Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

gallery_6604_574_3620.jpg

 

 

Wat info:

 

Een indrukwekkende plant met witte of lichtpaarse bloemkelken en stekelige zaaddozen (ze doen denken aan het omhulsel van een kastanje) groeit in ons land vaak op vuilnisbelten en in rommelige hoekjes. Het is de roemruchte doornappel die samen met bilzekruid en alruimwortel of mandragora, de bekendste magische planten van Europa waren.

 

Ze werden vroeger gebruikt in heksenzalven en toverelixers. Intussen zijn deze kruiden in populariteit voorbijgestreefd door hennep en kaalkopjes. Het merkwaardige is dat die verboden zijn, terwijl de gevaarlijke doornappel en het bilzekruid vrij gebruikt kunnen worden. Het gebruik van doornappel is behoorlijk riskant. Vooral bij een te hoge dosering -en die heb je al gauw !- kunnen krankzinnigheid, bewusteloosheid en zelfs de dood het gevolg zijn. Wij hebben zelf vrij uitgebreid geëxperimenteerd met doornappel, bilzekruid en alruin, maar het gebeurt maar zelden dat je er een prettige ervaring mee hebt, wat niet wegneemt dat het soms leerzaam kan zijn.

 

Mocht je deze planten toch willen proberen; je kunt alle delen van doornappel en bilzekruid eten, als thee drinken of gedroogd roken. Tien zaadjes waarop je kauwt of thee van wat blaadjes brengen je al snel naar een schimmenrijk van gnomen en spinnekoppen. Roken is het veiligst, maar ook dat geeft een zeer zware trip.

 

De lichamelijke effecten zijn vrij snel waarneembaar; een kurkdroge strot, een merkwaardig soort "blindheid", waarbij bijvoorbeeld letters als vlooien over een bedrukte bladzijde springen. Niet lang daarna beginnen zeer zware hallucinaties. Deze kunnen dagenlang aanhouden, hoewel het effect van een kleine dosis meestal binnen een dag weer verdwijnt. Je betreed een schemerige wereld, die sterk doet denken aan de sprookjes van Grimm en aan griezelverhalen. De werking is bovendien zo sterk dat je al snel vergeet dat je iets hebt ingenomen. Je gaat helemaal op in het schimmenrijk.

 

 

Ervaringen:

 

Enkele ervaringen van vriendinnen, kennissen en onszelf: Een vriendin die ‘s avonds een kopje doornappel-thee dronk, zag in het donker opeens een groot monster dat haar vanuit een hoek van de kamer beloerde. Ze wist dat dit gedrocht haar zou bespringen als zij haar ogen er ook maar een moment van zou afwenden. Zo bleef zij de hele nacht naar het duistere, zacht golvende mormel staren. Toen de ochtend aanbrak en daglicht de kamer begon binnen te kruipen, zag ze dat het slechts een donker gordijn was dat zachtjes op de tocht bewoog...

 

Een andere vriendin begon snel een graf te graven waarin ze gedurende haar hele trip als een lijk heeft liggen griezelen. Ze werd stokstijf, voelde haar vlees wegrotten en de wormen uit haar oogkassen kruipen.

 

Een vriend zwierf rond over een slagveld waar duizenden gesneuvelden lagen te stinken terwijl er ook nog enkele zwaar gewonden kreunend rondkropen. Weer een ander veranderde in een wild zwijn en kroop knorrend rond op handen en knieën, terwijl hij zand, eikels en takken vrat. Een kennis at dertig zaden van de doornappel en belandde in een krankzinnigengesticht, waar hij drie jaar bleef.

 

Om het relaas compleet te maken ook een min of meer positieve ervaring: "Tijdens een doornappeltrip zat ik te lezen in een oeroud, ongelooflijke toverboek waarin alle antwoorden stonden op alle vragen die ik maar kon bedenken. Urenlang zat ik gefascineerd in het boek te bladeren, totdat het effect minder werd en ik me afvroeg wat dit in godsnaam voor een boek was en hoe het heette. Ik sloeg het dicht om de titel op het omslag te lezen en op hetzelfde moment was het boek weg en zat ik met lege handen. Helaas was ik naderhand niet alleen alle antwoorden vergeten, maar ook de vragen die ik het boek had gesteld."

 

 

 

Wow, wat apart dit! Gewoon een plantje dat ik langs de kant van de weg zie als ik naar school fiets..

 

Iemand hier enige ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar of niet Stilo :lol:

 

Dit plantje hoef je niet eens te growen en check de effecten, heel apart!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt erg heftig zeker iets wat je niet alleen moet gebruiken lijkt me :wacko: en het groeit zo maar langs de weg mmmhhh toch maar eens beter kijken dan :lol:

 

 

greetz bjorn

Share this post


Link to post
Share on other sites
klinkt erg heftig zeker iets wat je niet alleen moet gebruiken lijkt me

 

Uhu. Deze shit aub niet gebruiken, of je wilt jezelf het ziekenhuis in helpen. Anti-chollinergische drugs wil je geeneens gebruiken, het is een delerium wat je krijgt, geen trip. Daarbij is het het meest gevaarlijkst om planten als resource te gebruiken, alkaloiden levels varieren immens en zijn amper consistent, bij de ene plant heb je met (kzeg maar wat) 0.5 gram al zware effecten bij de andere plant heb je met 1 gram amper effecten. Je kan beter een stel pillen nemen (e.g. benadryl) om precies hetzelfde te ervaren, waarbij je tenminste weet dat je geen fatale overdosis neemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb toch wel een open ticket naar tripstanie maar zulke waanzinnige dingen ben ik nooit op 1 van me'n reizen tegen gekomen, pff..

