Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cascade

Hanna Ph/ec Meter

Recommended Posts

hoi,

 

wie heeft er ervaring met een ph/ec meter van hanna.

Is dit een goede keus????

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites
die blauwe ec meter is ok

duurd wel ff langer om die goed te ijken

die rode (ph) ben ik niet tevreden over .

 

dit is een combi meter in koffer en met losse meet snoeren.

gr. jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal eens met pampers, ik heb de rode voor de ph en de blauwe sinds kort voor de ec, maar ik zou wel voor een ander merk/type gaan.

Misschien is een combimeter handig, is ook waterdicht, zijn deze niet, en er komt snel water in dus de batterijen verroesten erg snel, en zo'n combimeter meet ook nog de tempratuur, en je bent ongeveer evenveel kwijt.

 

Kortom het is wel een van de goedkoopste meters, maar lang niet de beste, ik moet met de ph ook voor elke voedingsbeurt eiken, omdat de ph elke 2 dagen met 0.2 stijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedkoop??

ding kost bij de gs 185 euries.

Ik kijk nog wel eens verder, wat adviseren jullie voor merk?

greetings jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onnodig precies!!! 1 cijfertje achter de . is voldoende.Prijs is wel ok!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
die blauwe ec meter is ok

duurd wel ff langer om die goed te ijken

die rode (ph) ben ik niet tevreden over .

 

Grappig, ik heb exact dezelfde ervaring! De EC-meter is goed en hoef je maar zelden te ijken. Met die pH-meter heb ik twee jaar lopen tobben en toen heb ik 'm weggeflikkerd. Op advies van een expert heb ik nu een Adwa pH-meter en daar ben ik erg tevreden over. Kostte ongeveer 50 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu de Milwaukee ph meter.Die meter van Hanna is bij mij ook kapot gegaan.Is gaan zwemmen in mun voedngsvat , geen zwemdiploma en dan krijg je dat , he!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat denken jullie van deze!

 

Zeer nauwkeurig, tot op de honderste!

Het feit dat hij twee decimalen aangeeft zegt niets over de nauwkeurigheid overigens. Dat heb je met digitale thermometers en hygrometers ook. Bekijk goed de specificaties wat betreft nauwkeurigheid. En helemaal mee eens overigens dat één decimaal al erg nauwkeurig is.

 

er staat: "Nauwkeurigheid +/- 0,01 pH" - dat is klinklare onzin. Dat is de displayresolutie. Zou betekenen dat hij op 0,1% nauwkeurig is en dat wens ik te betwijfelen. Let er op dat je nog steeds kalibreervloeistof erbij moet kopen (pH4 en 7) - deze wordt niet meegeleverd. Is de sensor vervangbaar / na te bestellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 aparte meters van Grochek, al 5 jaar, eik ze voor elk rondje, altijd goed.

Als je er maar zorvuldig mee omgaat, vriend van me is al aan zijn derde toe.

Is ook een beetje een zootje bij hem, presteert het om van 5x600 8 ons te halen.

Als ik die meter was en bij hem in zijn hok moest hangen zou ik ook stuk gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn rode hanna op dag 2 in de waterbak laten vallen... batterijtjes eruit, twee dagen drogen, herijken, en hij lijkt weer ok... de losse electrode hanna was uitverkocht... ach alstie echt stuk gaat koop ik wat anders, voorlopig werkt dit beter dan die ka u tee strips..

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHAA,.. dus dat is bekend met die rode van HANNAH, bij mij loopt ook elke 2 dagen de PH een paar puntjes scheef....Blauwe EC is inderdaad toppie,.... Die rode ijk ik ook elke keer voor een waterbeurt,.gisteren was hij toevallig bij PH7 - 7.1 (1 puntje scheef) en de PH4 was nog op 4 (heeft ie zeker een goede bui, lol)....

 

Dacht eerst dat ie stuk was omdat hij een tijdje droog gestaan heeft , maar lees dus nu dat anderen daar ook last van hebben ..........

Nou , dan gebruik ik hem nog ffies en ga ik toch denk ik een andere kopen , wil wel goede phwaardes en niet elke dag te hoeven ijken....die combi wat hierboven beschreven word lijkt me een leuke plaatsvervanger

 

thanks voor deze topic, :wOOt

 

en voor alle rode-ph-van-hannah's , blijven ijken!!!!

