Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

G!rly

Eerste Binnenkweek: G!rly.

Recommended Posts

He Girly,

 

Leuk verslag van de bouw, misschien dat ze nog iemand kunnen

gebruiken bij eigen huis en tuin.

Je plantjes doen het zo te zien prima :smoke.

 

Weet je al wat voor voeding je gebruiken gaat, misschien

zou je erover na kunnen denken om wat wormen erbij te doen

(zie sticky van rataplan), ben ik ook de volgende ronde van plan.

 

Ga je verslag verder volgen

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, nou ik zie de televisie wereld niet zo zitten, dus ik pas denk ik. :no

 

 

maar qua voeding, ik hoef helemaal geen voeding meer te geven. ik heb speciale grondmix van een kennis van mij. deze grond kun je zo 2 kweken op draaien zonder iets gedaan te hoeven hebben. maar ik doe er denk ik na 6 weken bloei, wat van dat pk rotzooi bij en top booster denk ik. voor de leuk :o

 

 

wormen, ja zou kunnen. heb het gelezen van rataplan, ziet er belovend uit als je dat zo ziet, dus wie weet. maar dat zal pas na 4 a 5 weken zijn ofzo. nog geen kracht voor :smoke

 

hoe kun je btw de naam van de topic wijzigen???¿¿¿, want ik zie geregelt wat veranderen bij andere mensen..

 

groetjes van jullie G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga je naar het eerste artikel van je post(begin dus), in jou geval je post van 16 september, daar heb je ook de eerste keer je begin titel ingegeven, vervolgens klik je op edit > volledig bijwerken, hierna kun je de titel in de bovenkant weer aanpassen.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke :no

 

dankjewel, kan ik het ff uptodate houden.

 

 

 

plantjes staan in het donker nu, van 9.00 tot 15.00 en dan nog 2 dagen groei. ----> bloeien maar :o

 

 

 

 

 

groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. ik zou alleen de subtitel aanpassen als ik jou was, mensen letten

vaak op de hoofdtitel om te herkennen of ze een topic volgen (ik althans),

wellicht kunnen ze je topic anders niet meer herkennen.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

gegroet mensen,

daar is G!rly weer ff.

 

en de plantjes natuurlijk ook. (alleen komen de foto's morgen)

 

 

 

ik moet helaas melden, dat er Mannen! zijn gesignaleerd.

tot nu toe zijn het er al 2 :search:

 

die gaan er over enkele dagen uit, kan ik dan de plantjes nog verplaatsen ???

ik denk het niet, want dan beschadig je toch alle wortels :S

 

 

ook wordt er morgen naar een ventilator gezocht voor in de kast. is echt nodig want bijna alle plantjes krijgen hitte verschijnselen.

 

 

en even tussendoor:

dit heb ik nog kunnen redden van mijn eerste buitenkweek, die is gestolen.

pict3948ri7.jpg

tis niet veel, maar toch wat. mss 20 gram. :wOOt ;) <_<

 

 

update volgt snel!

groetjes G!rly!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey lieve mensjes,

hierr is de update, zoals ik gisteren had beloofd.

 

ze plantjes groeien lekker door, en staan nu 2 dagen in de bloei.

 

de temp is denk ik nog een probleem, ookal blijft die (met lamp aan en uit) tussen de 20 en 30 graden Celsius.

er komt zo spoedig mogelijk een zwenk ventilator in, want ik vermoord me eigen plantjes nu denk ik.

 

ik laat nu even wat foto's zien, er zijn ook wat "close ups" van dingetjes, waarvan ik niet weet wat er precies aan de hand is en denk ik toch een probleem is en daarmee slecht voor mijn schatjes.

 

graag wil ik daar commetaar en advies op ontvangen :wOOt

 

genoeg gepraat, ik laat nu de foto's spreken.

 

pict3949gr4.jpg

 

pict3950uz6.jpg

 

volgende foto, raar verschijnsel: die stipjes, enig idee ?

pict3951rn8.jpg

 

volgende foto, de licht gekleurde bladpuntjes. ik dacht aan hitte probleem ?

pict3952tj1.jpg

 

en bij deze foto, de omlaag krullende bladpunten. enig idee ?

pict3953nl5.jpg

 

 

ben weer wat bezorgt ;) jullie hulp zal mij erg goed doen, en ik zal adviezen opvolgen.