Zwaar hoor. :wacko: .

 

Ik hoor ook vaak mensen praten over dingen die ze zagen, :lol: ,

Geloof me ook na het droppen van meerdere druides,hekjses,smileys en anderes zegels heb ik gelukkig alleen maar halluus gehad die de realiteit verdraaide naar een mooi kleuren schouwspel, of dat ik beeldvertraging of beeld verplaatsing ervaarde, maar eigenlijk nooit wat gezien wat er niet was..

Als ik naar me handen keek dan leken de groeven wel de rocky's.

maar dit soort enge dingen, nee, nog niet mee gemaakt..zelfs niet als ik weg smolt van de lsd..

 

Ik geloof dat dat weinig met de stof in die plant te maken had, en des te meer met de gedachtes en zelfplex van diegene die die doornappelthee namen op dat moment..

Ik weet niet wat er in doornappel zit, maar lijkt me niet cool.

 

Enne dit soort drugs probeer je niet, die doe je gewoon of niet, eenmaal ingewerkt is het vrij ingewikkeld om te zeggen ..zovan euh, nou dat trippe is me te heftug ,ik heb geen zin meer...nee nee.. all the way.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf wel in voor drugsexperimenten,

doch de datura heb ik nooit durven nemen,

en raad t ook iedereen af,

van dit spul kun je in het gesticht terechtkomen....

 

greets

lee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raad het ook iedereen af! Niet dat mensen rare dingen over mij gaan denken.. Vond het alleen wel wonderbaarlijk dat zo'n doorsnee plantje zulke effecten kan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geloof dat dat weinig met de stof in die plant te maken had, en des te meer met de gedachtes en zelfplex van diegene die die doornappelthee namen op dat moment..

 

Het ligt wel degelijk aan de stoffen. Scopolamine veroorzaakt een delerium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Meer info? klik HIER

 

 

k, ik geloof je gelijk Blowmonk..maar kan een bepaald stofje dan een bepaalde fantasiewereld op roepen die losstaat van de persoon die die stof neemt.

je moet weten, ik weet echt niet wat er in doornappel zit..geloof wel zeker dat t linke shit is..

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zieke shit idd, even kauwen op een paar zaadjes kan je al in een trip van 3 dagen brengen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is absoluut een mooie plant om te zien, naar mijn mening samen met de brugsmansia (bevat ongeveer dezelfde stoffen) en p. somniferum 1 van de mooiste psychoactieve planten. het gebruik ervan is echter, zoals al meerdere mensen aangeven, absoluut niet aan te raden voor de overgrote meerderheid, en diegenen die het wel verstandig kunnen gebruiken zijn het stadium waarin ze dit soort dingen op een forum vragen hoogstwaarschijnlijk al lang gepasseerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is absoluut een mooie plant om te zien, naar mijn mening samen met de brugsmansia (bevat ongeveer dezelfde stoffen) en p. somniferum 1 van de mooiste psychoactieve planten.

 

Ik heb deze jongen (brugmansia c.q. engelentrompet) in m'n tuintje staan. Ik zit er weleens aan te denken om er wat van te proberen, maar ik durf het eigenlijk niet aan. Een paar jaar geleden stond er in de krant een bericht van een Duitser die z'n zakie eraf heeft gesneden onder invloed van een dergelijk plantje. :lol:

 

Engelentrompet

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt,dat ken ik me nog wel herrineren,

die wist na afloop niet eens wat ie gedaan had,

totdat ie weer nuchter werdt en zag dat zn zakie eraf was gesneden,

daarom ook heb ik t zelf ook nooit gedurfd,

het schimmenryk klinkt aantrekkelijk,

maar onder invloed weet je niet meer wat je doet.....

 

dat zal je gebeuren,dat je denkt;

''wtf heb ik gedaan,mn zakie legt op de grond,ipv onder mn kont!!''

ik zou niet weten hoe ik zou reageren,maar ik denk dat ik in een shock zou geraken....

 

greets

lee :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

DATURA!! De naam alleen al doet me huiveren en brengt verschrikkelijke herrinneringen boven. ABSOLUUT NIET DOEN!!!!!

Het laatste jaar van mijn school gingen we met alle laatstejaars druiven plukken in bordeaux, tussen de wijngaarden staat het vol van die dingen. Het duurde natuurlijk niet lang vooraleer een of andere knappe kop opmerkte wat het juist was.. het feest was geopend.. Diezelfde avond doornappel thee, doornappel joints en doornappel als snack. Totaal geen idee van de werking, effecten of gevolgen. Je kan wel raden dat het niet zo een leuke avond was.

