Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stumper

Stumper Goes Cocos

Recommended Posts

Voor mij liever geen natte dromen meer, hou t nu maar eens aan de droge kant :no

Tevens stroom op me deur van me hok gezet tijdens de nachtelijke uurtjes opdat ik niet meer slaapwandelend in me vat pis ;)

Sow, dat was weer even de (on)gein, nu weer serieus :specool

 

Vandaag dag 1 van de bloei, alles gaat nog steeds voorspoedig.

De plantjes groeien (nog) niet echt de hoogte in maar je ziet ze met de dag breder worden.

Nu ik de bloei erin heb gezet zullen ze vast en zeker de hoogte ingaan.

 

Een druk weekend staat voor de deur, dochter doet morgen mee met de voorselectie van X-factor en zondag nicht helpen met haar nieuwe flatje.

Maandag hoop ik weer nieuwe pica's te kunnen plaatsen.

 

Vast een goed weekend voor al mijn "fans". :bier :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een druk weekend,dat komt me bekend voor.Zie al uit naar je foto's. :specool

Ook een goe weekend gewenst Stumper,en de rest natuurlijk ook.

;) :smoke :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stumpert.

 

Bij mij waren ze ook klein na een week en toen VROEM, de lucht in. Als ik het goed heb zijn die van mij wat door geschoten :specool . Maarja dat is ert wel gewend dat er wat MIS is.

 

Nu jij zo lekker bezig bent, denk ik dat ze wel wat meer op gaan leveren dan je gewend bent. Komt goed joh.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, weer een enerverend weekend achter de rug.

Die sluiten we af met een lekkere :specool voor t slapen gaan ;)

 

med_gallery_5683_602_433506.jpg

 

 

 

 

En dan nu even wat updatefoto's

 

Allereerst de fancontroller en de PH/EC meter

 

med_gallery_5683_602_156566.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5683_602_145592.jpg

 

 

 

En dan een update van de plantjes aan het eind van de tweede bloeidag.

 

De linkerkant

 

med_gallery_5683_602_440659.jpg

 

 

 

 

De rechterkant

 

med_gallery_5683_602_917828.jpg

 

 

 

 

En close-up van het te volgen plantje

 

med_gallery_5683_602_284922.jpg

 

 

 

 

 

 

Stumper blijft niets bespaard.

Zaterdagmorgen ontdek ik spint in me hokkie, echte terroristen die krengen.

Gelukkig ontdek ik deze brengers van terreur redelijk op tijd dus gepaste maatregelen zijn genomen.

Op het moment zijn ze alleen maar waarneembaar bij enkele plantjes.

De natuurlijke bestrijding is onderweg in de vorm van een potje roofmijt en zullen deze week bezorgd worden. Tot op heden in mijn 10-jarig kweekbestaan hooguit een keer of 4 last gehad van spint en een potje roofmijt gaf me altijd uitkomst om die krengen geheel uit te roeien.

Leuk is het niet, maar zenuwachtig word ik er (nog) niet van.

 

Tot zover luitjes, we houden vol :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:specool ;) :smoke

 

Het gaat wel een stuk beter als de vorige x he stump :bier

Nu nog ff aan het moorden slaan en dan is het weer back on Shack.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siver, bedankt. Ze gaan idd lekker :specool

 

Ert, ook bedankt. Moorden doen de mijten straks voor me, ik laat de terroristen tot die tijd hun gang maar ff gaan ;)

 

TAW, ben geen verrader :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was een instinkertje Stumper, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel toch ?

Dat jij ze nu hebt is tot daar aan toe, maar als je die besmette pik maar laat rondwippen dan is het einde van de dam bereikt toch ?

 

:specool

 

Hoe gaat

Stumper ze in dit prille stadium aanpakken ?

En waarom heeft Stupmer dan toch niet gedaan wat ik al 100 malen heb verkondigt ?

 

waarom waarom waarom ?????

 

Heeft Stumper ze niet eerst gedompelt in de grote V !???

 

Dan was je nu schoon en kon je je concentreren op het draaien van je joints.

Als je de spint nu niet in 14 dagen uitroeit ben je te laat en ga je het ook niet meer winnen.

Zekers niet met biologische bestrijders etc etc .... nu bestellen is al te laat ...

Je moet NU aan de slag, want over 7 dagen komen de eerste eitjes uit.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

jnieuw1, bedankt weer ;)

 

Tja, TAW.

Ik heb nog NOOIT me stekken voorbehandeld en altijd afgewacht of er ongedierte zou opduiken.