 

 

 

groetjes van mij, G!rly!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou gewoon aangifte gaan doen

Inderdaad !

Ik zou in dat geval zeker aangifte doen. Diefstal staat hoger in de prioriteitenlijst van jusitie als vervolging wegens kweken voor eigen gebruik. Maf voorbeeld maar waar: een dief kan aangifte doen van diefstal van gestolen voorwerpen en justitie is verplicht er onderzoek naar te doen.

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

de gestolen planten laten me na zoon lange tijd koud.

ik steek nu al me energie in de binnenkweek, dus help me aub eerder met die problemen die ik tegen kom, zoals boven vermeld.

 

 

groetjes G!rly!

Share this post


Link to post
Share on other sites

G!rly.

 

Als je kijkt zien je bladeren er droog uit en glimmen ze niet.

Dit komt denk ik door dat je ze geen ventilator geeft.

 

Puntjes, geef je ze al voeding???

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Girly

 

Ik had die gekrulde blaadjes ook toen ik men temperatuur nog niet helemaal onder controle had.

Dat krullend blad in combinatie met een geelachtig puntje is volgens mij dus te wijten aan een te hoge temperatuur.

Voor de rest weet ik het ook niet goed al herken ik wel enkele dingen die ik ook al bij mijn schatjes heb gezien, in spanning wacht ik dus de reacties af op jouw vragen :wOOt <_<

 

Greetz, Senior Verde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hetzelfde heb ik nu ok op het begin waren mijn planten helemaal geel

maar nu nog maar een klein puntje maar ik weet niet of dit hetzelfde is want mijne hebben overvoeding gehad

 

maar gaat goed met ze

 

girly ziet er goed uit die kast je hebt me op ideeen gebracht

 

suc6 verder

Share this post


Link to post
Share on other sites
G!rly.

 

Als je kijkt zien je bladeren er droog uit en glimmen ze niet.

Dit komt denk ik door dat je ze geen ventilator geeft.

 

Puntjes, geef je ze al voeding???

 

gr ert

 

 

ert, er staat inmiddels een ventilator in. hij staat nu tijdelijk ff primitief in de grond <_< omdat er geen tijd te verliezen was.

 

en ik geef ze nog geen voeding, en dat zal ik ook niet doen. ik heb de voorbemeste grond, met een voeding mix verrijkt.

 

ze zitten nog geen 2 weken in de grond daar in het hok,

dus op jou vraag: ik geef ze geen voeding. dus wat is jou conclusie nu ? :wOOt

 

 

groetjes Bezorgde G!rly ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hetzelfde heb ik nu ok op het begin waren mijn planten helemaal geel

maar nu nog maar een klein puntje maar ik weet niet of dit hetzelfde is want mijne hebben overvoeding gehad

Nee, die van mij zijn nooit helemaal geel geweest, het gele puntje begint echt aan het tipje en krult lichtjes tot sterk.

 

Die van mij hebben het al lang geleden opgelopen en leven nog dus zou ik niet te hard panikeren, hopelijk helpt de fan ;)

 

Greetz, Mr.Green :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt

 

ik heb een probleempje met de temperatuur.

als de lamp uit is (overdag) dan daalt de temp. in me hok naar 15 - 17 graden......

 

ik kan geen kachel erin doen, ik kan alleen het raam sluiten en de verwarming aan. maar dat heeft te weinig invloed...

wat is het effect op de plantjes met deze temp.?

 

wat nu ;)

 

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadplanten kunnen beter tegen lagere temperaturen dan stekken.. wat vooral belangrijk is is de temperatuur van je medium, ik meen dat die het beste minimaal zo'n 18c moet blijven

Share this post


Link to post
Share on other sites
:specool

 

ik heb een probleempje met de temperatuur.

als de lamp uit is (overdag) dan daalt de temp. in me hok naar 15 - 17 graden......

 

ik kan geen kachel erin doen, ik kan alleen het raam sluiten en de verwarming aan. maar dat heeft te weinig invloed...

wat is het effect op de plantjes met deze temp.?

 

wat nu ;)

 

G!rly

 

Geeft niets die lage temperatuur in de donkere periode , want je hebt een grote bak aarde die toch wel genoeg op temperatuur blijft . kachels plaatsen is nergens goed voor in dit geval.

