Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dvs

Ff Voorstellen

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil me ff voorstellen.

Sinds een week of 2 hou ik het forum een beetje in de gaten.

Elk jaar heb ik wat plantjes in de tuin en omgeving, nu wil ik puur voor de hobby ook binnen wat gaan doen.

Ik heb al heel wat goede info van het forum af kunnen halen en ik hoop af en toe in de toekomst nog beroep te kunnen doen op jullie kennis.

Ik ga een I-grow aanschaffen en nu hoor ik jullie allemaal denken.... beter zelf een kast bouwen.

Maar gezien mijn timmer vakmanschap :wacko: lijkt het me verstandig niet te doen.

Ook vind ik de brandveiligheid een argument die mij zeker weerhoud het niet zelf te bouwen.

Ik denk dat Igrow behoorlijk veilig is, zelfs wanneer het mis gaat.

Graag hoor ik van andere Igrow kwekers hun ervaringen.

Opbrengst van 6 planten onder 600watt etc.

 

 

tot horens en gegroet,

 

dvs :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo dvs,

 

Ik kweek zelf ook met een Igrow.

Ben er mee begonnen met de zelfde ideeen als jou.

Ik heb alleen het bewateringsysteem wat er bij zat in een hoek gegooit.

Het is nl. veelste veel werk voor een beginner.

Advies: ga kweken op aarde.

Ik zelf ben niet een tevreden kweker wat betreft de Igrow.

De temp. in de kast met lampen aan is veelste hoog,gem. 35 graden!

En de oorzaak daarvan is een te kleine afzuiger die er in zit.

Laat je goed informeren voor je er aan begint!!

Kijk maar even op m'n foto album.

<-----------------

 

Succes verder.

 

Greetz Yakuza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op het forum.

Prima kasten om plantjes in te kweken :lol:

Ik zou de binnenkant wel helemaal bekleden met zw/wit folie om in en uitkomend licht te blokkeren.

Tevens zijn deze kasten uitgerust met een te kleine afzuiger.

 

Ga je ook het bewaterings/mapito systeem gebruiken?daar kunnen een aantal alndere kwekers hier je wel verder mee helpen.

 

succes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Sannie/Yakuza,

 

Ik heb meteen even gekeken naar je foto's maar ik denk dat ondanks de temperatuur problemen de planten het goed naar hun zin hebben bij je.

Wat heb jij voor een gemiddelde opbrengst in die kast?

Mijn bedoeling is ook op aarde.

Later om te experimenteren op cocos of steenwol.

En wat doe jij aan het warmte probleem?

Je hebt er 2x 600 in hangen?

Ik hou het zelf bij 1x 600 watt bij 6 plantjes.

Ik wil het niet te gek maken en mogelijk valt het warmte probleem wel mee met 1 lamp.

Mijn kast komt in de schuur te staan.

Aangezien het in de avond lekker afkoelt kan ik de planten hun licht in de avond geven.

Ik denk dat dit ook wel zal helpen tegen de warmte alleen vrees ik dan wel weer een beetje voor de winter.

 

@Sannie : ja , het is wel de bedoeling het mapito systeem te gebruiken.

Waarom is dat meer werk voor een beginner?

Dit zo juist werk uit handen moeten nemen toch?

Mocht je dan een avondje niet thuis zijn dan is dat geen punt.

Dus inderdaad, alle tips m.b.t. het mapito systeem hoor ik graag !

Laat de kast veel licht door?

Ik dacht dat het juist wel mee viel met Igrow.

 

 

groetjes

 

Dvs

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dvs

 

De originele Igrow Senior,die ik heb is uigerust met 2x600w(standaard).

Want ik neem aan dat jij die zelf ook wil aanschaffen ivm het brandblus systeem.

En ja je moet hem echt afplakken met zwart/wit folie,anders lijkt het wel een lampion! :wacko:

En over mijn opbrengst kan ik nog niet veel kwijt,want het is m'n eerste kweek in zo'n kast.

Ik heb extra inblaas ventilatortjes geplaats tegen de warmte,maar het is niet echt effectief.