Mijn maat die een ervaren tripper was zei achteraf dat het de slechtste trip van zijn leven was, het is veel te lichamelijk waardoor het geestelijke je gewoon te veel wordt. Zoals gezegd super droge keel, hoofdpijn, en ernstige hallucinaties... Ik heb al veel geexperimenteerd, maar heb nooit zulke realistische hallucinaties gezien. Echt om in je broek te kakken!!

Voor mezelf viel het al bij al goed mee, ik ben er heelhuids vanaff gekomen bedoel ik dan. Want ander klasgenoten konden dit niet zeggen. 2 Jongens zijn zeker een week buiten strijd geweest, en dan bedoel ik echt buiten strijd. Na enkele uren viel ons op dat ze toch wel heel raar deden, waarop we dan toch maar besloten de leraars te verwittigen die gelijk een ambulance belden. En maar goed ook, maag moest onmiddellijk leeggepompt worden, en kans op blijvend schade wes reeel zeiden ze. UItdroging zou de gevaarlijkse factor van de doornappel zijn.

Ik weet nu pas dat het ook dodelijk is, en mag mezelf dus gelukkig prijzen aangezien ik een volledige helft had opgegeten, zaadjes en al. Dit is ongeveer 20 x de dosis die je nodig hebt om te trippen. Na een uurtje werd het me teveel en ben ik gewoon gaan slapen. De volgende dag voelde ik me weer tiptop, mijn maat de tripper heeft het nog een dagje langer moeten volhouden. Als die s'morgens wakker werd was hij niet om aan te zien, hij was zo hard weg dat ie de realiteit niet meer kon onderscheiden van zijn verbeelding. Zoals eerder in dit topic gezegd ga je hoe langer hoe harder en er komt volgens mij idd een punt waarop het je allemaal teveel wordt en je gewoon vergeet dat je iets genomen hebt.

We hebben met ongeveer 25 man ervan gegeten, en geeneen heeft er mee naar hiusgenomen om later nog is te proberen. Een voor een slechte ervaringen.

 

Enkele lokale jongens noemden dit de drug van de sjamaan, het zou ook gebruikt worden bij de indianen, die het voor spirituele rituelen gebruiken. Alleen zijn die ermee vertrouwd en weten wat de dosissen zjn die niet gevaarlijk zijn.

 

DUS NIET DOEN!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit volgens mij ook ''atropine''in,

een stof waardoor je hart sneller gaat kloppen,

wordt ook in ziekenhuizen gebruikt,

en soms door foute coke heen gemengd.

 

ik denk dat door die stof je en droge mond krygt van de doornappel.

 

wel heavy,

ik heb t nooit aangedurfd,en zal t nooit durven ook.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Epiteth misschien handig om bron er ff bij te vermelden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van mij langzalzeleven niet dat ik zoiets ooit zou uitproberen. Fucking hell, wat een verhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wat natuurlijke trips zoekt, ga eens praten met Mila van pollinator... ze heeft vast nog wel een peyote of salviatje staan.. stukken veiliger. En ook niets voor mij. Ik vind een paddo al heftig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bekende duitser verhaal:

'The 18-year-old, only named as Andreas W, from Halle in Germany drank a tea made with the hallucinogenic angels’ trumpet plants. His mother said: “Andreas was behaving normally the whole day until he left the house and disappeared into the garden for a couple of minutes.” When he returned to the house he was wearing a towel wrapped around him and was bleeding heavily from his mouth and between his legs. The emergency doctor who arrived a few minutes later said the student had cut off his penis and his tongue with garden shears and it was impossible to reattach the organs. Dr Andreas Marneros, from the local psychiatric hospital the student was admitted to, said: "Andreas will have to receive psychological help for years. Tea from Angels' Trumpets is extremely dangerous as the drug cannot be dosed." Angels' Trumpets, known for their fragrant and trumpet shaped flowers, have increasingly become popular as an alternative drug in Germany.'

 

En dat stukje van epiteph komt uit "Uit je bol"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

ik ben gisterenmiddag lekker wezen vissen aan een groot zandgat dat in verbinding staat met

de IJssel en daar stonden wel honderd van dit soort planten. Toen ik er langs liep moest ik gelijk

aan doornappel denken. Vandaag lees ik deze mail en zie ik de foto en ja hoor : het is dus wel

degelijk doornappel.

Dus als er nog mensen zijn die goekkoop het gesticht in willen.......

 

Groet,

 

Klaboem

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me zeer heftige drugs, zal ik ook nooooooooit gebruiken, zat net ff op wikipedia t elezen enzo en daar stond dat het door indianen werd gebruikt maar die zijn vertrouwd met dosering e d

 

groet'n :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
En dat stukje van epiteph komt uit "Uit je bol"

 

Ja inderdaad, die vrouw wat haar eigen graf graaft. Dat verhaal vergeet ik nooit meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...