Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Yakuza

Cooltubes Wel/niet

Recommended Posts

Hallo medekwekers!

 

Ik ga binnenkort een nieuw hok beginnen van 2x3m.

Ben van plan om er 6x600w cooltubes in te plaatsen.

Dit om dat ik het perfecte klimaat wil creeren,maar heb geen ervaring met cooltubes.

Heeft iemand dit wel??

Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?

 

Greetz Yakuza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Worden er steeds meer he :lol:

 

Dat word klussen, moet je wel weer lekker koken dan kom ik wel helpen. :wacko:

 

Van mij weet je hoe ik er overdenk, is een goed begin en vooral met de hitte een Plus.

 

Leg ze ook ff uit , hoe de situtie is waar je het in wil doen.

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ertje :lol:

 

Als ik iets ga doen pak ik het ook goed aan.... :wacko:

 

Oja,ik zal me ff netjes voorstellen.

Ik ben een beginnende kweker.

Heb zelf een Igrow kast (2x600w) staan met 21 NLXjes,die in week 9 van de bloei staan.

Ertje heeft me helpen opstarten.

Wil nu wat groters gaan doen,want ben niet tevreden over de Igrow.

Vaak veelste heet in de kast 34/35 graden!

En een veelste weinig afzuigcapaciteit.

Dus ga nu iets nieuws proberen en iedere vorm van hulp/kritiek is welkom.

 

Greetz Yakuza :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan ieder voordeel zit meestal weer een nadeel...zohier ook.

Het glas van de tubes houdt zon 15=20% van je lichtoutput tegen,daartegen kunnen de tubes dichter op je gewas welke de andere %en ws wel weer kompenseren.

Nu hangen die tubes dichter op je gewas waardoor je rijkwijdte ook minder wordt,daarentegen je diepstraling hoger.Houd hiermee rekening met de aanschaf van je kappen.

 

Zorg met gebruik van tubes wel voor voldoende co2 rijke verse lucht tussen je planten.

De aansluiting is ook een hele klus :wacko: met een hoop slangen en klemmen en glas.

 

Maar jou opzet klinkt super,en dan 6 keer 600 erin,daar wordt toch iedere kweker warm van :lol:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom wil je eigelijk met cooltubes ???

Met een 3000m3 afzuiger en eventueel 1500m3 inblaas voor de zomer ben je er ook. En heb je niet het verlies in lummen. Cooltubes zijn veel duurder en mer werk met aansluiten enzo en meer ventilatoren nodig. Lijkt mij alleen maar handig als je echt een kleine ruimte heb. maatje van me hangt 6x 600 watt in een hokje van 3x1 meter en 2 meter hoog. Dan is het wel handiig :lol:

 

Zou het eerst zonder proberen en eventueel alleen voor de zomer cooltubes gebruiken

Je afzuiger moet toch flink draaien om verse lucht aan te voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie en spint bedankt voor jullie info/mening.

Ik ben nl. zelf ook nog aan het twijfelen.

Omdat het zeker meer werk is.

En als je een goede afzuiging en inblazer heb,moet het volgens mij ook zonder tubes kunnen.

Maar daarom vraag ik hier advies.

Alvast bedankt!! :lol:

 

Greetz Yakuza :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een luchtdicht kamertje met een goede co2 setup... of vertikaal, dan lijken die cooltubes me wel handig. Anders zie ik het nut ook niet zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf gebruik twee cooltubes van 400 watt op een oppervlakte van 1.30 lengte en 0.70 breed, ik had er geen twee "normale" op kunnen hangen zonder actieve inblaas.

 

De eerste ronde was niet slecht 350 gram met 8 pptjes en twee weken voorgroei voor een eerste keer had toen overigen nog geen reflectoren, dus gewoon een open glazen buis, waardoor ik veel licht verloor op loze ruimte.

 

Heb er vorige week twee gewone spiegelreflectoren boven gemonteerd die mijn gehele breedte belicht, als je wil kan ik hiervan wel een foto posten.

 

Als je eenmaal al die slangen etc. aangesloten hebt heb je hier ook geen werk meer aan. vergeet niet een 1500m3 afzuiger kost volgens het overzicht van JD ook ± € 40,-- aan electra.

 

Zoals je ziet de meningen zijn verdeeld.

 

Blauwezand (Cooltube fan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor je menig Ogdread!

 

@ blauwezand bedankt voor je info,zou graag ff foto's willen zien hoe jij het heb aan gesloten en opgesteld.

 

Greetz Yakuza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 euro per jaar zeker ???

ALs je daarop gaat letten ........

 

Jij praat waarschijnlijk over een kast, daar zie ik zeker het nut van in van cooltubes maar niet voor een "normale" ruimte waar je 1 lamp per m2 hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur voor de warmte in een klein hokkie. mwua, kan ook zijn nut hebben ok. Maar die afzuigert..., kijk verse lucht (goede vents of co2) is echt wel nodig..

Ach hangt allemaal af van de omgeving dus... hoe warm, hoe makkelijk afzuigen.. ik zou toch zelf wel eens met twee cooltubes onder elkaar vertikaal willen spelen... 4 plantjes op de hoeken, takken naar binnen binden. en die kilo scoren! Mijn shppie heeft een demo grow, 3x600wat vertikaal, 1.2kg.. not bad.. zijn niet eens cooltubes, maar losse lampen met fan eronder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals beloofd een aantal fotos van de aangepaste tubes, en een overzicht van het hok,

vanaf 1e week oktober gaat hij weer vol voor de tweede ronde:

 

Tevens een groter filter opgehangen, die kleine rechtsonder had toch niet de juiste

capasiteit.

 

Succes met je keuze :lol:

 

med_gallery_6264_549_194187.jpg

 

 

med_gallery_6264_549_557323.jpg

med_gallery_6264_549_1081883.jpg

 

 

med_gallery_6264_549_771618.jpg

 

 

med_gallery_6264_549_963729.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx blauwezand!

 

Er foto's zeggen meer dan woorden.

Zie dat jij door je cooltubes zuigt,want je hebt je filter er toch ook op aangesloten??

In ieder geval bedankt!! :lol:

 

Greetz Yakuza :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...