 

Voeding geven kan ook nog wel wachten voorlopig. Je hebt de planten mooi weten te drukken /laag houden . perfect .

 

Je hebt de zaden zeker rechtstreeks in die grote bak grond ingezaait ? en dus nooit over hoeven potten . zo ja : is perfect ,alleen moet je de groei periode dan wel erg kort houden anders worden ze straks te lang .

 

maar één ding is duidelijk : Ze staan er super goed bij ,prachtige 'sla kropjes' ,kompact ,vol ,grote bladeren met brede bladvingers een schoolvoorbeeld !!!!

 

stel nou dat je grond gemiddeld 24 gradenwarm was geweest , dan hadden ze er niet zo mooi compact uitgezien . En je hebt je planten gelijk vol gas licht gegeven . Staan ze al op 12/12 ? zo niet ,gelijk doen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :)

 

atmos: jeetje wat wordt ik blij door die comment. echt super bedankt voor de positieve geluidjes & tips!

even je vragen beantwoorden: ik heb ze zaden niet rechtstreeks erin gedaan. ze zijn erin gekomen toen ze 8 tot 12 cm lang waren. toen waren het er nog 9, momenteel zijn het er nog maar 4. de rest waren mannetjes.

ik heb deze 4 dames dan ook moeten verplaatsen in de bak. nu staan ze 9 uur in het donker na de 12 uur licht periode na de verhuizing. lekker bij te komen en nieuwe wortels aanmaken.

ze staan nu 10 dagen in de bloei. ik kan niet wachten tot de eerste haartjes. dus de 12/12 kwestie zit wel goed :D

 

:) -->

 

maar één ding is duidelijk : Ze staan er super goed bij ,prachtige 'sla kropjes' ,kompact ,vol ,grote bladeren met brede bladvingers een schoolvoorbeeld !!!!

 

 

ik ben er sprakeloos door.....zit het zo goed? jeetje, heb ik echt niet verwacht, super bedankt atmos, voor dit allemachtige aardig antwoord.

 

 

@NEC, dat is ook een goeie optie ja, ik heb momenteel een fan (groot^^) voor deze kweek dus voorlopig nog niet nodig. toch bedankt!!!

 

trouwens, om 19.30 vanavond gaat de lamp weer aan, dan zullen ook de recente foto's volgen! so, don't miss it!

 

:specool G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zeker waar,het zijn prachtige zaailingen!Vooral de mooie opbouw met kortopvolgende internodes is gewoonweg uitstekend voor het verdere verloop,dit zullen zeer mooie planten worden die nu wel flink zullen gaan uitzetten,

succes! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

En geloof maar dat ik niet zo snel met complimenten strooi. En ik weet zeker dat vele anderen hier het met mij eens zullen zijn .

 

vraagje :

Hoe warm is het in je hok overdag ?

 

Je hebt de 4 dames verplaatst ? oei , ik hoop dat de wortel schade beperkt is gebleven .

Share this post


Link to post
Share on other sites

rate en atmos: thxxx wordt ik echt blij van.

 

atmos: de temp is overdag (lamp uit) 18-20 graden en 's nachts (lamp aan) 27-29 graden.

 

ja idd de wortels zijn erg zwaar en flink beschadigt, vond het zoon rot werk om te doen. gewoon sneu.

maar het is zo voorzichtig mogelijk gebeurd. ze zijn wel na deze lichtperiode na de verhuizing wat verder gegroeid. er zit verschil in tussen gister avond en nu. goed teken toch ?

 

 

 

echt superrr dit, jeessszzzz.

 

 

Groetjes & liefs G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een goed teken . Ik hoop je je geen herma verschijnslen krijgt door die wortelschade . kwestie van afwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik geef ze nog geen voeding, en dat zal ik ook niet doen. ik heb de voorbemeste grond, met een voeding mix verrijkt.

Kun je dat nog even toelichten? Toch niet van die time released osmocote korreltjes he?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup,

 

ik heb geen flauw idee wat in mijn grond zit. een goeie kennis van mij kweekt al ruim 30 jaar, en die heeft mijn grond verrijkt met voedingsstoffen op maat.

 

 

ik ken daardor helaas geen verdere toelichting geven over de voeding die in de grond zit.

 

;)

 

 

wat is er dan ? :specool

 

 

Groetjes G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...