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

Ik heb de Hanna HI 9813 gecombineerde PH/EC meter met losse electrode.

Ik gebruik deze meter al 8 jaar zonder problemen.

 

Je moet wel zorgen dat de electrode altijd wordt bewaard in bewaarvloeistof. Ik heb tijdens een stop de electrode een keer laten uitdrogen en dit koste me een nieuwe.

Het is een vrij dure meter ik heb er destijds 500 gulden voor neer moeten leggen maar het was/is de moeite waard.

Ik heb ook ervaring met die "pen" meters van Hanna maar had er veel gedonder mee met name de ph meter.

De PH hoef je alleen maar met PH 7 te ijken en dan kan je er in principe een hele oogst mee doen. Uit voorzorg ijk ik hem twee keer per kweekcyclus en vervang voor elke nieuwe kweek de 9 volt blokbatterij.

 

Deze combimeter is zeker de moeite en zijn geld waard.

 

Groeten,

 

Weedquake

 

830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk sins kort met deeze ph meter ben zeer tevree 1 keer in de 2 week controleren

maar ik hep hem no maar 1 keer gekalibreert zat naar 5 week 0.1 in :specool

en de stiften zijn ook vervangbaar en kompleet kost hij 87.50

med_gallery_5498_294_267838.jpg

en deeze ec hat ik al een tijt maar bijna niet gebruikt de volgende ronde

ga ik hem wel gebruiken voor mij zelf te kontroleeren

med_gallery_5498_294_420357.jpg

 

ook deeze kost 87.50 ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze gebruik ik ook 40pp,zelfs na 14 dagen intensief gebruik hoef ik hem nog niet te calibreren!Heb het op een half jaar nog maar 1x hoeven te doen,en dan was het 1/10e verschil,de electronische calibratie is top,geen gepruts meer met een schroevendraaier.

De blauwe ec meter van hanna is na 2 jaar nog steeds perfect,de rode heb ik al na 2 maanden vervangen door een noodzakelijke constante bijregeling van de ph waarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites
deze gebruik ik ook 40pp,zelfs na 14 dagen intensief gebruik hoef ik hem nog niet te calibreren!Heb het op een half jaar nog maar 1x hoeven te doen,en dan was het 1/10e verschil,de electronische calibratie is top,geen gepruts meer met een schroevendraaier.

 

met de adviesen van jou hep ik ze gekocht weet je het nog ;)

bedankt rataplan :specool

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze inmiddels ook al weer een tijdje in gebruik, en ik heb ze gbruikt gekocht.

 

Ik heb wat ijk vloeistof gekocht , niks aan het handje nauwlijks bij hoeven stellen.

 

Ben er ook wel tevreden over.

 

mzzl jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef deze draad even een schopje :verrygood omdat ik met dezelfde vraag zit.

Inmiddels heb ik van verschillende mensen de mening over welk merk.

 

Zijn er kwekers die werken met de Hanna HI 98129 Combo ?

 

En zo ja,hoe is ie ?

 

Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Rich die heb ik niet, ik heb ook de Hanna HI 9813 gecombineerde PH/EC meter met losse electrode. Duur apparaatje maar echt nooit over te klagen, werkt goed, nauwkeurig, hoef je bijna nooit te ijken, batterij gaat erg lang mee, niks dan goeds en helemaal zijn geld waard. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik die zelf, prima meter en nog nooit problemen mee gehad...

 

Enige nadeel aan combimeters is dat als er iets kapot gaat.... Dan heb je geen EC en geen pH meter meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik geef deze draad even een schopje :innocent: omdat ik met dezelfde vraag zit.

Inmiddels heb ik van verschillende mensen de mening over welk merk.

 

Zijn er kwekers die werken met de Hanna HI 98129 Combo ?

 

En zo ja,hoe is ie ?

 

Bedankt !

 

Hij ziet er goed uit :whistling

Ik heb er 1 te koop staan in de andere rubriek, zo goed als nieuw :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel aardig stukkie speelgoed....wel heeft ze om de 6 maanden -1 jaar en nieuwe probe nodig....

ik heb nog een tip voor je .....kijk op Ebay.....koop er daar 1... ongeveer 100€uros...ge moet wel zien dat ze het niet opsturen als een comerciele zending ...anders moet je hier of in holland nog BTW betalen.....en dan kom je er slecht van af....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...