

Verder s6 met je kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ah..een alternatieve kweek. Leuk, ik volg je.

Sucses

 

Thnx :wOOt

 

Ziet er leuk uit maar pas op met het buigen d.m.v. ijzerdraad dat je dit niet te strak aanspant anders knel je de takjes, welke wellicht nog dikker worden, af.

Verder s6 met je kweek.

 

ik heb de ijzerdraadjes er ook extra los omheen gedaan , er zit op z'n minst nog 5 mm speling tussen

 

laat je ze overwinteren ?

of laat je ze afbloeien ?

 

bakkerr :no

 

ik laat ze afbloeien , lijkt me best logisch omdat er staat , de planten hebben 7 dagen Groei gehad

en 13 dagen bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gewoon normale voeding en vergeet je alternative kippenstront troep. Leuk om te proberen, maar voor 20 euro heb je PK13-14 en goede voeding voor aarde van house and garden. Ook heb je kleine potten en aangezien je nu al je planten vast heb zitten word overpotten ook geen succes meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanduidingen van sterkte van lampen in k, ken ik niet, maar 60 watt, is voor sommige mensen niet genoeg om te lezen en de planten zullen dan ook bijzonder weinig opleveren, helaas, maar waar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, het word echt tijd dat iedereen ophoud met alsmaar te zeggen dat het niet kan, en ze zonder 400watter geen wiet kunnen kweken. Dat kan dus wel, maar uiteraard veel minder goed. Ik moedig het juist aan om het gewoon een keertje te proberen, wat heb je te verliezen als je met weinig begint. Met 50w kun je effectief cannabis kweken op een oppervlak van 30 cm2. Dus met 100w aan tl kun je echt wel 2 mooie plantjes kweken, en met wat geluk haal je er toch wel 20-30 gram vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ria: Die K slaat op de kleurtemperatuur in Kelvin... Dat zegt eerder iets over het soort licht dan over de sterkte. :wOOt

 

@Yoesem: Ja ik geloof ook wel dat het kan, maar ik ben met Ria eens dat het waarschijnlijk niet zoveel en niet zulke compacte wiet zal opleveren. Ik had voor een soortgelijk oppervlak ooit 9 x 18W spaarlampen in de planning, ruim 100W meer dus. Wel zijn dit soort kweekjes nuttig omdat je erg goed kunt volgen wat er gebeurt.

 

@Schaapie: Je geeft zelf al aan dat je het verdunt, maar blijf met die kippemest oppassen voor verbranding. Het is snel opneembaar maar ook redelijk agressief.

 

Ik hoop dat de hoeveelheid licht voldoende is. Als ik jou was zou ik er een pc-fannetje bij hangen op gaas-hoogte en de lampen tot vlak boven de planten laten zakken. Door tussen de plant en de lamp te ventileren kun je ze nog lager hangen zodat ze meer licht ontvangen.

 

Leuk project Schaapie! Veel succes en ik ben erg benieuwd hoe je sativa'tjes het er vanaf zullen brengen. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ growertjen : m'n computer is nu ff weg voor reparatie , Update zo spoedig mogelijk!

 

@ attitude : ik probeer het bij deze kweek bij m'n eigen gemaakte voeding te houden , dat is om het verschil in smaak te proeven met gewone gekochte voeding.

 

@ ria : ik weet dat m'n planten niet veel meer dan 20 gram opleveren , het is dan ook maar een testkweekje

 

@ bierkrat : de 400 watter komt er nog wel , moet ik wel eerst geld hebben voor : kast, lamp, afzuiging etc.

 

@ yoesem : de 400 watter komt er aan! , het is ook meer voor de lol dan echt om het gewicht , maar 20 a 30 gram haal ik mischien nog wel .

 

@ Mad Scientist : ik heb nu een fan opgehangen die over de toppen blaast de lampen hangen nu ong. 1 cm van de toppen.

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het met yoesem eens. Het is best mogelijk, alleen zal je er geen 300gr vanaf halen.

Vroeger werd alles onder TL gedaan, toen was er nog geen HPS.