Maar ik heb voor de rest niet te klagen over de Igrow,want m'n plantjes zien er zeker niet slecht uit :wacko:

En voor het kweken op mapito zal iemand anders je advies moeten geven.

Succes ermee!

 

Greetz Yakuza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees in dezelfde post dat je op aarde wilt gaan kweken en dat je op mapito wilt gaan kweken. Mapito zijn de steenwol/PU vlokken die volgens mij bij de IGrow worden geleverd. Dat is dus een medium waar je op kunt kweken, net als aarde of steenwol-slabs.

 

Er is op het forum veel info te vinden over de keuze van een medium. Ieder medium heeft z'n voor- en nadelen en van ieder medium zul je ook voor- en tegenstanders vinden. Het is belangrijk dat je zelf de afweging maakt.

 

Wij zijn zelf voor aarde gegaan. Aarde is wat vergevelijke dan de andere mediums. Aarde heeft van zichzelf een bufferende werking, zodat het geen ramp is wanneer je eens een keer iets te veel/weinig voeding geeft of een te hoge/lage pH. Mediums als steenwol hebben helemaal geen bufferende werking en daar merk je dit soort zaken veel sneller.

 

Een IGrow is uit zichzelf niet helemaal lichtdicht, maar dat zie je snel genoeg als je hem een keer proefdraait. Maar zoals Sannie al aangaf, je kunt de kast van binnen bekleden met zwart/wit folie en dan is ie wel lichtdicht te krijgen.

 

In de schuur zal je in de winter inderdaad waarschijnlijk last krijgen dat de aangezogen lucht te koud is. Je kunt dan gaan bijverwarmen, maar dat kost wel een hoop elektriciteit. Verder hangt het een beetje van je schuur af wat de gevolgen zijn. Wij hebben hier een houten schuurtje en dat wordt in de zomer bloedheet. Dan is het in de schuur vaak warmer dan in huis en buiten. Voor ons is de schuur dus geen goede keuze, maar misschien is dat bij jou weer anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom DVS :wacko:

 

Net als jij heb ik ook alleen nog maar buiten gekweekt en zit er hard over te denken om van de winter ook 4 plantjes binnen te gaan houden. Voornamelijk ook omdat de weed in de shops tegenswoordig in Brabant vaak te wensen over laat. :wacko:

 

Veel succes :lol:

 

GRTZ C&B

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de schuur zal je in de winter inderdaad waarschijnlijk last krijgen dat de aangezogen lucht te koud is. Je kunt dan gaan bijverwarmen, maar dat kost wel een hoop elektriciteit. Verder hangt het een beetje van je schuur af wat de gevolgen zijn. Wij hebben hier een houten schuurtje en dat wordt in de zomer bloedheet. Dan is het in de schuur vaak warmer dan in huis en buiten. Voor ons is de schuur dus geen goede keuze, maar misschien is dat bij jou weer anders.

 

Ja , ik moet even kijken hoe het loopt.op een zonnige winterdag blijft de temperatuur redelijk.

Ik ga de lucht gewoon vanuit de schuur zelf aanzuigen.

Dan is de lucht een dikke 10 graden hoger.Of er komt een kast om de kast heen ofzo.

Eerst maar even kijken wat de temp doet in de winter.

Er staat nog een vriezer in de schuur waar behoorlijke warmte vanaf komt.

Met die warmte kan ik waarschijnlijk ook wel wat doen.

Of zelfs mijn server die in de schuur staat.

Die blaast behoorlijk warme lucht.

die kan ik ook de kast in blazen.

Er is vast wel een manier.

Het moet voor mij gewoon in de schuur.

Een veilige afstand van het huis.

Mijn hobbie mag voor mijn vrouwtje en zoontje geen enkel risico opleveren al is die nog zo klein.

 

Hoe doen jullie het allemaal met de stekken? (of kan ik dan beter een nieuw topic openen?)

Kweken jullie die allemaal zelf of halen jullie die?

Ik zie het niet zo zitten stekken te gaan kweken alleen zijn (goede) stekken nogal moeilijk te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...