Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonick

Stelen/stengels

Recommended Posts

hi, bij een vriend van mij worden de stelen/stammen altijd 2x zo dik als bij mij we gebruiken de zelfde stekken,hij haalt er ook meer af,weet iemand waar dat aan kan liggen,en wat is ongeveer de de gemiddelde dikte van een stam/steel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat hij ze dagelijks knuffelt en jij niet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan van een hoop dingen afhangen.

- soort grond

- het formaat van je potten

- aantal uren direkt zonlicht

- of ze beschut staan of vol in de wind

- Beschikbaarheid van voeding in de grond

- vochtigheid van de grond

etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zet er in het begin een steeltje in omdat die dunne spriet de wind nog niet kan hebben, als ze zon beetje richting de halve meter gaan haal ik het stokje weg en moeten ze het zelf zien te redden en ik zie echt de stam breder worden iedere dag een beetje. Eigen kracht is belangrijk ze moeten vechten en niet te lui laten worden als je ze verwent dan worden ze lui :wacko:

 

Greetz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dikke stammen krijg je bij gezonde planten die een relatief grote sapstroom nodig hebben. Niet persoonlijk bedoeld, maar ik denk dat de dames het bij je maatje net even wat beter naar hun zin hebben waardoor ze zich beter ontwikkelen. Aan welke factor dat precies ligt is zo moeilijk te zeggen, het is eerder een samenspel van factoren die bij elkaar opgeteld het verschil maken. Probeer je medium gedurende de hele kweek luchtig te houden en zorg voor een optimaal klimaat. De stam komt direct voort uit je wortelstelsel, dus hoe groter het wortelstelsel, des te dikker de stam. Dus zodra je weet hoe je je wortelstelsel kunt vergroten of efficiënter te laten werken krijg je vanzelf dikkere stammen en grotere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...