En met die voeding zal het ook best lukken. Wel verdunnen met (regen)water, en goed de punten van de blaadjes in de gaten houden. Als die bruin worden, geef je teveel, en dan doe je een stapje terug met je voeding.

Maak eens een overzicht foto'tje, zodat we zien hoe de lampen hangen.

Hou ze zoveel mogelijk op 1 hoogte, zodat je het licht er dichtbij kan laten hangen.

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een lange tijd geen update te hebben gedaan is het wel weer eens tijd voor een update.

 

het gaat lekker in de kast ze zitten nu in de 6e week van de bloei , de haartjes beginnen al mooi bruin te kleuren en de topppen beginnen ook al lekker te zwellen <_< ;) .

 

Pics :

 

Vooraanzicht , normaal hangen de lampen ong. 1 cm van de plant maar voor de foto's heb ik ze hoger gehangen.

 

med_gallery_6665_352_195621.jpg

 

Een paar lekkere topjes :

 

med_gallery_6665_352_24295.jpg

 

 

med_gallery_6665_352_107924.jpg

 

 

med_gallery_6665_352_106844.jpg

 

Een foto van een topje uit de kast , maar dan buiten de kast gemaakt :wOOt :

 

med_gallery_6665_352_150522.jpg

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, leuk dat je terug bent en dat ik nu weet dat het kan. :wOOt

Ze zien er zeer lekker uit maar niet echt dik of hard.

 

Hoe hou jij je ph op pijl?

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor schaap! Volgende keer in scrog?

 

We hebben tegenwoordig een fluo/micro topic speciaal voor dit soort kweekjes, ik heb hem daar naar toe verplaatst. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Growertjen : Thnx , Ik heb nog geen PH meter , ik heb wel een keer een teststrip van een zwembad gebruikt voor een grote bak met regenwater waar ik altijd m'n water uit haal en de ph was rond de 6,2

 

@ Whazzup : Thnx , volgende keer ga ik waarschijnlijk met een 70 watt of 100 watt HPS lamp of ik draai nog één ronde met deze spaarlamen , maar de volgende keer zeker in scrog. Bedankt voor het verplaatsen van m'n topic.

 

 

Schaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee schaapie..

 

Top man , ga zo door ............

Jij begint bij het begin .

 

een je bent niet gelijk een bankdirecteur.

kost tijd en energie.

 

Ik vindt het mooi als schaapie op deze manier met zijn kweek loopbaan begind , toont wel zijn leergierigheid en eigenwijsheid maar volgens mij kijkt en luistert hij wel naar de adviesen van anderen .

maar kijkt ook naar alternatieven die in zijn buged passen .

 

leuk testje met de weten schap dat er niet teveelvan af komt ............ de topjes zien er top uit ...

 

ik blijf je volgen .

 

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Harry m : Thnx! :specool

 

 

Hier een update , dit zal wel een van de laatste updates zijn want heb net op 1 plantje na alles geknipt. na iets meer dan 8 weken bloei is hier het resultaat , het is zeker niet veel ,maar wat er is is keihard, zeer kompact, wit van het thc en zit onder de bruine haartjes. hier pics:

 

med_gallery_6665_352_2137.jpg

 

 

 

 

med_gallery_6665_352_145187.jpg

 

 

 

 

topjes bij elkaar:

 

med_gallery_6665_352_66833.jpg

 

 

 

 

topje met aansteker ernaast:

 

med_gallery_6665_352_29140.jpg

 

 

 

 

het overgebleven plantje , nog niet omgehakt omdat zij nog te veel witte haartjes heeft:

 

med_gallery_6665_352_36246.jpg

 

 

 

 

 

Schaapie

 

 

p.s.: heb het nat niet gewogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere spaarlamptopjes :specool ;)

Maak der een smokeverslag van he.. ben wel benieuwd :blink:

 

wat denk je dat het bekomen resultaat is??

 

 

Growertjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee schaapie schaapie

 

lekkur je eigen blowtje roken op naar de volgende ..........

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...