Zoals eerder vermeld heb ik er hooguit 4 x last van gehad in al die jaren en ze altijd weten uit te roeien met de roofmijt, dus zal deze keer vast en zeker ook wel weer goed komen.

Als alles goed verloopt zijn de roofmijten deze week (in ieder geval voor het weekend) binnen en kan de massaslachting beginnen.

De timing lijkt me dan ook nog eens perfect, de roofmijten storten zich eerst op de al aanwezige spint en als ze die hebben leeggezogen komen net de eitjes uit en kunnen ze aan hun toetje beginnen :specool

Komt vast wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou er 1000 x beter aan doen de stekken eerst te behandelen Stumper.

 

Ook al komen ze van God himself die alles garandeert.

 

Nu kost het je overigens ook nog geld, stress en nasleep want de toekomst is niet zeker.

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze kwamen dacht ik van God himself ;)

Maar wel een wijze les om ze voortaan toch maar voor te behandelen, nu doe ik even niets omdat ik de plantjes schoon wil houden opdat de roofmijten geen last van gif of wat ook zullen hebben.

Last van stress heb ik niet en wat de toekomst brengt zien we wel weer.

Alleen de factor geld, tja ............. waar ik ze vroeger voor 25 gulden bestelde kosten ze heden ten dage al 17,50 euries (bijna 40 ouderwetse guldens) :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit goos.

Die roofmijt werkt toch pas als de bladeren elkaar overlappen, volgens mij konden die roofmijten niet vliegen. Anders moet je op elk plantje mijten uitstrooien ;)

Als dit niet helpt kun je Bayer Masai gebruiken, werkt gegarandeert. Ik bespijt mijn stekken altijd eerst met deze oplossing en daarna met Spruzit voor alle andere beestjes. Kost niets, maar je hebt er veel baat bij.

 

Ps. waarom zitten sommige stek(pluggen) er maar voor de helft in de startblok gedrukt ???

 

Keep up the good work :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die spint.

Ik heb ze al tussen me planten zitten, ga jij nu me topic leegzuigen ? :specool :smoke ;)

 

Ik ga idd de roofmijt over alle plantjes uitstrooien en hoop tevens dat de planten elkaar al raken als de roofmijtjes er zijn. Maar zouden de roofmijtjes op zoek naar eten niet andere wegen bewandelen om bij hun prooi te komen, bijv. via de slangetjes van de druppelaars ?

 

En de reden waarom sommige stekpluggen maar half in het startblok zitten is simpel; verder kreeg ik ze niet.

Sommige startblokken waren wat lager en hadden derhalve een ondieper gat. Vreemd maar waar !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren de boel eens goed in ogenschouw genomen en ontdek op het moment maar 6 planten die enigzins wat aangetast blad hebben.

Dus denk dat de roofmijten dit probleem wel zullen oplossen.

De bladeren naderen elkaar al aardig dus dat moet deze week goed gaan komen als de mijtjes binnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stumper heb je er nog wat dood kunne knijppen ?

En je rekent veels teveel op die roofmijt het is geen Vertimec ....

Zonder een vol bladdek/gewas overleven ze het bijna niet ... staat ook op de verpakking en de website.

 

Wanneer krijg je ze binnen ?

 

Groet

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAW, als alles goed loopt komen ze donderdag binnen en verwacht ik al een aansluitend bladerdek.

Als een eerste keer niet werkt gooien we er een tweede leger tegenaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thats the Spirit.

 

Ik kijk wat ik er vandaag aan kan gaan doen, en volg me Spint/maatje op de voet.

Ik zou voor die paar centen nog een leger bestellen stump.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat mijn winstpakker is dat ik de krengetjes in een vroeg stadium heb ontdekt en er op dit moment nog maar 6 plantjes uiterlijke kenmerken vertonen van spint.

Laat zeggen dat er 10 (wat naar mijn idee al hoog geschat is) spintjes per aangetaste plant zitten, dan zouden er totaal misschien op zijn hoogst 60 van die krengen zitten.

Daar komt een leger van 500 hongerige roofmijten tegenover te staan. Dat zal me een bloedvergieten worden. En de eitjes die rond het uitzetten van de roofmijt uitkomen, ach ....... die arme spintbabietjes :blink:

En ert heeft het voordeel van een voller bladerdek waar de roofmijt zich beter thuis zal voelen dan bij mij en ook makkelijker zelf weer voor nageslacht kunnen zorgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorige ronde had ik ook roofmijt.

2 wkn later moest ik alles omhakken :blink:

Kheb nooit 1 roofmijtje in actie gezien,vlgs mij

waren ze al dood toen ze door de brievenbus kwamen.

Dussss Stump,koop voor de zekerheid Bayer drbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...